God morgon Sverige!

Vi har som sagt tillbringat veckan i Byron, alltså vilket ställe, helt förälskad!
Så roligt att Williams kusin och hennes kompis vart där samma dagar som vi så vi har hängt tillsammans varje dag! Vi har gått på after beach, spelat beachvolleyboll, hängt på stranden, surfat, gått ut, vandrat upp till en fyr (som är Australiens östligaste punkt) och sett soluppgången!!
Vi har haft det helt magiskt med andra ord!
Vill verkligen inte lämna men vi kommer absolut att komma tillbaka!!
Så vi tackar Byron och styr bilen tillbaka mot Sydney😊

Hej!!

Vi har gett oss ut på en roadtrip.😊
Vi började med en 12 timmars biltur till Surfers paradise. Vilket ställe! En gigantisk strand med skyskrapor runt omkring, så häftigt!
Efter två dagar där körde vi vidare upp till Brisbane där vi bland annat besökte Lone Pine zoo. Så himla gulliga koalor!!
Det blev en dagsutflykt upp till Noosa tillsammans med min kompis Tia som bor här, magiskt fint och så mysigt att träffa henne!!
Och nu är vi äntligen framme i Byron Bay. Vi bor i en lägenhet med drömläge så här kommer vi att trivas!

Puss och kram!!

Hallå!

Vi är kvar här i Sydney.
Vi har haft två väldigt lugna veckor här än så länge. I förrgår var vi på en hike. Sååå fint var det!! Magiska klippor och alldeles blått vatten.
Annars har vi hängt på stranden dom dagar det vart sol, vart inne i stan, kollat operahuset osv.
Om några dagar däremot så ska vi ge oss ut på en roadtrip upp till Byron bay, Gold coast och Brisbane.
Ska bli kul att åka upp och se lite andra ställen med!

Puss och kram!

Så, då styrde planet mot Sydney den här gången och vi har nu överraskat lillasyster Jonna!
Så himla roligt! Hon var så chockad och fattade inte vad som hände. Hon trodde att hon skulle hämta upp familjens vän "Big Bob" och stod där med en skylt men så kom vi framspringandes!
Det var iallafall så skönt att få krama om henne igen.
Igår hade vi tacomys. Det var sååå gott med "vanlig" mat igen. Vi ska absolut inte klaga på att få ha ätit god mat ute varje dag (sån lyx) men man saknar hemmalagad mat.

Nu ska vi sticka till stranden.😊

Hej!!

Idag har vi vart och krypt i Cu chin-tunnlarna ifrån Vietnamkriget.
Tunnlarna är 25 mil långa och är 80 cm höga och 60 cm breda(!!!) och där bodde 16000 människor.
Helt ofattbart när man får se det där framför sig, det går inte att föreställa sig.
Häftig att få uppleva sådana här saker.

Sen var William såklart tvungen att testa på AK-47:an också😉

Kram F&W

Hello!!

Vi har tillbringat veckan på Phu Quoc, en ö utanför Vietnam. Det var så himla mycket svenskar där och dom byggde hotell precis överallt så snart lär det vara överexploaterat! Men vi har haft det så himla bra!! Vi hyrde moppe och utforskade ön, annars har vi mest njutit utav strandlivet, och många magiska solnedgångar.
Det visade sig att Teles föräldrar också var där så vi överraskade dom lite, så mysigt att träffa dom!!
Nu har vi fyra dagar i Ho chi minh.😊

Heej!!
Såg att detta inlägget inte hade kommit upp än så det blir lite sent men men..
Tre dagar tillbringade vi i Bangkok. Det var ju en ganska så stor kontrast från strand till storstad men det var faktiskt väldigt skönt med miljöombyte!
Vi var på flera köpcenter (som var helt sjuka!!), var på bio och käka middag på rooftopbar.
William hittade såklart en driving-range också så han blev överlycklig att äntligen få slå lite efter två månader utan golf.😉

Nästa inlägg får ni fortsättningen om hur vi har det i Vietnam!

Puss!!

Gott nytt år allihopa!

Hoppas att ni haft en bra nyår!
Vår dag började med en god frukost, sedan gick jag faktiskt på massage i hopp om att få ordning på min rygg. Efter de hängde vi på stranden en stund men det var så molnigt så vi drog ganska så snabbt hemåt för lite drinkar och kortspel.
På kvällen mötte vi upp goa Linnéa och Ellen och åt middag på en jättefin restaurang.
Framåt tolvslaget var det dags att traska ner mot stranden. Alltså vi har aaaldrig sett så mycket folk någonsin!! Det var helt sjukt verkligen, folk gick som packade sillar längs hela gatan och likaså på stranden. Så det var ett ganska så svettigt tolvslag;) sen var vi såklart tvungna att köpa en rislykta som vi sände upp.
Det var så fint att se hela himlen full av lysande lyktor!
Kl 6.30 landade vi hemma i sängen.
En superbra kväll!!

Idag har vi även haft vår sista dag ihop på ett långt tag (om inte kanske på hela resan).
Jag och William åker vidare till Bangkok imorgon och killarna stannar kvar här några dagar innan dom ska åka till Hong Kong. Sedan får vi se vart det bär av och om vi kommer att mötas upp igen.

Kram på er! F & W

God kväll från Phuket!

Idag har vi haft en riktig buddhistdag!
Vi hyrde moppe och åkte till Wat Chalong temple. Så häftigt att se alla detaljer på och i templena!
Sen åkte vi vidare till Big Buddha. Alltså sååå stor!! Och utsikten där uppe är ju fantastisk!
Vi blev "renade" av en munk och fick ett armband😊

Efteråt blev det några timmar på stranden, oj va varmt de va idag men vi ska inte klaga då solen äntligen är här👍

Här kommer en bildbomb från idag!

Kram ♡

God Jul önskar vi er alla här ifrån värmen!🎄

Vi började dagen med mysig frukost på balkongen, sen åkte vi och spelade beachvolleyboll. Solen kom fram lite i eftermiddag igen så det blev en stund på stranden sedan satt vi och kollade ut över solnedgången. Nu ska vi äta lite "julmat" här. Hade gärna varit hemma nu, man får lite hemlängtan när man ser julstämningen hemma.. Men vi ska absolut inte klaga på att vara här!!😊
Hoppas att ni alla har en underbar jul, ta hand om varandra❤️