Idag slutade jag tidigt, drog en sväng förbi gymgrossisten direkt efteråt. Där köpte jag nytt proteinpulver (whey-80), dubble rich chocolate. Fick dessutom med en godiebag på köpet, med bcaa, whey och pwo.

Sedan drog jag till gymmet och körde mage. Passet var bra och jag blev riktigt slut i magen. Stretchade också lite efteråt, ska börja med det lite oftare nu. Har nämligen satt upp ett nytt mål, jag vill bli vig. Iallafall vigare, är jättestel nuläget så vi får väl se hur det går.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Idag är det söndag. Något jag stör mig på med söndagar är att jag verkligen ALLTID är trött, oavsett om jag gjort något krävande dagen innan eller inte. Varför vet jag inte, dock är det nog fler än jag som känner så haha.😴

Även om jag var trött orkade dra mig till gymmet för att köra ben. Det var riktigt tungt, tyngre än vanligt. Till och med tyngre än vad de brukar vara på söndagar. Trots det lyckades jag ta mig igenom ett långt och svettigt pass.🍑

Var (och är fortfarande) helt slut. Orkade knappt ta mig hem från gymmet. När jag väl kom hem blev det käk, dusch och sen raka vägen till sängen för att vila. Nu ska jag nog se nån mysig film, sen blir det att sova och ladda upp för en ny vecka!

Likes

Comments

Idag körde vi boxning på idrotten, de var kul men samtidigt väldigt tröttsamt. Direkt efter det drog jag till gymmet för att mosa lite rumpa.🍑


Höftlyft var dagens foku​s. Så jävla jobbigt men sjukt bra! Det är en grym övning för att bygga rumpa eftersom det går att köra tungt.


Först gjorde jag några kroppsvikt övningar med gummiband för att värma upp och aktivera rumpan. Sedan körde jag gluteus maskinen jag har skrivit om tidigare. Den körde jag för att verkligen få igång en brinnande kontakt.🔥 Därefter var det dags för "mosningen".

Började med att göra höftlyft på bänk med fri skivstång 6-7 set (100kg). För att där efter göra höftlyft på marken med samma vikt (glute bridge). Efter det fick ja ta en kort liten paus från höftlyften då jag var helt slut. Det blev lite lätta övningar under tiden.

Tillslut var det dags för sista övningen, höftlyft i Smith (bild längre ner). Måste säga att då var jag RIKTIGT JÄVLA TRÖTT... Lyckades trots allt köra 8:or på 140kg. Det var tungt och kraften fans inte riktigt där. Men det gick! Avslutade dessutom med ett litet dropset i den övningen, tog av vikt efter vikt och körde tills jag inte orkade mer.

Likes

Comments

Igår körde jag mage. Det blev ett tufft pass med många jobbiga övningar, b.la. brutalbänk.🎀

Idag blir det rygg eller ben, har inte riktigt bestämt mig än. Ska dessutom köra boxning på idrotten innan jag gymmar, så kommer nog vara rätt slut efter det.💪🏻

Likes

Comments

I helgen har jag vilat från träningen en del, körde ett kort ryggpass på lördagen men både fredag och söndag blev vilo-dagar. Så skönt!

Igår körde jag ben på Kassernhöjden, vilket var ett tag sedan. Fokuserade på olika varianter av benpressar. Squatpress, sittandes benpress, liggandes benpress, enbenspress och avslutade med några lätta kontakt-övningar.🍑 Är verkligen nöjd med passet!

Likes

Comments

Igår skulle jag uppdatera er om hur ryggpasset gick, men så blev det tyvärr inte. Upplägget ändrades helt och det slutade med att jag körde axlar och mage istället, tillsammans med Albin.💪🏻

Idag är det vilodag, därför tänkte jag snacka om träningskläder istället. Hur ofta brukar jag använda dem innan jag tvättar? Vilka är mina favoriter? Och vad är bekvämast att ha på sig på gymmet?

Jag brukar använda mina tränings tights och tröjor ungefär 1-2 pass, sedan tvättar jag dom. Det beror självklart på hur hög intensitet jag haft och hur mycket jag svettats. Men oftast blir det tvätt efter 2 pass (undantag vid benpass), det känns fräschast så.💦

Mina favoriter är de svarta långärmade tröjorna från Nike, jag har 3 st likadana. Dom använder jag i princip varje gång jag är på gymmet. Jag älskar färgen, designen, passformen och dessutom är de långärmade. Långärmade gymtröjor är det bästa jag vet, jag trivs så bra i det.

Jag gillar också mina seamless tights från gymshark, men vem gör inte det igentligen? De sitter ju nästan helt prefekt! Dessutom har de snygg design och framhäver formerna på ett bra sätt!

En annan sorts tights som jag gillar väldigt mycket är mina svart/rosa tights från soc. Har 3 st av dessa också. De sitter bra och är väldigt höga i midjan, dessutom kan man knyta åt så dom sitter uppe ännu bättre.

Varför jag köper så många par av samma sorts kläder vet jag faktist inte. Jag gillar väl helt enkelt det första paret och vill inte det ska slitas ut. Det måste ju dock se lite roligt ut när man alltid kommer i samma. Men vem bryr sig igentligen? Huvudsaken är att jag trivs i dom.😉



Likes

Comments

Igår kväll körde jag ben. Det blev ett pass på 1h och 50 min, var helt död när jag kom hem. Somnade nästan direkt.

Idag är det tisdag och det blir att kötta rygg efter skolan. Är taggad som fan! Skriver senare idag hur passet blev.

Likes

Comments

Idag körde jag och Albin bröst. Vi började med bänkpress. Där körde vi ett antal set, sedan gick vi vidare och körde hantelpress. Till sist körde vi två olika typer av bröstmaskiner.

Passet gick helt okej. Det var ändå söndagkväll så lite seg var man. Imorgon är det äntligen ben på schemat igen!

Köpte nya gymhanskar och gummiband tidigare idag. Hoppas de är bra, det blir spännande att testa imorn🍑

Likes

Comments

Idag tänkte ja ta upp något som är väldigt intressant. Coregasm. Coregasm är något som du kanske aldrig har hört talas om, eller så vet du redan vad det är. Jag kändes iallafall att det var passande att ta upp det idag eftersom jag körde mage.

Coregasm är något som vissa kvinnor "drabbas av" (jag är en av dom). Det är precis som man hör på namnet en form av orgasm. Denna typ av orgasm uppkommer vid hård träning. Magträning är den vanligaste orsaken till det, men i vissa fall kan det även ske i andra träningsformer.

Enligt forskning är coregasm något som cirka 10-15 procent av alla kvinnor upplever/ har upplevt någon gång under sitt liv. Själv ser jag det mer som ett lyxproblem än ett riktigt problem. Såklart kan det i vissa fall vara jobbigt, men mestadels är det inte det. Det motiverar en bara till att köra hårdare och pressa sig ännu mer. Dessutom har det gjort att jag inte ser magträning som något jobbigt och tråkigt längre. Istället kan det bara vara skönt och uppiggande.

För min del (och de flesta andra) uppkommer det som sagt vid magträning. Oftast när det är så jobbigt att man knappt orkar mer. I början brukar jag behöva ta ut mig ordentligt för att uppnå orgasm, senare i passet blir det däremot bara lättare och lättare. Hur kraftiga orgasmerna är och hur man reagerar är olika från individ till individ. Vissa syns det tydligt på, medan man knappt märker det på andra. 

Hängandes benlyft är generellt sett den övning som är vanligast att få orgasm i (också min favorit såklart). Forskare tror att anledning till det är för att då jobbar man med nedre delen av magmuskulaturen. Där och neråt sitter sexuellt känsliga organ. När musklerna runt omkring ansträngs höjs blodcirkulationen och det påverkar organen. Det är en av anledningarna varför man tror coregasmen uppstår. Än vet man dock inte säkert vad orsaken verkligen är, detta är bara en teori.

Jag tycker iallafall att det är häftigt att man kan få orgasm genom träning. Det är ett fenomen som man inte ska skämmas över. Jag är lyckligt lottad som får chansen att uppleva det.

Mina nya Gymshark tights kom i tisdags dessutom, super snygga måste jag säga!🎀💕

Likes

Comments

Nu var det ett tag sen jag skrev här. Antagligen för att jag har haft fullt upp senaste veckan och inte haft så mycket tid till att skriva. Men ska försöka blir bättre på det!🎀

Har bränt av en hel del pass sen sist trots allt. Bröst, axlar, mage, rygg och ben såklart! Videon nedanför är från ett av benpassen. Filmade med mobilen men hoppas kvalitén duger ändå. På videon körde jag någon variant av stående enbenspress(eller va man kallar det). Det var faktist första gången jag testade det på stc i stan. Har kört det på Kassernhöjden innan, men där är den en stor platta man trycker ner istället, så det var lite annorlunda. Men tyckte den tog ganska bra. Det är roligt med variation, så detta är ett bra tips om du inte redan testat!

Idag körde jag ben igen. Testade glute bridge som jag inte kört på ett tag. Det är i princip som mina vanliga höftlyft fast istället ligger man direkt på golvet och lyfter upp höften så man får en mer lutande position. Det kändes ordentligt, speciellt i övre delen av rumpan. Övningen är ett bra alternativ till vanliga höftlyft då man jobbar med lite andra delar av muskeln. Mer tyngd hamnar högre upp  i gluteus (närmare ländryggen)🍑

Likes

Comments