Nu var det ett tag sen jag skrev här. Antagligen för att jag har haft fullt upp senaste veckan och inte haft så mycket tid till att skriva. Men ska försöka blir bättre på det!🎀

Har bränt av en hel del pass sen sist trots allt. Bröst, axlar, mage, rygg och ben såklart! Videon nedanför är från ett av benpassen. Filmade med mobilen men hoppas kvalitén duger ändå. På videon körde jag någon variant av stående enbenspress(eller va man kallar det). Det var faktist första gången jag testade det på stc i stan. Har kört det på Kassernhöjden innan, men där är den en stor platta man trycker ner istället, så det var lite annorlunda. Men tyckte den tog ganska bra. Det är roligt med variation, så detta är ett bra tips om du inte redan testat!

Idag körde jag ben igen. Testade glute bridge som jag inte kört på ett tag. Det är i princip som mina vanliga höftlyft fast istället ligger man direkt på golvet och lyfter upp höften så man får en mer lutande position. Det kändes ordentligt, speciellt i övre delen av rumpan. Övningen är ett bra alternativ till vanliga höftlyft då man jobbar med lite andra delar av muskeln. Mer tyngd hamnar högre upp  i gluteus (närmare ländryggen)🍑

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments