Postad i: Frågor och svar

Äter du några kosttillskott?

Jag äter bara D-vitamin, eftersom att jag har brist på det, men inget annat.

Finns det saker du saknar som du har gett upp nu när du ändrat dina matvanor, asså saker du än idag cravear?

Jag är väl "lyckligt lottad" eller vad man ska säga, som aldrig har suktat efter, vi säger; såser, ost, mjukt bröd etc. Det är sånt som jag undviker, men det är ju inget jag ändrat på så utan jag har bara fortsatt att låtit bli att äta det, dels för att det är mycket tomma kalorier och för att jag tycker inte det är supergott, så kan lika gärna vara utan.

Hur ofta tränar du?

Fem gånger i veckan.

Har du något mål du vill nå med din träning? Typ nå en viss viktgräns, eller bara bygga muskler?

Jag har som mål att fortsätta minska i fettprocent fast hålla min muskelmassa och fortsätta bygga mer muskler. Jag tycker att det är så roligt att börja se mina "streck" som jag kallar det, förstår ni vad jag menar med muskelkonturer?Iallafall när man ser muskeln när man spänner, jag tycker att det är så roligt, haha, så det är det jag jobbar för, att få se fler streck. Jag försöker även att släppa kontrollbehovet på vad som står på vågen. Jo visst, jag tycker att det är en bra vägledning (TILLSAMMANS med måttband) i början av sin viktresa när man hållit på ett tag så måste man få upp blicken och se det som är i spegeln istället (för att muskelmassan som jag bygger väger mer än fettmassan).

Hur ofta äter du per dag?

Jag äter tre större mål och två mellanmål och ibland ett kvällsmål om jag är hungrig.

Har du en PT som du gymmar med eller tränar du helt själv? Och vart får du dina övningar ifrån?

Sommaren 2016 ville jag få hjälp att sätta upp träningspass som skulle kunna utövas utan en gymutrustning (alltså jag ville jobba mycket med min egna kroppsvikt) eftersom jag hade ett mål då att träna kontinuerligt under hela sommaren, då fick jag jättebra hjälp av en pt på mitt gym. Jag tränar inte med pt:n, jag får papper, vi går igenom de, jag kör vidare i x antal veckor och sedan ses vi igen. Det är den metoden jag kände passa mig bäst. Idag har jag helt okej vetskap själv om vad mina muskler kräver och vad som är bra effektiv träning för mig. När jag ska sätta ihop nya pass och då behöver nya övningar, kollar jag mycket på olika instagramprofiler, en helt klar favorit är Hanna Öberg som har otroligt bra kvalité på sina videos. Hanna har även en kanonbra youtube-kanal, hon är väldigt genuin, vilket jag älskar!

Hur gör du för att ta dig till gymmet så ofta som du gör? Även när du är trött och verkligen inte orkar?

"Det är bara att göra", det tänker jag så fort jag är otaggad och för mig funkar det. Det är verkligen bara att göra. Varje gång efter att jag kört det sista setet och verkligen andats ut, då känner jag verkligen vilken boost med endorfiner min kropp har fått och jag mår så mycket bättre efter, så det är bara att börja och bara att göra det. Sen har jag påpekat detta innan, tycker du inte att det är kul, kör du inte ett pass med ett leende på läpparna, är det rätt träningsform för dig? Prova dig fram!

Vart gymmar du?

STC i Falköping. En jättefin klubb och ett kanonbra gym!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments