Dag 8
Sov länge 10.00 träningspass , morgondopp , power frukost ,sen till Ferenzze.
Perfekt strand .
Efter par timmar med bad och sol i 31 g fick det bli en god drink.
Idag beslöt vi att pröva restaurangen som låg i anslutning till vårt boende..
Det blev absolut ingen besvikelse.
Jag tog Oxfilé, James Frutti DI Mare , Billy och Matilda tog Snitzel vi dela på en carpaccio till förätt..
Sen somna vi som små grisar.
Dag 9

Idag fick det bli poolen här hemma innan vi åker in till Pula.😀
Jag måste säga att Pula kontra Porec blir jag inte så imponerad av Pula. För mycket turist krims krams . 😩Jag var här för 30 år sedan och minns att jag verkligen gillade Pula. Vi åt visserligen en god middag i en mysig gränd.
Kortspel avsluta vi kvällen med .😀

love, Mat, njuta, resa, Familj

Dag 7
Idag blev en dag på stranden utanför alla turist hak. Väldigt lugnt och skönt.
Vi tog en tur till Indijie med massor av lyxbåtar . Där blev det även superb middag med tapas, grillad fisk och Frutti DI Mare.
Kvällen avslutades på vårt mysiga hem med ett dop i poolen😀

njuta, resa

Dag 5
Idag blev det lite poolhäng och en liten stund vid havet ,nu vidare till Pula där vi kommer bo en vecka.
Huset eller en våning rättar sagt har vi hyrt genom Nova sol.🌞
Det kommer bli skönt att själv göra sin frukost och lite grillning kommer det nog bli.
Det är inget lyxställe men duger för oss. Lite utanför Pula men väldigt fin natur har vi.
Idag blev det handla och bara mackor framför Allsång på Skansen.😀

Dag 6
Kesto och barnen kom på besök vi for ner till stranden och njöt ,handla gott kött och korvar . Hände lite vid vår pool och avsluta kvällen med grillparty.
En väldigt trevlig dag.

Dag 3
Inget fint väder i Österrike zell av se idag ,mycket moln och vi som skulle till Örnästet kehlstenhaus. Vi blev rekommenderade att först ta Kimml wasserfalls och hoppas på att det skulle klarna upp till eftermiddagen.
En helt fantastisk 1 1/2 timmes väg upp till vattenfallen. Fast en sak har vi lärt oss Österikarna är väldigt långt back när det gäller kreditkort så alla ni som föredrar kontanter då har ni hamnat till rätt land hihi😜. Det sluta med att vi inte fick se vattenfallet mer än på avstånd då det inte gick att betala med kort. Vi försökte växla på någon restaurang men nej det gick inte och skulle vi ta en bankomat fick vi köra hela vägen tillbaka .
Klockan hade redan blivit två och det skulle ta två timmar till Örnästet ,tur jag ringde och fråga när sista bussen skulle gå som man måste ta för att komma upp till Örnästet var kl 16.00 . Vi våga inte chansa och vädret var inte bra så NU har vi gjort ett beslut det får bli på hemvägen. Men vår dag blev väldigt bra till slut vi körde till Zell am se. Jag har aldrig varit där men lovar att det inte är sista gången. Så vacker och mysig stad. Vi tog även linbanan upp på en Alptopparna,första gången för lilla Mathilda att få äran att åka linbana och vilken vy hon fick uppleva⛰
Kvällen avsluta vi med en mysig restaurang Pavilliongen och tog en god drink.det är ju ändå Billy och min 21 åriga förlovningsdag❤💑💍
Lite kort hann vi även med.

Dag 4
Idag starta vi lite tidigare så vi kommer ner fort till värmen i Porec.
Bilfärden kommer gå genom Slovenien .
Frukost blev en lyxupplevelse på ett ställe som heter Landzeit. Dyrt men fantastisk goda smoothie ,synd James är sjuk med hela munnen full av blåser ,så ingen belgisk våffla till honom ,men den njöt Mathilda med. Notan sluta på 500kr.

Ajaj nu åkte vi på tullböter. Inte visste vi att man behövde en zoolstick för att åka genom Slovenien 1200kr surt 😩men inget att gråta över.
Resan till Porec gick bra och vi hitta hotellet som vår kompis Patrik bodde på ,där även vi bokat in oss för en natt Hotell Delfin .
Ett helt okej hotell med stor pool och 50 m till havet.
Det var riktigt roligt att få umgås med en gammal kompis och hans två söner är lika gamla som James och Mathilda . Lite blygt i början ,men sen var det tjo o tjim i poolen.
En dusch och buffé som ingick i priset . Inget att rekommendera .
Vi tog bilen till Porecs gamla stad ,en supermysig stad med Italiensk härske .
En supermysig dag.

Mat, njuta, resa

Resan till Kroatien

Klockan ringer 05.00 upp och hoppa packa in bilen och nu kl 06.15 startar vår resa till Kroatien. Billy min man James vår 14 åriga son och våra bästa vänner Madeleine och Tobbes lika gamla dotter Mathilda är med på vår resa.
Sex timmars resa med båt är vi framme i Rostock.
Vår första natt blir i Leipzig .
Vi bor på ett bra hotel Royal International med två rum. Barnen tog givetvis det bästa .
Vet egentligen inte vad. Jag skall säga om staden . Ingen jag kommer längta tillbaka till. Vi åt på en mysig gränd ,helt okej mat.
Avsluta kvällen med en Fyrmannavist

Dag 2

Frukost och nu ner till Kaprun. Vår nya bil glider som ett strykjärn på
Autobahn.
Känslan att börja se Alperna går nog inte att beskriva man måste själv få upptäcka det. Men det är sååå vackert.
Resan gick bra och vi var framme vid planerad tid . Bor på ett mysigt pensionat Pinzgauerhof.
Billy och jag skulle ta en promenad som sluta med ett skyfall och åska så vi kom hem som två dränkta hundar.
Vi åt på en typiskt Österikisk krog Dorfkrug .Och givetvis fick det bli schnitzel . Den var god ,men har nog ätit bättre.

Mat, love, fira, njuta

Avsmakning och dryckesmeny på Volmers 2017-06-10

Äntligen fick vi uppfylla Rickards 50 årspresent 🎉

Att få äran att dela denna fantastiska avsmakningsmeny med så mycket smakupplevelser går inte med ord att beskriva. Och vilken service och vilka underbara vänner jag fick uppleva det med . Tack Rickard Camilla och min älskade man Billy❤❤❤

Tre fantastiska dagar i Stockholm😄
Billy ,James och jag har tillbringat tre fantastiska dagar i Stockholm.
Onsdag till torsdag sov vi över på Hotel C Waterfront . Det var ett bra hotell med en supermysig Icebar . Den kan jag verkligen rekommendera 170kr för vuxna och 99kr för barn ,men då ingick även en drink i priset. -7 grader var det brrrr kalt men sevärt . Vi hitta en Italiensk kvarterskrog genom TripAdvisor som hettehttp://dapeppedue.se/ Den var helt klart mycket bra
Torsdagen jobba Billy och jag fick egentid att skämma bort min son på Mall om Scandinavia. Det blev både Bosströja,jacka och shorts. Men det var han värd. Vi avsluta shoppingcentret med Thaimat . Resten av dagarna har vi fått tillbringa med fina Sandra och Mp ( Magnus) i Nacka. Extra roligt att hälsa på dem denna gången var att de har fått en liten son till som skall heta Sixten. Deras 1/12 åriga son Sol har blivit stor sen sist vi såg honom då låg han i vagnen och vi var på en vingård i Skåne. ❤
Igår fredag fick jag gjort slingor på Sandra och en fin tur med båten till stan där vi mötte upp Mp som var tvungen att jobba lite ,det blev en lunch på en Libanesisk resturang och James fick lyxa till det med att TITTA i affärerna på Biblioteksgatan Stockholms dyraste gata.
Kvällen avsluta vi med fantastisk trerätters middag med så klart trevliga viner.