Nya inlägg

Livet som Flygvärdinna , Mat & Recept, Resor , Vardag

Plocktallrik och världens godaste drinkar "Raspberry Fudge" som smakar godis på Sorella med Olivia ♡

Jag spenderade 5 dagar i Göteborg och flög därifrån till Kroatien, Kosovo och Kreta med ett fantastiskt härligt gäng, kändes som att vi nästan blev en familj efter alla dessa dagar i luften! Jag och Emelie blev även lyckliga över att äntligen få ta den klassiska flygvärdinne-bilden i motorn

Man kan ju inte besöka Göteborg utan att ha varit på Liseberg, right? ;) Efter att ha ätit på Hard Rock Café och druckit goda drinkar så drog vi vidare till Liseberg. Jag vågade tyvärr inte åka bergochdalbanan Helix denna gången utan höll mig till Pariserhjulet, Colorado och Bergbanan. Det var en jättekul kväll!

Sushi-mys med prosecco i glasen i Stadsparken Örebro med min fina Helena. Sushin med friterade räkor är ju farligt god!

Mat & Recept, Resor

1. Sacred Monkey Forest Sanctuary - Den här naturparken ska vara fantastiskt vacker med tempel och statyer. Regnskogen är även full av vilda apor som gärna snor din kamera och banan. Det ska vara spännande och fascinerande med hög underhållningsfaktor. Frågan är om jag vågar gå dit, jag är lite rädd för apor haha..

2. Besöka ett vattenfall - Det finns flera stycken vattenfall på Bali som ska vara mycket sevärda, dock är jag lite osäker på vilket ställe jag ska välja. Jag tror helt enkelt att jag får "go with the flow" och bestämma mig när jag väl är på plats där nere. Förstå vilka coola bilder man kan ta där?!

3. Surfa - Jaa detta känns ju som ett måste! Att surfa har jag länge velat testa på men jag har aldrig varit på någon plats där det har funnits någon möjlighet. Bali ska ju vara surfing-meckat, så ni kommer säkert få se en och annan bild på mig när jag försöker ta mig upp på brädan haha. De bästa ställena för surfing ska vara i Kuta och Canggu har jag hört.

4. Maten - Ekologiskt, rawfood, juicer och smoothies. Jag är i himmelriket. Den här typen av mat är det bästa jag vet. Rent, gott och boostande för kropp och själ. Plus att det kostar typ ingenting! Jag har även läst om ett hotell som serverar frukosten på en flytande bricka i poolen, kul grej va?!

5. Yoga och staden Ubud- Jag åker bland annat till Bali för att utveckla mina yogakunskaper. I staden Ubud finns det flera Yoga-center som ska vara väldigt bra, så min tanke är att jag ska åka dit nästan på en gång när jag landat. Jag ser verkligen framemot att få yoga i dessa fina miljöer och att få träffa andra yogisar.

6. Rock Bar, Jimbaran - Den här baren är byggd på ett par klippor i olika etapper och som imponerar med sitt coola läge. För att ta sig ner åker man en linbana som tar max 8 personer åt gången. Här kan man njuta av solnedgången i magiska färger. Åh vad jag vill vara där nu!

7. Potato Head Beach Club - Vars enorma fasad är byggd av färgglada fönsterluckor och påminner om ”lustiga huset”. På insidan blandas modern design och sliten inredning på ett smakfullt sätt och den stora poolen försvinner ändlöst ut mot havet. Ett hippt och härligt ställe. Drinkarna ska tydligen också vara riktigt bra.

8. Historiska platser och tempel - Självklart vill jag även vara lite kulturell och besöka historiska platser. Se bara på dessa bilder vilka pampiga tempel och platser som finns! I dessa parker kan man njuta av en oas av fantastisk växtlighet, fiskar, stora fjärilar, statyer och fontäner. Jag vill bara gå lös med min kamera när jag ser dessa bilderna!

9. Giliöarna - Här ska det vara den mest fantastiska snorklingen, jaa ni ser ju bara hur klart vattnet är?! Jag kommer tyvärr inte att testa på att dyka, då jag redan gjort det och fick typ panik under vattnet, men för de som dyker så ska dessa öar vara ett paradis på botten. På öarna finns det inga bilar, vilket jag tycker är jättecharmigt, så alla tar sig fram via cykel, vespa eller häst och vagn. Gili Trawang är känd för ett vimlande nattliv medan Gili Air ska vara lugnare. Här kan man även rida på stranden, gå på utomhusbio och besöka skölpaddsreservatet. Drömmen ♡

10. Gå på marknader - Lite souvenirer har jag tänkt att få med mig hem och har även hört att man kan hitta snygga bikinis. När jag går på marknader i andra länder tycker jag verkligen att man får upptäcka kulturen. Streetfood är även något som jag tycker om. Det är vällagat och chansen är ytterst liten att bli magsjuk, då maten hela tiden tillagas och är varm.

Hoppas någon utav er läsare kan dela med er av lite tips, då blir jag superglad! :)

Mat & Recept, Vardag

Igår efter att jag varit ute och flugit (en vända till Frankfurt och Luleå) mötte jag upp mina fina tjejer Anna, Evelina och Linda vid Stureplan. Vi skulle sätta oss på "Vapiano" men tyvärr hade de ingen uteservering så då strosade vi neråt strandvägen och bestämde oss för att äta på "Strandbryggan". Ett utav mina favoritställen. Jag beställde den klassiska rätten köttbullar med brunsås och potatismos, även ett glas vitt till, haha vilken kombination! Men lika gott som alltid.

Vi tjejer har gått i gymnasiet tillsammans i Örebro, så igår blev det som en liten mini-reunion då jag inte hade sett varken Evelina eller Linda på ca 2 år. Helt galet vad fort åren går. Det är även svårt att ibland planera in något då vi bor på olika orter. Men det var så kul att se dem, ett kärt återseende, minst sagt. Tjejsnack, vin och mat, så mycket bättre kan det inte bli.

Jag var tyvärr tvungen att dra därifrån efter ett tag då jag skulle upp i ottan och jobba vid 05:00. Dock känner jag verkligen att jag vill ta till vara på dessa fina sommarkvällar då dem är så få. Så ibland måste man tillåta sig att hitta på lite saker trots att man ska upp så tidigt. Kan ni fatta att det redan är första augusti om någon vecka?!

Just nu är jag i Umeå och har precis varit ute och ätit med mitt Crew. Vi gick till "Vezzo", där de serverar italiensk mat. Nu ska jag försöka sova lite då jag ska upp tidigt i morgon igen. Vi hörs! Kram

Mat & Recept, Tips, Event & Fest

Hej, har ni haft en bra vecka? Skönt med fredag idag! Igår träffade jag min fina vän Helena, vi hade en heldag tillsammans. Först gick vi till Stadsparken och låg och solade i några timmar, det var så varmt och skönt. Därefter drog vi hemåt en sväng och fixade oss inför kvällen. Vi möttes upp igen på "Frimis Trädgård". Det är nyöppnat för i år, jag har endast varit där och druckit deras drinkar tidigare och beställt mat från foodtrucksen men inte ätit i deras restaurangdel. Jag beställde en oxfilépasta toppad med massor av parmesan som var så fantastiskt god! Det var inte sista gången man åt den kan jag säga. Stort tips! Helena beställde vedugnsbakad pizza och den var också bra.

Efter middagen gick vi vidare till "Sorella" och skulle ta ett glas bubbel där, men det slutade med typ 3-4 stycken glas haha. Girls just wanna have fun nanana.. Det var en så fin kväll och vi diskuterade att dessa kvällar är väldigt få under sommaren, så man får verkligen passa på. Vi får hoppas att de fina kvällarna håller i sig. Jag hade en toppenkväll med min pingla ♡

Mat & Recept, Resor , Shopping & Mode, Vardag

Hej på er fina läsare! Jag vill börja med att säga att jag tycker det är så kul att ni har hittat tillbaka hit till min blogg och att ni fortsätter att följa mig, it makes me so happy! Min lediga dag har spenderats i Kumla som ligger knappt cirka 2 mil i från Örebro, staden där jag är uppväxt. Vi åt först lunch och efterrätt hemma hos min mormor och sedan tog vi en promenad till kyrkan och församlingshemmet där min mormor till konstnär ställer ut sina tavlor. Därefter strosade vi runt och gick till mitt gamla barndomshem och längs Kumlasjön, åh vad mycket fina minnen som kom tillbaka! Jag bodde i Kumla under 11 år innan jag flyttade till Örebro ♡.

Idag hade jag på mig min nya blus som jag köpt på Stadsmissionen, second hand. Jag trivdes mycket bra i den! Till det matchade jag med svarta bootcut kostymbyxor och mina nya vita sneakers från Jim Rickey, jag är för övrigt helt kär i dem, men tyvärr får jag sån extrem skoskav att jag till och med börjar blöda om fossingarna! Så jobbigt, jag vill ju använda dem till massor av outfits.

Jag har haft en jättemysig dag full av nostalgi från min barndom tillsammans med familjen. Vad har ni gjort idag? Nu ska jag dricka lite prosecco och njuta av ledigheten. Kram

Resor , Event & Fest, Tips

När jag ser alla dessa bilder blir jag typ rörd. Det är så mycket minnen som kommer upp, så jag vet inte vart jag ska börja haha. Resan till Visby var så spontan som den bara kunde bli, vi hittade boende i sista minuten och ingen utav oss hade någonsin varit på Gotland (eller jo jag var där en vecka när jag var liten men kommer inte ihåg någonting typ), så vi fick läsa på allting i sista minuten, för vi hittade ju inte någonstans i staden.

Vi körde till Nynäshamn där vi hoppade på färjan som 3h senare skulle ta oss till Visby. Vi hittade nya vänner redan på färjan som vi spelade kort och drack ett x antal glas vin med haha. De var från USA och England om jag inte minns fel. Det var då vi förstod att folk från hela världen besöker Visby och Kallis under v.29.

När vi vid midnatt var framme vid hamnen i Visby tog vi en taxi till vårt vandrarhem och det var så mysigt och idylliskt med kullersten utanför och en lummig rosenträdgård. Vårt rum var typ lika stort som min toalett är hahah. Men vi var så glada att vi fått tag på ett boende med så kort varsel och som även låg mitt i stan. ♡

Vi hade kommit överens om att vi inte skulle gå ut samma dag som vi kom dit, då vi skulle på Kallis dagsfester två dagar i rad. Men tror ni att vi kunde hålla oss?! Nepp. Så vi drog direkt ut och mötte upp lite vänner hemifrån och hade en jättekul kväll men ändå hyfsat lugn.

Dag 1. Kallis White Party:

Kl: 13:00 var vi på plats utanför Kallis, solen strålade och det var inte ett enda moln på himlen. Vi blev chockade över den långa kön men vi hade varit så smarta och köpt förköp elektronisk biljett på mobilen, så vi gick före alla! Tur ska man ha. Så tips till er som ska dit, köp förköp biljett på mobilen.

När vi väl kom in på Kallis kändes det som vi var utomlands. Solen gassade, snygga välklädda människor överallt och den sköna lounge electro-musiken övergick senare till välkända hits mixade av DJ´n "Lucky Luke", han är grym! När festen drog igång ordentligt var det dansare klädda i smyckade vita kläder som stod på scenen och på bardisken och körde sina moves. Titt som tätt sprutades det även eld och konfetti från scenen, så coolt! Vi hade världens bästa dag och på något sätt så blev det hela så häftigt när alla där inne var klädda i vitt, dansandes precis intill havet. Vi stortrivdes.

På kvällen blev vi inbjudna till vår kompis Alex och hans grabbgäng på grillkväll innan det vankades drinkbord på "Gutekällaren". Vi blev bjudna på en jättefin grillbuffé med glass och jordgubbar till efterrätt, det var välbehövligt efter en heldag på Kallis haha. På Gutekällaren var det sjukt bra drag och vi dansade hela natten låååång.

Dag 2. Kallis Pink Party:

Den här dagen var vi lite smått slitna när vi vaknade haha. Men det skulle inte stoppa oss från att besöka Kallis dag 2. Så vi var på plats igen vid kl 13:00 och vi hade en minst lika rolig dag. Vi hängde en hel del med våra nyfunna vänner från färjan och skålade med champagne i glasen. Jag och Lunkan hamnade även upp i VIP-området där man hade världens bästa utsikt. Svajande palmer, havet, musiken och alla härliga människor. Kärlek.

På eftermiddagen drog vi till "Håkans Bar" där vi åt jättegoda burgare men servicen var bedrövlig och under all kritik. Därefter drog vi hem och svidade om för vi skulle till "Kallbadhuset". Där dansade vi hela natten lång och gick hem när solen gick upp.

Tidigt på morgonen gick vår färja tillbaka till Nynäshamn och sedan vidare hem till Örebro. Behöver jag säga att vi var trötta? Men ack så värt det var! Denna resa gav oss minnen för livet, jag och mina fina tjejer ♡

Livet som Flygvärdinna , Mat & Recept, Resor , Tips, Vardag

Hallå där! Allt bra med er denna måndag? Det blev ett kort stopp i Göteborg då vi blev försenade in igår och timmarna bara svischade förbi. När jag vaknade i morse hann jag ut på stan en sväng för att kika lite i butikerna, det är så mycket roligare shopping här än hemma i Örebro. Jag var inne på Zara Home, min favorit-inredningsbutik och fyndade ett jättefint fat i porslin med mönster. Jag ska visa er senare! Därefter gick jag till ytterligare ett favoritställe, salladsbaren "Deli & Coffee". Har ni inte varit där så måste ni gå dit och äta! Deras fetaost är magiskt god.

Sedan gick jag tillbaka till hotellet för att packa ihop mina grejer och åka ut mot flygplatsen, där hann jag köpa med mig en Joe & The Juice med ingefära, jordgubbar och äpple. När man jobbar som flygvärdinna är det ofta oregelbundna tider vad gäller mat, så därför blir det mycket mellanmål så som juice, smoothie och yoghurt mellan varven. Nu sitter jag och väntar på min flight till Frankfurt och landar sent ikväll.

Vad ska ni hitta på idag? Vill önska er en skön måndag och vi hörs lite senare! Kram L.

Livet som Flygvärdinna , Resor , Vardag

23 timmar i Luleå gick snabbt men vi hann med mycket! Jag och min kollega Tilde satt hela kvällen vid hamnen och bryggan och njöt av solnedgången när vi anlände igår. Det var så fint och man ville verkligen inte gå in, jag hade kunnat stanna ute hela natten. Det blir ju aldrig mörkt här uppe i Norrland på sommaren.

Jag är tacksam över att få jobba med det jag gör, då jag får se mycket utav Sveriges städer. Innan jag började jobba som flygvärdinna hade jag aldrig besökt Luleå, Umeå, Östersund, Skellefteå eller Kiruna. Frågan är om jag ens hade åkt upp hit privat under mitt liv? Möjligtvis till någon utav städerna men jag hade nog inte fått för mig att dra på en roadtrip till Norrland. Dock tycker jag verkligen att ni som inte har varit här uppe, verkligen ska åka hit! För jag stortrivs här. Det är vackert, mysigt och personligt. Man finner lugn och ro här. Mina favoritstäder är Östersund, Luleå och Kiruna.

Vi började inte jobba förrän vid 17:30 idag så vi passade på att efter hotellfrukosten åka på lite sightseeing. Så vi tog bussen till "Gammelstad Kyrkby". Gammelstad har landets största och bäst bevarade kyrkstad med 405 stugor och 552 kammare. Staden är över mer än 400 år gammal och har en medeltida kyrka. Det var verkligen så idylliskt och mysigt att gå runt i denna miljö. Jag tyckte det hela påminde lite om trästaden som heter "Wadköping" hemma i Örebro med sina röda små stugor med vita knutar. Vi hade även tur med vädret, solen sken hela dagen på oss.

Hoppas ni haft en fin söndag! Jag kom precis till mitt hotellrum i Göteborg, så nu ska jag släcka lampan och försöka sova lite. Vi hörs mer i morgon, KRAM

Livet som Flygvärdinna , Mat & Recept, Vardag

Hej på er, fina ni! Skönt med fredag? Svar JA! Dock ska jag jobba hela helgen, så det blir inga storslagna planer för min del. Jag skulle ha firat in semestern med tjejerna men ska upp så pass tidigt i morgon, så det fick jag hoppa denna gång. Har ni haft en bra fredag hittills? Jag har spenderat hela dagen hemma hos pappa där jag suttit och solat vid vattnet, så skönt! Jag har fått bra med färg idag, trots att det är lite molnigt så tar solen bra ändå.

Nu ska jag käka upp min pizza som jag precis köpte. Jag kan få världens cravings efter banan, ananas, skinka och curry-pizza med mild sås! Så var tvungen att gå förbi pizzeran och köpa en hihi. Sen ska jag fortsätta med att packa inför jobb i morgon. Den här gången blir jag borta fyra dagar. Jag ska till Skiathos, Luleå, Göteborg, Frankfurt och Nice. Det blir full rulle med andra ord. Alltid kul att komma iväg!

Jag vill önska er en fin fredag och helg. Bloggen kanske inte uppdateras lika mycket under dem närmsta dagarna då jag kommer att jobba mycket. Men vi hörs! Kram ♡

Shopping & Mode, Tips
Färgbomber från Maria Nila

Efter att jag har läst på en hel del om dessa färgbomber från Maria Nila, så har jag bestämt mig för att testa! För er som undrar vad en färgbomb är, så kan man beskriva dessa som en vårdande hårinpackning med färgpigment som snabbt och enkelt fräschar upp ditt hår. Inpackningen innehåller tillfälliga pigment som succesivt tvättas ut ur håret och färgen sitter kvar mellan 4-10 tvättar. Vad kul va?! Vill man piffa upp sig lite extra inför någon fest, så är ju detta perfekt. Färgbomberna finns i flera olika nyanser, som ni ser på bilden ovanför.

Jag har tänkt att testa färgen "Pink Pop" som är rosa, då jag gillar pastellfärger. Jag kommer att blanda ut den med ganska så mycket balsam för att få en så ljus nyans som möjligt, jag är ju redan så ljus i mig själv, så kan tänka mig att mina hårstrån kommer att suga åt sig färgen snabbt. Jag kommer heller inte låta den sitta i för länge. Rekommenderad tid är 3-10 minuter.

Det här lilla experimentet ska jag testa under min semester då jag självklart inte kan gå runt med rosa hår i kabinen haha. Då kommer nog passagerarna börja undra!

Funderar även på om jag ska göra en videoblogg, så ni kan hänga med och se exakt hur jag gör och hur resultatet blir, vad säger ni?