Nu börjar ett nytt liv.

Som ni vet har vi sålt vårt hus i Vellinge och flyttar in till en fyrarummare på Beritta Gurrisgatan.
Men idag fick jag besked att jag har blivit anställd på Rinse på Toppengallerian i Höllviken och kommer börja jobba där f.o.m 1/10
Så ni som går och klipper er hos mig är i fortsättningen välkomna dit. Priserna ligger i genomsnitt desamma som nu ,kanske lite högre men där är många förmåner ,som t.ex var tionde klippning GRATIS.
Det finns även internetbokning här .
Hjärtligt välkomna❤

• 1024 Readers

Familj, resa, nytt

Efter tio veckors lov är det ny start på skolan😪
Min son har haft ett långt och händelserikt sommarlov med resa till Kroatien,kompishäng och nu flytt till Malmö.
Så jag tror han är utvilad till 8 an😄

Familj, fira, nytt

Huset sålt

Ja ni läste rätt ,efter 1 1/2 år med många turer så blev äntligen vårt speciella fina hus sålt.😊

Det är såklart många känslor i i vårt älsklings hus där vi byggt salong ,gjort tillbyggnad ,vält väggar ,trädäck kommer även ihåg att vår gräsmatta är anlagd tre gånger och Gud vad jag ha räfsat och plockat sten.😆
En extra eloge till bästa svåger Per som har slitigt med vårt hus.
Vi har fått upplevt våra barns uppväxt med alla deras fina kompisar som tillbringat nätter,badat i poolen ja det har varit mycket glädje i vårt hus. Massor av grillparty Grillen kommer jag sakna. Och vår bastu,får bli Kallis i fortsättningen.😀

Jag vet jag kommer sakna detta hus mest min salong där jag fått dela så mycket kärlek med mina kunder som även har utvecklats till mina bästa vänner.❤️

Men så kommer man till just denna dag då våra liv kommer att förändras ,kanske till det bättre vem vet.
Rätt eller fel val kan man aldrig veta. Men då jag inte får ha kvar min salong längre eftersom detaljplaner säger Max 10 år på vår tomt så fanns det inget annat val . 😥
Och mannen i mitt liv som jag älskar så mycket kommer detta bli en befrielse för honom att flytta,då han kommer slippa allt slit som faktiskt ett gammal hus drar med sig.😀
🍀
Lyckan är med oss även med lägenhet en superfin lägenhet på Beritta Gurresgatan som ligger vid Ribban kommer vi bo i från den 1/10
Vi ses på nya stället😀

Familj, love, Mat, njuta, resa

Dag 18

Nu vidare till Metzinger på Boss outlet
Det är en stad gjord av enbart outlet.
Barnen var extas nu SHOPPING
😀. Efter 5 timmar var vi alla nöjda och nu börja vår 9 timmars färd hemåt😥
Jag börja köra så jag slapp mörkerkörning .Vid 22.00 blev det Burger King . Då var jag helt slut av den tuffa körningen med vägarbete och full uppmärksamhet
😍Och Billy fick köra vidare. Fast jag suttit på helspänn många gånger så skall han ha fullt beröm för sin körning. 🚗Båten skulle gå 04.45 från Puttgarden men vi var tidiga så kom med en timme tidigare.
06.45 anlände vi Mathildas hus där bjöd Tobbe o Madeleine på en power frukost.
🍞🥚🍅

Tänk att jag fått uppleva denna fantastiska resa med min bästa man och ett av mina finaste barn och att få ha med Mathilda som en extra dotter jag är så glad att ni finns och att få kunna dela detta med er med sådan glädje,skratt och romans. Älskar er så mycket.
Tack för denna gång och hoppas få uppleva massor av fler resor med er.
❤️❤️❤️

Slagna hjältar😴

Familj, njuta, resa

Dag 16

Packa ihop och nu vidare till Berchtesgarden. Resan skulle ta ca fyra timmar. Allt flöt på. Och väl framme i detta vackra landskap uppe i alptopparna.🌊
Eftersom booking tydligen hade strulat till det var inte vår bokning där. 😩Men det ordna sig tack vare en underbar man Peter som han heter och äger detta guesthaus eller rättare sagt lyxboendet. 😀Han gardera upp oss till sviten utan extra kostnad .👌
Jag lovar barnen nästan skrek av lycka ,här var det en stor modern lägenhet med egen terass ,jacuzzi och pool en trappa ner med en spaavdelning. Ja ibland får man ha tur. ❤️Det enda som var emot oss var att det regna 💦,men som sagt vädret kan man inte bestämma över.
🍃
Jag tror vi alla verkligen behövde denna lugna mysiga stund och avkoppling.
Vi tog en traditionell snitzel och jag var så slut att jag gick och la mig direkt när vi kom hem.
Mathilda lyckades få ett fyrtal i poker

Dag 17

Vakna till. En fantastisk utsikt ,ett porlande från floden och en vacker vy över bergstopparna med strålande sol helt magiskt,tänk att få vakna till detta var morgon.😀
Frukosten var superbra ,de hade dukat ett bord till oss fyra med olika ostar,skinka ,ägg ,yoghurt m.m.

Peter som äger stället är en rutinerad man som kunde sitt ställe ,jag ville se kehltensteinhause (Örnästet) men han avrådde oss "ta Königsse floden först och åk sedan upp till ett annat berg som har mycket finare utsikt "han mena att Hitlers hus är en dyr turistfällla om man vill få en vacker utsikt finns det bättre ställe , och han hade nog rätt att våra barn så finns det nog inte så mycket intresse av denna sevärdighet. Får bli en annan gång😀

Königsse var så vackert som ett vykort . 🍀Resan var dock lite lång en timme dit ,lite foto och en wurst och så en timme tillbaka med samma rutt.
Nu skulle vi upp för det höga berget. 🌊Tyvärr hitta vi nog inte riktigt dit okej det var jätte vackert upp ,men jag tror inte det var detta stället han mena,för honom som då kan hela Berchtesgarden skulle nog fått guida oss. 😉Men som sagt det kommer fler gånger. Varför inte en skidsemester här.⛷

Familj, love, Mat, njuta, resa

Vi bara ströva uppför brygga och ner för brygga genom små smala gränder vi titta på Ponte dei Sospiri, även kallad Suckarnas Bro . Bron byggdes på 1500-talet och förbinder Doge-palatset med Prigioni Nuove, nya fängelserna. Sägnen säger att namnet, Suckarnas Bro, tillkommit då fångarna suckade djupt då de fördes tillbaka över bron till sina celler efter att ha varit på förhör i en byggnad i närheten

Vi stanna och njöt av kanalerna med Gondoler som flöt fram. Här är så små söta restauranger att man ville stanna och äta på varenda en.Men efter ett par timmars gående slog vi oss ner på en mysig restaurang precis vid bron över Canal grande. Lasange,och Calemares slank ner.

Vi köpte biljetter till sant Marcus platsen barnen ville så klart ha en taxibåt ,men där gick gränsen 600kr så det fick bli waterbus
Så klart såg barnen alla märkesbutiker som de hellre ville in i ,okej vi ses om 30 min och Billy och jag tog Sankt marusplatsen bland alla duvor mäktigt torg må jag säga.
Billy och jag beslöt att vi skulle gå hela vägen tillbaka som skulle ta 40 minuter,men efter halva vägen kom åter ett åskoväder så vi hann precis in på en bar där vi fick sitta i över en timme. Det till och med haglade.
Vi tog en drink och åter bussen hem och till samma restaurang som gårdagen men ikväll fick det bli en pizza.

Dag 14

Har nu varit borta i 14 dagar. Och det har inte varit en ända tråkig dag. 😀Vi har fått uppleva sol och värme i över en vecka ,så underbart. 🌞
Summa summarie Kroatien är ett helt fantastiskt land.👌
Men nu är det slut med Kroatien för denna gång och vidare till Milano i Italien nära Venedig 🍓

Det skulle ta tre och en halv timme att köra men sluta med ytterligare fem timmar . Vi satt i kö i över 3 timmar och kom in i väldens åskoväder .⛈kaos kan man säga.
Vi hade valt ett bra hotell i Mirano då vår tanke var att få uppleva lite sol och bad i en pool ,men även där hade varit oväder så hela poolområdet var stängt.😥
Vi var rätt trötta allihopa efter åtta timmar i bilen ,så vi tog en restaurang i närheten .
Men det var en bra Italiensk restaurang ❤️
Billy och jag tog Frutti de Mare och barnen carbonara ,dessert fick bli créme brulée och någon annan gigantisk smarrig sak.Allt smaka gudomligt.😘

• 296 Readers

Familj, Mat, njuta, resa

Dag 13
Åter en underbar dag i Rovinj
Kvälllen blev middag med Nina och Rickard på en resturang som jag blev rekommenderad av en kroat.Kantinon Terver
Fanatisk god nyfångad fisk och Tonfisk . Så är ni i Rovinj pröva på denna restaurang även bra personal. 😀👍
Barnen köpte en fotboll ⚽️och lira lite med Kristian och några andra från Kroatien hängde på , skönt att ha barn som är kreativa.⛹️
Så åter en UNDERBAR DAG💕

Kristallklart vatten👌🐙🐬🐠

Dag 12
Nu lämnar vi Pula till nästa stopp som kommer bli Rovinjj
Vi har bott väldigt bra med fin pool och okej boende . Det ligger lite utanför staden men har absolut inte gjort något när man har bil.
Vi anlände redan 11.00 på förmiddagen men det tog en timme att hitta parkering. Tjejen som vi hyr lägenheten av var schysst så vi kunde redan checka in.
Wow
👍vilket fin lägenhet. Nytt och fräscht med två rum ,synd här inte är någon balkong eller terass.då hade det varit en TOPP 10
Det är väldigt varmt Idag ,så fort ner till stranden. Vi tog bilen igen för att leta efter någon bra strand men lite roligt blev det när vi kört tunt RN bra stund upptäckte vi att precis i närheten av där vi bor den bästa ,mysigaste stranden med klippor och ett kristall klart vattnet så snorkling blev prio nr. 1 . Mathilda och James vill hyra scooter så de fick dem göra en timme ,Billy och jag satt oss på en lyxbar oh tog en lunch. Roligt att bara sitta och titta på alla rika lyxyatcher och folket där till.

Måste säga att Facebook är väldigt bra ibland då jag upptäckte att kompisar till oss är på samma ställe. 😀Så vi kom överens att det fick bli middag med Rickard och Nina med deras två barn på kvällen. Extra roligt att det är James gamla fotbolls kompis.
De blev en lyckad middag jag och Richard tog Ribs Billy och Nina risotto med hummer som var helt outstanding. James tog så klart oxfilé.
🐄
Denna kväll var helt magisk med livat på stan med något band som spela en temperatur runt 27 g. Så Billy och jag vandra bara runt i par timmar och njöt.
💘Det är inte ofta man kan uppleva det och helst inte i Sverige. Barnen gick själv hem och chilla.😀

• 272 Readers

Familj, Mat, njuta, resa

Dag 11
En fantastisk båttur till brionjiöarna ett naturreservat där man även fick se delfiner och Rovinji. Vissa saker är svåra att beskriva hur vackert det är ,man måste själv få uppleva det . Men vi njöt med dessa fina öar i flera timmar på båten . Vi var även av på två stopp och fick bada eller strosa omkring i en stad som jag inte kommer ihåg vad den hette och Rovinji . Väldigt glad att vi har bokat två nätter i Rovinji. För denna gamla mysiga stad är så underbar.
Vår sista kväll i Pula var vi så trötta
att det fick bli lite av gårdagens rester alla Billys pastasås med korv och grillat kött😊