Hur snyggt är det inte att gå i stan och se all julbelysning! Jag älskar verkligen att sluta sent för då möts jag upp av all denna vackra belysning i stan. Det här är en av mina favorit platser i hela stockholm, Centralstationen! 😍

Har verkligen haft väldigt mycket på jobbet, och varit hur trött som helst!

Men jag har hunnit shoppa, ficka, äta med världens bästa kollegor och umgåtts med familjen!

Jag har köpt in allt mellan en ny locktång till en ny väska! Känns som att jag är mer än redo för att resa😏

Senaste dagarna har varit väldigt.. intensiva, har varit väldigt trött, sjuk och bara allmänt stressad. Vilket är väldigt jobbigt då jag verkligen inte är så som person. Jag ska försöka få ihop en sammanfattning om senaste dagarna om en liten stund
Kram💗

Det är så otroligt härligt att hitta någon jämnårig på jobbet, någon som förstår exakt vad man menar! Som man bara kan ta en fika med.

Igår jobbade jag mitt sista pass på Folkoperan, och fy va skönt det var! Det är så himla roligt att jobba där samt att man har så otroligt härliga kollegor. Men när varorna börjar ta slut så har man nästan inget att göra, och det är faktist lite tråkigt...😐
Idag är det bara 30 dagar kvar till våran semester! Och jag kan inget annat än att längta!!!😍

Vinter 2016

Jag måste erkänna att jag verkligen älskar snö, men fy vad jobbigt det är att vara ute och behöva åka till jobbet eller springa till bussen.

Onsdagens snökaos va fruktansvärd för min del då det tog sex timmar för mig att komma hem från jobbet. Vi fick ringa till föräldrarna redan vid tolv och strax innan mellis fick vi gå för att försöka ta båten som skulle ta oss till Nybroplan. Sen var det dags att försöka ta pendeltåget hem.

Det roligaste måste varit att åka rutschkana ner för en trappa med termobyxor! Det var så himla halt att gå ner så varför inte åka ner!

Det är så mysigt att se hur de redan har julpyntat på Kungsträdgården och vid NK!

Jag måste erkänna att jag inte har följt vad Hillary Clinton och Donald Trump har tagit fram som förslag. Men jag är helt hundra på att amerikanerna har och att det varje dag har fått höra deras bra och dåliga förslag. Bland det jag har läst om själv så har jag sett att Trump hade mer - än + och jag förstår verkligen inte hur människor tänker!

Jag kan inte annat en att hoppas att det inte blir värre än vad det redan är! Att den här mannen får lite vätt i huvudet och inser att måste tänka på alla och inte bara på vad han tycker och tänker.

Det är inte fel att följa honom och tro att det han säger är rätt. För man får ha sitt egna tycke om saken. Men jag hoppas verkligen att detta inte smittar av sig på våra svenska politiker och att det sen folket också börjar tro att detta är "det bästa för alla"

Nu har USA en outbildad man som troligtvis kommer att ställa till med massa som omvärlden kommer att ångra!

Sammanfattning:
Den här veckan har varit så himla seg! Va även sjuk onsdag, torsdag och fredag. Men det blev mycket bättre så fort jag fick ta igen sömn och bara kunna vara i lugn och ro.

Känslan nu:
Känslan just nu är att jag är väldigt taggad på den här veckan! Känns bara skönt att jag ska kunna ta igen, och kunna berätta det jag känt under förra veckan!!!

Jag vet inte vad som flög i mig nu i helgen men jag har städat och rensat en hel del! Jag vet inte varför för att i vanliga fall hatar jag att städa...
Men det känns skönt att det är gjort iallafall
😏

Semester

Innan vi bokade resan till Budapest så var vi väldigt oroliga för att dom inte hade så bra kritik. Oftast sena eller så ställdes flyget bara in.

Men jag måste säga att det var väldigt punktliga denna gång.. de hade stängt kabindörrarna 15:25 precis som det var planerat. Och vi lyfte bara några minuter efter så det va skönt. Nu är vi äntligen i Budapest efter lite turbulens och väldigt mycket sol, så kan knappast klaga! Sov nästan hela resan så det va ju bra.

På väg hem: Vi flög hem från en "liten" flygplats men det gick jättebra! Riktigt snygg kabin hade de. Snygga och nya fodrade säten, så det var skönt! Det åkte inte en minut försent och så har det även väldigt trevliga flygvärdinnor!

​Jag är väldigt glad att vi kom hem iallafall! 💕

Semester

Jag måste erkänna att jag har väldigt svårt att äta saker jag inte känner igen, men nu så känner jag att jag varit väldigt modig och testat på deras "kryddiga" mat rätter. Vi har även smakat på deras gulaschsoppa.
Men sen så äter dom väldigt mycket anklever så det åt vi inte.
Måste erkänna att vi alltid lyckades hitta riktigt fina restauranger, men vi åt allt mellan fajitas, hamburgare, pasta, KFC, pannkakor, gulaschsoppa.

DET HÄR ÄR DOM RESTAURANGERNA VI VA PÅ:
Tacos Locos
Gundel Resturang
KFC
IL Italiano

Självklart så finns det massa restauranger som har sjukt god mat men det här var dom vi var på! Vi va på någon annan men jag har inte lyckats komma på vad den heter men den låg precis bakom Sankt Stefansbasilikan ☺️