Det blev ingen träning igår, jag tror det är otroligt viktigt att lyssna på kroppen och inte ta ut sig för hårt efter man varit sjuk. Innan jul tränade jag redan mycket, samma som nedan +- något pass. Anledningen till att jag kom igång med träningen ordentligt var för att jag började må så mycket bättre psykiskt och fysiskt det slutade liksom handla om hur kroppen såg ut utan mer hur det kändes, kommer man dit, till den uppenbarelsen blir det lätt att gå till gymmet och man gör det med glädje. Nu är det en livsstil och jag kan inte tänka mig att inte träna. Jag älskar passen på sats och det är roligare att träna i grupp än att träna själv. Många underskattar passen men när det kommer till uthållighet och kondition så behöver jag verkligen dem. Jag har svårt att nå upp till samma nivå vid träning ute i gymmet själv.

  • Måndag: Shape 45 min + promenad 40 min X 2.
  • Tisdag: Powerstep 60 min, direkt efter yoga 1 tim + promenad X 2.
  • Onsdag: Vila
  • Torsdag: Cykling intervall 60 min.
  • Fredag: Promenad 40 min X 2.
  • Lördag: Bodypump 60 min.
  • Söndag: Vila

Nästa vecka ska jag få in styrkepass ute i gymmet.


Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Livstil, Träning, Mindset

Med buller och brak.. 2018 klingar så bra MYCKET bättre än 2017. Det var inte mitt år. Ser det dock som ett utbildnings år då jag lärt mig mycket, funderat mycket och verkligen växt som person. Jobbat otroligt mycket med mig själv och mitt mindset, man väljer sina tankar.

Men tillbaka till i förrgår då drog det klyschiga- nytt år nytt liv igång, iallafall för mig. Man kan inte börja mitt i en vecka - alltså direkt efter nyår. Det måste vara en måndag. En vecka efter nyår var perfekt.

Nu har hösten 2017 varit bra när det kommer till träning etc med det har ändå kärvats och det har slarvats det har inte varit 1000%. Men ändå väldigt bra. Jag har slutat fuska mot mig själv - viktigt. Säger jag att jag ska göra något så gör jag det. För att sammanfatta det kort så är det något som är otroligt viktigt om man har höga mål som man vill nå. Och det spelar ingen roll om vad det är du säger att du ska göra - gör det. Det är det konsekventa tänket det handlar om och samma tänk måste man ha om man ska lyckas med sitt företag, träning.. Det kan vara från de allra minsta som att idag ska jag- tvätta håret, hämta ut det där paketet, städa, ringa det där samtalet. Det som är viktigt här, för att du ska växa är att fullfölja. Tänk inte ens tanken på att du ska tvätta håret om du tror att du inte hinner tex. För det som händer är att du automatisk kommer känna en form av misslyckande, absolut inget stort. Men många bäckar små. Genom att vara lika konsekvent med det allra minsta, så tränar du din hjärna till att bli lika konsekvent till dina stora åtaganden. Mer om det kommer.

Nyårs löften ? Svar :Nej. Nyårsmål ? Svar: Ja.

Träning och sparande, sparandet är en blandning av löfte/mål. För jag har gett mig själv ett shopping/ konsumtion förbud fram till 1 Juni.. Yes ni läste rätt. Jag tror det var på instagram jag såg en tjej som gjort samma fast i ett års tid, hittade henne- Jessica Haglund @365daysnoshopping men det verkar som att den inte finns kvar. Men googlar man så är det många som tagit efter. Såklart finns det undantag. Intressant ska det bli. Sen så fortsätter jag i samma anda som innan.

Kul aaah 2018.. ja men ni hör ju.

Ciaaaao!


Likes

Comments