Mat og oppskrifter

Bildet over - før steking!


Torsdagens lunsj - og disse var mettende altså!

Oppskriften er nok en gang en som fins i mange varianter (den oppskriften jeg fulgte "mest" var denne HER fra Kristina Andersen.) og som jeg selv har tilpasset for å få den slik jeg vil ha den. Og med noen få ingredienser får du altså disse utrolig mettende, saftige og gode rundstykkene. Proppet med proteiner og trege karbohydrater. Passer perfekt som frokost, lunsj eller kvelds for oss treningsglade folk. Vell, egentlig passer de for alle, når som helst ;)


Bildet under - etter steking!

Etter fjellturen jeg hadde igår var jeg sulten og sliten når jeg kom hjem igjen, og siden disse er så enkle å lage falt valget på dette. Fjellturen var tung på vei opp, seig i rumpa og bly i beina. Ihvertfall slik det føltes. Så det ble ingen løping for å si det sånn ;) Men det trenger jeg da heller ikke for å kunne nyte naturen og litt bevegelse. En fin rolig tur på ca 7,5km. -Og med markløften i beina fra onsdag var det mer enn nok denne torsdagen ;) Digg med vår!

Her er oppskriften:

  • 300g havregryn
  • 400g cottage cheese
  • 3 egg
  • 1 toppet ts bakepulver
  • 1/2 ts salt
  • Linfrø

Moses med stavmikser og formes til runde brød, jeg fikk 8 store. Jeg toppet også mine med linfrø, som igjen er en super kilde til blant annet Omega 3. Stekes på 200 grader i ca 25 minutter. Enklere tror jeg ikke det blir? Jeg hadde smør og ost på mine, perfekt på varme rundstykker! Så nå er det bare å bake!! :)

God helg!

Design bloggen din - velg mellom mange ferdige maler på Nouw, eller lag din egen – pek og klikk - klikk her!

Likes

Comments