Living

Hej på er!! Idag hade jag tänk dela med mig av min vecka i Göteborg! Jag har haft det jätte mysigt och helt fantastiskt! Så här kommer dagarna<3

Måndag 7/8
Anlände till Göteborgs central klockan 1 där farmor tog emot oss med varma armar! Vi tog bilen hem och tog det mest lunch den dagen. Vi hade en supermysig kväll med chips och friidrott och åt spagetti med köttfärssås

Tisdag 8/8
Vi tog bilen till Slottsskogen här i Göteborg där pappa befann sig för att jobba med Way Out West. Efter en hel månad+ så träffades vi äntligen igen! Jättemysigt att se min älskade pappa igen och han fick även visa runt oss på området!! Senare åkte jag, Farmor och lillasyster till Ikea och gick runt lite där som ni läste på förra inlägget! Ännu en mysig kväll med friidrott!

Onsdag 9/8
Vi vaknade runt 9 och åt en god frukost. Senare åkte vi och handlade lite mat och snacks till kvällen och efter det åkte vi till Uddevalla för att kolla i en liten affär. Väl framme efter 20 minuter stod det att affären var stängd haha lite olyckligt!. Men istället åkte vi och köpte lite Godis och passade även på att köpa en Nocco.

Torsdag 10/8
Natten till torsdag sov jag och lillasyster ingenting. Vi var vakna från kl 1 till 5. Det var jobbigt att hålla sig vaken den dagen men ändå mysigt att sitta uppe med film och serier. Den dagen var en extremt slapp dag då vi inte gjorde så mycket alls!!

Fredag 11/8
Klockan 12 kom våra älskade små kusiner och Faster som jag inte sett på hur länge som helst. Vi hade en mysig helg tillsammans även fast de var väldigt blyga i början!! Ännu en slapp dag men rolig med kusinerna!

Lördag 12/8
Sista dagen i Göteborg:(
Vi åt tacos till lunch och kusinerna åkte vid 14 och efter det har vi bara suttit i soffan och chillat.
De ville åka till en lekpark så efter mycket skratt och skrik åkte vi hem och alla var helt slut. Senare gjorde Farmor pannkakor och ikväll ska vi ut och äta sushi på bästa stället!!!
Jag har haft en jättetrevlig vecka i Göteborg med min älskade släkt och kan inte Vänta tills jag kommer tillbaka hit där jag mår så bra!! Imorgon bär det hem mot stockholm för första gången på hela sommaren då jag varit överallt förutom hemma. Så det blir väldigt skönt att kunna komma hem och vila ett tag.
Hoppas ni haft en fantastiskt vecka så hörs vi mer nästa vecka då jag ska göra något nytt och spännande!! Hörs då.
Kram Lava<33

Living, outfits

Hej på er<3
Idag har varit en ganska lugn dag då vi vaknade klockan 9. Då åt vi frukost och fixade oss innan vi åkte och träffade Pappa på jobbet! Superkul att träffa honom för det var över en månad sen! Därefter åkte vi till Ikea där vi gick runt och kollade lite möbler och Farmor köpte lite saker. Där åt vi såklart de mest svenska det går att äta. Svenska Ikea köttbullar! Antagligen de ända köttbullar som jag tycker är gott. Sen åkte vi hem och satte ihop grejerna och nu är jag och Farmor och handlar lite mat till ikväll!
Imorse tog vi lite outfit bilder så det här har jag på mig idag!

Solglasögon från Ur&Pen
Svart Linné från HM
Jacka från Zara
Vita byxor från Gina Tricot
Gympaskor från Nike

Hoppas er dag var supergrym så hörs vi lite senare!!

Living

Sjukaste trevligaste härligaste kräftskivan jag haft!! Varit med på släktkräftmiddag varje år i hela mitt liv så nu när man blir äldre är det ännu roligare och jag tycker kräftor är så gott!! Det är sån härlig stämning här och tycker så mycket om att spendera tid med min släkt som jag inte ser så super ofta. Min morfar är "the host" av varje års kräftskiva och det är alltid han som dricker lite för mycket. Det roligaste på kräftskivor enligt morfar är att sjunga snapsvisor och jag och morfar sjöng nog högst ikväll!! Att se han så lycklig gör mig så glad att jag blir helt varm!! Och vi hjälptes åt att göra en fantastiskt god efterrätt med melon, hallon och vita vinbär. Och bären är plockade hemma hos morfar! En extremt lyckat kväll som ännu inte är slut!!
Hoppas ni haft en superdag!!
Kramis / Lava<3

Hej på er
I måndags var det en väldigt seg dag. Vi gjorde inte sådär jätte mycket. Familjen gick ner på stranden medan jag låg kvar och solade vid huset i en solstol. När klockan blev ungefär 21 gick jag och min syster ner till stranden för att kolla på den vackra solnedgången. Det blåste en del men det var fortfarande varmt i luften. Det var superskönt och det var så läckert att se solen försvinna bit efter bit och hur den blev rödare och rödare. Den här gången var solen hel och bara några moln syntes till den kvällen. Vi tog lite härliga bilder på stranden men det var så underbart att uppleva. Vi har inte haft solnedgång här på länge för det har regnat och varit molnigt och kallt. Jag hoppas få göra det igen när det blir bra väder!!
Men hoppas ni haft en fantastisk vecka hittills och imorgon ska vi ha kräftskiva med släkten så då kommer ännu ett inlägg upp!!
Ha det bra så länge!!

God förmiddag på er!
Just nu befinner jag mig i Halmstad där jag kommer stanna i 2 veckor. Tänkte börja med att berätta om denna dag för de senaste 4 dagarna har vi inte gjort något alls pga regnet.
Idag vaknade jag vid 9 tiden och satte direkt på Viaplay för att kolla på fotbollsmatch som sändes ikväll! Manchester mot Barcelona! För er som är intresserade vann Barcelona med 1-0 och Neymar gjorde ända målet!!<33
Sen har vi bra hängt hemma och ätit frukost. När klockan började bli 12 åkte vi ner till Flygstaden och åt på restaurangen Thai T4 där de är lunchbuffé! Det var extremt gott och åt så himla mycket att jag aldrig kommer äta mer igen haha. Sen gick vi till några butiker här nära thaien och sedan ska vi nog dra oss hem igen. Senare ikväll kommer min moster och kusiner till oss och då ska vi bjuda på tacos! Men idag blir nog en lugn dag som de flesta dagar kommer bli här. Vilket är skönt men ändå uttråkande. Hoppas er dag hittills har varit super och att ni får en härlig dag/eftermiddag var ni än befinner er!
xxxx<3

Hejjj på er!!
Nu är jag äntligen äntligen hemma i Sverige igen efter massa strul på flygen. Flyget skulle gått från USA klockan 20:05. Det blev försenat till 22:30. Sen blev det försenat till 23:10. Och sist blev det försenat till 23:40. Så jävla dåligt av flygbolaget och var sur hela resan. Jag Sov inte alls mycket och jag åt knappt för ogillar starkt flygplansmat. När vi äntligen landat i Frankfurt behövde vi boka om för vi hade missat vårt plan från Frankfurt till Sverige eftersom det var så försenat i USA. Vi fick tack och lov plats på det planet och åkte hem. Nu ligger jag hemma i min säng och tänkte packa upp men ORKAR INTE. Är Såå trött och hungrig så vi ska äta middag snart! iiiallafaaallll, här kommer de saker som jag köpt i USA dessa veckor. Supernöjd över allt jag köpt! Vi hade inte alls många shoppingtillfällen men när vi väl shoppade så köpte man en del!! Så hääär kommer bilderna<33

Nån slags målarbok plus pennor! Bara för att ha nått att göra på planet! Även fast jag inte rörde den där haha

EN MICHAEL KORS KLOCKA!! BÄSTA KÖPET JAG GJORT

Iiiceeee breakers, tre supergulliga handspritar och en liten tofs att sätta mina nycklar på!

6 nya sminkborstar<333, revlon puder, elf translucent powder, mascara, nyx wonderstick, burstbee läppbalsam och en ny foundation!!

MAASSOR av schampo och balsam, body lotion&body wash, olika tvålar från alla hotell vi varit på oml

En ny brun utan sol, 2 Victoria secret Parfymer, nivea kräm, 4steps nagelfil, por rengöring, primer från elf, riiingaaar och världens bästa contourkit från nyx!!!

2 svarta skrivblock och färgade tuschpennor

2 bh-ar från pink!!

Två väskor!! Den med ananasen fick jag när jag köpte bh-arna och den stora vita väskan köpte jag på forever21!!

Och sist men inte minst köpte jag min favorittröja också på forever21!! Älskar den
Men det var nog allt jag köpt denna resa!!
Hoppas er dag varit fantastisk!!
xxxx<33

Igår var de en lång tråkig dag i bil. Vi åkte från Sanibel till Kissimmee där Mamma och Hans hade överraskat oss med ett 5⭐️ hotell!!! De var Såå stort och det var Såå fint!! Så synd att vi bara stannade här över natten:(
Jag fick ett stort eget rum med badrum och var jättenöjd. Vi skulle åka till en pool på ett tak men det kom ett stort ovädersmoln med åska så vi kände att en tak pool inte var den bästa idén. Så vi stannade hemma och åt hemma på hotellet istället.
Imorse vaknade jag halv 9 och gick upp och gjorde frukost och la mig i sängen igen och satte på tvn! Inte världens mest fancy frukost men vi hade inte mycket eftersom vi åker idag. Planet går klockan 20:30 amerikansk tid så vi kommer bara hänga här i poolarna tills vi ska börja dra oss. Det kommer ta 8 timmar att flyga från Florida till Frankfurt och sen 2 timmar att flyga från Frankfurt till Sverige. Ska bli skönt att komma hem men jättetråkigt att lämna USA:( men denna resa var "the tripp of my life" och är så glad att jag fick uppleva alla olika ställen!!!
När jag e hemma i Sverige kommer jag lägga upp en slags haul så ni får se det jag köpte i USA ifall nån är intresserad!! Ha det bra sålänge

Måndag 17/7-17
Dagen började redan klockan 8 då vi gick upp och åt frukost i vårt hotellrum. På det hotellet ingick det inte frukostbuffé så vi fick köpa eget. Efter frukosten gick vi direkt till stranden och var där ungefär hela dagen. Jag skiftade lite mellan pool och stranden. Badade inte i havet faktiskt så jag solade istället. I poolen badade vi däremot och det var väldigt varmt. Påväg till poolen hittade vi en jättesöt mini sköldpadda som låg mitt på sanden. Sen gjorde vi oss iordning för att äta på restaurangen Matzaluna. Där beställde jag pasta med pesto. SUPERGOTT. Sen åkte vi till en liten strand som hade en liten bro där vi tog lite bilder för de var så vackert!! Sen såg vi en tornado längre bort så vi gick tillbaka till bilen och körde hem hahah.

Tisdag 18/7-17
Idag gick vi upp ungefär 8 som vanligt. Det var dåligt väder när vi vaknade så vi åkte till ett köpcentrum som hette Edison Mall där vi gick omkring i ca 3 timmar. Efter det åkte vi till Dollar Tree och Michaels och shoppade lite mer. Sen åkte vi hem och var där i ca 30 min. Vi bestämde OS för att åka till en strand som hette Captiva Beach typ. Där hyrde vi jetskis och det var suuuperkul. Har aldrig åkt det tidigare så det var jätteroligt att uppleva det. När vi senare badade jag och mamma hör jag något som plaskar brevid mig. Så ser jag till min förvåning att det är en orange rocka vid mina fötter. Efter några sekunder ser vi över 100 stycken som kommer rätt mot oss i vattnet. Det vi gör är att hoppa runt i vattnet och skriker som två små barn och fick hela strandens uppmärksamhet. De sjukaste jag sett Hahahah. Efter ett tag var st en annan familj som ropade till oss att de såg massa delfiner. Så vi stod och kollade på stranden ett tag efter delfinerna!!! Nu sitter vi på samma restaurang som igår!! Matzaluna och ha beställt samma sak för de var så gott!!

Vill bara säga hur förälskad jag är i denna färg!!! Älskar den rosé rosa färgen på både kläder och accessoarer.
De är så underbart att scrolla å se sådana bilder på We<3it för blir så inspirerad och har minsta 100 bilder på min mobil med bara rosé bilder för e inlooove!!
Vill ha alla saker som är på bilderna och bara ta massor av bilder för att se lite Goals ut!!!
Om ni är som jag och gillar något på bilderna får ni gärna låta mig veta för är super intresserad av vad ni tycker!!!!<33

Hej på er
I morse vaknade vi klockan 8 ungefär och gick ner och åt frukost. Sen packade vi ihop våra saker och satte oss i bilen. Nu åker vi mot Naples till hotellet Best Western Naples In And Suits.
Det tog 3,5 h att åka dit så det var lite jobbigt. Här ska vi bara stanna över natten innan vi åker till Sanibel Island.
Vi käka lunch på vägen till Naples och nu ska vi dra ner och kolla på den fina stranden här. Har high hopes för den stranden!! Ikväll ska vi antagligen äta på en restaurang och uppleva Naples innan vi åker därifrån!!
Så en kort jobbig men kul dag idag!!
Hoppas ni haft en superbra dag