Hej! Börjar med att berätta att jag inte kommer åka till USA. Som jag berättar fick jag inget visum och sen då jag ansökte on vanliga turist visumet så blev jag nekad det också. Är egentligen så less på att berätta hela historien om och om igen som jag har fått göra nu ett tag, men hur som helst - jag tar mig inte in i USA längre.

Jag har helt ärligt varit så ledsen över hela grejen. Dels för att det kan dröja till Chase kommer hit, men också för att jag har ingen plan längre. Vad gör jag nu? Och sen hade jag ju en resa planerad, även om de inte var semester jag skulle på så hade jag inte räknat med att vara i Sverige under hösten och början av vintern. Hade det varit sommar året om här hade jag inte varit ledsen alls då jag tänker efter. Men just att set börjar bli kallt, jag gillar inte hösten och ser absolut inte det mysiga i det.

Jag beställde kläder för några veckor sen som jag egentligen tänkte skulle passa i USA, klänningar och sommarkläder. Men jag får försöka använda det så fort solen tittar fram nu innan vinterkläderna måste fram. En av sakerna är den gula toppen jag har på mig idag. Beställde också en superfin klänning som jag inte tror jag kommer använda så mycket här, men en av mina kompisar ska på bröllop utomlands snart så hon ska få testa den och se om hon vill låna, annars får det vänta till nästa sommar, hur sorgligt? Jag tror att jag måste åka nånstans i november iallafall. Även fast det ser rätt kört ut att åka till USA så kan jag inte släppa det, jag kanske försöker och ansöker igen om visum, som sagt jag har ingen plan alls just nu.

Jag har varit ledig i 2 dagar nu (eller egentligen en för att jag fick hoppa in i 2 timmar igår 20-22) men idag börjar jag om och jobbar i 6 dagar. Alla utom en dag är stängningar så jag börjar oftast ganska sent, inte förens 17 idag. Sen tar mitt schema slut på Ica men jag hoppas jag får några pass ändå. Ska dricka upp min kaffe och äta klart min knäckemacka (med avokado, ost, rädisor och sesamfrön - livets pålägg jag lovar) och sen gå på en prommis. Hej!

Hej! Min rubrik kommer från Ikea reklamen som går nu då jag inte kom på något annat, men den passar för min dag idag faktiskt. Jag har varit ledig, enda gången jag har något att skriva om.

Först åkte jag båt till en liten ö nära Selholmen. Algot var naken och helt vild, inte för att det är något utöver det vanliga! Det var ganska molnigt men jag fick en liten bränna ändå. Är glad så länge det är varmt och inte regnar.

Senare åkte vi till det jag säger "stugan" till fast det inte står någon stuga där än. Men det finns en husvagn med ett förtält där vi åt middag. Det var extra gott ikväll och det bästa är - jag får med mig en matlåda! Jag jobbar 11-22 imorgon och en sån dag blir lite lättare då jag vet att en god middag (mellan klockan 15-16 dock...?) väntar på mig.

Efter det jobbiga passet så jobbar jag bara 18-22 på fredag och är sen ledig lördag och söndag! Hur skönt! Och på Lördag ska jag på brunch med mina bästa vänner, mycket TREVLIGT! Hej!

Hej! Idag var då den stora dagen då jag skulle åka till ambassaden. Läste igår på lite bloggar om andra som hade varit på en intervju och alla sa att det var bäst att vara där tidigt även om man hade en tid bokad. Jag var där halv åtta, en halvtimma innan dom öppnade och det var redan kö. Jag var kanske femtonde personen på tur då jag ställde mig där men bara några minuter efter att jag hade ställt mig där så fylldes det med..trettio eller mer människor bakom mig.

Efter att man hade gått igenom en säkerhetskontroll som på en flygplats så fick man ta en kölapp och vänta. Sen fick man lämna in alla sina papper och pass till en person i en disk, och vart uppropad till en annan där intervjun skulle vara. Såg ut som där man pratar med någon på en tunnelbanestation, ett glas mellan en och man hör dom från en mikrofon typ.

Personen jag kom till ställde inte direkt några frågor utan skrev mest på sin dator och sa tillslut "what other bonds do you have to Sweden, except that you are Swedish?" Och jag sa att jag har alla vänner, alla min familj och ett jobb här. Han svarade bara okej och sen skrev han på ett papper och sa att eftersom att jag flyttat utomlands förut och inte bott i Sverige en längre tid på sistone hade jag inte nog starka band till Sverige, att jag inte helt säkert kommer komma tillbaka alltså. Så tyvärr fick jag inget visum!

Jag trodde ju egentligen inte att jag skulle få det, förutom just innan han gav mig beskedet. Då han inte frågade så mycket tänkte jag att allting kanske såg så bra ut att det inte behövdes så jag blev lite paff att jag inte fick det!

Allting gick ganska snabbt så då jag blev hämtad igen åkte vi och frukost, sen glass och sen lunch. Vi promenerade omkring lite här och där och jag bara älskar Stockholm! Som jag har sagt förut liknar det Sydney lite. Jag önskar att jag hade kunnat stanna längre, but Ica needs me and I need money! Hej!

Hej! Idag är min lediga dag! Och det är helt okej väder, det har ju nästan bara regnat och varit grått och kallt sen jag kom hem så att det är varmt ute och lite sol kanske man borde kalla riktigt bra väder.

Jag sov ut länge i morse och hann nästan bara vanka så åkte jag med Julia och Levi till café rävasten. Mysigaste stället med de bästa kanelbullarna! Det blev min frukost och lunch så jag är hungrig nu igen. Jag tror jag ska göra mig en smoothie och sen gå ut och gå. Jag ska lyssna på Linnéa Claesons sommarprat som jag har hört är bra.

Ikväll ska jag börja packa lite inför Stockholm och skriva ut alla papper jag måste ha med mig. Ska bli så kul med en liten mini semester mitt i veckan! Hej!

Hej! Här ligger jag 23:30 på kvällen, har varit uppe sent (för att vara jag) även fast jag börjat tidigt. Imorgon börjar jag 8 och slutar halv 6, det känns som en lång dag men jag är ju ledig nästa vecka då jag åker till Stockholm så jag ser ett ljus i tunneln!

Jag gör faktiskt inte mer än att sova och få till jobbet. Det skulle kännas hemskt om det inte vore för de dåliga vädret och att jag förhoppningsvis åker till USA. Blir dock lite stressad över att jag inte hinner träffa alla jag vill, det är så tråkigt att behöva träffas för att säga Hej - och berätta allt som hänt - men på samma gång behöva säga Hejdå för att vi bara hinner ses en gång mellan gångerna då jag är hem.

Jag hann med att träffa mina tjejer + Levi, det är så gulligt att han är med i vårt lilla gäng. Och ikväll fick jag middag som min syster lagat, och bäst av allt så fick jag rester till en matlåda med mig att äta imorgon! Jag återkommer när något mer spännande händer, men eftersom mina två största fans (mamma och Chase) tjatar om ett inlägg så fick det bli ett litet snabbis nu ikväll. Hej!

Hej och godmorgon! Påbörjade inlägget igår men det blev ingenting av det då. Jag vaknade nyss. Har börjat kl 7 eller senast 8 så jag kunde tydligen inte sova längre idag heller fastän jag börjar kl 12.

I söndags så åkte jag, mamma, Helena och Algot och såg trolltagen i Storforsen, vi hade tur med vädret och jag tyckte teatern/musikalen var jättemysig!

Jag, och med hjälp av Chase via Facebook, fyllde i alla dokument till mitt visum och nu är intervju på ambassaden bokad! 25 Juli åker jag till Stockholm och intervjun är den 26. Jag stannar till den 28 hos mina kusiner så jag får träffa dom alla i sommar. Dom kommer upp hit idag men tyvärr så jobbar jag ju som mest den här veckan, har en ledig dag på Onsdag och den är redan uppbokad av att mysa med mina vänner. Så ligger allting till just nu! Hej!

Hej! Har varit hemma i precis 3 veckor idag. Första dagarna gick så fort, Chase stannade i 10 dagar innan han åkte hem till USA så det kan ha berott mycket på det och att det var så fint väder. Nu då det regnar känns dagarna lite segare och jag saknar ju min Chase så mycket!

Imorgon ska jag på intro på Ica här i Älvsbyn. Kommer inte ihåg mycket från Ica i Boden helt ärligt, men jag hoppas det kommer tillbaka lite då jag väl är där. Kul att jag förhoppningsvis fått ett jobb nu då jag är hemma, även om det inte blir så många timmar!

Jag har hämtat ut mitt nya pass så jag ska börja med att fylla i allting inför min visumansökan. För er som inte vet så ska jag ansöka om ett visum på 6 månader. Utan ett visum kan jag bara vara borta i 3, men om Chase kommer till Sverige i början av nästa år som planerat så vore ett 6 månaders visum perfekt för mig! Tyvärr är det ju inte bara att fylla i ett papper och skicka in utan det är flera olika formulär och jag måste också boka en tid för intervju hos den amerikanska ambassaden i Stockholm - och sen få det beviljat. Har läst om så många som har fått det nekat och det verkar så svårt! wish me luck! Hej!

Hej! Här kommer ett litet sent inlägg om Sydney. Vilken stad! Tyvärr tog jag mest bilder med min kamera då vi gick "the coastal walk from bondi to coogee" som är en väldigt populär 6km slinga längst kusten. Vi gick den dock från Coogee för att vi ville sluta i Bondi. Vi hade så tur med vädret, verkligen helt perfekt. Dock väldigt många fler människor än vad jag trodde, många turister men verkade också vara många locals som gick en del av hela vägen. Måste också säga att det var tuffare än vad vi trodde, 6km är ju inte farligt, men det var rätt mycket upp och ner, trappor och små omvägar man vill ta ibland för att se en utsikt eller liknande. Vi åt inte heller frukost innan vi började gå vilket var ett misstag haha.

Efter att vi hade ätit frukost/lunch i Bondi och gått omkring lite mer så tog vi buss in till stan igen. Där hade vi bestämt oss för att åka båt från Sydney till Manly. Det var på Manly vi hittade det svenska caféet tillexempel. Vi pratade om att åka så att vi skulle kunna se solnedgången men tänkte att det skulle vara för svårt att pricka in, så vi hoppade på en båt och tänkte att vi kanske ser solnedgången från Manly och sen får se Sydney då det är mörkt då vi åker tillbaka igen. Men vi råkade hamna på den båten då solen just gick ner, vilken tur! Och vilken utsikt alltså! Jag hade gärna sett mer av Manly men vi var bara där i en timme eftersom att det började bli kallt av att solen hade gått ner och vi började bli hungriga för middag. Hela Sydney resan var så lyckad och jag kommer ha så många minnen från den även om vi bara var där 2 nätter.

Hoppas någon orkade läsa allt, skriver mest för att Chase som nu är i USA och är nyopererad ville ha något att läsa haha. Ska se till att blogga lite här från Sverige också. Gör ju faktiskt roliga saker här också, och håller på med visum och allt vad det innebär som inte är så roligt - men jag ser det som att det är mitt jobb i sommar haha. Nu ska jag äta lunch och sen köra ut till stugan där mamma och pappa är. Hej!

Hej! Mycket som har hänt sen jag skrev sist även fast det inte var så länge sen!

Jag gick ut med mina (ex) arbetskamrater och det kändes faktiskt tråkigare att säga hejdå än vad jag trodde, det är ju mest troligt att vi aldrig mer kommer se varandra. Vi gick till ett riktigt hipster café som jag såklart hade velat vetat om haha.

Förutom att jag var rädd för en terrorattack så var det superkul att se fotboll live, Australien vann med 3-2 och vi råkade gå förbi hotellet där alla spelare bodde före matchen just då alla kom ut till deras buss!

Chase städade hela lägenheten helt själv och jag jobbade sista dagarna. Vi sov sista natten på golvet, otroligt obekvämt då golvet är cement med en tunn matta på - men vi sov igenom hela natten båda två för att vi var så utmattade. Vi blev hämtade av en mamma till en spelare som Chase har tränat - så snällt! Chase var så stressad och arg (och svettig) då hans väska vägde för mycket, tappade bort sin ryggsäck, kunde inte hitta sitt pass - och så vidare. Men vi tog oss iväg och hamnade i Sydney!

Vi bor på ett hotell väldigt nära flygplatsen så vi gick hit, tog 20 minuter men imorgon ska vi faktiskt ta en taxi då vi åker så tidigt. Vi var så sjukt hungriga så vi sprang omkring efter att vi hade checkat in och hittade ett litet bageri där vi åt "det godaste någonsin" just i det ögonblicket. Vi åkte in till stan på kvällen då det var närmare än vad vi trodde med tunnelbana. Det var en festival i stan så det var helt packat med folk. Ändå mysigt och fint med alla små matstånd osv.

Idag har vi hunnit med massa kul. Vi är verkligen så så så kära i den här staden. Det skulle vara en helt annan sak att testa på att bo här jämfört med Adelaide. Rekommenderar Sydney till alla. Jag har fler finare bilder på min kamera som jag ska ladda upp senare, vi har 9h timmar väntetid i Thailand så kanske får för mig att blogga då! Nu måste vi sova då vi ska upp tidigt, planet lyfter kl 10 men vi vill såklart vara där tidigt. Vi landar som jag sa i Bangkok där vi är i 9h och efter det åker vi till Stockholm, är några timmar på Arlanda sen åker vi direkt till Luleå. Det hade varit trevligt att stanna några dagar i Stockholm men jag tror att vi kommer vara less på att resa och packa upp och ner efter vår 30 timmars resa imorgon. Hej!

Hej! De här åt vi på nationaldagen, hade vi varit här längre hade jag åkt till IKEA och gjort allting ännu mer svenskt men eftersom att vi åker snart så gjorde jag bara lite skagenröra som det enda riktigt svenska! Gjorde en LCHF chockladmousse som är den enklaste och godaste jag vet, sen drack vi ett vin som vi köpte då vi var på vinprovningen då Helena och Veronica var här, och inga vinglas har vi då haha. Vinet finns bara att köpa där på vingården så det var väl första och sista gången vi drack de vinet!

Jag har två lediga dagar mitt i veckan, idag Onsdag och imorgon Torsdag. Vi håller nu på att avsluta våra bankkonton här och det är ett väldigt strul alltså.. Vi måste avsluta dom innan vi åker härifrån, men vi kommer båda fortfarande få in lön och ha några räkningar som ska dras från våra konton. Jag sitter nu och försöker ändra allting till mitt svenska kort men det är fortfarande en fråga hur jag ska göra med min lön osv.

Imorgon ska jag åka på brunch med några tjejer från mitt jobb, sen åker jag och Chase senare på kvällen in till stan för att se fotboll! Saudiarabien mot Australien. Det ska tydligen vara en stor match och många som kommer att vara där. Vi har det bra men är stressade! Kram! Hej!