Hejsan!

Åhh jag kan verkligen inte sova för har sån hosta och inget hjälper... måste köpa en hostmedicin som mjukar upp mitt slem för just nu har jag torrhosta som är så segt... Iallafall så ligger jag i sängen och försöker sova men går fan inte, har kollat klart på riverdale och den serien är sååå sjukt bra! Har du inte sett den så se den! Troligen har du sett den för den är gryyym!

Innan idag så var jag och hämtade ut mina glasögon och jag är så nöjd! Efter jag hade fixade de träffade jag Jossan en stund hon hade bilen så vi åt och snackade massa var lixom sen strax efter sommaren vi träffades sist så vi slutade aldrig prata och har så mycket mer att prata om och som tur ska vi till Ullared på Torsdag! Sååå taggad!!! Ska köpa så mycket julklappar och liiite smink till mig själv, eller blir det tvärt om? Haha. Men när jag kom hem så somnade jag och sov tills mamma kom hem, vi gjorde maten och lagom tills det var klart kom mammas kille och sen efter vi åt så har jag bara legat i sängen och slöat, pratat lite i telefon och nu måste jag verkligen försöka sova även om hostan stoppar mig, för jag är sjukt trött!

Jag hoppas att din dag har varit lika bra som min men att du är lite friskare än mig! Har du någon fråga så kommentera eller mails mig: lestander.lynn@gmail.com

God morgon på dig!

Min resa hem igår var sjukt krånglig... Tåget till Alvesta var inga problem men när jag hoppat av i Alvesta och skulle ta nästa tåg 10 minuter efter så kommer inte tåget, ingenting uppdateras så ingen vet när tåget kommer gå och om det ens kommer gå. Jag ringer mamma och berättar, ser att de går ett Krösatåget och innan jag hinner köpa biljett säger dom i högtalaren att Öresundståget ska gå 55 alltså om 5 minuter så jag struntar i att köpa biljett och går till perongen, men när tåget kommer så säger dom att det inte går till Växjö utan att det kommer bussar... och när jag frågar när bussarna kommer så säger dom att dom inte vet så jag ringer mamma igen. Hon säger att hon kommer och hämtar mig ÄVEN att hon är sjukt trött så kör hon och hämtar mig.
En minut innan mamma kommer så kommer bussen... asså Vrf uppdaterar dom inte bättre? Vrf gick inte tåget till Växjö? Ingen vet för dom säger ingenting... men mamma kom iallafall och hämtade mig och vi var hemma runt 12.
Jag åt lite mat och gick och la mig, skönt att få sova ut.

Nu sitter jag på bussen Påväg ner på stan för jag ska hämta ut mina glasögon nu vid 11:20 och sen blir det att byta ett par byxor, träffa Jossan en snabbis och en åka hem och vila igen, får se om jag ens orkar träffa Jossan för är redan typ död haha.

Men vi hörs senare ikväll! Ha en bra dag!

God kväll på dig!

Förlåt för att jag inte har bloggat någonting på en vecka känner mig så dum haha. Men jag har tyvärr legat i sängen sen i lördags... inte de minsta kul... har knarkat alvedon och strepsils för att må bättre men har inte blivit bättre är snuvig, hostar hela tiden och har ont i huvudet. Har haft lite feber och idag var första dagen jag var utanför huset.

Men just nu är jag påväg hem till Växjö för gör ingen nytta i Stockholm och skulle oavsett åka hem på onsdag, men känner att jag verkligen måste vila upp mig utan någon annan, bara få ligga i min säng och kolla på serie i flera timmar. Min syster kommer även hem till Växjö imon och ska bli så kul att få träffa henne igen.

Iallafall under tiden jag varit ”hemma” så har dom röjt i väldigt många rum, saker över allt... men så är det när det är en stor familj och man börjar flytta på saker... så har varit mycket runt om kring... men nu som sagt ska jag hem till Växjö. Lägga mig i sängen och ligga där till jag blivit frisk. För på torsdag (14/12) så åker jag och min bästa kompis Jossan till Ullared för att handla julklappar och lite annat smått och gott! Ska bli så kul! Inte bara för att vi ska till Ullared utan för att hon precis har kommit hem från Spanien efter 2 månader. Har alltså inte träffat min bästa kompis på över 2 månader. Det har varit för jävligt med andra ord så längtar bara efter att få träffa henne och sitta och prata massa skit under resan.

Vad har du gjort under dessa dagarna då jag inte bloggat? Haha.
Jag hoppas innerligen att inte du har behövt ligga inne i sängen en hel vecka iallafall! Och att du istället har haft en jätte bra vecka som du har avnjutit! Och hoppas du får en fantastisk helg! Så hörs vi!

God morgon eller middag!

Är så himla trött just nu vill bara gå i ide haha men de funkar inte riktigt. Just nu sitter jag på tunnelbanan påväg in till Esperanto. Jobbar troligen till 7 idag eftersom jag fick jobba över igår så ska jag sluta tidigare. Sen är det bara fredag o lördag och sen ledighet ska bli skönt.

Troligen åker jag tillbaka till Växjö den 13/12 för jullov och sen tillbaka den 7/1 och sen stannar jag i Stockholm till påsk. Ska bli sjukt kul att få komma in i det ordentligt! Har ju bara varit där en dag men trivs jätte bra!

Hoppas du får en underbar dag!

God kväll!

Vilken dag! Herregud... Jag vaknade vid 8, duschade, åt frukost, gjorde mig i ordning och gick till tunnelbanan.
Var framme på Esperanto vid halv 11, bytta om och fick börja min dag med att skrubba potatis, i hela 3 timmar Fyfan, sedan fick jag panera fisk till personal mat och sedan körde vi servise och fick sluta senare än vad jag skulle men fick även sovmorgon till 1 imon, skön skönt!

Men nu sitter jag i bilen påväg hem och ska äta för är sjukt hungrig och sedan blir det att sova, ska bli sååå skönt!

Hoppas du haft en bra dag iallafall och att du sover gott!

God kväll!

Kanske rättare sagt god natt. Haha. Men iallafall när jag kom hem till mina släktingar så somnade jag... hade planerat att åka till Skärholmen och köpa nya byxor men det sket ju sig, får fixa de någon annan dag.
Vaknade runt 3 tiden och bar vrålhungrig så åt en fyspizza och sen gick jag och Viktor och handlade mat. Kom hem och gjorde kycklinggryta med ris såååå gott var det! Längesen jag åt någon liknande.
Vi satt vid matbordet till klockan 10 och nu ligger jag i sängen och ska sova. Är jätte nervös för imon men är också så jäkla taggad! Kommer bli skit kul att få va på en sån fin restaurang som Esperanto, kommer lära mig så mycket!

Men måste sova nu så jag orkar med praktiken imon! Så sov så gott så hörs vi!

God morgon på dig!

Hoppas du sovit gott och att din bra blir bra!

Min morgon har bestått av rätt många olika saker först hotellfrukost, jätte gott! Men blev propp mätt! Sen vid 08:45 skulle vi åka till stationen eller vänta det är vad klockan är nu... Alltså jag tog fel på tiden och vi åkte till stationen vid 07:45... så nu sitter vi är på stationen och tar en kaffe i väntan på att mammas tåg ska gå. Var verkligen inte meningen att vi skulle tagit denna kaffen men det blev så och det är super mysigt.

Efter jag lämpat av mamma vid tåget blir det att åka ut till Alby och efter det vet jag inte vad jag ska göra så jag skriver lite senare!

Ha en fortsatt bra dag!

God kväll!

Har du haft en bra dag? Jag har haft en väldigt bra dag men när vi satt på tåget så hände ett tekniskt fel och vi fastnade i Gnesta men det var bara 35 minuter. När vi kom fram tog vi oss till hotellet och checkade in asså hotellet är sååå litet typ 4 kvadrat meter stort man får verkligen klaustrofobi, direkt efter  vi hade fixat till i rummet så hämtade min pappas kusin mig och mamma och vi åkte hem till dom åt mat, pratade och skrattade. Super mysigt att jag ska bo med dom i nästan fyra månader.

Nu har vi iallafall kommit till hotellet och ska alldeles strax sova eftersom att mamma åker här ifrån vid klockan 09:35 och vi ska hinna äta frukost och göra oss i ordning innan hon drar.
Efter hon har dragit så ska jag köpa ett par nya byxor och sen åka till Alby där jag ska bo i fyra månader! Så härligt.

Men måste sova nu, god natt och sov gott!

Kram Lynn <3

Denna resan började ju bra! Kommer in i kupén och ska öppna min vattenflaska och det sprutar i hela kupén, alla blir blöta haha, sorry...

Nu sitter vi iallafall på tåget som ni redan vet, vi kommer till Stockholm vid 14:20 och sen checkar vi in på hotellet vid 15:00. Efter det gör vi stan och sedan ska vi träffa mina släktingar alltså där jag ska bo, lämna min väska och bestämma vad dom ska ha i månaden för att jag bor där.

Vad vi ska göra sen är osäkert men troligen blir det att äta något och sedan gå till hotellet och bara vara. Eftersom att jag ej fick in uppgiften igår så måste den var inne innan dagen är slut så ska sitta med det allra sista sen också. Daggen blir fullspäckad som vanligt!

God morgon!

Hoppas du sovit gott! Jag somnade ganska sent igår klockan var runt 2 men jag var lika pigg när jag vaknade vid 7! Är så nervös men ändå så lycklig att få komma iväg för nu är det bara 5 timmar och sen blir jag en Stockholms bo i 5 månader haha.

Iallafall så packade jag klart de allra sista i morse, åt frukost och gjorde mig iordning. Nu sitter jag och mamma på bussen påväg till stan för tåget går 10:15. Det roliga är att det tåget min skola bokade åt mig var fel tåg, dom bokade det som går 10:10 och är ett sjsnabbtåg, jag hade bett dom boka snälltåget som mamma ska åka så jag fick köpa en ny biljett, kul... haha så jävla segt när skolan ska betala min resa så får man betala den själv ändå. Menmen. Vad gör 200kr om 100år?

Men vi hörs lite senare!