Äntligen framme efter 8 timmars bilresa! Tack vare 3 öl till frukost var jag full de första timmarna och sen bakis resten av tiden. 😪

Det finns inget internet i stugan... Hallå det är 2016?! Så får bli fattiga mobiluppladdningar hela veckan.

Här kommer några fattiga oredigerade bilder.

Har varit superseg denna veckan, men ibland finns det ju inget att skriva om... Vem vill läsa om att jag har fikat på espresso house liksom? Har ändå hänt lite spännande saker, bland annat födelsedagsfirande och i morgon ska jag till Sälen! Får slänga upp lite bilder från igår och försöka vara mer aktiv nästa vecka när jag är ute på äventyr.😉

Om jag inte fastnar i en ankarlift, går vilse eller blir påkörd av en pistmaskin (hände faktiskt att någon blev det när jag åkte skidor i Österrike). Fast folk på vårt hotell där var galna, en kille hoppa ut från tredje våningen på fyllan och någon annan söp sig full innan han skulle upp på backarna och spydde ut allting från liften på någon som åkte under han. Hoppas vi slipper såna upplevelser.

Senast jag var i Sälen för 4 år sedan var det ett helvete. Kändes som det var -30 grader uppe i backarna, det var mörkt hela tiden och blåste. I jämfört med Österrike t.ex så är tiden man åker nerför backen ungefär 1/20 av den tiden man sitter i skidlift, vilket innebär att man knappt hinner åka pga de korta backarna samt att man fryser ihjäl för man är stilla.

Andra mysiga upplevelser var när jag fastnade med jackan i en ankarlift som skulle svänga över ett brant stup... Efter det kunde jag aldrig mer åka såna. Eller när jag fick ont i benen av skidor så jag valde att gå en promenad i stället och gick vilse utan mobil eller karta.

Och vet ni vad? Nästa vecka ska jag till Sälen igen! Har saknat skidor så mycket så ger mig in på detta trots att jag sa att jag aldrig mer skulle dit. Aja, trevligt sällskap kanske hjälper att bearbeta min trauma från förra gången!

​Japp, riktigt fula bilder på mig...

Förresten, igår har jag varit rätt duktig med maten! Blev 2 kokta ägg till frukost, en tonfiskmacka till lunch, sallad med lax till middag, proteinbar till mellanmål och tog lite popcorn på kvällen 😁

Hur jag äter beror väldigt mycket på hur jag mår. För lite mer än ett år sedan, under hösten hände något som jag mådde väldigt dåligt över - den sortens illamående när magen kniper ihop sig och hjärtat värker av ångest. Jag slutade äta, kunde gå dagar utan att jag åt. Det enda som gjorde mig glad då var att jag såg att jag blev tunnare för varje dag, min mage blev platt och mina lår smalare.

Det höll i sig i nästan ett år... Fanns perioder då jag åt mer men gick ner rätt så fort igen när jag blev ledsen över något.

Nu har jag dock mått bättre sen några månader tillbaka och det innebär att jag äter mer också. Rätt så okontrollerat faktiskt, äter det jag är sugen på, även när jag inte ens är hungrig. Det resulterade några kilos viktuppgång, vilket jag verkligen inte mår bra över, trivdes bättre när jag var smalare även om det var resultatet av depression.

Så nu har jag bestämt att ha mer koll på vad jag äter och sköta min träning bättre! Ska försöka sammanfatta vad jag äter/dricker här på bloggen utan att ljuga, då är det kanske mindre chans att jag fuskar. 😉

​Bild från i somras...

Något man inte ska missa när man är i Budapest är att besöka ett termalbad! De flesta ställen är dock proppfulla och inträdet är ganska dyrt, eftersom de är väldigt populära bland turister. Vi ville ha något billigare och bättre, och efter lite sökningar hittade vi Dagály-spa! Inträdet är en femtedel av vad man får ge ut på andra ställen och det var typ inget folk alls, vi hade poolen för oss själva! Kanske inte lika fin inredning som på andra, välkända turkiska baden, men kan verkligen rekommendera detta stället!

Här är några fina bilder från utekvällen i Budapest, har nog aldrig blivit så full för så lite pengar haha! Vi besökte 6-7 olika ruin-barer, älskar verkligen dessa unika ställen, helt annorlunda från de snobbiga klubbarna i Malmö. Senare tänkte jag göra ett inlägg där jag listar de bästa ställena vi var på. 😉

Min syster hade en bild på där jag klappar en råtta...Men vi vet inte hur jag fick tag i den?! Aja, typiskt mig, vill ta hem alla djur jag ser.

Vi besökte kyrkogården där min pappas bror är begravd. Han dog nyligen, förra året i december. Jag träffade tyvärr aldrig honom, har bara sett foton och han är en exakt kopia av min pappa...

Vädret var dystert och hela stämningen väldigt deprimerande. Jag är väldigt känslig av mig samt otroligt rädd för smärta och döden så jag var spänd. Vi köpte gula tulpaner till min pappas bror. Väl framme vid hans grav stod vi först helt tysta en stund...

Sen ser jag min pappa gråta. Under mina nitton år har jag aldrig sett honom gråta, inte ens vara ledsen, han är den gladaste och mest positiva personen jag känner. Mitt hjärta sprack och jag kunde inte hålla mig från att själv gråta. Det var en blandning av den gråa, dystra omgivningen, att jag tycke så hemskt synd om min pappa, att jag blev rädd och förvirrad för har aldrig sett honom så samt att hans bror liknade min pappa så mycket och fotot på graven gav mig en hemsk känsla.

Min pappa hann aldrig prata ut med sin bror, döden kom så plötsligt. Det är väldigt sällan jag kramar pappa, men i denna stund kändes det helt rätt. Jag blev påmind om hur viktigt det är att ta vara på den tiden man har med de man älskar och att man ska visa sina känslor. För det kan komma en tid då det är för sent att ångra sig...

Lyckades ta mig upp hyfsat tidigt efter en lång natt... Var framme hos släkten runt halv två på natten, och då bjöds det på vin och nattmat, Hungarian style! Somnade inte förens halv 5.

Nu ska vi ut och upptäcka lite, blir väl några öl till frukost som återställare! Känns så konstigt att man bara kan gå in på en enkel affär mitt på natten och köpa en flaska vin för 12 spänn. Det försvårar mina planer på att inte vara bakis 24/7...

Hatar flygplatser och flygresor, tar onödigt lång tid... Liksom, flyget tog bara 1,5 timme men man måste vara där så tidigt innan samt ta sig fram från flygplatsen osv. Tog 8 timmar sammanlagt att komma fram.

Här bor vi! Allt är äldre och smutsigare, men det är så fascinerande, verkligen en annan värld. Vädret är grått, lika kallt som i Sverige tyvärr.

​Fick gryta gjort på kål med bacon samt vin till!

Har packat lite nu, men det är alltid kaos när familjen åker tillsammans: "lägg inte ner plattången, den tar för mycket plats" osv. Men jag ska ändå pressa ner allt i den minimaliska resväskan jag fick, ger inte upp så lätt!

Annars var det för två år sen jag reste med föräldrarna och då bestämde jag mig för att aldrig mer göra om det - så nu är jag sjukt nervös över hur detta kommer gå. Ska försöka sköta mig.😉

När jag är i Ungern blir jag alltid lika förvirrad när folk pratar ungerska med mig, det händer att jag svarar på svenska för min hjärna inte är van och jag kan inte göra skillnad på orden så fort haha. Eller så frågar de vilket land jag kommer ifrån för jag har svårt för att hitta ord eller använder fel ordföljd.

Allra viktigast att ha med är såklart dator, mobil, smink och plattång hehe... Sen pass skadar nog inte heller.