Godmorgon!

Vi har äntligen landat hemma och det känns bra. Vi är glada att vara hemma igen, borta bra men hemma bäst. Dock har Melanie varit inne i en fas nu ett par veckor så tröttheten kryper i mig just nu. Men som man får intala sig själv "det är vara en fas, snart får du sova mer". 😂 Hoppas jag..

Jag har nu börjat igång med träningen ordentligt för att till början på nästa år vara med i SM. Så det är fullt ös som gäller. Kroppen känns faktiskt oväntat stark. Kroppen klarade av 1 timmes fys med tabataövningar igår plus sparring pass på det. Skönt!

Om resan nu då. Den var bra och vi hade det mysigt. Melanie var så duktig på flyget och hela resan. Trots att vi vandrade flera timmar på dagarna var hon lugn och snäll. Tack och lov!
Resan började på Kreta med farmor och min syster där vi bodde på ett jättemysigt hotell uppe på berget, så utsikten var fantastisk.
Inkluderat i hotellet var även träningen - att gå upp och ner för berget varje dag gav nog oss starka ben 💪🏻
Under hela resan var vi nog inte inne 1 enda dag utan vi gick ut och upptäckte alla ställen vi hann med. Självklart hann vi med poolhäng också så man hinner njuta och ta det lugn på semestern med.

Efter 1 vecka åkte farmor och min syster hem och då åkte vi vidare till Santorini, vilket var HELT magiskt. Otroligt vackert. Som en dröm. F retade mig med att jag sa att det var som en dröm. "Kolla, är det här berget också som en dröm?" Haha..
Men det var verkligen som på bilder och vykort. Små, mysiga gator och hus.
Där stannade vi i 4 dagar och tillsist åkte vi till Aten de sista 4 dagarna. Det var kul, vi tittade på allt historiskt. Acropolis, museum m.m. Det var häftigt att se!

Enda nackdelen på resan var maten. Efter 1 vecka var det rätt tråkigt att äta samma meny. Det fanns inte mycket variation, förutom i Santorini, där hitta vi asiatiska restauranger. 😀

Hej hej hej!! Det var väldigt längesen sist. Det var jättesvårt för mig att blogga i Grekland för internatet var verkligen kasst överallt. Inga inlägg gick att lägga upp. Men nu är vi hemma igen och jag är tillbaka här.

Hur har resan varit då? Jättebra! Skönt med semester och nu är lilla Mel berest och redo gör världen. 😂
De sista dagarna i Aten var dock mindre roliga, vi hade sån hemlängtan och var trötta på maten. Men annars var det toppen.

Tänkte skriva mer om våra utflykter, vart vi var och gjorde lite senare för nu ligger Melanie på mig och sover.

Jag är dock väldigt chockad över hur stark hon varit. Inte gråtit någonting på alla våra flera långa kilometers utflykter varje dag i Grekland och värme på det. Självklart gav jag henne bra mycket med mjölk, skugga och pauser. Min lilla supertjej. ❤️

Vi hörs senare, ska vill lite till - jetlag.

Hej! Det var ett tag sen, men wi-fi här är rätt dåligt då vi bor på ett hotell högt uppe i berget, så mysigt. Men allt har gått jättebra hittills och Melanie är världens coolaste barn. Hon var glad hela flygresan och sov samt åt. Tack och lov! 🙏🏻
Vi har badat, åkt på sightseeing, promenerat massor, åkt jetski bland annat. När vi varit på äventyr har Melanie suttit i bärsele vilket fungerat toppen. Hon älskar den! Vi beslutade i sista sekunden att skippa vagnen nämligen.

Imorgon åker farmor och min syster hem så då åker F, Mel och jag vidare till Santorini! Där stannar vi i 4 dagar och ska njuuuuta av den vackra ön. Efter det åker vi till Aten de sista 4 dagarna.

Jag försöker uppdatera med när vi får bättre wi-fi.

Nu måste jag fixa mig då vi strax ska gå och äta på vår favvorestaurang sista kvällen här i Kreta. 🇬🇷

Godmorgon!
Jag vaknade upp samtidigt som F då han började jobbet väldigt tidigt idag. Och nu ligger jag i sängen med Mel som somnat på min mage, med regnet som faller utanför. Så himla mysigt. 💝 Jag älskar att vara hemma och mysa såna här dagar, hösten är inte så dum ändå.

Imorgon åker vi till Grekland! Därför storstädade jag hela lägenheten, alla små och stora ytor och idag ska jag tvätta och packa allt. Även inhandla det sista vi behöver med oss. Packningen för Mel kommer se ut:
2 packet libero blöjor
2 packet våtservetter
Alvedon
Vätskeersättning (i rekommendation av bm)
Solkräm 50spf
Babyolja
Babytvål
Bärsele
Barnvagn
3 nappflaskor
1 napp
1 Box ersättning nan PRO 1

Glasögon
Badbyxor & badblöja
3 par shorts
Så det blir en stor resväska för Melanie. Men samtidigt ska det bli väldigt spännande att åka på första resan med henne.

Vi kommer att åka på en rundtur i 2 veckor. Första veckan i Kreta och sedan åker vi vidare till ön Paros och efter det spenderar vi de sista 3 dagarna i Aten. Vi har planerat in massor av utflykter för att titta på allt historiskt och sevärdheter.

Men nu ska jag passa på att sova lite medans jag kan innan jag måste börja med allt.
Vi hörs. 🌸

Bilder ifrån helgen när vi var på Thaifestival på templet. Där fanns det massor av mat, ceremonier och såklart thaiboxning. Melanie var så populär bland alla vänner och bekanta att jag var med henne i ca 30 min på hela dagen. Det var som en kö för vem som skulle hålla i henne och umgås. 😍 Blir glad i hjärtat att hon är omtyckt och att hon trivs med alla människor.

Hej! Det var ett tag sen sist. Vi har vart sjuka i omgångar här hemma, väldigt sjuka, så har inte haft ork att tänka på bloggen. Extra omtumlande när Mel vart dålig också. Men nu är vi på bättringsvägen.

Har precis tagit vaccinspruta för Mel och HERREGUD vad ledsen jag blev när hon började gråta.. Det var verkligen som om hon fick ont i hjärtat 😭😭 Försökte övertala F att gå istället för mig för jag är så himla känslig när det kommer till Mel speciellt. Fast hon grät i någon minut och sen somnade hon i vagnen, vilket är bra. Men i mitt huvud snurrar alla tankar om hur ont hon har/fick. Tänk om hon blev ledsen på mig för jag utsatte henne för sprutan :( Tror dock det är bättre det iom att vi åker till Grekland på tisdag i 2 veckor så vill också att han ska vara lite skyddad mot bakterier.

Men ja som sagt, vi åker till Grekland i 2 veckor och det ska bli så skönt! 1 vecka i Kreta, 4 dagar på ön Paros och 3 dagar i Aten. ☀️

Liten blandade bilder från dagarna som gått. Lilla Mel, glädjespridaren. ❤️
Och precis nu innan BVC besöket, hon hälsar hej

Idag har vi varit hemma och bara tagit det lugnt. Jag och F har vart sjuka ett tag nu och det blir ännu värre på kvällarna och inatt vart även Mel sjuk så hon vaknade nästan varje timme och var snuvig och febrig. 😔 Lilla hjärtat! Nu är det dock bättre.

Tanken slog mig att man inte får några kurser eller någon hjälp med hur man ska ta hand om sitt sjuka barn? Vad för medicin de får äta? Vad för kroppstemperatur de behöver ha? Men det kan väl BVC hjälpa till med när det väl är dags.

Nåja, jag är på väg hem nu från stan och ska pussa och krama på Mel. (Var borta i 20 min haha)

Finns Inget bättre än stunder hemma med familjen. ❤️

Nu är vi på väg hem från träningen och jag kunde köra lite hårdare träning med mitts och sparring. Så skönt! Efter Grekland ska jag se hur pass redo jag är för att gå match igen och planera in det. Läääängtar!

Hade världens bästa åskådare 😀

EDIT: det här inlägget lades tydligen inte upp igår utan publicerades nu.

Förlåt, det har blivit långa småpauser härifrån. Jag ska bli bättre!

Idag var jag äntligen på efterkontroll och allt såg bra ut sa barnmorskan. Hon tyckte jag hade blivit sydd och spruckit väldigt mycket, vilket jag själv inte visste men att allt läkt ihop bra. 👍
När hon frågade hur jag nu efter den här tiden känner att förlossningen gick så kände jag en klump i halsen. Jag berättade ärligt att jag faktiskt är rädd för att föda igen samtidigt som jag vill ha ett syskon till Mel. Men det lägger nog sig med tiden.

Jag har iallafall planerat in att jag ska börja gå matcher igen så jag kommer börja med hård träning sakta men säkert och kaaanske sikta in på SM. Vi får se :) kroppen bestämmer!

Nu är det 2 veckor kvar till semester, perfekt läge när detta kalla och tråkiga väder kommit. ☀️

F kom hem med rosor, det lilla extra i vardagen. 🌹

Gårdagens goda middag. Jag har blivit BESATT av räkor. Bokstavligen. Kan vakna på natten och vilja äta räkor.. 🤔

Godmorgon!

Dessa stunder är helt oslagbara och bästa som finns, ligga i sängen och dra sig tillsammans med Mel som ligger och sprattlar, skrattar och ler samt försöker prata lite. Åh vad jag inte vill att de ska försvinna ❤️

F har precis gått till jobbet och mina bröder sover som två stockar ute i vardagsrummet. Och om jag och Melanie inte somnar om igen så ska vi gå ut på en lång promenad.

"Please mom don't go"

Hej hej :)

Idag är det 18 dagar kvar tills vi beger oss till Grekland för en veckas semester med hela familjen. Längtar så och det ska bli riktigt skönt av avsluta sommaren med en semester. :)

Därför behövde vi fixa pass åt Melanie vilket vi gjorde idag och hon var SÅ duktig. Hon satt till och med själv och skrattade massor. Nu väntar vi bara på passet.

Och när vi kom till farmor möttes vi av världens godaste smörgåstårta!! ❤️

Nu ska jag umgås med farmor och syster här. Vi hörs! Kram🌸