Igår så var det otroligt fint väder på förmiddagen så jag, Lova och Wilma gick ner till stranden och solade. Vid lunchtid gick vi hem till mig och gjorde sallad samt väntade på Savanna som skulle komma. När vi hade ätit och Savanna hade kommit åkte vi alla till sofierokiosken och åt glass! Resten av eftermiddagen vilade jag hemma eftersom jag började känna mig smått sjuk.

Idag så är det också superfint väder, så strax ska jag ut och sola i parken och sen bär det av till Lund med Oscars föräldrar där vi ska möta upp Oscar för vi ska kolla på lägenhet till honom! Vi hörs sen!

Jaha vad har hänt sedan den 20:e juli då?
Jag har träffat min barndomskompis Sara, vi bakade pannkakor och myste. Därefter sov jag över med min favvis Kajsa och vi åkte till Emporia. Jag köpte 2 tröjor och ett par jeans och vi åt på thairestaurang!! Älskar thaimat såå mycket.

Sen har jag sovit över med Lova, vi hittade inte på något speciellt förutom att kolla youtube och prova yogachallenge haha. Sedan stack vi ner till stranden med några kompisar och spelade volleyboll! Superroligt!

Efter det åkte jag till Emporia ännu en gång med Savanna, Lova, Matilda och Wilma. Vi åt på Vapiano och det var så gott. Efter Emporia bar det hem till Sara på födelsedagsmiddag för Maddie som var över från USA. Det bjöds på Carbonara och daimtårta!

Den 28:e Juli bar det av till Liseberg med Carro, Linnea och Klara. Vädret var inte det bästa och det blev strömavbrott så vi fick aldrig åka Helix, men förutom det så var det superroligt!

I Onsdags var jag med Lova och powernapade lite, därefter åkte vi till Sara och hade en superrolig kväll, träffade både gamla kompisar och nya och det var bästa kvällen på länge!

I Torsdags sov jag över igen med bästa Kajsa, hon jobbade på dagen så jag kom till henne vid 17 tiden. Vi ritade, spelade kort och åt mat, typiskt oss haha!

I Fredags sov min älskade pojkvän hos mig, först åt vi på Garage med hans släkt och därefter åkte vi hem till mig. På lördagsmorgonen gjorde jag amerikanska pannkakor till frukost och därefter åkte Oscar till Malmö med Anton för de skulle åka Jetski. Jag gjorde inget vettigt under dagen men på kvällen bar det av till 18/student-fest hos min kusin så där bjöds det på mat och lekar. Vid 20-tiden åkte jag och Oscar för jag skulle jobba så han skjutsade mig dit och sedan hämtade han mig på natten igen, hur gullig?!

I Söndags så vaknade jag av att Oscar hade gjort nutellapannkakor till frukost. Efter det åkte vi in till stan och panikhandlade present till en av killarna jag jobbar med för han fyllde år så jag och min kusin skulle då på hans födelsedags-brunch på Sillen o Makrillen. Supermysigt var det.
Efter det gick jag till hamnen och fikade med mina tjejer på Espressohouse och sen tog jag bussen kl 18 till Oscar och när jag kom dit åkte vi ut med båten! Jag fick lära mig lite om hur det går när man åker wakeboard och tittade på Emma och Oscar när de åkte haha. Efter det åkte jag och Oscar till Ica och köpte godis osv för att sedan åka hem och titta på Orange. På kvällen körde Oscar hem mig och jag somnade snabbt.

Idag ringde klockan 07:30 för jag och tjejerna skulle åka sån vattenring bakom Saras båt. kl 09 träffades vi i hamnen och sedan åkte vi ut. Det var såååå roligt och läskigt haha.
Efter det skulle Sara & Matilda jobba så jag, Savanna & Wilma cyklade hem till Wilma och solade, detta resulterade i att jag nu liknar en tomat. Men det var så skönt.
Sedan åkte jag hem vid 15 tiden och jag sovit lite till och från sedan dess.
Nu har jag städat rummet och poppat popcorn & ska bara ta det lugnt. Ja, ni hör ju att jag inte varit själv på väldigt länge haha!

Här ser ni skillnaden. Jag bestämde mig för att göra i ordning min klädställning så jag började med att åka till jysk och köpa 2 pack sammetsgalgar efter att ha tröttnat på ikeas vita trägalgar. Därefter började jag plocka bort alla kläder och skor som jag inte ville ha på ställningen och därefter bytade jag galgar och flyttade ställningen längst in mot väggen.

Nu har jag inte bloggat på länge igen..
Men var har hänt sedan i tisdags då? Jo, jag, mamma, Fredde och Holly gick ut på tisdagskvällen och grillade i parken. På onsdagsmorgon bar det av till Hornbach för att köpa min älskade spegel, därefter åt jag och mamma lunch på Kavalleristen i Helsingborg och sen tog jag tåget mot lund och sedan Älmhult för att vara med Oscar hos hans farmor och farfar. När jag kom dit mötte jag Oscar på vägen och sedan bar det av mot restaurang. I torsdags hade jag gått med på att vara hundvakt hos Oscars kusin eftersom att de har köpt en ny liten hundvalp, Loke! Väärldens sötaste. Vi åt middag där och sedan hade vi lite kortspel hemma hos Oscars farmor och farfar.
På fredagen var det hundvaktande igen och sedan åkte jag och Oscars farfar till Ikea för att hämta Oscar där han jobbar och därefter tog vi tåget och sedan bussen hem till Höganäs. Där blev det middag och sedan filmmys. På lördagen åkte vi till min kusin som fyllde 18 och firade honom, sen åkte Oscar till Lund och jag åkte hem. Igår så åkte jag, mamma, Holly och Fredde till Garage i Höganäs och åt lunch, sen gick vi en runda i affärerna. När jag kom hem fick jag byta om snabbt för att jag skulle äta middag med min kompis Matilda i stan, vid 18.00. Vid ca 22.00 kom jag hem och somnade snabbare än någonsin efter att vara proppmätt haha.

Och idag då.. Mamma bokade igårkväll en resa till Sardinien för henne, mig och pappa. Jag är så taggaad, jag hoppas verkligen att det är lika fint i verkligheten som på bilder!! Snart kommer Sara till mig så jag borde klä på mig osv. Och ikväll bär det av till Kajka i Höganäs för att sedan på tisdagsmorgon bege oss till Emporia i Malmö!!

​Nu sitter jag och äter lite lunch och kollar på youtube. Imorse vaknade jag vid 07 men somnade om och drog mig tills klockan 11 haha. Jag har ju inte sovit hemma sen förra tisdagen så det var skönt att vila ut på riktigt.

Idag har jag rensat lite i min klädställning i mitt rum (kommer upp bild sen) och ändrat om lite med kuddar i min säng. Snart kommer mamma hem, då ska vi åka ut och köpa en ny telefon till henne är det tänkt och kl 17:30 bär det av till gymmet med Holly.

Imorgon bär det av till Hornbach för att köpa en spegel till mitt rum samt att sätta upp en hylla ovanför mitt skrivbord tror jag, sen är nog rummet i princip klart.

Denna helgen har jag jobbat, så i fredags när vi var i Falsterbo så var jag på jobbet ca 20:30 och var hemma hos Oscar vid 02. I lördags så var vi en runda på lager 157 och sen var vi ute med båten en snabb sväng, wakeboardåkning var inplanerat men när vi kom ut på havet såg vi att det var för vågigt så vi fick åka in igen haha!
Sen jobbade jag 18-02 och Oscar hämtade mig då också. Idag väcktes jag av frukost på sängen och sedan har vi bara kollat orange hela dagen. Nyss så åt vi tacos och kollade på en video från Frankrike som Emma har satt ihop och sen så körde Tony mig och Oscar till domsten där vi båda tog olika bussar hem.
Nu ska jag snabbt hem och byta om för att sen cykla till Savanna i mariapark där hon passar en lägenhet så vi ska ha lite grillning osv.

Godmorgon!
Nu är jag, kajsa och Lena påväg till Falsterbo! Detta har vi pratat om hur länge som helst och idag åker vi faktiskt dit!
Vi är framme om ca en timme och det ska bli såå kul, jag har aldrig varit där innan så det ska bli spännande!

Igår kväll sprang jag ner till Ica och köpte bl.a. en korg med jordgubbar, så imorse blev det jordgubbsbomb till frukost:

Havregrynsgröt med jordgubbar, honung och mjölk samt en slags smoothie (den blev jätteäcklig så den tänker jag inte ge recept på...)

Superenkelt och supersnabbt recept för havregrynsgröt:

1 dl havre (antingen fiber eller vanliga)
2 dl vatten
1 krm salt (valfritt!)

Blanda i en microsäker skål med höga kanter och sätt in i micron i ca 2 min på ca 800w.

Servera med mjölk, jordgubbar och honung. Supergott!