Pondělí 3. července 2017

- Vyrážíme vlakem z Budějovic směr Plzeň s hromadou zavazadel, ciderů a sladkého pečiva z Albertu

- Ač jsme v Plzni měly mít jen 5 min na přestup, vše jsme zvládly nad očekávání dobře

- Na trase Plzeň-Cheb se Pindulíny přepravují narvaným Pendolínem :D Ann si čte o marmeládách, Buba trpí vedle pána trpícího sebemluvou a já se snažím neusnout. Následně obdivujeme tatínka, který cestuje sám se třemi malými dětmi...

Malé dítě (Eliška): *kopne paní před sebou do sedadla*

Tatínek: Paní, my se Vám moc omlouváme. Eliško, omluv se!

Eliška: Promiň...

-V Chebu čekáme cca hodinu a pak sedáme na vlak mířící do Karlových Varů. Po cestě přistoupili dva kluci, kteří se bavili o festivalu, z čehož jsme usoudily, že tam také jedou. Až když Ann koukla na hodinky a zjistila, že ve Varech jsme měly být asi před 7 minutami jsme usoudily, že pánové očividně do Varů nejedou (a my už taktéž ne :D )!

- Nezbylo nám tedy, než vystoupit v malebném Ostrově nad Ohří, koupit si novou jízdenku do Varů a počkat na zpáteční vlak, který naštěstí jel za 20 min :D

-Na druhý pokus jsme si již daly obzvláště záležet, abychom vystoupily správně. S taškami se smykujeme z kopce dolu do centra, kde budeme ubytované ve škole Dukelských hrdinů, která je vzdálena svižnou chůzí cca 5-7 min od hotelu Thermal, hlavního dějiště festivalu. Na "vrátnici" jsme se dozvěděly, že je zde ubytovaný i Matyáš Valenta (František z Ulice, Honzík z Rafťáků).

-Po rozbalení karimatek a spacáků v tělocvičně, kde je nás celkem 12, jsme se vydaly obhlédnout situaci v Thermalu. Ta pro nás nevypadala moc dobře, jelikož bez festival passů jsme mohly čekat akorát hodinu před začátkem daného filmu, zda se neuvolní lístky z kategorie pro akreditované návštěvníky (VIP hosté, herci, filmoví tvůrci atd.) a press, zbytek volně dostupných lístků byl vyprodaný. Na zítra se nám podařilo sehnat lístky na Oh Boy (Sakra, kluku!), The Downfall of Osen (Osenina zkáza) a 78/52.

-Prozatím jsme tedy zakempily v parku u Lázní III. s vydatnou večeří z McDonald's :D. Po večeři jsme se rozhodly pro malou procházku městem, kterou nám na chvíli přerušil fotograf u Thermalu, který si nás chtěl vyfotit pro festival jak si fotíme selfie u červeného koberce. Jako dík nám udělal i jednu fotku na Polaroid, když ale viděl bubuino nadšení, tak nám dofotil další dvě, abychom měly každá svoji :D Pokračujeme na kolonádu, kde holky poprvé zkouší vodu z minerálních pramenů. Ann celkem chutná, Buba ji však titulovala chutí "teplé počurané kovové trubky" :D Následně vyměnila tedy 12. Hadí pramen za karlovarský 13. pramen - Becherovku!

-Jelikož se nám nepovedlo získat lístky na Jak balit holky na mejdanech (How to Talk to Girls at Parties) jsme alespoň Buba poslaly na Dobrý časy (Good Time; Robert Pattinson) do Kongresového sálu, na který jsme dostaly od neznámého pána lístek, když jsme čekaly u pokladny. My s Ann jsme zůstaly se ciderama v Thermalu a čekaly do 23h zda chytneme lístky na jeden z půlnočních filmů: Temná Píseň (The Dark Song) nebo Baby Driver. Podřilo se nám sehnat alespoň na Píseň, vyzvedáváme tedy Bubu a přecházíme do Malého sálu.

Temná Píseň (The Dark Song): irsko-britský film kategorizovaný jako horor/drama (2016). Ze začátku jsme si myslely, že by to mohlo být zajímavé a Ann měla obavy, že se bude bát. Na obavy došlo tedy tak od půlky filmu - nejdříve jsme se bály o hlavní ženskou postavu, kterou hlavní mužská postava topila, následně o nožem probodnutého muže, dále přízraků, které se v domě začaly zjevovat a v poslední řadě faktu, že film bude ještě dlouho trvat, jelikož zlatý voják-strážný anděl, zářící, se svítícíma očima a usmívající se, který se hrdince zjevil, zvedl celý sál z křesel v neutichající vlně smíchu. Což není úplně reakce, kterou byste očekávali na konci hororového filmu...(za nás hodnocení 3 na stupnici 1-4, kde 1 je nejlepší a 4 nejhorší)

Úterý 4. července 2017

- Po 4h spánku jdeme s Ann stát frontu na lístky na zítra. Frontu jsme ale lehce podcenily a jediné co jsme stihly, byla snídaně od Buby a následný úprk na Oh Boye, protože fronta dlouhá tak 20m se pohybovala rychlostí cca 1m/8 min!

Oh Boy (Sakra, kluku!): 9:00/Velký sál/Německo/drama/2012
Sedíme na balkoně, ale je krásný výhled. Čeká nás první černobílý film z dnešní bilance 3 filmy-3 černobílé :D. Tento film byl pro nás velmi příjemným překvapením. Příběh nebyl sice nijak extra obsáhl, dějově ale zajímavý. Chlapec, který žije zhýralým životem, peníze od otce určené na studium práv (ve kterém by byl očividně dobrý, kdyby se snažil) utrácí za chlast, cigarety a hlavně KAFE! Film byl mluvený německy s přidanými anglickými titulky v obraze a na externím plátně českými, němčina byla ale ve většině případů tak jednoduchá a srozumitelná, že i člověk se slabší němčinou mohl film zvládat jen z poslechu a občasného pohledu na tituulky.

-Po filmu jsme daly svačinu, kafe a následně oběd u rychlého občerstvení u Thermalu, Buba si dala vymodlený řízek a my s Ann halušky. To jsme ještě netušily jaká milá společnost nás u oběda čeká :) Když už jsme s Ann měly dojezeno, přihnal se k nám na koloběžce herec Karel Heřmánek ml., v závěsu za ním letěl jeho kameraman Aleš a rozhodli se nás nacpat do jednoho dílu Kájových Varů, který byl věnovaný stravování na festivalu :D My s Ann jsme byly už po jídle, tak musel jako ochutnávku přijmout jen bubuiny hranolky :D

Video s Kájou: ZDE!

.-Konečně jsem si koupila i festivalové placky (jednu s 52nd KVIFF a druhou s Belmondem)!

The Downfall of Osen (Osenina zkáza): 13:00/Městské divadlo/Japonsko/drama/1935

Drama...no, to skutečně bylo! A horor větší než Temná píseň! Nepohodlné rovné, dřevěné sedačky na balkoně divadla a 78 minut němého černobílého japonského filmu, který se i s úvodní řečí protáhl cca na 93min.

CSFD ještě do včerejška hodnotilo film 73%(tedy "červená" kategorie), po mém hodnocení k mé radosti film krásně "zmodral" :3 a nebyla jsem jediná s nežším hodnocením...Spousta lidí pěla ódy na propracované charaktery postav,my jsme si na základě jejich jednání spíše trhaly vlasy... (hodnocení 4)

- To chtělo vzpruhu...takže prohlídka budovy hotelu Pupp, po cestě zpět k Thermalu jsme potkaly Ondru Prachaře s těhotnou Agátou. Míříme do FINLANDIA KOKOS BARu, kde do kokosového ořechu vyseknou z vrchu otvor, nechají vás kus upít a zbytek dolejou vodkou. Cena tedy nic moc, bez vodky 99 Kč/s vodkou 159 Kč, ale tak jsme tu jen jednou za rok... :) A chutnalo to naprosto báječně. Usadily jsme se u řeky u Thermalu a vychutnávaly si kokosovou slast. Po dopití jsme si kokos nechaly rozseknout, abychom ho mohly i sníst. Buba si ho bere ještě s sebou.

-Následovala krátká siesta a přemístění opět do Velkého sálu, tentokrát na dokument 78/52.

78/52: 23:00/Velký sál/USA/dokument/2017

Černobílý dokumentární film věnovaný legendární hitchcockově scéně - vraždě ve sprše z filmu Psycho. Herci, hitchcockova rodina a tvůrci filmu vyprávějí v koláži 52 záběrů historky ze zákulisí a fakta o natáčení tříminutové scény, která navždy změnila pravidla hry v žánru thrilleru. (Hodnocení 1)

Středa 5. července 2017

-Dnes jsme si přivstaly ještě o chvíli oproti včerejšku, abychom už před půl 8 byly u pokladny. Vyplatilo se, sice jsme lístky na How to Talk to Girls at Parties získaly asi minutu před začátkem, ale posilněné bubuinou snídaní jsme vyběhly davem k velkému sálu a ač jsme jako spousta lidí pozdě příchozích museli zůstat sedět na schodech (rampě), tak i tak to bylo to nejlepší z celého našeho pobytu na festivalu :)

How to Talk to Girls at Parties (Jak balit holky na mejdanech): 9:00/Velký sál
Komedie/Romantický/Sci-fi/Hudební-Velká Británie/USA/2017
CSFD: 72% :)

Naprosté překvapení (a asi nejen pro nás) festivalu. Takovýhle film by člověk navíc jen těžko čekal v 9h ráno. "Šíleně geniální slátanina punku, milostného příběhu, sci-fi a latexu". A vidět Nicole Kidman přejít z role upravených dam stylu Grace Kelly do role postarší bělovlasé punkerky nemělo chybu. A tak nečekaně vtipné scény a humor tak neotřelý! Tleskám nadšeně také mladičké Elle Fanning, Alex Sharp a Ruth Wilson :) Ale myslím, že si Ann nebyla hned v první chvíli jistá, že si děláme srandu, když jí po cestě z filmu říkáme, že jí z ramene vyrůstá další ruka :D Kdo po tomhle filmu neměl "punkovou" náladu, musel film nejspíše prospat.

Buba: Budem punk...ohrnem si kalhoty! :D

- Po filmu jdeme na palačinky k Innogy stánku na palačinky, následně si trochu zablbnout do Vodafone vesničky-vyhrát červený klobouk, sluneční brejle a čistítko na mobil se Žlutou Keckou a vyfotit se v plážovém fotokoutku :) Po cestě zpět jsme napustily Hadí pramen, dokoupily lázeňské oplatky, na oběd do Berlin Kebab a zabalit si do školy.

-Cesta na vlak byla do kopce, s těžkými taškami v nehorázným horku...Byly jsme rády, když jsme sedly v hezkém vlaku. Průvodčí nás podezíral, že stále jíme nové a nové jídlo a on to stále Berlin Kebab :D

- Zbytek cesty jsme zvládly lépe než cestu na festival. Z Plzně nám dělala společnost profesorka angličtiny z píseckého gymplu, skvělá ženská. Takže jsme festival zakončily stylově-kecaly jsme a řehtaly se na celé kupé! :)