För er som känner mig så har det nog inte undgått sjukhusbesöken och frånvaron i skolan. Lyckades gå och dra på mig en kraftig hjärnskakning, eller gå och gå snarare hoppade på mig en kraftig hjärnskakning. Senaste två veckorna har bestått av tittandes in i väggar, barnfilmer och meningslösa konversationer med mamma. Fick den briljanta idén att hoppa från ett fönster till hävstång för att göra pull ups. Kändes skit smart i stunden är man för kort för att nå stången från marken så är man.. Det är bara det att när jag fick grepp om stången så fick min kropp sving så händerna orkar inte hålla kvar. Föll en bra bit och landade på huvudet, svimmade av ett tag och tappade minnet.
Mår mycket bättre nu men är fortfarande inte helt klar i huvudet.

Som rubriken säger så tänkte jag skriva lite om resan till Aruba. Om drar ihop allt så kan man säga att vi var på stranden en vecka och gjorde massor med grejer en vecka, även om de var utspridda.
När vi låg på stranden kanske inte är så intressant att skriva om med tanke på att vi låg och läste och badade, gick upp och åt och sen tillbaka så tänkte fokusera på de dagarna vi gjorde saker på.

Om jag minns rätt så började vi med att hyra en liten bil och körde runt lite på ön. Vi åkte till en fyr där man såg i princip hela ön, vi åkte runt och tittade på hus och sen ner till en underbart fin strand där vi såg en vild sköldpadda simma ute i vattnet.Vi åkte till en stad som heter San nicolas, var inte så mycket att se 80% av staden bestod av stängda lokala barer.

Någon dag senare så åkte vi ut med en båttur eller rättare sagt en snorkel tur. Vi snorklade över ett rev med fiskar och ett gammalt vrak från andra världskriget, vilket var hur coolt som helst. Vi fick sen slänga oss ut i ett rep från båten.

En annan dag tog vi bussen till Arubas huvudstad Oranjestad, vi gick och kollade lite hur det såg ut. Pappa klippte sig och vi åt på ett ställe som heter Yemanja, det var bland det bästa jag ätit i hela mitt liv.

En av de sista dagarna så hyrde vi en Jeep och åkte till national parken. Är otroligt glad över att vi valde att hyra just en Jeep. Vi började med att åka till ett bad ställde som heter Natural pool, det är som klippor som har format sig som en pool i havet där man kan bada. Även om vägen dit var väldigt annorlunda så var det underbart. Hela vägen dit bestod av stora stenar och branta backar, nu snackar vi inte den vanliga grusvägen utan man såg inte vad som var väg och inte eftersom det var stenar och gupp (enorma gupp) överallt. Bergochdalbana släng dig i väggen. Efter att vi varit och badat så begav vi oss till några grottor.
I första grottan så fick vi en underbar guide som började prata på massor så fort han märkte att vi inte var Amerikaner. Han visade oss runt i grottan och när vi kom ut så stod en liten get unge och skrek på oss, då visade guiden oss de andra två. Så jag stannade upp och myste lite med de då guiden berättade att de aldrig gått fram till några andra. Efter hela get grejen så visade han oss till ett litet vatten drag där det fanns fiskar, jag har glömt bort vad de heter men de är sånna pedikyr fiskar. Så vi stoppade ner fötterna till de vilda fiskarna och satt och tog det lugnt ett tag innan vi skulle vidare.
I andra grottan så fick vi en till guide som också var väldigt trevlig och förklarade om fladdermössen och kristallerna i grottan.
VI åkte sedan tillbaka till stranden vi hade varit på veckan innan.

Vill bara lite snabbt nämna de ställen som hade sjukt bra mat
Local store, med en av de bästa burgarna jag ätit i mitt liv (vi var där 2 gånger haha)
Yemanja, Där de hade bästa fisken jag ätit i hela mitt liv
Smokey Joe's, där de hade en av de bästa revbensspjällen och pulled pork som jag ätit i mitt liv (där vi också åt 2 gånger)