Nu kommer det snö!
Jätte mysigt men det ska övergå till regn. Tycker att snön kan få ligga kvar. Blir ljusare då 😊
Men en sak som jag inte förstår att varje gång första snön kommer får väldigt många panik. Den kommer ju inte utan förvarning, utan dom säger ju faktiskt på både radio å tv att det kommer..
Men så kommer det väll alltid vara.

Startar denna kalla morgon med en grön Monster. Där jag jobbar är det vitt i träden och det är mysigt. Hemma syns gräset genom det lilla snötäcket som finns..
Jag är inte hel nöjd med kylan men det är ju så här i Sverige. På jobbet sitter jag med element och en ac på värme 😁 Just nu står den på 24 grader!
Annars idag så slutar jag tidigare för att göra påfyllning av fransar. Ser inte klok ut för tillfället!

Gjort naglarna inför helgen som kommer 😊 Har fått tag i en lack som skiftar färg när det är varmt eller kallt 😁
Skulle vilja göra på folk.. Kommer väll

Nu har vi fått upp ljusslingorna och julgardinerna 😄
Plusset är snön som kom. Blir så mycket mer julkänsla då!
Det tråkiga är att jag har blivit uppsagd pga arbetsbrist. Känns riktigt surt att få den julklappen. Trodde att jag skulle klara mig om det gick dåligt men icke 😔
Nu vet jag inte vad jag ska hitta på. Har två månader på mig att hitta något nytt. Ärlig talat orkar jag inte ta tag i det just nu.. Mår skit och har mått så den senaste tiden. Men har försökt att kämpa på så gott jag har kunnat. Skulle nog behöva ringa till vårdcentralen snart och be å få ta lite prover och prata.. Känns som att min energi har försvunnit. Trött och orkeslös. Vet att det har mycket med årstiden att göra också.
Men nu lite om vad mer som har hänt 😊

Halloweenfest som blev helt okej trots att vi var bara fyra stycken. Jag och killkompisen drog ner till krogen och tittade på allt folk. Dansa gjorde vi med. Men var inte direkt på något "party" humör. Jag var så trött men vi drog ut ändå. Vi var en tvättbjörn och en playboy på cykel 😂
Måste ha sett kul ut!

Barnen gick bus eller godis för första gången också 😊
Så bra jag gjorde Nellie!

Sen har vi ju firat fars dag med 😊

Det är så svårt att få någon motivation till att träna nu.. Men jag tränar några dagar i veckan iallafall. Måste dock hitta ett bra program så att magen får jobba lite mer. Får nog försöka att kolla runt lite i det "stora" gymmet om det finns någon bra maskin. Annars får jag göra några olika varianter av situps.

Nu var det länge sedan IGEN!
Jag är så himla dålig på att uppdatera. Men nu gör jag ett försök att sammanfatta 😊

Just nu sitter jag i bilen med två kollegor på väg hem från Göteborg. Vi har varit på Kama Fritid mässa. Beställt lite nya varor till butiken å pratat med dom olika leverantörerna.
Senare på kvällen bjöd Kama på middag med underhållning. Lika kul som förra året 😄
Blev inte jätte mycket sömn denna gången heller. Har vaknat upp flera gånger. Men ett fint hotellrum med lite utsikt.

Jag har provat att färga håret med en färg som går bort efter ca 10 tvättar.
Det var meningen att jag skulle köpa en rosa färg, men dottern ville ha lila så då fick det bli lila.
Vi köpte 1st förpackning å när jag hade kommit till typ 1/6 del så insåg jag att det inte skulle räcka till hela håret!
Så jag fick göra det bästa av situationen och fördela det i håret så gott jag kunde.
Det skulle blivit ganska mycket lila men nu blev det istället en liten mjukare lila. Mycket snyggare!

Har precis tagit upp min träning efter ca 5 månaders uppehåll!
Å det känns riktigt gött!
Jag har fortfarande kvar min hosta men konstigt nog så fungerar det är gymma.
Igår var det ett grymt arm pass som stod på schemat. Förra gången jag körde armar var första gången efter uppehållet å körde väldigt hårt att jag höll på att sabba mina muskler. Hade sån värk och kunde inte sträcka på armarna..
Men idag känns det bra 😄
Hoppas att jag kommer iväg å tränar 3 dagar i vecka nu bara. Man blir en aning bekväm när man har varit ifrån det ett tag.

Jag har varit hos läkaren för typ 300 gången och äntligen ska dom skicka en remiss till röntgen. Helt plötsligt tycker dom att det är konstigt att jag har haft hosta så länge fast jag har fått olika mediciner. Jag har nu också fått antibiotika. Det har hjälpt lite men jag hostar fortfarande om jag anstränger mig. Så jag har inte kunnat träna något på 3 månader.. Jag som försökte kämpa mig i form innan sommaren. Allt till förgäves. Men det positiva är att jag inte röker 😊
Hoppas att min remiss kommer snart. Annars så tyckte min läkare att jag skulle bli sjukskriven 50%. Kan ju inte jobba när jag hostar så. Mina kunder undrar om jag är sjuk..

Då lider vår semester mot sitt slut. Bara denna veckan kvar, men vi har haft en riktigt bra semester med många utflykter.
Vi har åkt bil ner till Tjeckien och upptäckt Liberec. Min make kommer därifrån. Tråkigt var dock att ingen verkar kunna engelska men som tur var så kan gubben det.
Barnen var super duktiga i bilen. Först åkte vi ca 5 timmar till Trelleborg sen 4 timmar i båt till Sassnitz. Sen från Sassnitz till Liberec å den resan tog 7 timmar!
Jag tycker inte om att åka båt så resan till Tyskland var riktigt jobbig för mig. Jag fick panik på båten å höll på att börja lipa. När det var 1 timme kvar så hade jag börjat vänja mig. Men hemresan gick bättre för mig.
Hotellet vi bodde på var super bra och vi fick ett rum som var bland det största med bubbelbad 😄 Vi fick även utsikt ut över stan. Det fanns en galleria precis intill hotellet så där var vi varje dag och gjorde fynd. Det mesta var så billigt! Barnen fick massa leksaker, kläder och skor. Jag köpte kläder, väska, plånbok, skor, parfym å gubben köpte sig skor å ciggarer. Sen fick vi med oss massa drickbart.
Vi var och besökte en dinosaurie park och ett zoo. Liam älskar dinosaurier och vi såg det från vårat rum. På zoo så fanns det vita tigrar. Så himla vackra 😍
Vi besökte också gubbens moster som verkligen klickade med Nellie. Fast dom inte förstod vad den ena sa så gjorde dom sig förstådda ändå.

Vilket härligt väder det blev idag då! Har passat på att klippa ner häcken och varit på tippen och slängt det.
Veckan som kommer är sista veckan innan semestern. Känner att jag verkligen behö
ver ha det. Vi drar till Tjeckien första veckan sen får vi se vad vi hittar på dom andra veckorna. Hoppas vädret är med oss bara. Annars blir det inget roligt 😕
Men tror vi åker och badar mycket och sen Liseberg.
Ska försöka att börja träna lite smått. Min hosta har minskat så..