​​​​

Nu har det återigen gått ett tag sedan jag uppdaterade er om min vardag. I och med att det tog lång tid att skriva alla inlägg om Mexiko orkade jag inte riktigt blogga om vad som hände i stunden. Sammanfattningsvis har de senaste 2 veckorna, dvs början på året​, bestått av kyla, snowdays, sjuka barn och många mysstunder i soffan. Jag har jobbat väldigt mycket som en följd av att barnen varit hemma från skolan. Lily har varit sjuk 4 dagar denna veckan, och jag har varit hemma med henne 3 av dem. När barnen hade snowdays tog sig ingen ut. Amerikaner anser att det är farligt att vara ute i "extrem" kyla, dvs -13°C som det var under ett par dagar. Det var alltså otänkbart att barnen skulle ta sig från hemmet till skolan och tillbaka. Orkar inte skriva om allt jag har gjort hehe, men delar med mig av lite random bilder som fanns på telefonen. Pusshej!​​

... Och så tillslut kom dagen då vi var tvungna att lämna paradiset. Efter en sista frukost på hotellet packade vi ihop det sista, checkade ut och blev åkte sedan till flygplatsen. Som ni kanske kan förstå var det en helt fantastisk vecka, tack Jessicka för denna resa. <3 Ingen dag var den andra lik och vi är såå glada för allt vi fick uppleva. Vi landade vid elvatiden på kvällen i ett svinkallt New York. Termometern stod på -14°C, så det blev lite av en chock att stå utomhus när vi väntade på Ubern. Det kändes konstigt att landa i New York och känna att "nu är jag hemma". Efter snart fyra månader här känns New York faktiskt som hemma, och det är jag så glad över.

Sjätte och sista hela dagen blev en lugn dag som mestadels spenderades på hotellet. Vi satte väckarklocka för att hinna äta frukost innan frukostbuffén stängde. Efter frukosten låg vi på stranden ett bra tag. Vi beställde lunch som kom direkt till solstolarna, väldigt smidigt och bra. På eftermiddagen var det molnigt, så då åkte vi till shoppinggatan och tittade lite i affärer. Jag köpte små souvenirer till mina värdbarn bland annat. På kvällen åt vi en god middag och packade ihop våra saker. Vi la oss innan midnatt för första gången på hela veckan. ;)

Nyårsafton var en av de bästa dagarna på resan! Vi hade absolut inga förhoppningar, eftersom att vi inte hade planer inför kvällen förrän på eftermiddagen.

Morgonen började som alla dagar med en god frukost i solen, sedan strandhäng med lite för många Mojitos och Piña Coladas. Jag hade köpt ett vattentätt skal till mobilen dagen innan, så vi försökte filma under vattnet i havet. Gick sådär, man såg knappt någonting tack vare de enorma vågorna. På seneftermiddagen gick vi upp mot hotellrummet för att fixa oss inför kvällen. Vi satte på oss klänningar och klackar och åt en god 4-rättersmiddag med bubbel på den asiatiska restaurangen. Efteråt blev det några drinkar i baren, innan vi satte oss i en taxi och åkte till Playa Del Carmen. Vi gick till en klubb som heter Catch (samma ägare som Catch NYC). Klubben var en Roof Top ovanpå Hotel Thompson, och i och med nyåret så var Jason Derulo där!!!

Vi firade in 12-slaget till fyrverkerier och dansade sedan in 2018. Man kände igen i princip alla låtar, vilket gjorde det hela 1000 gånger roligare. Gänget vi hängde med hade köpt ett bord på klubben, så vi hade massa plats, till skillnad från dem som bara hade kommit dit för att se Jason. Vi hade en helt magisk kväll, det var jättevarmt och vi kom inte hem förrän efter 7 på morgonen (hehe). Världens bästa start på det nya året!

På söndagen (dag 4) gick vi upp och åt frukost vid 10.30, ganska trötta efter ca fyra timmars sömn. Vi tog det lugnt till 12 ungefär, då vi gjorde oss i ordning för att sedan ta oss till hamnen. Klubben som vi hade varit ute på dagen innan (H Roof) hade ett Yacht Party vid ön Isla Mujeres. Vi åkte dit med en båt, som sedan knöts ihop med massa andra båtar, så att man kunde gå mellan dem. Klubbens egna båt hade en DJ, så där dansades det mest. Vi hade verkligen världens roligaste dag, vi festade på båtarna från 1pm till 8pm ca. De hade massor av uppblåsbara djur osv, och de delade ut kepsar till alla. Det var superfint väder hela dagen, så underbart! När det började bli mörkt tog de loss alla båtar, och vi åkte hem i solnedgången. Det var en sådan speciell känsla att sitta på båtens övre däck och lyssna på grym musik. Hade med min mobilen, så tog lite bilder. De flesta bilderna togs på vägen dit, därefter levde vi i nuet. ;)

Tredje dagen började med en sen frukost, följt av strandhäng på hotellets strand. Vid lunchtid åt vi sallader och tacos, så gott och fräscht! Efter lunchen tog vi en buss till en annan strand som låg ca 5 minuter bort, Playa Delfines. Det är egentligen samma strand som den vi bodde på, fast det som skiljer denna stranden från resten är att det är den enda delen där det inte finns några hotell. Stranden var huuur fin som helst, den är dessutom rankad som den finaste stranden i hela Cancún.

På kvällen åt vi en jättegod 4-rättersmiddag. Först massa smårätter som förrätt, sedan en liten huvudrätt, sedan sushi och till sist mini-desserter. Allt var smått och väldigt, väldigt gott. Efter middagen drack vi drinkar i baren och gick sedan ut på en nattklubb som hette H Roof. Vi hade superkul och stannade till 5. När vi kom dit efter midnatt var det nästan tomt, alla började festa ordentligt först vid 2-tiden.

Andra dagen började med frukostbuffé i solen. Vi var sååå nöjda med frukosten, de hade alla frukter man kan tänka sig, flera sortes juice, pannkakor, våfflor, croissanter, station för att göra egen omelett osv. Precis som en frukostbuffé ska vara med andra ord. Självklart beställde vi in kaffe också. ;) Efter frukosten la på oss på stranden och solade. Vi hade en liten photoshoot och växlade sedan mellan att bada, sola, läsa och beställa drinkar. Lunch åt vi på utomhusrestaurangen, vi beställde kycklingsallad, tacos och ceviche och delade på.

På eftermiddagen gick vi och bokade bord på à la carte-restaurangen och gick till poolen som låg högre upp, med utsikt över de andra poolerna. Därefter duschade vi och fixade oss inför kvällen. Efter middagen tog vi några drinkar i baren och gick sedan ut. Vi gick till en jättelyxig bar nära oss och träffade massa härliga människor, de flesta var amerikanska turister. Har tyvärr inga bilder från kvällen, men vi hade himla kul och kom hem vid 4-tiden.

Vi landade i Mexiko runt 11am på onsdagen. Vi hade bokat en shuttle som tog oss till hotellet, så vi var framme strax efter 12. Vi checkade in, bytte om till bikini och klänningar och såg oss sedan runt på hotellet. Vi åt en jättegod lunch utomhus på en av hotellets 3 restauranger. Vårt rum blev färdigt tidigare än väntat, så efter lunchen kunde vi hämta ut våra väskor och gå till rummet. Efter lite uppackning gick vi poolen och tog en drink i poolbaren, och sedan gick vi till stranden. Vi lämnade alla värdesaker på rummet, så vi tog knappt några bilder första dagen. Vi badade länge och låg sedan och solade tills att solen gick ner bakom hotellet.

Hotellet vi bodde på låg precis på stranden, så det var himla skönt att bara kunna gå direkt till sitt rum efteråt. Vi duschade och sminkade oss, och tog det lugnt ett tag innan middagen. Vi åt middag utomhus, det var varmt i luften dygnet runt, så man frös nästan inomhus pga all air conditioning. Senare på kvällen tog vi oss mot bargatan för att se lite vilka klubbar som fanns och titta i de små butikerna. Jag köpte en solhatt, något som blev väldigt användbart resten av veckan. Vi åkte hem ganska tidigt, i och med att vi hade sovit ca 2-3h natten innan, och behövde ta igen lite sömn.

Vårt badrum var helt fantastiskt – stort och helt i marmor!

Kass bild, men vi hade superfin havsutsikt.

Första lunchen.

Att jag skulle blogga i Mexiko var årets skämt. Jag och Jessicka levde livets liv i en vecka och att sitta vid datorn blev inte direkt en prioritet. Nu har jag varit hemma i 4 dagar och har äntligen börjat catcha up på sömnen, det enorma antalet bilder vi tog och nu även bloggandet. Vi gjorde otroligt mycket roliga saker under veckan, så jag kommer nog göra ett inlägg för varje dag som vi var där. Slänger in massa bilder i detta inlägget, ni kan ju gissa om vi hade det bra. ;)

Finally in Mexico! Jag och Jessicka fick för någon månad sen reda på att vi var lediga mellan jul och 1 januari, så vi spontanbokade en resa till Cancún. Efter flera dagars letande efter billigt boende, flyg osv gav vi upp och bokade ett superfint All Inclusive-hotell på den finaste stranden i Cancún. Vi har det hur bra som helst, 27° C, sol och massor med god mat och dryck. Vi har redan tagit massor med bilder, men har inte överfört de än så slänger in 2 bilder så länge. Uppdaterar mer ikväll eller imorgon!