• Facebook
  • Snapchat
  • Instagram
  • Blogkeen
  • Nouw

Jeg synes Spania er et herlig feriested. Man får opplevd uteliv, sol, strender og store folkemasser. I påsken var jeg i Malaga. Synes Malagakysten er vakker. Jeg reiser til Spania hvert eneste år. Skal ned dit igjen i sommer sammen med Sasha, da er det Valencia som står på agendaen. Vi krysser fingrene for at ting går som planlagt. Vi har nemlig prøvd å få med flere venner, men vi kommer ikke til enighet om de samme datoene. Uuuuæææh. Plagsomme greier.

- Krish

Likes

Comments

Endelig lørdag, men jeg er på jobb. Er egentlig ikke så glad i jobbe helgevakter, men stiller opp når ingen andre kan. Gleder meg til å komme hjem. Driver seriøst med countdown, har for øyeblikket 4 timer og 14 minutter igjen.

Har planer om å smøre håret mitt godt inn i kokosolje i kveld. Håret mitt er knusktørt, er så fuktig temperatur for tiden. Det er ikke lett å være en kvinne. Man må jo passe på sånne ting hele tiden. Jeg merket idag morges at brynene mine var helt out of shape. Har jo ikke brydd meg om de den siste tiden. Haha.

Ha en riktig god lørdag!

- Krish

Likes

Comments

I det siste er det mange som har opplevd at huden ikke har vært like spenstig og fin på grunn av store endringer i værskifte og selvfølgelig pollen. Det å gå over til lettere kremer, bruk av luftrensere og hudskrubb fungerer bra. Men det er igjen fort gjort å glemme dietten.

Begynn dagen med en sitron skive og varmt vann. Dette fungerer som en detox og hjelper kroppen med å skylle ut avfallsstoffer fra fordøyelsessystemet og leveren. Drikk gjerne vann med sitronskiver gjennom hele dagen.

Søtpoteter inneholder betakaroten, A-vitamin og C-vitamin. Gjennom A-vitamin gis glød til huden. C-vitamin beskytter cellene mot oksidativt stress som gjør at cellene i huden fornyer seg aktivt. Utover det inneholder søtpoteter også Biotin som styrker hår og negle vekst.

Mandler som jeg har nevnt tidligere er ekstremt rike på E-vitamin. E-vitamin er selveste hud antioksidanten. Det eksisterer allerede i epitel vevene som dekker de fleste flatene på kroppen vår. E-vitamin fører til at huden blir smidig og glatt. E-vitamin beskytter også huden mot stråling som fører til at aldring bremses og huden blir mindre tørr. 

Chia frø er rike på antioksidanter, fiber og mineraler og har den perfekte balansen av fettsyren omega 3, som huden trenger for å gløde. Man kan jo også ta noen form for fiskeolje slik at man får den nødvendige mengden med omega 3, som også styrker hjertet og gir balansert humør.
Chia frø kan brukes i smoothies, frukt og salat. Kan også bløtlegges i mandelmelk for en god dessert eller pudding.

Ananas er frukten som egner seg for hud forbedringer. Setter fart på fordøyelsessystemet. reduserer betennelser og kvitter kroppen med avfallsstoffer. Det viktigste av alt er at det øker collagen produksjonen i huden.

Rødbeter inneholder sterke antioksidanter som hjelper med å kjempe tegn på aldring og det å holde huden stram og ung. Blandingen av mineraler og vitaminer (folat, vitamin A, magnesium og kalium) stimulerer og reparerer celleproduksjonen. Beskytter huden for aldring og rynker.
Grønnsaken kan anvendes i form av shot hver morgen med eple og litt ingefær.

Fiken inneholder stoffer som renser kroppen og holder fordøyelsessystemet rent for tungmetaller og smuss. På den måten blir opptaket av næringsstoffene i huden bedre. Prosedyren er relevant for indre glød. Men fiken inneholder et høyt innhold sukker, derfor er det lurt å begrens det daglige inntaket til bare 2-3 fiken.

Spinat har masse A-vitaminer som er essensielt for utvikling av hud og hår. Spinat er også proppfullt av C-vitaminer som vedlikeholder collagen produksjonen i huden.

Dadler inneholder masse fiber og er en perfekt ingrediens til utrensning. De er rike på kobber som er mineral som hjelper kroppen med å oppta jern, forme collagen og røde blodceller.
Ikke minst er det et godt søtningsmiddel til baking.

Likes

Comments

Jeg har en garderobe som er bygget opp av veldig mange basisplagg. Jeg bruker minst et basisplagg hver eneste dag. Det er nok mange som gjør det uten at de tenker over det. Når jeg tenker meg om synes jeg faktisk at basisplagg fort kan bli litt kjedelige. De gir ingen edge til stilen, man stikker ikke ut på noen måte. Derfor er det viktig å tenke litt utenfor boksen iblant.

Det jeg har gjort den siste tiden er at jeg har kjøpt en rekke kjoler som er helt stilrene. De har lite eller ingen detaljer, men de har farger. Jeg har kjøpt en kjole som er mørkeblå, rød, rosa og militær grønn. De har forskjellig snitt, men utover det er de helt detalj løse. Kombinerer man kjolene med rett tilbehør kan de fint brukes til både hverdag og fest.

Konseptet med den lille sorte er klassisk og bra. Men det er brukt opp. Jeg styrer unna alle de sorte kjolene i garderoben min.. Den lille sorte er i bunn og grunn blitt ganske kjedelig, det er lite innovativt selvom det passer til enhver anledning. I Norge bruker vi stortsett mørke farger, dette forekommer vel av klimaet. Jeg bruker altfor mye sort til hverdags, derfor er det fint å få spritet opp stilen med litt farger.

- Krish

Likes

Comments

Jeg vil begynne dette innlegget med å takke alle som har sendt meg meldinger og stilt opp i denne perioden. Det betyr veldig mye for meg. Det er fantastisk å vite at så mange bryr seg.

Tusen Takk!

Helt siden jeg fikk mine eksamensdatoer hadde jeg planlagt at jeg skulle sitte inne på 17. mai og lese til eksamen. Dette klarte jeg helt fint frem til klokken 16.00. Det var da jeg logget meg inn på sosiale medier og begynte å se en post etter den andre. Det gjorde meg ganske rastløs og utålmodig.

Klokken 17.00 ringte jeg Sasha og gav beskjed om at jeg er på vei. Det var da jeg hoppet inn i dusjen, pusset tennene og fant frem bunaden. Tror virkelig ikke at noen har gjort seg klar til 17. mai på så kort tid. Jeg angrer ikke ett sekund på at jeg dro! 17. mai er virkelig den beste dagen i året. Gratulerer med dagen, Norge ❤

- Krish

Likes

Comments

De siste ukene har jeg vært på en god del indiske fester, selv om jeg har vært bestemt på at jeg skal nedprioritere festing. Rett og slett på grunn av jobb og skole. Jeg har brukt masse fine klær fra indiske designere og følt meg som en dronning. Jeg har hatt bursdag og feiret meg selv sammen med nære venner. Midt oppi alt har min mormor forlatt tilværelsen. Det er en veldig rar følelse fordi jeg aldri har kjent døden på nært hold. Det er stunder der det faktisk virker helt uvirkelig.

Jeg reiste ikke til India de siste årene derfor møtte jeg henne ikke. Jeg har bare fjerne minner fra da jeg var under 14 år. Men jeg er glad for at jeg reiste til India i februar og tilbrakte tid med henne. Jeg var heldig på den måten. Det er en følelse av et stort tomrom. Jeg merker at noe er blitt borte. Jeg synes det er rart at man er så opptatt av å leve livet at man ikke tenker tanken på at man til syvende og sist blir til aske. Jeg kommer alltid til å huske den veldig varme stemmen hennes og at hun lagde altfor gode pickles. Mamma sier faktisk at jeg er en foodie akkurat som mormor.

Hvil i fred, Nani <3

Likes

Comments

Noen venner av meg har kommet ut med sin første singel. Jeg synes det er ganske godt jobba, med tanke på at det er deres første musikkvideo. Musikkbransjen er beintøff såvidt jeg vet. Det gjelder å levere godt! 

Likes

Comments

    Slanking handler dessverre ikke bare om en diett og trening som de fleste tror. Det er mye mer som må til. Man må rett og slett innstille seg på å leve annerledes. Kostholdet er som de aller fleste vet det viktigste elementet. Mens trening må til for at kroppen skal holde seg til.

    • De nye vanene som fikk deg ned i vekt må du beholde.
    • Det tar minst 2-5 år før kroppen aksepterer ny vekt. Det betyr at man må tenke strukturert, ha disiplin og kontroll i lang tid.
    • Det må være forskjell på hverdag og helg. Helg er for eksempel kun lørdag der man unner seg noe annet enn i hverdagen.
    • Spis regelmessig gjennom hele dagen. Dette gir et jevnt blodsukker som har positiv innvirkning på overskuddet og ytelsesnivået.
    • Velg sunne alternativer som er enkelt å integrere.
    • Spis masse grønnsaker - minst en halv tallerken til frokost, lunsj og middag.
    • Du er selfølgelig nødt til å være fysisk aktiv. Fysisk aktivitet som alt fra husarbeid, litt ekstra spasering her og der eller annen eventuell trening.
    • Styrketrening kan være lurt dersom man får til fordi det gir økt muskelmasse som øker forbrenningen og former kroppen.
    • Vi gjør ikke alt dette bare for å bli tynn, tynn, tynn. Sørg for at du legger inn helseperspektivet for en langsiktig plan.

    Likes

    Comments

    Jeg er i litt dilemma for tiden. Jeg har gått ned i vekt, men kroppen min er ikke det man kaller "toned". Jeg går jo på svømming, men det blir ikke så aktivt. Derfor har jeg tatt trening til betraktning. I går bestemte jeg meg for at jeg skulle begynne å trene på treningssenter. Men idag er jeg blitt double minded. Jeg har jo alle treningsapparatene jeg skal bruke på senteret liggende hjemme. Hvorfor skal jeg betale 500kr hver måned for noe jeg allerede har tilgang til gratis.

    Men så kommer problemet mitt. Jeg har jo tenkt at jeg skal trene hjemme i alle disse år, nettop fordi jeg har apparatene jeg trenger. Men det skjer jo aldri. Jeg finner ikke motivasjonen. Jeg tror at det er en av hovedgrunnene til at jeg ender opp uten trening. Jeg gidder ikke å dra på meg treningstøyet engang. Dette er ganske teit, men sist jeg prøvde elipsemaskinen hadde jeg på meg nattkjole. Tanken er; hva er vitsen når ingen ser på?

    Jeg har muligheten til å trene med en kollega. Hun er personlig trener og gir meg alltid gode tips. Det gjør meg ganske gira. Men når alt kommer til sitt så blir jeg igjen skeptisk. De gangene jeg har gått for et medlemskap, betalt og alt det der, så har jeg kanskje trent totalt 5 ganger i løpet av en måned, vis ikke mindre. Jeg håper virkelig jeg kommer frem til en løsning snart.

    Klem Krish

    Likes

    Comments

    I alle mine ungdomsår da mamma og pappa maste om at vi skulle gjøre Yoga sammen. Var svaret mitt; Yoga er for tapere. Things change. Nå føler jeg at Yoga er minst like viktig som å pusse tennene hver morgen. Jeg står opp en time tidligere enn normalt fordi jeg må få gjort Surya Namaskar og andre enkle øvelser.

    Surya Namaskar tror jeg er den mest kjente Yoga rutinen. Det skal utføres hver morgen på tom mage. Det er faktisk det første jeg gjør etter at jeg hopper ut av sengen. Hele rutinen er satt sammen av 12 øvelser. Med øvelsene må pusten balanseres. Det er vanskelig i begynnelsen, men med litt gjentakelse går det med flyt.

    Rutinen blir også kalt Sun Salutation, fordi dette er en måte å vise takknemlighet til sola som opprettholder liv på jorda. Synes faktisk at hele tanken eller ideen er fantastisk. Takknemlighet er noe av det viktigste i det spirituelle livet. Hele poenget med Yoga er at kroppen, pusten og hjernen skal samarbeide. Man kan se på det som en form for trening, men det er faktisk mer eller mindre meditasjon. Jeg føler meg alltid langt mer opplagt, positiv og glad etter noen runder med forskjellige yoga rutiner

    Det er flere helsegunstige effekter ved Surya Namaskar, slik som at det øker blodsirkulasjon i hele kroppen fordi kroppen strekkes på alle mulige måter. Økt blodsirkulasjon er viktig fordi det virker forebyggende mot alle slags helse sykdommer og gir vakrere hud, hår og negler. Ikke minst har det en rensende effekt på kroppen fordi at vi puster godt gjennom hele rutinen. Det er nemlig slik at altfor mange mennesker ikke fokuserer like mye på pusten som de egentlig bør gjøre, dermed får ikke kroppen like mye oxygen som nødvendig.

    ​På bildet har man hele Surya Namaskar rutinen godt beskrevet med når det skal pustes inn og ut. 

    Ha en riktig god Søndag

    Likes

    Comments