View tracker

Godmorgon alla  ❤

Fredag med alla nöjen som föranleder bra hälsa och nyttig mat.
Så glöm inte lägg till det nyttiga i mat & dryck samt röra på er.
Själv gäller två dagar med träning nyttig mat samt hjälpa vänner  🔨

Glad & Nyttig Helg på er 😃

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

View tracker

​Solen ger en hel del nyttigheter också som D vitaminer vilket är viktigt för kroppen.

Så passa på att äta nyttigt rör på er ute så blir allt annat så mycket roligare, så även träningen ❤

Likes

Comments

View tracker

Inför träning och även vanliga mornar kräver kroppen nyttig frukost.
Det du äter på morgonen är hur du klarar dig en bra bit in på dagen men tränar du krävs det mer än bara vanlig frukost, så ladda lite mer samt att den är nyttig <3

Här har jag kombinerat Turkisk Joghurt med krossad ananas och Akacia honung, en läcker smak i gomen samt nyttigt.
Till detta känäckebröd med skagenröra (ist för smör) fetaost ägg räkor tomat gurka samt dill....
Till detta nyttigt the (självklart i sin egna smak och tycke)
Samt pressad Havtorn,s dryck som säljs i alla Life butiker och som har väldigt höga värden av vitamin A och C

Lite senare under dagen/träningen äter jag nötter och Kivi som också påverkar kroppen positivt samt ger en längre mättnadskänsla med energi som bonus. Till detta dricker jag någon energi dryck.

Givetvis är mängden av vad ni äter upp till er men längre fram i tiden för träningen kommer man att kanske behöva öka sin mängd något då kroppen lärt sig förbruka energin till ökad muskelmassa samt nyproduktioner i kroppen.

Dagen och träningen kan starta

Likes

Comments

Inte för att jag är någon hejare på att skriva och i synnerlighet inte i en blogg, det blir första gången (spännande) och får bli som det blir, det viktiga är att med informationen nå de som vill och behöver den i arbetet med att träna kropp och hjärta i att må bättre under förutsättning att träningen utgår från att man inte alls har tränat tidigare eller väldigt sällan tränar och kan vara i behov av det.

Den träning jag först kommer att starta med är väldigt basic, då vi utgår från att man måste vara väldigt fösiktig i att inte ta i för mycket eller har för tunga övningar.

Så hoppas att ni och jag har roligt i det vi gör, för det är det fina med att samtidigt ha roligt och göra sig själv en tjänst.


Jag kommer återkomma med utförlig start där ni kan följa mig i de olika övningarna i att stärka kropp och hjärta och detta för alla ålders grupper.

                  Välkomna önskar Krister


Likes

Comments