Godmorgon! Då har man avklarat första arbetsveckan efter semestern. Är en aning trött för jag har varit vaken sen kl 04:50, då sambon gick upp för att påbörja sin första vecka på sitt nya jobb.

Samt att det är sonens första dag på förskolan idag efter ett långt sommaruppehåll!

Idag tar vi det lugnt, jobbar 7-12, kort arbetspass...

Har även ett positivt resultat på vågen med, har kommit under 70 strecket....
👌👌
Känner att det går på rätt håll!!

Ha en skön vecka!!
Kram

Då var första arbetsdagen avklarad efter en lång ledighet. Hade lite ångest innan idag, men det gick bättre än förväntat.

Jobbar även resten av veckan , är fri på fredag. Blir nog en grill om vädret tillåter.

Ser fram emot onsdag, då ska jag träffa gamla kompisar från gymnasietiden!!
😊

Sista semesterdagen idag. Har ångest över att börja jobba imorgon...😬, men vem brukar inte ha det. 😉
Morgondagen kommer att börja dyster med begravning
😢, men hoppas på att dagen avslutas mer munter.

Helgen har dock varit positiv. Tog en utflykt till Gränna/ Visingsö igår. Hyrde cyklar och cyklade runt på ön innan vi tog färjan tillbaka för att sedan strosa runt i Gränna. Blev även ett besök på Grenna Museum.

Har en fortsatt trevlig söndagkväll!
❤️

Förra året gick jag med i Viktväktarna och gick ner ca 17 kg, var mycket nöjd med det och trodde att jag hade kontroll, så jag avslutade mitt medlemskap. Under våren har det varit lugnt, pendlat mellan 1kg här och där. Men nu under semestern så har det spårat ut lite väl mycket. Frossat i godis och snacks.., inte bra.

Så sent i söndagskväll bestämde jag mig..att åter ta upp mitt medlemskap i Viktväktarna. Vet att jag har det under kontroll om jag har koll på vad jag stoppar i mig och hur mycket.
Samt att jag undviker sötsaker. Det lockar inte lika mycket då.

Så nu tar vi nya tag!!
👍👍😊😊

Detta är så mycket nyttigare än massa godis!
En god fruktsallad med ProPud vanilj till!!
😋😋

Då är man inne på sin sista semestervecka. Har lite smått ångest för att man ska börja jobba, men det går väl bra när man har kommit igång.
Har varit en skön helg. Sol och bad, cruising i stan.
En härlig söndag på Bolmsö med båttur, gofika samt grillad mat!!!
Idag var vid ett annat badställe och njöt av sol och bad. Ska bara njuta denna vecka som är min sista!

Härligt med solsken!!!
Igår var det underbart väder, var nämligen på västkusten hos en kollega i hennes stuga och hälsade på!! Klarblå himmel hela dagen... ☀️☀️☀️😎😎😎
God mat blev det också!! 😋😋

Samt idag var det också härligt väder..
Passade på att dricka morgonkaffet på vår lilla uteplats..
Sen blev det en tur till sjön för lite sol och bad. Blir en runda dit imorgon med.. ☀️☀️😎😎

Då har vi haft en heldag på Kolmårdens zoo idag! Hade tur med vädret, var när vi var på väg ut från parken som det kom en riktig regnskur, blev även en liten tur på Tropicarium!!

Idag har varit en lugn dag. Träffade min äldsta son i dag efter att han varit i Cypern en vecka med sin flickvän och hennes familj.
Jag och mina två äldsta barn var en runda på Östregårds antik och loppis i eftermiddag, fanns mycket där men fyndade tyvärr inget, blev dock en fika där istället..., härligt med kvalitetstid med mina barn.

Kvällen har varit lugn, ska dock förbereda lite inför morgondagen då det bär av till Kolmården!!!

Idag har man varit lite duktig...
Var en runda på Erikshjälpen och lämnade lite av varje, kläder som min dotter rensat ut häromdagen, samt att jag själv rensade ut lite ut min garderob. Behöver göra detsamma i min sambos men har inte kommit så långt ännu...
Sen var jag och dottern hos mor och far och hämtade lite lingonsylt samt vinbärsgelé som min far så snällt hade kokat åt mig....

Fyndade på Hemmakväll härom dagen med lite nya filmer i samlingen....

Imorgon blir det en runda till Östregårds antik och loppmarknad!!! Alltid spännande att gå på loppis!! Om det blev några fynd får ni reda på imorgon....

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll!!!!
❤️❤️

​​​Då provar jag ännu en gång att starta en blogg. Sist blev det inte mycket av bloggen. Tröttnade ganska fort, men jag ska ge det ett nytt försök!!

Men nu är klockan så pass mycket att hela huvudet är som ett töcken....

Ska försöka sova lite och så får vi se vad morgonendagen ger för inspiration!!!!

God natt på er alla!!! 😴😴😴