I torsdags kom jag och en till tjej från Sverige fram till Heathrow där vi hämtade ut vårt bagage, som var försenat, och efter det hittade ledaren oss och tog oss till ett tåg som inte gick. Efter ett tag lyckades vi ta oss till en annan terminal på flygplatsen där vi hämtade upp några italienare och en tysk.

Vi tog oss till hotellet, och fick inte komma in i våra rum på två timmar. Efter det gick allt mycket bättre, vi fick våra rum (jag delade med den tredje svensken) och kunde byta från de gula STS-tröjorna till vanliga kläder. Vi åt middag på Hard Rock Café och hopades på att de andra STS-studenterna skulle vara acceptabla.

Dag 2 var vi på Natural History Museum. Det mest spännande var nog den extremt stora sengångaren som existerade ca 10 000 år sedan och antagligen dog ut pga människorna. Vi skulle till Science Museum också men hann väl inte :(( Efter det var vi i St. James Park och såg Buckingham Palace, Westminster Abbey, Houses of Parliament och Big Ben. Vi var också i Covent Garden där det fanns en söt marknad mm.

Dag 3 gick vi till British Museum och sedan åkte vi till Camden, ett mysigt ställe med en matmarknad, flera små gatuaffärer, folk som spelade musik på gatan och häftig street art. Antagligen ett av mina favoritställen på resan. Vi åt middag på en asiatisk resturang och hade beställt mat innan men jag och en schweizisk utbytesstudent lyckades byta ut vår förbeställda sorbet till en brownie med vaniljglass och chokladsås. Den var mycket godare så det var lyckat ;) Vi åkte London Eye på kvällen i mörkret så man såg bara stadens ljus.

Just nu sitter jag på ett tåg mot Birmingham med fyra andra utbytesstudenter som kommer bo i samma område som mig.

Skriver igen när skolan börjat, hade!

Har inte riktigt tagit in att jag faktiskt åker på torsdag och sen är borta i 10 månader, trots att jag har en värdfamilj, skola och flygbiljett. Började packa idag (har lagt fram ca 10 plagg) och insåg att jag inte får plats med allt jag vill ta med (min resväska är tyvärr inte anpassad för människor). Hur som helst, på torsdag har jag förhoppningsvis packat klart och åker till England och på den här bloggen kan ni se vad jag hittar på där.

Nu ska jag försöka packa lite mer, men där har ni ett första inlägg och nästa skrivs i England, hörs!