Så fint och sån härlig dag!

I onsdags så gick vi i skolan till 12.00, sån himla kort dag. Sen tog vi bussen och åkte till Stockholm där vi fick gå fritt på stan i typ 3 timmar. Vi tog oss till Kungsträdgården och det är så himla fint där, aldrig varit i Stockholm när blommorna varit utslagna. Har jämt varit där i slutet av sommaren eller på vintern men herre vad fint det var där!

Vi gick även till Drottninggatan och till Åhléns huset för att se om det var några lappar eller något kvar sen det som hände för typ två veckor sen. Åh shit så fint det var där, så mycket lappar även fast det var så längesen det hände. Sverige är så fint, Stockholm är så fint, älskar den staden.

Efter det var vi på en musikal, Billy Eliot, herre vad bra den var!

Kan väl säga att hela onsdagen var grym!

Puss på er och ha en fortsatt trevlig helg ❤

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Denna tisdag gick fruktansvärt snabbt! När jag slutade skolan åkte jag till min bror för att låna laddare och efter att ha laddat telefonen åkte jag hem. När jag kom hem kollade jag på Riverdale! Fy vilken bra serie, rekommenderas! Den finns på Netflix, vet dock inte om den finns någon annanstans ❤

Jag fixade till håret, hade på parfym och gick mot tåget, när jag kom in till Gävle mötte jag upp pappa och åkte till Gavlerinken för att kolla på Brynäs vs HV71 (stor Brynäs fan kan jag bara säga). Vi käkade taco buffé där som alltid är lika gott och kollade sedan på matchen. Kan väl säga att man blev lite skraj när HV gör 2-2 när det bara är ca 1.5 minut kvar. Ville helst bara hem och sova då vi ska vara borta till förhoppningsvis bara 23.00 imorgon, mer om det kommer imorgon eller på torsdag 😉. Men när Brynäs gör 3-2 i förlängning så kan jag säga er att det inte bara är jag som skriker utan hela Gavlerinken (förutom killen bredvid mig som oturligt nog var HV:are)
Säger bara detta, FY TUSAN vad skönt med en vinst Brynäs och tack för den goda maten ännu en gång.

P.S dessa bilder och detta inlägg är från min telefon.

Puss på er❤

Likes

Comments

Hejsan!

Om jag hade varit lite smartare hade jag kanske kunnat vänta med denna idé lite men blev bara så fruktansvärt taggad på att lägga upp ett träningsschema nu! Detta kommer vara för er som tränar hemma och vill använda hela kroppen, det kommer komma för ben senare men vet inte när. Såklart så kommer det komma ett träningsschema för de som går på gym. Men här kommer lite utav övningar som jag brukar köra. 💪

  1. Plankan, 40 sek/1 min
  2. Benböj, 10st
  3. Mountain climbers 15st/ben
  4. 90 grader / jägarvila, minst 1 min
  5. Armhävningar, 10st
  6. Enbens benböj 10st/ben
  7. Situps 15st
  8. Rysk twist 20st
Du kör allt på en gång utan någon vila. Varför jag har lagt upp det så att man ligger på golvet varannan gång är för att du rör du dig mer och får mer puls. Efter du har kört alla 8 gånger kan du vila i ca 3min, det för inte vara för lång vila och inte för kort heller. Du ska känna att du fortfarande har lite puls och är lite andfådd. Vilar du för kort stund så får inte musklerna någon syre vilket leder till mjölksyra alltså blir behovet av energi större än tillgången på syre och väntar du för länge så har pulsen försvunnit helt.

Bilden till vänster är alltså mountain climbers, vad som är viktigt då är att du spänner mage och bål precis som i plankan. Bilden till höger är 90 grader som de flesta redan vet men vissa gör det inte rätt och står på fel sätt. Tänk på att verkligen stå som personen på bilden gör och håll armarna borta från benen.

Även armhävningar kan vissa fuska lita på, tänk på att kolla framåt och gå ner hela vägen så att bröstet nästan nuddar, om det är för jobbigt så kan du stå på knä men du ska fortfarande gör lika som en riktig. Sedan har vi enbens benböjen, där kan du börja med att hålla handen på en vägg för att få balans och tänk på att knät ska gå rakt fram om knät går inåt eller utåt så kan det skapa problem och göra ont i knät vilket vi vill undvika såklart.

När det kommer till situpsen ska du tänka på att inte gå för högt upp, om du går för högt upp så hamnar musklerna i ett viloläge vilket vi vill undvika. Så du ska inte gå upp till knäna gå ungefär halvvägs och kasta dig inte upp, det ger ingen bra träning.

Detta är en rysk vridning då du sitter i en situps och drar händerna åt sidan som på bilden. Du kan ha en vikt eller inte, det bestämmer du helt själv.

Du upprepar allt sedan 3 gånger. och om du vill lägga till lite tyngd i vissa övningar men inte har någon vikt hemma så kan du fylla en flaska med vatten så har du ungefär 1kg, lite mindre ungefär att träna med.Kör stenhårt nu!

Jag hoppas detta var intressant och att ni använde er av det. Kommentera gärna vad ni vill att jag mer ska lägga upp här!

P.S bilderna jag använde kommer från google

Puss på er och ha en trevlig fortsatt dag. ❤

Likes

Comments

Hallå hörni!

Idag fick jag värsta suget på att börja blogga så jag tänkte ja men varför inte liksom. Jag är dock lite rädd över att det jag skriver och lägger upp kommer att bli ointressant och tråkigt men förhoppningsvis så blir det inte så.

Som jag skrivit i min personliga beskrivning så har jag skrivit vad jag kommer att skriva om och lägga upp på denna blogg. Men för att förtydliga lite så kan det någon gång kanske komma ett träningsschema både för de som tränar på gym och de som inte gör det. Det kommer nog säkerligen smita in några bilder på god mat och även annat intressant så om detta låter intressant så tycker jag att ni verkligen ska ge min blogg en chans.

Puss på er och ge det någon vecka eller några så är jag lite intressantare då än nu! ❤

Likes

Comments