Så att mitt ena knä har fått sig en skada är inte roligt. Att välja crosstrainern före löpbandet skulle jag aldrig i mina vildaste drömmar ens göra. Men nu var det de ända jag kunde, så skall inte klaga.
Passet gick bra och svettades som en idiot. Styrkan gick bra trots knät. Jag har inga problem med att träna benen de kändes inte och gjorde inte heller ont. Hoppa gick också bra.
Hoppas nu bara mitt ben läker fort.

Mitt pass
Cardio crosstrainer
styrka ben
Cardio crosstrainer
Styrka armar och smidighet
Cardio crosstrainer
Stretch

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Vecka 17

Så denna veckan kommer se annorlunda ut.
Jag i torsdags skadade antagligen mitt knä lite gran. Och Denna Veckan som kommer skall jag försöka bygga upp det (Musklerna runt omkring) Löpningen skall jag försöka med, men om de gör för ont kommer jag göra något annat så som crosstrainer eller liknande. Veckan som har varit har gått super bra och vill ha denna veckan nu lika bra om inte bättre

Måndag Träning

Tisdag Ev Träning

Onsdag Träning

Torsdag Träning

Fredag Vila

Lördag Träning

Söndag Träning

//Louise

Likes

Comments

TRÄNING...
Så imorse vaknade jag och inte alls var pigg på att träna, visst jag mådde bra och glädjen år på topp samt energin. Men just tanken träning får mig ibland att vela spy.
Kom till gymmet och de gick på riktigt bra tycker jag. Sista löppasset var de ända som kronglade kan jag tycka, då de kändes som att hela quadriceps muskeln skulle dra sönder min knäskål (patellan)
Och de gjorde ganska ont, men fortsatte dumt nog ändå att springa.
Styrkan gick super bra. Men efter två pass igår var man ganska mör, så ville inte öka vikten.
Har haft mycket ångest de sista. Smärtan har varit ganska jobbig och ibland o bär bar. Om inte jag skulle vara där jag är idag skulle jag aldrig haft förståndet att välja. Alla har ett val, väljer du ångesten stoppa de du brinner för eller väljer du stampar du ner foten och säga nej.
Det är de jag har gjort, valde att stampa ner foten trots smärta och nu i slutet på veckan kan jag se att, om jag inte skulle ha gjort det hade jag aldrig orkat med träningen!
Är så stålt och glad och alt går ÄNTLIGEN FRAM IGEN!

Cardio löpning 20 min
Styrka ben 14 min
Cardio löpning 12 min
Styrka armar och smidighet 14 min
Cardio löpning 10 min
Stretch

Likes

Comments

Passet idag gick nästan som vanligt.
Som jag skrev för några dagar sedan så trodde jag att min kondis skulle vara snabbare tillbaka. Och ja nu går de uppför igen. Har dock inte vågat ändra hastighet enu, men de kommer. Kanske Dock kommer börja lägga in mina intervaller imorgon, men de får vi se då
😋 så glad och Stolt!
Styrkan gick också super bra, nu börjar de bli för lätt igen
😂 så vi får se när jag ökar även i det! Men är så galet glad och stolt. Och de var mer en vad jag hade förväntat mig.
Trodde att de skulle gå som de andra gångerna men nej och tack Gud för det
✝️

Cardio löpning 20 min
Styrka ben 14 min
Cardio löpning 12 min
Styrka armar och smidighet 14 min
Cardio löpning 10 min
Stretch

//Lollo

Likes

Comments

Älskar hur lätt man känner sig.
Passet gick super bra i både löpning och styrka. Mitt andra löppass gick mindre bra. Och det var andningen. Att glömma andas är inte värdens smartaste idé. Då de verkligen påverkade hastigheten på hur jag sprang. Inte heller sista tänkte jag på det.
De var efter träningen tanken slog mig och jag förstog varför de gick som de gick.
Styrkan gick super, finns inget att klaga på. Körde dock på 5kg även här för jag inte riktigt känner mig stark nog till att öka enu.

Efter träningen tog jag mig an och gjorde detta. En fantastisk vitaminrik smoothie bowl gjord på:

Banan, blåbär, hallon, och spinat sallad
Topping var: banan, russin, pumpa frön, kiwi, coccos och kanel.

Asså man får så otroligt mycket energi av detta. Och på ett annat sätt en vad man får utav värm lagad mat. Detta är något som har hjälpt mig komma långt i träningen genom åren och det är inget jag tänker sluta med eller hålla för mig själv. Utan jag delar väldigt gärna med mig, då jag vet att de ger mer resultat en vanligt.

Cardio löpning 20 min
Styrka ben 14 min
Cardio löpning 12 min
Styrka armar och smidighet 14 min
Cardio löpning 10 min
Stretch

//Louise

Likes

Comments

Igång igen

Ja det är skönt att vara tillbaka, och det finns inget att klaga på känner jag, Veckan som har varit gick bra och känner mig nu mycket lättare och smidigare i kroppen. Detta är veckans planering

Måndag: Träning

Tisdag: Vila

Onsdag: Träning 2 pass

Torsdag: Träning

Fredag: Vila

Lördag: Träning

Söndag: Träning

//Louise

Likes

Comments

Så passet gick idag gick mycket bättre och lättare en de två andra. Antagligen också för att jag endast åt frukt den dagen, men värt var de. Istället för att känna mig tung kände jag mig mycket mycket lättare, och de resulterade till att jag kunde hålla ut längre.
Kost gör mycket!
Sen styrkan kunde inte ha blivit bättre, känns som att jag snart igen kommer kunna gå upp på 6 kilo igen.
Trots att passen ibland kan vara jobbiga är de värt de, och kommer vara i framtiden

Cardio löpning 20 min
Styrka ben 14 min
Cardio löpning 12 min
Styrka armar och smidighet 14 min
Cardio löpning 10 min
Stretch

//Louise

Likes

Comments

Idag var de väl inte bättre en igår kan jag väll vara ätlig med att säga,
Fortfarande kämpigt och tungt med att löpa, men antar att det är så de är. Jag klarade mig i alla fall igenom löppassen och det är huvudsaken.
Styrkan gick dock lite bättre. De kändes inte så konstigt i och lederna kändes inte så stela.
Så det är jag glad för.

Mitt pass
Cardio löpning 20 min
Styrka ben 14 min
Cardio löpning 12 min
Styrka armar och smidighet 14 min
Cardio löpning 10 min
Stretch

Likes

Comments

Så att vara tillbaka kändes bra!
Passet gick dock åt skogen anser jag även fast jag gjorde de jag skulle. Asså man kan göra de man skall, men det är nivån på hur mycket man behöver pressa och hur tung man känner sig, som avgör att det blir ett bra pass. Och för mig är de tyngden då jag är en löpare.
Dock gick jag inprensip in i väggen, så har inte haft ork eller psyket till att träna regelbundet.
Och ja jag blir arg på att jag är tvungen att börja om ifrån noll med löpningen. Men det är en färskvara så de förklarar saken. Dock tror jag att, de kommer gå snabbt upp nu så det är inget att oroa sig för.

De ända jag kände gick bra med passet idag var styrkan. Visst har man förlorat lite av de med, Men det är fortfarande inte i närheten till så mycket jag gjorde med löpningen. Så de var ett plus!

Mitt pass
Cardio löpning 20 min
Styrka ben 14 min
Cardio löpning 12 min
Styrka armar och smidighet 14 min
Cardio löpning 10 min
Stretch

Likes

Comments

Träning 5 april

Så efter att ha varit nära på att gå in i väggen så är man nästan tillbaka på benen, eller ja i alla fall energin. Motivationen med träningen sådär. Men ibland får man göra sakerna trots att man inte orkar eller vill då de är bra för en.
Tränings passet idag gick åt skogen skit. Men trots fe kämpade jag mig igenom vilket jag är stålt över. Jag kanske inte har samma kapacitet i att springa samma hastighet och den längden som jag gjorde 2 veckor sedan. Men det är ok. Koditionen lär vara tillbaka som vanligt snart igen
😘
Annars gick styrkan bättre en vad jag trodde i ben och armar.

Ibland finns det inget syfte med tränings passen, men syftet idag var mer klara jag det så klarar jag det, går de skit.. går de skit och då får de göra det.

Mitt pass
Cardio löpning 20 min
Styrka ben 14 min
Cardio löpning 12 min
Styrka armar och smidighet 14 min
Cardio löpning 10 min
Stretch

//Louise

Likes

Comments