Still in sihanoukville!
Vi har varit på ett lugnt, skönt & billigt ställe senaste dagarna :) bara varit runt lite i området här på kvällarna och badat & solat. Tagit det jävligt piano helt enkelt . Skönt !!:)
Vi blev båda två riktigt sjuka igen för ett par dagar sen och låg och pjukade och jag vet inte allt i en hel dag verkligen .. Någon eftersläng sv infektionen säkert !

Även på resande fot så kan saker och ting dyka upp som gör att ens närmsta framtid ändras helt och hållet , så om ca 1 vecka anländer vi i Sverige igen !! Men lika glada är vi för det , nya mål, nya planer ny energi ! Allting sker av en anledning, vi har hunnit sett, ska se mer, resa mer, LEVA mer. Den här resan har gett oss sååå mycket , men som sagt , new things is coming !:) Asia, we Love you !

• Kambodja

Igår kom vi fram till Sihanoukville och har har hittat ett jätte bra boende i 4 nätter , vår nästa destination vet vi inte riktigt än.. Så får se vad det blir 👍😊

• Kambodja

Va på Koh Rong (sok san beach) lugn och skön ö. Men va lite dyrt med boende fanns knappt några boenden när vi kom dit .. Så blev en bungalow på stranden va där i 4 dagar o bara tog det lugnt och fick fira min 23-årsdag på den fina ön! 😀

Hello!
Hittade ett bra boende, typiskt backpacker ställe , men ren och schysst pool och sköna människor ! Vi åkte till 'Killing Fields' och lyssnade oss igenom en berättelse, där vi fick gå med hörlurar på oss som berättade om varje plats vi kom till där på området.. Ett besök som gav oss väldigt blandade känslor , men det va en riktig upplevelse. Annars tog vi det lugnt , strosade runt lite i området och åkte vidare med en tidig morgon buss efter 2 nätter där :) vidare till det stället vi verkligen hade i sikte , koh rong ! Det här är paradis , på riktigt !!:)

Saigon !
Alldeles för lite tid i en alldeles för fet stad , men shit va härrjigt , haha !:) vi bodde billigt på ett riktigt bra hostel , ett 6p rum på 12e våningen i ett hus som dom gjort om lägenheter & sådär . Det va mycket bra med andra ord :) vi besökte tunnlarna dem använde under kriget & fick lära oss om det .. Vilka genier ! Jag svär det va sjukt med dessa tunnlar & fällor, och historierna runt dom . Nu efter 3-4 dagar i Saigon så åkte vi buss över till Kambodja och hittade ett bra , billigt boende med riktigt skön atmosfär med en liten pool och bar och folk från överallt asså haha .. Älskar det .

• Vietnam

I och med sjukhusvistelsen osv så åkte vi bil sista biten från Hue till Hoi an.. Vilken mysig liten stad :) vi tog det bara lugnt och stannade på 2 olika 'homestays' och det va riktigt bra och billigt . Människorna i Vietnam är underbara !!! Efter 3 dagar åkte vi vidare till Nha Trang där vi befinner oss just nu... På ett schysst ställe med rooftop bar, biljardbord osv. Riktigt backpacker ställe ! Man korsar många andra människors resvägar och delar erfarenheter. Sjukt , det är så bra :) man vet aldrig vad som händer..! Imorgon bitti äre dags för Saigon ! Men innan det ... Den där jävla bussresan , haha!

• Vietnam

Vi bestämde oss helt sjukt nog för att boka motorcykeltur sisådär 06.00 när vi kom fram till Phong Nha :) haha.. Hoppade över 2 av våra biljetter på 'open buss' biljetten! Fick se och höra så mycket av killen som körde den ena motorcykeln :) det va sjukt bra, men regnigt .. Fuck va regnigt !:( väl framme i Hue , vad händer? Robin får tarminfektion och ligger en natt på sjukhuset med 41 graders feber ! Efter ett bra mottagande på sjukhuset och medicin så mår vi mycket bättre! 😀

• Vietnam

Jaja , min otur.. Vi skulle ju till grottorna, skulle försöka köra mopeden men det gick inte så bra, kraschade rakt in i skogen. Gick bra för Robin, men jag fick hela mopeden på benet så hela min fot upp till låret är uppsvällt.. Blev tyvärr inga grottor idag för våran del. Men allt e lugnt o alla tar hand om oss väl här 🙏🏻😀

• Vietnam

Nu är vi framme på ett hostel bussresan gick jätte bra! Vi kom fram vid klockan 05.30, Checkat in o duschat så sitter i "lobbyn" och ska dricka en kopp te sen vila ett par timmar innan frukosten 😀 stället kostade oss bara 70kr!

Senare idag ska vi hyra moped upp till grottorna (Dark cave, paradise cave)