Photoshop

Hellu. Idag har jag sagt hejdå till Hedda som nu åker till Värmland i en månad. Känns konstigt att ha återförenats med sin bästa vän (hon bodde ett år i Lund) och nu åker hon iväg igen. Men hon kommer snart hem och det ser jag fram emot.
Imorgon ska jag träffa Emil o säga hejdå till honom också, han ska vara borta i 10 dagar bara, men det är för många dagar! Jag och Emil träffas minst 3 ggr i veckan, oftast 4 eller 5.

Igår var jag på en intressant kaffe-kurs på jobbet. Den började vid halv 6 och slutade vid halv 10. Det var en lång, men intressant och rolig kurs. Det var en av skiftledarna som höll i den, och jag tycker om henne jättemycket, så det var kul. På kursen lärde vi oss om hur man gör olika kaffe, och vi fick såklart försöka oss på de olika blandningarna, det är svårare än det ser ut. Man måste ha rätt mängd kaffe, mjölk och viktigast - mjölken ska vara rätt skummad. Det är svårt och man bränner sig väldigt mycket.

Bilden nedanför tog jag med Hedda förra fredagen. Vi fotograferade bara en snabbis i skogen vid änggårdsbergen. Det började nämligen spöregna! Så vi fick inte jättemycket material. Men idén var att göra bilder till den där hemliga tävlingen jag pratade om. Har inte hunnit fixa det ännu dock, får göra det nu när mina kompisar inte är hemma. Ska dock jobba hela nästa vecka och i helgerna, och fyller år på torsdag den 29:onde...

Visst vore det najs om jobbet, intresset och fritiden var samma sak, kanske ska man satsa på att göra något man faktiskt har passion för?

Grekland 2017

Nu tänkte jag berätta lite om dag 4 i Grekland. Jag har för mig att det var den dagen som vi vaknade upp och det var inte jättesoligt, men den sköna vinden och att det var molnigt höll inte i sig. Efter frukosten på hotellet blev det soligt igen, och graderna steg till 37 grader. Efter frukosten gick vi till stranden o badade, det var jättekul att dyka o kolla efter stenar, tyvärr så fanns det inga snäckor i vattnet där vi badade.

Mot förmiddagen gick vi åt motsatta håll från centrum. Det fanns nästan ingenting åt de hållet, bara höga klippor och fina utsiktsplatser. Dock så hittade vi en jättecool röd klippa som hade gått sönder, vi tog kort där så det är det ni ser här nedanför. Efter vår lilla utflykt gick vi tillbaka till stranden för att bada och efter det gick vi in till centrum igen. Vi åt lunch på en lite större restaurang i staden. Jag åt något typ av kött med oregano krydda såklart, och pommes. Emil åt Sovlaki som är en typisk grekisk maträtt.

Här är den röda klippan, den ser inte så cool ut på nära håll, men den var rätt häftig faktiskt.

Här är jag inne i Sivota city. Vi gick ner till staden igen på kvällen för att smälta middagen på hotellet. Vi köpte också godis i staden på ett litet super market. Jag åt barbie choklad och testade nya smaker av Capri Sun. Vi såg också solnedgången igen i staden den kvällen.

Photoshop

Hellu. Idag har jag jobbat, men nu är jag ledig resten av veckan. Har planer nästan varje dag denna veckan, ska till exempel till klätterlabbet med Emil på tisdag. I fredags var jag och Hedda o fotade i skogen, där fotade vi bilden med inspiration från en konstnär jag gillar. Bilden nedanför, eller ja, kostymen Hedda har på sig är inspirerad av "The Angel of Stars."

Star filled night

Golden forest

Imorgon ska jag träffa Hedda, efter det ska hon åka bort o kommer inte hem igen fören vi ska till Närcon, vilket är runt den 27/7. Imorgon ska jag försöka blogga lite mer om Grekland.

Project

Hellu. Det var ett tag sedan nu som jag uppdaterade i "real tid" - men har som jag skrev igår haft fullt upp denna veckan med jobbet. Jobbade 10 timmar både i tisdags och onsdags. I måndags var det 200 pers på tacobuffén och igår var det personalmöte och personalfest. Men idag har jag varit ledig och det har varit skönt, har varit rätt produktiv faktiskt. I förmiddags var jag och Hedda ute o fotograferade, det var jättekul och vi var båda engagerade! Dock började det spöregna sjukt mycket, så det sög. Men bilderna blev bra och många!
Anledningen till att vi fotograferar är faktiskt för att vi är med i en tävling där man kan vinna bilder från en av mina favorit konstnärer på internet. Han är jättetalangfull och målar själv i Photoshop! Så tävlingen går ut på att man ska härma hans egna bilder. Det är det bilderna nedanför är.

Som ni ser är han otroligt talangfull och att härma hans konst är omöjligt! Men vi försökte göra det idag, och vi har tagit massa fler bilder som ska passa till andra bilder han gjort. Men denna var den första jag blev klar med så ville visa er direkt!

Imorgon och på söndag jobbar jag igen, har tacobuffén då och tror det kommer vara lite lugnare. Imorgon ska jag också träffa Hanna. Hoppas ni får en bra helg! <3

Grekland 2017

På den tredje dagen i Sivota var det äntligen dags för lite ordentlig sol och bad dags! Vi hade badat innan i det fina vattnet, men vi ville spendera mer av dagen på stranden. Stranden vi var på hette Mega Amos, rätt säker på att det betyder Stor Strand. Stor var den, kanske 100m i bredd. Dock var det småsten vilket gjorde jätteont att gå på, så man fick ha badtofflor. På stranden chillade vi och jag läste min bok Raven boys - Dream Thiefs. Läste ut boken på resan, och den var helt okej, vissa delar var väldigt bra medans andra var rätt långtråkiga. Men om ni vill läsa en tonårsbok med många killar och love love love så rekomenderar jag The Raven Boys serien.

Vi snorklade och såg många fiskar, de var till och med små stim väldigt nära stranden. Det blev jättedjupt jättesnabbt vilket var lite läskigt, särskilt när vattnet var så klart, för det kändes som man flög.
Vi åt också på en restaurang vid stranden, där delade vi på någon pommes och kött tallrik, den var SÅKLART kryddad med oregano...

Detta var ett par meter utanför vår hotelldörr. Jättefin utsikt!

Taget från hamnen i Sivota centrum.

Efter middagen på hotellet gick vi ner till centrum. Vi fick precis vittna solens nedgång, och sedan blev det jättemörkt. Det var lite läskigt. För det var mycket folk ute på gatorna då och det är så mycket lösa hundar och katter som gärna skrämmer en när man går hem till hotellet i mörkret. Vi gick dessutom på vägarna för det fanns inga trottoarer.

Idag var jag förresten på ett personalmöte med jobbet, och en jättestel personalfest. Det var inte jätteroligt.
Jobbade också 10 timmars pass både igår och i förrgår, så ni får ursäkta min dåliga uppdatering på bloggen. <3

Sommaren 2017

Hellu, nu har jag äntligen börjat inse att det är över. Det tar ju alltid ett tag innan man inser att man aldrig kommer komma tillbaka till platsen man spenderat sin vardag i 3 år. Kommer saknat mycket med skolan, framför allt mina kompisar, de är ju dom som har gjort dessa tre åren bra. Jag har generellt haft det bra på gymnasiet, gillar typ skolan så liksom, det har inte varit så illa. Min klass har varit rätt grupperad och omotiverad, men mina kompisar har varit awesome, och detta sista året har verkligen varit kul! Väldigt händelserikt och mycket nytt!

Idag ska jag träffa Hedda som nu flyttat tillbaka till Göteborg.
Jag känner mig också väldigt yr idag, vet inte varför, men vet att jag inte sov så bra. Igår natt började jag se
på den nya säsongen av Orange is the New Black.

I Torsdags var jag, Hanna och Emil på en kompis studentmotagning. Kan ha varit bland det tråkigaste någonsin, men ja, nu är firandet iallafall över. Nu måste man bara komma ikapp mentalt.

Hoppas ni får en bra söndag. Jag ska nu dra till Hedda o ta det lugnt.

Grekland 2017

Här kommer del två av Grekland resan, kommer nu berätta om dag 2 i Sivota.

Som sagt, staden vi bodde i hette Sivota, det är en liten stad på fastlandet, ön Korfu ligger väldigt nära och den "drar in turister" till staden, men annars är det en väldigt mysig småstad med lokalbefolkningen.
Dag två så åt vi frukost på hotellet för första gången, det var inte jättemycket variation på frukosten, och det ända jag åt var chokladflingor och ibland en "kaka" som fanns, den var dock alltid väldigt torr och inte så söt. Emil älskade frukost buffén tror jag.
Under dagen utforskade vi staden, det var bland det roligaste vi gjorde under resan. Att gå från hotellet som låg rätt avlägset i en dal in till centrum tog ungefär 25 minuter, men det var en jobbig väg, mycket berg och dalar och det var fruktansvärt varmt. Men vi upptäckte de flesta butiker, matställen och restauranger. Det fanns inte jättemånga butiker men mycket restauranger och glassaffärer. Första dagen gick vi också en lång väg över ett berg till en ny strand, vi badade dock inte eftersom Emil ville undvika att vara i solen mellan 12-14, han blir så lätt solbränd och har väldigt skör hy.
Vi åt lunch på ett ställe som sedan kom att bli vårt favoritställe, vi gick dit tre gånger. Vi åt Giros, det är ungefär som Grekisk kebab. Väldigt gott. Det fanns också massa gatukatter som alltid ville ha mat där, jättesöta!

Ungefär såhär såg "staden" ut. Alla hus var väldigt låga och gjorda i sten. Mycket små hotell och "inn's" vid vägarna, och väldigt mycket natur och djur runt omkring.

Här bakom mig är hamnen i Sivota, det är där den mesta handeln sker, eftersom det är så bergigt i området kommer varor och folk med båt till staden. Vattnet var jätteklart men inte så varmt.

Här tog vi lite kort, det fanns så fina färggranna blommor på många av husen!

Tror att jag kommer blogga lite mer om studenten imorgon, känner att jag vill "lägga ut och bli av" med alla bilderna!
Hoppas ni har en grymt bra helg nu!

Life , Sommaren 2017

FÖR JAG HAR TAGIT STUDENTEN! JA, JAG HAR TAGIT STUDENTEN!

Visst vart man glad och visst var det roligt, men det var inte så naïvt roligt "som det borde varit."
Men nu är dessa tre år av gymnasiet över. Har inte tyckt att det varit så jobbigt, vissa stunder så har det det, men generellt sätt har det varit rätt lätt och rätt långsamt. Är en väldigt otålig person som älskar att tvinga mig till att göra saker, älskar också att arbeta under stress. Är en konstig person. Så det ska mest bli sorgligt att inte se alla gamla klasskompisar och Emil varje dag. Men studenten var rolig och det var en väldigt händelserik dag.

Champangefrukosten var kl 06.00 hos en tjej i min klass som bor i Mönlycke, så jag vaknade vid 04.30 för att hinna.
Frukosten var rolig, åt melon, bulle och drack bål o champange. Men drack inte så mycket (som vissa andra..)
Men det var kul, blev också klassens "Kawaii" - det var roligt, men lite cringe. Ni kan se nedanför vad beskrivningen var, de som hade skrivit på allas tallrikar hade gjort jättebra rim, var väldigt imponerad.

Sen var det fotodags, ska köpa katalogen, så ni får kanske se bilden när den kommer.
Efter det var det samling, inget direkt party inget sorgligt heller. Sen var det lunch, inte god mat, men väldigt rolig underhållning och stämning. Vi åt i gympasalen som hade gjorts om till en festsal, eftersom det var 700 elever som tog studenten så var det en otrolig atmosfär. Lärarna hade också gjort egna låtar om programmen, det var jätterolig!

Sen var det dags för själva utspringet. Hjärtat slog fortare och fortare.
Vår klass var den andra att springa ut, så stämningen var helt galen och pressen från alla andra 650 eleverna som stod bakom en inne i skolan o höll andan gjorde att man nästan fick panik.
Men när dörrarna öppnades o vi sprang ut så var det som om allt framför en bara försvann. Det var en så otrolig energikick och bliss. Det var awesome! Vi dansade och hoppade och sedan sprang vi ut i havet av människor som hade samlats vid skolan, kanske 1000 pers minst som var där. Min släkt fick en jättebra plats vid scenen.

Kramar, presenter och nallar delades ut. Foton togs och leenden spreds.
Emils familj var också där, och hans klass sprang ut 5a så de var också tidigt ute.
Hedda tog korten nedanför, så ni får skylla på hennes kamerakunskaper.

Sedan var det dags för flaket. Var lite skeptisk till det innan då jag själv tycker sånt bara verkar jobbigt,
men det var jätteroligt. Hängde med mina kompisar på sidan av flaket o vinkade åt massa folk vi passerade.
Vi åkte genom mönlycke till mölndal och sedan in till Göteborg. Det var så högljutt och party party alltså,
hela golvet hoppade och skakade och tutor, visslor och skrik var överallt. Det var också väldigt energikrävande och man försvann typ bort i ett grått moln då och då. Själva turen var ungefär 2 timmar.

Efter det åkte jag hem till min mottagning, det var bara jag, mormor och mamma där, och lite senare kom Hedda. Men trots det lilla antalet var det jätterolig, åt både god mat och efterrätt, och det var mest skönt att det inte var så stelt och krävande då man var helt slut efter dagens händelser. Fick också pengar i present, och det vill man ju alltid ha.
Vid 7 så åkte jag över till Hannas mottagning, åt lite och pratade med hennes familj, hennes mottagning var i en lokal och det var rätt mycket folk, men rätt opersonligt men trevlig. Gick också till Emils mottagning där hela familjen precis hade ätit upp all tårta. Sen drog vi tre till studentfesten.

Studentfesten var på Port De Solei, som är på Trädgår'n just nu.
Väldigt fint inträtt och en väldigt trevlig stämning. Det var i allmänhet jätteroligt.
Bra dricka, bra folk, väldigt bra musik (på 50 dagars sög dj:en o det var jättetråkigt att dansa.)
Men musiken ägde och jag dansade så mycket, det var också en ascool bartender som typ dansade på en cool kub uppe i taket, det var jättecool. Så festen var jättebra verkligen. Dock dök inte Christopher upp, vilket var jättesynd.
Och det var ju sista gången man såg ens klasskompisar, men just nu känns det inte sorgligt, det lär krypa in på en senare. För er som undrar kostade inträdet 235:- och garderoben mellan 25-50:- så det är dyrt att festa.
Det billigaste i baren kostar också 75:- och det är cider.
Jag gick hem med Emil vid halv 3 och vi somnade nästan direkt. Var nästan vaken i 24 timmar.

Emils morfar från Italien smög sig in på bilden också.

Såhär såg det ut när jag tog studenten från Hulebäck 2017.