Idag hade ja fysikprovet ja pluggat en del till. Det gick sådär och var väldigt svårt. Resultatet blir vad det blir iallafall, är nöjd med ett E den här gången.📝📕

Efter provet drog ja till gymmet och brände av ett benpass med rumpan i fokus. 🍑 Brukar ha den i fokus annars också, men idag försökte ja få lite extra bra kontakt i den. Det gick bra, speciellt med tanke på att ja haft ett 3h prov innan som var energikrävande som fan.

Aja, försökte iallafall tänka o fokusera på rumpan så mycket som möjligt. Att träna rumpan tycker jag kräver mycket psykiskt tänkande. För att verkligen komma i kontakt med rätt muskel måste man (jag iallafall) tänka på att använda och spänna den under HELA övningen. För rumpträning är det extra viktigt då det annars är lätt att muskler som quads (framlåren) tar över, och då jobbar dessa istället för rumpan. Vilket resulterar att man inte tränar rumpan så mycket som man egentligen kan. Så mitt tips för att få bäst resultat av passet är att hålla ordentligt fokus. Är inte alltid bra på det jag heller, men försöker gör jag alltid.

Direkt när jag kom hem käkade jag. Det var rester så det blev lite allt möjligt. Kycklinggryta, hemmagjorda köttbullar och pasta + ett ägg och grönsaker. Mycket protein och kolhydrater. Bra för gainzen de.👍🏼🍑🍗🍳

Mat (och sömn såklart) är det viktigaste för att bygga muskler. Efter ett benpass är det till och med extra viktigt att käka ordentligt. Eftersom benen och rumpan är så pass stora muskler så är det väldigt energikrävande att träna dom. Dessutom aktiveras andra muskler som bl.a. rygg och mage i squats, mark osv. Det bränner alltså mycket, därför är det lika viktigt att käka mycket också.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Idag är det vilodag för min del. Blir att plugga, kanske ta en promenad och senare ikväll blir det bio. Ska se IT, den nya clownskräckfilmen.

Igår körde jag ett benpass. Det gick ganska dåligt till att börja med. Hade dåligt fokus och var på dåligt humör. Men i slutet blev det bättre. Körde tunga höftlyft med fri skivstång och avslutade med en gluteus maskin. Den maskinen dom har på stc i stan är faktist riktigt bra. Bränner nått så förjävligt i rumpan. Körde riktigt kort vila och höjde vikten för varje set. Kom upp i maskinens Maxvikt. Efter ett antal set där kunde ja knappt stå, var helt skakis i benen. Det känns också idag då jag har rejäl träningsverk.

Varför jag tycker den maskinen är så bra är för att den är byggd för att fokusera på just gluteus (stora sätesmuskeln). Man behöver heller inte lasta på allt för mycket vikt för att känna något, utan efter ett antal reps känns de ordentligt oavsett vilken vikt man har. Skaderisken är heller inte så stor och de krävs inte så mycket balans eller fokus. Därför är det en bra övning att avsluta med.

Likes

Comments

Idag körde jag mage på gymmet, tillsammans med Albin. Vi värmde upp med 5 minuter på trappan för all bli lite varma. Sen körde vi benlyft (hängandes) 5 set. Efter det körde vi cable crunches, tungt, ungefär 12x5. Sen avslutade vi med 4 set i en magmaskin. Kort men bra pass!

Imorgon är ja super taggad på att dra till gymmet. För då är det BEEEEN!!!🍑❤️❤️

Likes

Comments

Idag var ja jävligt trött när ja vaknade, men dagen blev bra ändå. Slutade skoldagen med idrott och då valde ja att träna kondition istället för att spela fotboll. De gick inte så bra, hade tänkt springa den vanliga 5km. Men fick sjuka magkramper efter 1,6 km så fick gå i princip resten av biten. Riktigt tråkigt, vet inte varför heller. Det är som håll fast mycket värre och på båda sidor.

Efter idrotten drog ja direkt till gymmet och köpte en god proteinbar. Sedan körde ja igång direkt, rygg blev det. Passet ja körde var effektivt och tog ordentligt i både lats och övre rygg. Testade ett nytt superset i slutet som brände slut på de sista krafterna. Är väldigt nöjd med dagen. När ja kom hem käkade jag ordentligt. Sen var jag tyvärr tvungen att plugga äckel-fysik. Mindre roligt men de måste också göras.

Tänkte förresten tipsa om att köra med gymhandskar! Det brukar jag nästan alltid göra. Handflatorna slits lite mindre och dessutom får man bra grepp. Rekommenderar det verkligen om du känner att du får ont i händerna av att köra t.ex. Marklyft, latsdrag, rodd osv..
Mina har ja köpt på HM, de har funkat några månader men kvalitén är inte den bästa så lär köpa nya snart. Finns lite överallt, har sett ett par på stadium outlet som bara kostar 99:-, sjukt billigt så ska nog köp dom.

Likes

Comments

Idag var en bra dag. Tredje dagen i min nya klass och ja börjar trivas ganska bra, saknar såklart hur det var förut men de är bara att tänka posetivt.

Direkt efter skolan idag drog ja till gymmet i stan och tog mig igenom ett helt okej benpass. Lite energilös var jag men fick göra det bästa av situationen. Körde bland annat höftlyft med fri-skivstång och inte i smithen (bilden överst är gammal). Brände ordentligt i rumpan och blev helt slut efteråt. Tungt och jobbigt, precis som de ska va. 🏋🏻‍♀️

Det var dock väldigt mycket folk på gymmet då alla slutar ungefär då, vilket inte är särskilt kul. Det mesta är upptaget så det gäller att tänka smart hur man lägger upp passet. Bäst är det att köra det man prioriterar först helt enkelt. Direkt när något blir ledigt måste man va där annars är de nån annan som tar de haha.


Imorgon vet ja inte riktigt va ja ska köra då ja inte har något speciellt upplägg (förutom att ja kör ben var tredje/fjärde dag då). Antagligen blir de rygg eller mage, men vem vet? Kanske får lust för nått helt annat. Taggad är jag iallafall.😉

☆​ ☆​ ☆​ ☆​ ☆ ☆​



Börjar dessutom bli kallt nu. Gillar hösten väldigt mycket.🍁 Men saknar såklart värmen när man kan va klädd såhär utan att frysa ->

Likes

Comments

Det går framåt nu. Motivationen har dock vart rätt dålig på sistone. Ingen aning om varför, kanske för skolan är igång igen. Har heller inte mått på topp, troligsvis hormonerna som ställer till det.

Dom senaste gympassen har däremot varit grymma. Har blivit starkare och höjt mej ett snäpp i både squatpressen och den liggande benpressen. Dom övningarna är mina favoriter när det kommer till att bygga 🍑, bra kontakt speciellt när man använder gummiband. Dessutom ger de bra stretch i rumpan och man kan belasta en hel del. Kör med 220+plattan när ja reppar i squatpressen och 200+släden i benpressen. Lite tyngre än senast. Framgångar är något som gör mig otroligt taggad. Så nu ska ja fortsätta kämpa på o köra gärnet.

Idag körde ja ett ganska hårt magpass som antagligen kommer kännas imorn. Har även otrolig träningsverk i lår o rumpa vilket är sådär lagomt skönt. Går halvt handikappat men vad gör de sen när gainzen kommer😉

Likes

Comments

De var några dagar sedan jag uppdaterade nu. Har varit på dåligt humör och inte mått bra så det är antagligen därför ja inte vart så sugen på att skriva.

Men jag har kört några pass trots allt. Igår körde jRickard, Albin och jag ett rygg och axel pass på Kassernhöjden. Vi körde många olika superset vilket känns rejält i ryggen nu dagen efter. I slutet klämde vi till och med in lite magövningar för att bränna ut den allra sista energin i kroppen. Det var sjukt jobbigt. Efter det var vi helt slut så vi köpte varsin proteinbar för att få tillbaka lite ork.

Idag körde jag ben. Inte på kassernhöjden utan i stan. Det var inte så mycket folk så det gick att få till ett effektivt o svettigt pass. I början körde ja på riktigt tungt. Reppade bl.a. nytt pb i benpressen,180kg+släden. Det roliga var att de inte kändes allt för tungt heller, så nästa gång kanske ja kör på ännu tyngre. I smithen körde ja dessutom höftlyft med 147 kg vilket ja också är rätt nöjd med. Det är så roligt när det går bra och att man äntligen får känna sig lite stark.

Efter gymmet käkade ja en hel del och senare på kvällen blev det en fisketur. Ingen succé direkt. Mest bottennapp och vi blev av med lite väl många drag tyvärr. Dock fick vi lite småfiskar när vi metade så lite glada får vi vara. Kvällen var trots allt mysig så det är nått jag gärna gör om snart igen.

Likes

Comments

Idag tog jag en vilodag igen, kände inte för att dra till gymmet. Jag och Albin tog en chill dag hemma hos han istället. Vi sov länge, käka god frukost och sen sov vi mellan 3-5 igen. Så gött.

Igår kväll åt vi riktigt goda glassar. Proteinglassar från Lohilo. Med smakerna Cinnamon bun och salted caramel. Dom bästa smakerna enligt mig. Lohilo gör dom godaste proteinglassarna, de liknar Ben and Jerry's en aning. Dom smakar heller inte konstgjort och fake som det lätt kan bli. Dessutom är de hyffsat nyttiga och innehåller inte så mycket socker som vanlig glass. Äter man hela själv får man får i sig drygt 20 gram protein.

Så tipsar er att testa dessa om ni inte redan gjort de! Ni kommer inte bli besvikna.

Likes

Comments

Idag skulle jag vara på skolan klockan 10 för att redovisa projektet vi arbetat med, som handlade om hållbar utveckling. Igentligen kunde man komma redan halv 9 till skolan för att förbereda redovisningarna. Men jag och min grupp bestämde att vi skulle improvisera istället haha. Det gick väl sådär om man säger så. Men skit samma, nu har jag tagit sommarlov. Ledig fram tills fredag, då vi bara ska ha en kort liten avslutning.

Efter skolan drog jag till gymmet och körde ett tungt benpass. Det gick riktigt bra, kontakten i rumpan var väldigt bra under hela passet. Därför är jag nöjd, eftersom de var det som stod i fokus idag. Körde dessutom i mina Gymshark tights för andra gången, otroligt otroligt sköna. Vill verkligen köpa fler par. Körde i slutet av passet lite extra mage, det gick också bra. Några olika benlyftsövningar, olika varianter av situps, till och med situps i brutalbänken. Värsta magövningen tycker jag. Men den tar bra så ja kör på.

Ungefär såhär såg mitt pass ut (värmde upp på stairmastern innan i ca. 5 min för att aktivera rumpan och benen):

Rumänska marklyft i smithen 12x5

Glute maskin 12x4 (varje ben)

Liggande benpress 10x5

Cable kickbacks + kickbacks åt sidan

Superset i hamstrings maskin

Sittande benpress 12x4

Rygglyft med viktplatta 12x3

Goodmornings med skivstång 12x6

Höftlyft i Smith 10x5

Sedan mage

Brukar oftast avsluta mina benpass med höftlyft då det inte kräver så mycket balans. Även om man är helt slut i benen klarar man att pusha rakt upp, det är de enda som krävs. Dessutom tar den riktigt bra i hela rumpan. Kör med det hårdaste resistans bandet från casall dessutom, det gör att det bränner ännu mer. Idag lassade jag på med vikter o körde på hela 140kg, det mer än dubbla min vikt. Såklart var det tungt, men de ska de vara. Annars byggs ingen massa. Så bara att fortsätta lassa på haha.





Likes

Comments

Hejsan! Nu har ja precis käkat och innan de smörjde jag in mig med lite brun utan sol, så nu känner ja mig mycket fräschare. Lite färg kan verkligen göra stor skillnad, jag mår mycket bättre av att inte känna mig så blek. Iallafall på sommaren. Så brun utan sol är bästa lösningen när det svenska vädret inte riktigt duger.

Idag hade vi en kort dag i skolan. Vi körde frågesport och fikade, vilket var väldigt mysigt. Senare lämnade vi tillbaka några läroböcker, jag lämnade in spanskaboken för gott. Kan inte beskriva hur otroligt skönt de var. Tänk att aldrig behöva läsa spanska igen. Rena drömmen.

Efter skolan drog jag hem och bytte till gymkläder. Sedan drog jag och Albin till STC i stan för att köra ett ryggpass. Det gick hyffsat bra. Vi körde lite olika övningar. Några olika varianter av lats drag och rodd, sen några andra maskiner också. Vi avslutade dessutom med att köra lite mage. Är helt klart nöjd med passet. Imorgon kör jag ben också, kan de bli bättre?

Det var de jag gjort hittills idag, får se vad jag hittar på nu. Klockan är ju inte så mycket. Så ni får ha en trevlig dag så hörs vi!


Likes

Comments