Postad i: Tips

Jag kollade på en film igår kväll som dök upp på tv:en. Den var så himla hemsk men fin. The Good Lie heter filmen. Jag gråter väldigt sällan när det kommer till filmer. Helt ärligt blir jag mer ledsen när en hund dör än när en person där på tv men den här filmen... wow. Hade en klump i halsen under hela den tid den var på.

Filmen handlar om ett par syskon som tar sig från det krigiska Sudan efter att hela byn blivit mördat, genom flera kilometer mark till ett flyktingläger där de sedan skickas till New York. Allt som händer från första början vid byn till deras nya liv i USA är sjukt.. baserat på verkliga händelser.

Det känns som att tiden har flugit förbi de senaste dagarna. Igår var mamma och jag i IKEA för att få lite inspiration till det nya huset som håller på att byggas i Bromma. Jag övningskörde även både igår och idag. Igår gick det inte så bra hahaha, slutade med lite gräl så till slut hoppade jag ut ur bilen och gick hem hahaha... vi var båda trötta och båda väldigt envisa hahaha.. Idag gick det i alla fall mycket bättre! Jag har haft det svårt att få det fungera med koppling och gas samtidigt men idag gick det!

Utöver mina lektioner har jag, IGEN, rensat rummet... det är sjukt hur mycket kläder och saker jag lyckas samla ihop varje gång? Nu när vi flyttar till huset vill jag endast ha med mig det jag verkligen har användning för eller åtminstone gillar/använder?

Mamma och jag var även på en second hand butik där jag köpte en del böcker och hon en tavla. Jag har en rätt så stor, gammal "teckning" av världskartan som jag ville hitta en ram till men hade svårt att hitta en som var passande.

Imorgon och fram till på fredag jobbar jag i Solna! Mellan tis-fre börjar jag 11:30 så då hinner jag få in morgongym! Älskar att gymma på morgonen så mycket mer än på kvällen.

God eftermiddag då! Nu har jag precis lagt upp det sista inlägget från London. Jag har redan börjat kolla på resor till Asien, mer precis Filippinerna och Indonesien. Under vintern, runt januari tror jag nog att det blir en resa bort dit. Det är i alla fall vad jag hoppas! Och då blir det nog en längre, två veckors resa. Jag hoppas att få kunna resa två gånger till innan nästa sommar i alla fall!

Idag började jag min heltidsanställning hos Manpower. Hur det fungerar är att man är startklar vid 07 och väntar in ett samtal tom 11:30. Om man inte får ett uppdrag den dagen blir man då ledig och får 80% i lön. Idag blev jag inte uppringd men på måndag har jag ett fast uppdrag from 21-25!

Idag såg jag också att mina kurser håller på att bearbetas så jag borde få ett svar snart. En av kurserna är dock redan inställd men vi får se hur det går. Det är inte världen om jag inte läser någon kurs under mitt sabbatsår i alla fall utan det är endast en extra sak jag valt att lägga till om det nu blir så.

Postad i: Resa

Den fjärde dagen var väldigt hektisk. Det kändes som att vi åkte runt i hela London. Dagen började med ett stopp vid Gloucester Road tågstation där vi besökte The Natural History Museum. De hade väldigt coola saker att se och läsa om faktiskt. Ett helt skelett av en blåval dessutom! Sedan kom det lite mer adventure. Vi bestämde oss nämligen att cykla från museet till China Town vilket var räknat att ta ca 20 min (yeah right). Att cykla var nog något vi borde ha gjort mer då det blev lite för kostsamt att åka tunnelbanan hela tiden. Vi cyklade i alla fall genom Hyde Park och såg en massa fina och intressanta områden på vägen till China Town. Det krångliga var att hitta tre lediga cykelparkeringar mitt i stan haha. Det ledde till att vi fick cykla ut från stan igen och cirkulera tills det att vi hittade ett ställe. En kanske 45 min resa kostade mindre än 20kr! China Town i sig själv var lite av en besvikelse dock. Det var väldigt litet och proppat med en massa små restauranger och inget mer än det egentligen. Eftersom att vi hade missat marknaden i Camden bestämde vi oss då för att skynda oss till tuben och åka dit innan sju. Camden market är ett så härligt ställe! Hela Camden är det egentligen. Väldigt trevligt och härligt folk med livfulla områden och massa färger.

Postad i: Resa

Den tredje dagen shoppade vi igen. Då besökte vi Westfield Shopping Centre vid Shepherd's Bush Market Station. Jag måste bara säga att det är så sjukt mycket billigare med smink, produkter, hälsoprodukter osv i London.Det var en väldigt stor galleria så vi spenderade nästan hela dagen där. Efter en stund vart vi sugna på att besöka en frisörsalong. Jag ville nämligen klippa håret då det blivit väldigt slitet medan Karen och Alina ville färga. Till slut hittade vi en salong med ett rimligt pris dock hade de bara tid för klippning då de snart skulle stänga. Jag var jättenojig. Folk har oftast problem med att klippa lockigt hår så jag frågade hon som skulle klippa mig om hon är van med att klippa lockigt. Hon gjorde i alla fall ett jättebra jobb.