Fashion Outfits Buys

Denne selekjolen kjøpte jeg denne uken. Synes den er kul med tanke på at den kan brukes året rundt. Kommer rett og slett an på hvordan man velger å style den. Dongeri stoff er chic og praktisk til hverdags. Jeg bruker faktisk ikke så mye av det om vinteren, jeg synes det gir litt sånn sommerlig preg. Men denne kjolen kommer jeg til å bruke masse denne sesongen kombinert med ullgensere og strømper.

Likes

Comments

  • Søndag er den siste dagen i uken samtidig som det er en helligdag. Kristne betrakter søndag som den første dagen i uken. Jeg synes at det er veldig lurt. På søndag kan man begynne å legge planer for den kommende uken. Skrive ned viktige datoer, oppgaver og deadlines. Ikke minst kan man se på søndagen som en ny start, dermed skrive ned målet for hva du ønsker å oppnå den kommende uken.

  • Dette er den perfekte dagen for å utarbeide en kostholdsplan over hva du skal spise dag for dag. Sett sammen en enkel og utfyllende plan. Lag handlelister! Kanskje er det noen spennende nye retter som du kan få prøvd. Jeg liker veldig godt oppskriftene på Tine. De er så godt forklart, samtidig som de er easy to go.

  • Idag har vi mulighet til å gjøre oppgjør med alt det usunne av mat og drikke vi har inntatt de to siste dagene. Vi kan lage smakfulle smoothies, spise masse frukt og drikke detox- og rense teer.

  • Søndag er perfekt for yoga eller annen lett trening. Trenger ikke å være så allverdens komplisert, men bare noen enkle pusteøvelser eller enkle treningsøvelser.

  • Nå har vi også god til å organisere skrivebordet og klesskapet. Ikke minst er det viktig å rydde i vesken som skal brukes den kommende uken. Husk den lille posen med nøtter!

  • Det kan være greit å unngå sosiale medier på søndagene. Det er ofte oppdateringer om de dagene som har vært fra både venner og familie. Oppdateringene fra fortiden virker distraherende på det som er her, akkurat nå. Så det er lurt å begrense tiden online og istedet se en koselig film eller noen episoder fra favorittserien din.

  • Søndag er den perfekte dagen for egenpleie. Det er så mye gøy man kan gjøre. Bade i badekaret, sette masker på både hår og hud, skrubbe kroppen med en hjemmelaget skrubb eller bare lese en god bok.

  • Musikk er en viktig og bra del av livet, det får rett og slett sjelen til å danse. Haha. Det er ikke alltid man får nok tid til å høre på musikk gjennom en travel uke. Jeg elsker å høre på rolige ballader på søndagene. Det er så avslappende og koselig. Treningsmusikk gir ikke den samme feelingen.

  • Dersom man ønsker å tilbringe tid med venner eller familie er dette mer eller mindre den perfekte dagen for en avslappende kaffedate, en koselig familielunsj eller et kinobesøk.

Likes

Comments

Healthy Living Health Products

For meg har 2016 vært et år med kroppsvekt som har gått både opp og ned av en eller annen merkelig grunn. Jeg har også vokst 2cm i høyden. Jeg holder meg til forklaringen om at kroppen endrer seg litt når man går inn i 20 årene. Det virker som det mest logiske. Men i hvert fall under hele denne prosessen har jeg lært at sunnere matvaner er noe som blir ekstremt viktig for å holde en jevn vekt. Uten det blir det rett og slett litt vanskelig. Ellers må man faktisk trene aktivt. Men det hjelper ikke så mye dersom man har veldig dårlige matvaner.
Jeg er blant de jentene som har hatt så iherdig god forbrenning når jeg tenker meg om. Både på ungdomskolen og videregåendeskolen var jeg blant de som spiste junkfood hver eneste dag etter skolen. Det er først nå at dette har sluttet å fungere for meg. Trist, men samtidig ganske greit. Nå er jeg opptatt av å tilføre kroppen gode og sunne næringsstoffer, noe som i lengden styrker og forebygger kroppen mot helserelaterte problemer og gir mer kroppsenergi.

At man skal få bedre matvaner betyr nødvendigvis ikke at man bare skal spise grønnsaker og frukt. Det er selvfølgelig en viktig del av kostholdet, men det skal på ingen måte overta hele dietten.. I disse dager har det kommet veldig mye nytt inn i markedet som kan erstatte tidligere produkter som også er sunnere alternativer.

  • Det er ofte snakk om dietter der alt av mel er neinei. Det handler mer eller mindre om å spise variert. Er man glad i brødmat og pasta, må man gjerne fortsette med det. Da kan det være lurt å droppe hvitt mel og fokusere på fullkornsprodukter.
    Erstatt brødmaten med fullkornsbrød og fullkornsknekkebrød. Bruk speltmel eller havremel til all baking. Nå kan man også kjøpe ferdige kakeblandinger på helsekostene som er hakket sunnere. Erstatt pastarettene dine med andre alternativer slik som fullkornspasta og bønnepasta. Bønnepasta er foresten også glutenfritt. Det smaker like bra, samtidig som at man kan spise det med god samvittighet.
    Greia med fullkorn er at det inneholder mindre kalorier samtidig som det gir mer metthetsfølelse. Ikke minst er det mer næring i form av vitaminer, mineraler og antioksidanter.

  • Dropp sukkerdrikker slik som brus, juice på boks og saft. Skaff deg en juicer og press heller fersk juice. På helsekostene kan man også kjøpe juice som er melkesyregjæret dvs. at næringsverdiene i juicen's innhold er ivaretatt. Drikk gjerne saft også, men i det tilfellet kan man velge råsaft eller saft uten tilsatt sukker som også kan fås kjøpt på helsekost. Det er faktisk ganske digg å drikke et iskaldt glass med vann. Man kan jo alltid tilføye en skive med sitron eller lime.

  • Fokus på grønt! En norsk diett er mer eller mindre ufullkommen uten kjøtt. Det er jo bare bra. Men det kan være en god ting å basere kosten på vegetabilske matvarer med tanke på at grønnsaker, bær og frukt er blant det sunneste du kan spise. Alt av søtpoteter, spinat, squash, gulrøtter og rødbeter. Tilbehør som bønnesalat og hummus er også bra. En fargerik tallerken gir mer vitaminer, mineraler og fiber. Man trenger ikke nødvendigvis å bli veggis, viktige næringsstoffer fås også gjennom kjøtt.

  • Ofte velger man å droppe innom fast food kjedene fordi man er sulten og bare må ha noe å spise. Maten hos disse aktørene er veldig rik på kalorier samtidig som at den er bearbeidet. Til og med salatene inneholder konservering. Spiser man derimot små mellommåltider slipper man ulvehungeren. Nøtter, frø og tørket frukt er faktisk veldig gode mellommåltider. Ha en pose liggende både i vesken, treningsbagen og i bilen, slik at du kan fylle på med energi før sulten kommer.
    Klarer man å forberede mellommåltidene på morgenen eller kvelden før kan man også velge andre alternativer som fersk frukt, yoghurt og nøttebarer.

  • Bønner, erter og linser har lav glykemisk indeks (GI) og holder dermed blodsukkernivået stabilt lenge etter at du har spist. Smaker utrolig godt i salater samtidig som det bidrar med stor andel vitaminer, mineraler, antioksidanter, proteiner og fiber. Dette bør i hvert fall være en viktig del av kostholdet til veggiser.

  • Dersom du opplever ekstremt sukkersug er det sporstoffmineralet krom som må tas. Dette gjør at man blir kvitt søtsuget uten at det fører til noen bivirkninger.
    Når du unngår raffinert sukker beskytter du kroppen fra diabetes type 2, kreft, overvekt, hjerte og karsykdommer. Samtidig kan man finne bedre alternativer på markedet slik som Sukrin og Steviosa til baking, mørk sjokolade, godteri som er søtet med maltitol og potetgull av grønnsaker og fullkorn. (Varer som kun fås på helsekost)

  • Bli inspirert av matlagning fra andre land slik som India og Kina, der man ikke er redd for smaksrike retter. Krydder som gurkemeie, kanel, hvitløk, rosmarin, salvie, basilikum og muskat er rett og slett en superboost for næringsverdiene i alt vi spiser. Krydder kan jo brukes til det aller meste. Test masse nye, modige smakskomboer. Kanel og vaniljepulver over fruktsalaten, kardemomme i teen, noen kvister med timian i drikkevannet.
    Kryddersorter er fullstappede med betennelsesdempende stoffer og antioksidanter. Mange er med på å øke fettforbrenningen.

  • Sats på hvitt kjøtt og rent kjøtt. Hvitt kjøtt er kylling, kalkun, egg og fisk. Rent kjøtt er kjøtt som ikke er røkt, saltet eller konservert. Kjøtt er viktig kilde til protein, A og B vitaminer og mineralstoffer som sink, selen og jern.
    Rødt kjøtt er geit, storfe, sau og svin. Rødt kjøtt inneholder høyt innhold av mettet fett. Samtidig viser forskning at det er en sammenheng mellom inntaket av rødt kjøtt, bearbeidet kjøtt og og økt risiko for kreft i tykk og endetarm. Et annet problem med rødt kjøtt er at det kan ta opptil 72 timer før det fordøyes helt og holdent fordi det er så tungt for fordøyelsen.
    Se gjerne etter et nøkkelhull på pakken. Nøkkelhullet betyr at det inneholder mindre fett enn andre produkter. Viktig å merke at produkter må minst inneholde 50% kjøtt.
    Vi har også et behov for å spise fet fisk 3 ganger i uken fordi det gir Omega-3 som er nødvendig for at våre muskler og skjellet skal fungere optimalt hele livet. Samtidig som det beskytter mot hjerte og karsykdommer samt diabetes type 2. De sunne fettsyrene i fisken bygger foresten opp hjernen.

  • Når du koser deg med et glass alkohol på fredagskvelden, velg rødvin fremfor hvitvin og øl. Rødvin inneholder flavonoider som blant annet reduserer risikoen for blodpropp, gir god tilførsel på antioksidanter, bedre hud, virker forebyggende for kreft og styrker immunforsvar. Forskere mener at det gir større helseeffekter enn noen andre alkoholholdige drikker. Men det betyr på ingen måte at vi skal rive løs på rødvin.

Likes

Comments

Cooking Recipes Diet, Skin Hair Cosmetics, Healthy Living Health Products

Hei igjen!

Jeg er ganske fascinert av kokosoljen. Det er en ting som alltid har vært tilgjengelig for meg gjennom hele oppveksten, faktisk har jeg brukt det masse til ting og tang uten at jeg egentlig har vært helt klar over det.
Kokosolje er en næringsrik olje med mettende fettsyrer som kan brukes til både det ene og andre. De fleste bruker det som kjent i maten. Kokosoljen har en svak og rund smak. Selv bruker jeg kokosolje til baking. Jeg liker smaken veldig godt og tanken på at kokosoljen gjør maten min mer eller mindre tropisk. Kokosolje har de siste årene også blitt en stor skjønnhetstrend. Jeg som er av indisk opphav vet jo at kokosolje skal brukes som en del av skjønnhetsrutinen. I Asia brukes kokosolje aktivt til hudpleie, hårpleie og matlagning. Kokosnøttene brukes til og med til religiøse ritualer. Det kan være lurt å ha en krukke med oljen liggende hjemme fordi den kan anvendes til både innvortes og utvortes bruk.

Her er en liste over 13 nyttige ting du kan bruke kokosoljen til:

  • Sminkefjerner - Billig og naturlig sminkefjerner. Det eneste du skal gjøre er å smøre kokosoljen i ansiktet og la den virke i noen minutter før du renser ansiktet med lunkent vann.

  • Munnskyld - Fungerer veldig bra som munnskyll, siden den har antibakterielle og antiseptiske egenskaper. Den vil rense tennene og trekke ut bakterier. Ta en spiseskje med oljen og jobb godt med den i 10-15 minutter. Deretter kan du spytte ut og avslutte med å børste tennene.

  • Tannbleking - Du kan bleke tennene dine på naturlig vis med en blanding av 1 spiseskje kokosolje, 1/2 teskje gurkemeie og 1/2 teskje bakepulver. Etter dette kan det være lurt å pusse tennene igjen med tannkrem. Verdt å prøve!

  • Hårkur - Kokosoljen er en god hårkur dersom den brukes aktivt i lengre tid. Viktig at hele håret mettes med kokosolje helt ut til tuppene. Denne kan du ha i håret fra 30min til noen timer.
    Jeg opplever stadig vekk at folk er redd for å påføre oljer i håret. Dersom man skyller godt med shampoo og balsam så blir oljen skylt ut. Hvis ikke må du regne med å vaske håret ditt 2 ganger. Du vil merke en stor forbedring på hårteksturen.

  • Hodelus og flass - Oljen bekjemper både flass og lus fordi den er anti parasitt. Men den må i dette tilfellet masseres godt inn i hodebunnen.

  • Slitt hår - Den kan påføres direkte på tuppene eller hele håret og vil gi masse fuktighet og glans.
    Jeg bruker å påføre oljen i forhold til hvordan timeplanen min ser ut. Jeg bruker den som regel natten før jeg skal vaske håret mitt slik at jeg kan ha den på lengst mulig. På den måten trekker oljen godt inn i håret. Da har jeg selvfølgelig et håndkle på putetrekket, eventuelt fungerer en badehette.

  • Til mat - Kokosoljen kan erstatte smør og olje til steking. Det er et mye sunnere alternativ enn smør på brødskivene fordi den som nevnt inneholder mettede fettsyrer og mesteparten av fettsyrene er mellomlange som fører til at kroppen ikke lagrer oljen, så det blir lett tatt opp av cellene, deretter frigjort som energi. Den tåler også høyere temperaturer enn de fleste andre virgin oljer og er derfor god som matolje. Det finnes også en smaksfri variant som kan kjøpes på de aller fleste helsekost forretninger.

  • Tør hud - Kokosoljen er fet og kan derfor være god behandling for tørr hud og sprukken hud, spesielt om vinteren. Fungerer godt på leppene også. Har en solfaktor på 4 som også beskytter mot stråling.

  • Ved irritabel hud - Kokosolje består av laurinsyre som har betennelsesdempende egenskaper som lindrer ved kløe og irritert hud. Den egner seg til eksem og fotsopp. Den kan også være fin ved insektbitt fordi den stopper både kløe og svie og hjelper godt på helbredelsesprosessen. Kan også brukes på solbrent hud siden den har tendenser til å berolige huden.

  • Badeolje - Noen spiseskjeer med kokosoljen i badevannet ditt kan gi deg silkemyk og godt fuktet hud. Kan også brukes som massasjeolje.

  • Barberskum og After Shave - Etterlater huden deilig og myk. Reparerer huden etter hårfjerning uten å tette porene. På den måten slipper man å bruke syntetiske såper som i lengden gjør huden tørr.

  • Body Skrubb - bland kokosolje og sukker eller salt sammen og gni det over hele kroppen! Skyll av og huden vil være super myk ! Man kan tilsette essensielle oljer dersom man ønsker en spesiell lukt for eksempel Lavendel eller Sitron.

  • Blåmerker - Reduserer både hevelse og rødhet. Kan påføres direkte på stedet og vil hjelpe i helbredelsesprosessen.

Likes

Comments

Jeg er helt in love! Denne sangen er så digg å høre på! Helt perfekt. Ranveer er så ekstremt kjekk i tillegg. OMG, drømmemannen min. 

Likes

Comments

Hei dere!

Mange som har spurt meg om hvorfor jeg ikke blogger aktivt eller like mye som før. Jeg har rett og slett ikke tid. Det er så mye som skjer i livet mitt. Det er spennende prosjekter som kommer og går. Jeg har reist masse i sommer. Jeg har kort tid igjen før jeg skal begynne å studere noe helt annet enn økonomi. Musikksmaken min har plutselig endret seg. Jeg har endelig tatt igjen de kiloene jeg hadde gått opp. Det er mye gøyere å stå opp tidlig enn det var for noen måneder siden. Jeg er blitt utnevnt som butikksjef. Jeg har blitt i overkant interessert i kosthold og ernæring, noe som jeg ønsker å utvikle mer gjennom bloggen. Barndomsvennen min har flyttet til Lillehammer for å studere Pedagogikk. Jeg er veldig stolt over henne og meg selv som pushet henne til å gjøre det. Men nå merker jeg at hun var en stor brikke i spillet mitt. At hun er borte er faktisk "litt weird" som jeg liker å si.

Mye rart som har skjedd over de siste månedene, både bra og dårlig. Men jeg tenker at det som har vært dårlig i lengden er bra. Når du sitter i en situasjon er det vanskelig å se omfanget av hvor mange ting som egentlig faller på plass. Det sies at når en pil skytes fremover må den dessverre først dras bakover. Det er en prosess. Jeg føler meg rett og slett litt voksen. 22 år er ikke mye, men i hodet mitt så har ting begynt å fungere på en litt annerledes måte. Jeg merker at jeg ikke har samme syn på ting som jeg kanskje hadde 2 år tilbake.

Heldigvis har ikke realitetsoppfatningen endret seg. Realitetsoppfatning er ikke et ord som gir meg altfor mye glede. Jeg tror at det er et begrep som gjør menneskeheten både kjedelig og trist. Jeg liker at min verden handler om rosa skyer som egentlig bare er sukkerspinn og sexy engler som omringer meg i form av verdens beste venner og familie. Hva mer trenger jeg?
Jeg er heldig som kan si at uansett hva det er som handler om meg og mine omgivelser så er det alltid prikken over i'en, altså perfekt. Jeg føler meg veldig heldig. For meg kunne ingenting vært annerledes. Alt er akkurat som jeg drømmer om at det skal være. Jeg vil at alle mennesker skal ha det like bra på denne jorda.

Jeg skriver et relativt følelsesladet innlegg fordi mitt syn på blogging har endret seg litt. Jeg synes ikke det er like fancy å ta outfitsbilder lenger, jeg synes det er kjempe plagsomt å sitte på ferie og blogge. Jeg har aldri klart å oppdatere bloggen regelmessig som mine trofaste lesere vet godt. Derfor har jeg virkelig vurdert å slette bloggen. Men når alt kommer til sitt så tror jeg at det skal veldig mye til før Krish slutter å blogge. Derfor vil jeg fortsette, men jeg ønsker å skrive mest mulig om kosthold, ernæring og skjønnhet. Jeg har jo skrevet om slikt tidligere. På den måten får jeg brukt min kunnskap fra helsekostbransjen. Jeg føler at jeg på mange måter har et godt utgangspunkt.

Dette innlegget ble skrevet tidlig i August. Hadde liksom ikke helt guts til å poste det, men nå slapp jeg bomben. Haha.

Likes

Comments

Denne videoen her gjør meg ganske urolig. Jeg synes det er trist at vi mennesker behandler hverandre annerledes på vegne av klær, penger og utseendet.

​Jeg er redd for at jeg kan ha gjort noe lignende. Det er rett og slett noe jeg ikke har tenkt gjennom godt nok. Tanken er bare å forsvare seg selv og sine eiendeler. På grunn av alle de stygge mørke historiene man har hørt og lest om her og der. Men situasjonen er aldri den samme. Det er viktig å ikke la dømmekraften virke så fort. Vi er tross alt mennesker. Ingen mennesker fortjener urettferdig oppførsel, spesielt barn. 

Likes

Comments

Hei igjen dere!

Laaang pause, mildt sagt. Men jeg hadde ikke noe lyst til å blogge. Jeg hadde egentlig lyst til å slette hele greia. Men så snakket jeg plutselig med enn venn igår. Han mente at jeg måtte tilbake på bloggfronten. Noen folk klarer faktisk å påvirke valgene våre uansett hvor bestemt vi er. Litt amazing med tanke på at jeg er ordentlig sta når jeg bestemmer meg for noe. Jeg er tross alt en tyr.

Jeg begynte plutselig å se drømmer om en anonym blogg hvor jeg kunne brette ut hele livet mitt uten at noen viste hvem jeg var. Livet mitt er faktisk ikke like overfladisk som på bloggen. Men jeg tenkte, hvem vil lese en anonym blogg. Meningsløst, liksom.

Generelt har det skjedd mye på en måned. Det føles veldig spesielt. Det har vært som overgangen fra 7. klasse til 8. klasse. Jeg liker å være litt dramaqueen, synes det er morsomt. Men denne gangen er jeg dønn seriøs!

Likes

Comments

Healthy Living Health Products

Om sommeren har man bedre tilgang på en del frukt som man ikke får tak i om vinteren. Moreller er en av disse. Moreller er jo sykt gode! For meg utgjør det et måltid om dagen, jeg liker den søte syrlige smaken. Her om dagen sjekket jeg næringsinnholdet i morellene. Jeg tenkte at det var viktig med tanke på at jeg spiser så mye av det. Jeg tror det er noe man ser på som viktig etter at man kommer inn i helsekost bransjen. Det kan være lurt å gjøre en research fordi du kan oppleve å få noen overraskelser. En del mat som har rykte som sunt er faktisk ikke like bra å spise. Det kan være greit å sjekke flere sider på nett og høre med fagpersoner innenfor noe helserelatert. Det er viktig å ikke bare se på det positive, men også være opptatt av å finne ut om det er noen bakdeler.

Jeg har laget et enkelt og lettoppfattelig sammendrag av hvilke helsegunstige effekter morellene kan ha:

  • Svært høyt innhold av sykdoms beskjempende antioksidanter fører til at det motvirker visse typer kreft og sykdommer.
  • Inneholder betakarorten som fremmer brunfargen. Virker anti aldrende og beskytter huden fra innsiden.
  • Inneholder vitamin C som også er et antioksidant med egenskaper som styrker kollagen produksjonen i huden. Som alt i alt vil forbedre hudkvaliteten og forebygge huden mot tidlig aldring.
  • Jern, magnesium og boron gjør at man får mer energi og generelt styrker benhelsen.
  • Støtter en lavkarbo diett og er en del av supermat trenden. Veldig fint å spise dersom man ønsker å ta av seg noen kilo og tilføre kroppen generelle næringsstoffer.
  • Lett å anvende i en daglig kost. Holder næringsverdiene selvom de presses til juice, fryses eller tørkes.
  • Har en anti inflammatorisk effekt som hjelper kroppen mot ryggsmerter, leddgikt og sportsskader.
  • De søvnmidlene vi bruker inneholder virkestoffet melatonin. Gjennom morellene kan du få naturlig tilførsel av melatonin som fører til bedre søvnmønster og hukommelse.

Likes

Comments

Fashion Outfits Buys, Blog, Blog

​Nå er vi godt igang med den beste måneden i året. Været er jo nærmest perfekt for tiden. Det er mange som har lengtet etter sol og varme. Det samme har jeg. Men det er selvfølgelig noen bakdeler. 

Det bruker å bli en soleklar dag klokken 04.00 på natta. Det er umulig å sove når det føles som du egentlig bare må stå opp og gripe dagen. En annen ting er at barberingshøvelen må brukes mer aktivt. Kvinner skal jo ikke sees med hårvekst her og der, nå som meningen er at man skal være lettkledd. 

Solkremen skal ikke lenger bare smøres i ansiktet, men også på andre synlige deler av kroppen. Ellers risikerer du å få solskader som gjør at du får rynker tidligere enn alle andre eller tilfellet mitt som er at jeg allerede er brun nok. Også må man ikke glemme å prioritere større veske siden man skal ha en deo med når man skal ut av huset. Ja, det finnes jenter som svetter i varmen dessverre. 

Nå er tiden inne for at man skal vurdere å klippe av seg det halvmeter lange håret fordi det er mørkt, varmt og føles ekkelt i nakken. Ikke minst er tiden kommet for å angre på at du ikke brukte god nok tid på å bygge opp sommerkroppen 2016 i vinter. Du har nemlig for dårlig tid til å begynne nå. 
Jeg kunne nevnt hvert fall 10 ting til, men jeg ønsker ikke å gni det så mye mer inn for meg selv og kanskje noen andre. Uansett komplikasjonene er det alltid like herlig med sommer. 

Likes

Comments