Frukt och nötter efter träning, supergott att fylla på med energi innan skolan och speciellt viktigt att äta bra när man har ett storslalompass samma dag. Bättre att äta regelbundet under hela dagen för att få i sig energin på en jämn nivå.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Idag vart det kokt lax och pasta till middag, avslutade kvällen med kvarg, hallon, cashewnötter och kaffe latte!

Likes

Comments

Hej!
Idag är det Slalom usm kval i tänaby och nu är det bara minuter kvar till besiktning åk 1. Bor i älskade husbilen och därmed vart det inte någon supermiddag igår men frukosten idag var helt okej!

Panikinköp av middag på ett ica påvägen hit

Husbilsversionen av tävlingsfrukost

Likes

Comments

Hej!
Dags att börja om att blogga på nytt.
Men jag har ett upplägg!
Jag kommer att blogga om inspiration av mat.
Mestadels näringsrika frukostar och bra mellanmål, sedan övriga måltider kommer att bestå av "vanlig" mat. Inget kommer vara komplicerat iallafall.

Jag tränar ganska mycket och vill satsa på min sport, alpint. Mycket träning medför ett behov av mycket och bra mat. Det är viktigt att äta rätt, för att få resultat av träning och orka med alla pass.

Jag vet att många har svårt att äta på morgonen, trots att frukosten kan göra stor skillnad på hela dagen. Bra frukosttips kommer, man äter mer med ögonen än vad man tror. Färgglada, hälsosamma, goda och praktiska måltider är nästan ett måste på morgonen. För mig iallafall.

Likes

Comments

Hej

Idag blir det julmat för tredje dagen i rad, lite less. Men gott blir det ändå.

Har vart på en mini shoppingrunda idag men hittade inget att köpa, får väl satsa på mellandagsrean i Boden/Luleå istället. Imorgon åker jag mot klinten för att träna gs 8 på morgonen och sen blir det åkning hela dagen, stannar i klinten till måndag och då blir det ännu mer åkning med och utan bana. Ska friåka med bf och så ska vi bara ha de bra i backen. Senare i veckan blir det sista minuten matteplugg innan skolan börjar haha...

Likes

Comments

På söndag är min julvila slut för i år.

Det har gått 5 dagar utan att ha tränat och det känns i kroppen, lite skönt med vila men nej. Jag gillar det inte, jag tycker man blir stel och jag får svårare att sova. Visst har jag vart lite lat med att ta promenaderna jag tänkt och stretchingen har jag inte gjort alls... inte bra Linn. Men nästa vecka efter min ''julvila'' kommer jag satsa på att få så mycket skidåkning i benen som möjligt, 4e januari åker jag på säsongens första tävling. Efter en sommar med rehabträning och en höst med (för)lite skidåkning så får man väl ge resultaten en andra chans längre fram på säsongen. MEN såklart kommer jag att ge 100% när jag väl är på start och åka för att vinna, sen när man väl passerat mållinjen kan man reflektera över sitt åk.

Dagarna innan tävling vill jag undvika för intensiv träning, inte kul om man hämtar ut sin nummerlapp med träningsverk, men samtidigt så vill man inte att kroppen ska bli stel och vara oförberedd. Denhär veckan tror jag att jag kommer satsa på ca. 1-2 rehab eller core pass. 1-2 spinningpass och all skidåkning jag kan få. 

Likes

Comments

Mormors fika är vääärldens godaste, och man måste ju passa på att fika nu på jul. Förutom fika fick jag en julklapp av mormor, ett träningslinne med tillhörande sportbh och pengar 😊

Tog en promenad med hunden och släppte lös henne, kanske inte världens smartaste idé eftersom hon var rätt så inställd med att springa iväg men efter en liten runda i skogen kom hon tillbaks haha.

Likes

Comments

Åker atm bil mot mormor, börjar fundera lite på slalomen. Eller rättare sagt fart SG och DH, Super G och Downhill (störtlopp). Känner att jag behöver nog träna mer fart i vinter, det är mer fartåkning som U16 åkare och även en störtloppstävling kommer jag delta i. Blev uppriktigt sagt sugen på att träna fart nu, det är ju rätt så obehagligt ibland kan jag tycka MEN det är även ett av de roligaste sakerna man kan göra.

Fartåkning är de grenar i alpint som kräver mest utrymme och uppsikt i backen, därför är det svårt att få till bra fartträningar eftersom det ställs större krav på förhållandena runt omkring än i slalom och storslalom. Detta bidrar till att man ofta tränar "för lite" fart (iallafall jag). Förvisso tävlar man endast några enstaka gånger i fart på en säsong (jag tävlar i sg/dh ca. 5 gng/år). Det är viktigt att ha tränat fart innan man ställer sig på start för att känna sig trygg på skidorna och ha en "säkrare" åkning.

Brukar du åka slalom? Isånnafall vill jag bara påminna att om du ser en bana uppsatt i backen och vill korsa den, se dig för noggrant innan du åker in i banan för att förhindra onödiga olyckor. Bidra till en säkrare skidåkning för alla :)

Likes

Comments

Hej!
25 december 2015. Idag åker jag mot mormor och firar lite jul där, vi ska mest fika och äta julmat i 2 dagar. Stannar hos mormor till lördag och sen på söndag åker jag mot Klinten.


Likes

Comments