Australien 2016

Idag kom Brad hem med en julgran, gissa om vi blev glada! Har inte haft en gran sen jag var liten så det här var det bästa som hänt på länge, vi hjälptes åt att sätta på kulorna alla tre samtidigt som vi lyssnade på julmusik. Så mysigt!

Han köpte också ljusslinga till balkongen och de här söta till oss alla. Under jul kommer hans bror och hälsar på så under två veckor är vi fyra här i lägenheten. Nu längtar vi till julen!

I fredags åkte vi på utflykt till Springbrook National Park. Vi promenerade i regnskogen, kollade på vattenfallet och såg vilda kängurur. En väldigt lyckad dag.

Australien 2016

20 minuter med bil från Surfers ligger Burleigh Heads National Park. Här finns en så fin walking track med fantastiska utsikter.

Halvvägs upp ungefär är det en fin utsiktsplats norrut där man ser Surfers Paradise. Vår fina stad.

Efter några kilometers promenad kommer man fram till toppen som heter Tumgun Lookout. Här har man utsikt över Tallebudgera Creek, vilket är där promenaden börjar.

Förutom den fina omgivningen såg vi också olika ödlor och en kockaburra, som tydligen är en väldigt ovanlig fågel att se.

En härlig dagsutflykt, hit kommer jag komma tillbaka.

5 minuters promenad från centrum ligger Chevron Island. Här finns fina bostadsområden, härliga parker och mysiga caféer.

Den här lilla staden innehåller så mycket fint, och vi har så mycket kvar att upptäcka.

Vi hade en trevlig första kväll i nya lägenheten, vi bjöd vår flatmate på tacos och öl. Här kommer vi nog trivas.

Det slutade med att vi gick ut men jag var hemma ganska tidigt ändå. Skönt att sova i en riktig säng i ett riktigt rum, eftersom det var över 3 veckor sedan. Här stänger klubbarna vid 5 på morgonen och att bo i samma byggnad som tre av stadens största nattklubbar märks, haha.

Förra helgen var roligaste på länge. Lärde känna fler svenskar, dansade, testade en ny klubb, kollade på soluppgången, hängde i vår nya lägenhet, sa hejdå till en av svenskarna som åkte hem, kollade på x-factor hos Bradley, middag på stranden och mycket mer. Hur trevlig är inte denna utsikten? Den kan jag vänja mig vid.

Senaste veckan har innehållit lite av varje. Vi börjar komma in i vardagen här nu vilket är skönt, börjat laga ordentlig mat, skaffat vänner och haft roliga utgångar på helgerna. Vi har shoppat en del och kikat på inredning till nya lägenheten. Imorgon är det äntligen dags för flytt. Nu börjar ett nytt kapitel, såhär en månad efter vi lämnade Sverige.

Australien 2016

Soluppgången imorse var något av det finaste jag sett, kan inte förstå att jag bor här på den här vackra platsen.

Idag återhämtar vi oss efter ännu en rolig helg i paradiset. I fredags blev vi med boende och firade med utgång, och det slutade med att vi följde med våra svenska vänner hem och sov där. Efter flytt från vårt hostel och middag gick vi tillbaka då det var födelsedagsfirande och halloweenfest hos dem på kvällen.

Efter 11 dagar med take-away, restaurangmat, nudlar och färdigmat var det skönt att laga sin egen mat idag, att ha tillgång till kök är så fantastiskt skönt. För tillfället bor vi på en säng i vardagsrummet hos en 50-årig man, men om några veckor flyttar vi till ett riktigt ställe! En kille jag lärt känna här hyr ut ett rum i sin superfina lägenhet mitt i centrum så vi längtar tills vi flyttar in i vårt nya hem. Han har bil och har lovat att vi ska åka till Ikea, det längtar vi mycket efter haha. Efter alla visningar och letande (vi har varit på totalt 9 visningar nu, både privata och med en agency) så får vi bästa stället såhär enkelt. Det känns lite för bra för att vara sant.