Yes yes YES..!! Nu är det då bevisat och finns dokumenterat!

JAG HAR IDAG LYCKATS ATT TRÄNA & ÄTA MIG FRI FRÅN HJÄRT FLIMMER NEDSÄTNINGEN SOM JAG FICK FÖR ÖVER TVÅ ÅR SEDAN OCH ANSES IDAG FULLT ÅTERHÄMTAD..

ETT BEVIS PÅ ATT DET GÅR.                                             OCH DET GICK!

YES YES YES.!


Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Sakta men säkert känner jag att handen blir bättre och kan ta mer kraft och stötar men jag får lägga band på mig då jag så gärna vill träna lyfta tungt samt puncha säcken.

Gymmet har också blivet mer komplett sedan sist med mer vikter och matta för en mer ingående träning av mage samt sidor.



Och nyttigheterna ihop med frukosten består idag av mycket torkade fukter vätska (för mig special gjord muskel främjande dryck) kvarg blåbär kiwi mango shia utblandat med honung.. yummy!

Så ut i det fina vädret och samla på er så mycket D vitaminer som möjligt och träna rätt så ses vi i vinnarcirkeln.

Likes

Comments

Träning eller inte kräver ändå nyttig och bra frukost. Glöm inte att det är den som formar er och hur andra kan se att ni mår bra samt att ni får ut mycket mer av er själva.

Men nyttig frukost kräver inte alltid träning efteråt men det underlättar bra mycket hur du mår initialt på dagen och det bäddar hur och vad du gör senare med de beslut du fattar.

Så utgå alltid från att en bra frukost är den viktigaste måltiden på dagen för er.



Pankakor Turkisk Yoghurt med blåbär banan solros kärnor russin och krossad ananas samt torkade mango och aprikos skivor som tilltugg bäddar för en bra star på dagen.



​Och solen är framme nu Catch some vitamins D

Likes

Comments

Denna morgon hängdes säcken upp för att värmas upp med, men glömde byta ut lyft handskarna till boxnings handskar, och det var öderstigert.

Ett enda felriktat slag vred handleden helt ur led med följd att jag fick legamentskador i muskler och senor, jag tror inte något är brutet men illa ändå... ingen mer träning på ett tag!

Men jag tror i dagsläget att inga ben är brutna då jag efter en vecka kan röra handen fingrarna riktigt bra. Kom alltså undan med kraftig värk och svullnad.

Och detta får bli en läxa att aldrig börja utan rätt utrustning samt bra uppvärmning, min lycka var nog att jag dragit och lyft lite vikter innan så muskler och hand var rätt så bra uppvärmd.


Så lyckan är med mig och säcken har bett om ursäkt.

När detta skrivs har rörligheten förbättrats men det är något i handleden som inte riktigt är som det skall och får skäl att återkomma till det senare.

Som sagt det kan gå fort så ta vara på er ät nyttigt träna väl och må gott.

Likes

Comments

Min frukost blev idag mer näringsrik då det är träning på schemat.

Att dela upp vad man äter och när man äter den har för mig blivet viktigare då man annars drar på sig både för mycket mat samt direkt fel typ för ändamålet.

Det jag börjar med här nu är ett mer vätske intag samt snabb energi som gynnar mitt första träningspass på morgonen.

Mer tyngre att äta kommer några timmar senare inför lunch tiden 11-13

Efter första träningen på morgonen som givet mig både bra uppvärmning samt grund för ett mer tyngre träningspass både vad det gäller vikter och tid på repetitionerna så är det dax att ta ett intag med kraftigare verkan på kroppen.

Här tar jag både pankakor med sylt honung Shia & Quinoa frön samt kvarg med annanas. Ytterligare träningsdryck torkade kokosnötter & biff bitar samt gott varmt nyttigt the.

Det jag märker framför allt är att kroppen lättare tar upp upp intagen mat om den utgår för att vara lätt på morgonen (drycker) som senare blir mer kraftigare då kroppen redan är igång mer muskelärt samt uppvärmd.

Alltså omvandlar kroppen näringen av maten direkt ut till de tränande delarna i kroppen fullt ut, man känner nästan hur det knakar i kroppen... hahaha

Mellan träningarna kan man med fördel äta något lätt närande som t.ex. nötter kiwi eller banan, men man måste känna själv vad man vill och orkar med.. Själv tar jag nötter eller som här Goji bär, vrålnyttiga men svindyra men välj själv vad som är bäst för er.

När detta skrivs är jag mellan lunch träningen och ev en kvälls träning... ja ni läser rätt, de dagar jag har tiden för mig lägger jag morgon lunch och en kvälls träning för maximal utveckling för kroppen.. men det är jag!

Ni måste känna vad som är bäst för er och inte väga in hur mitt upplägg är utformat, ni måste ha ett eget med eget utformat mål som är anpassat hur ni klarar de olika delarna kost och träning.

Men ingen har väl stupat på att äta och träna nyttigt. Önskar er alla en skön & nyttig lördag mina vänner.

It's arm day bitches!

Likes

Comments

Många frågar sig kanske vad man skall äta inför en träning och det är nog många som håller med att det är högst varierande från person till person samt innehåll och mängd.

De flesta håller nog med att den bör vara energirik.

Då är den här rätten enkel att göra och jag gör mycket som jag har i några dagar. Givetvis tar jag bara fram det jag behöver inför träningsdagen, resten fryser jag in för nästa tillfälle, bra då man slipper tillagnings momentet senare.

Ingredienser:

Kycklingbröst (1 påse 8-10 st) alt, klubbor. Broccoli (stor påse, ta efter behov) Jordnötssmör (4 stora mtsk) coccos mjölk (1 liten burk) svarta urkärnade oliver (1 burk) mandelmjölk (4-6 dl) Samt vatten (0.5 dl)

Och idag provade jag också lite gröna linser (1 dl) men det kan man skippa då ŕätten redan är kraftig i sig.

Kryddor:

Kycklingkrydda, viltkrydda, curry, vitlökspulver, svartpeppar samt äkta soya för färg och smak.

Börja med att hälla ned coccos mjölken, jordnötssmör samt mandelmjölken och alla kryddorna i en stor Wookpanna med lock och koka jordnötssmör coccos mjölken så allt löser upp sig.

Lägg sedan ner kycklingen och låt koka upp, men där efter långsamt på 1-2 värme.

Rör i grytan med jämna mellanrum då det annars kan koka fast i botten.

Efter ca 45 min till 1 tim känn på kycklingen, börjar de kännas mjuka (känn efter med potatis sticka) häller ni i broccolin samt resten för att ytterligare koka tills allt blir klart (ca 15-25 min) men tiden är avgörande för hur stora kycklingbitarna är.

Tillsätt soyan för att få brunheten på såsen.

När ni tycker att kycklingen är till er belåtenhet är allt klart att avnjutas.

Och det är gott.. riktigt gott samt mycket nyttigt.

Lycka till

Likes

Comments

Nu var det allt ett tag sedan jag var här och skrev. Dok har varierande träningen fortsatt och med bra kosthållning.

I detta fallet trotsade jag kylan och åt frukosten på gräsmattan och det var ett lyft, allt smakade faktiskt godare.. tydligen då sinnena var mer på alerten, något ni skall pröva på.

Tänk på att bra frukost ger varmare och mer uthålligare kropp.

Ta vara på er


Likes

Comments

Godmorgon alla  ❤

Fredag med alla nöjen som föranleder bra hälsa och nyttig mat.
Så glöm inte lägg till det nyttiga i mat & dryck samt röra på er.
Själv gäller två dagar med träning nyttig mat samt hjälpa vänner  🔨

Glad & Nyttig Helg på er 😃

Likes

Comments

​Solen ger en hel del nyttigheter också som D vitaminer vilket är viktigt för kroppen.

Så passa på att äta nyttigt rör på er ute så blir allt annat så mycket roligare, så även träningen ❤

Likes

Comments

Inför träning och även vanliga mornar kräver kroppen nyttig frukost.
Det du äter på morgonen är hur du klarar dig en bra bit in på dagen men tränar du krävs det mer än bara vanlig frukost, så ladda lite mer samt att den är nyttig <3

Här har jag kombinerat Turkisk Joghurt med krossad ananas och Akacia honung, en läcker smak i gomen samt nyttigt.
Till detta känäckebröd med skagenröra (ist för smör) fetaost ägg räkor tomat gurka samt dill....
Till detta nyttigt the (självklart i sin egna smak och tycke)
Samt pressad Havtorn,s dryck som säljs i alla Life butiker och som har väldigt höga värden av vitamin A och C

Lite senare under dagen/träningen äter jag nötter och Kivi som också påverkar kroppen positivt samt ger en längre mättnadskänsla med energi som bonus. Till detta dricker jag någon energi dryck.

Givetvis är mängden av vad ni äter upp till er men längre fram i tiden för träningen kommer man att kanske behöva öka sin mängd något då kroppen lärt sig förbruka energin till ökad muskelmassa samt nyproduktioner i kroppen.

Dagen och träningen kan starta

Likes

Comments