Hej alle,

Så er min første uge i Ravenna gået, og jeg tænker, at jeg lige vil opdatere jer.

Jeg ankom onsdag d. 31 august i Muskegon lufthavn, hvor min værtsfamilie, der består af min host-mom på 71, min værtssøster på 16, og min anden værtssøster fra Thailand på 17, kom og hentede mig. Det var noget af det mærkeligste og sjoveste nogensinde, da man aldrig har mødt dem før, men alligevel kender dem.

Vi kørte egentlig bare direkte hjem, da mit fly var forsinket, så klokken var blevet lidt mange. Jeg fik en housetour og ellers bare lidt at spise.

De første par dage her var lidt hårde, da jeg havde svært ved at føle mig tilpas (hvilket er helt normalt), og jeg ville egentlig bare gerne hjem i de vante rammer, som jeg kender til. Jeg snakkede med min værtsmor og mor om det, og det var så rart endelig at høre hendes stemme igen - det hjalp!

Torsdag aften var jeg til mit første football game, og fredag aften var vi ude at se verdens største vandkunst ved michigan lake - det var virkelig smukt! Lørdag holdte vi noget birthday party for mine 2 værtssøstre og mig, da vi alle har fødselsdag i juli. Her kom noget af deres familie og venner, og det var specielt men skønt at møde dem. Min værtsmor havde lavet en masse lækker mad og bestilt en flot kage, og er så taknemmlig for at hun gør alt det for os<3 Min værtsmor er også god til at lave lækker mad, og jeg får også kogt broccoli og gulerødder her, mor;))

I søndags havde jeg min første kirketur, og det er SÅ anderledes fra DK. Der er levende musik, præsten er så fuld af energi og folk lever sig virkelig ind i det- jeg er vild med det! Efter det tog vi til Muskegon og købte sportssko, fik ordnet mobiler og så spiste vi på en hyggelig restaurant som havde alverdens mad. Derefter tog vi ud og fiskede ved en sø, meget hyggeligt og chill - fik fanget en lille fisk, hihi.

SKOLE:

I går startede jeg så i skole, og det var en meget sjov oplevelse. Vi tog skolebussen kl. 7:10, hvilket betød, at jeg skulle meget tidligt op (kl 6), hvilket jeg ikke er vant til, hæhæ. Skolebussen er præcis som i film, men det er skolen ikke rigtig, da min skole er ret lille med kun 450 elever - dog kan jeg rigtig godt lide den, da det ikke er så voldsomt.

Min første time starter kl 7:40 og min sidste time slutter kl. 2:40. Mit skema ser sådan her ud, og jeg har de samme fag hver dag:

1 periode - Lifteime PE - det er som normal idræt, spiller spil, muskeltræner osv.

2 periode - English 09 - jeg har det på freshman niveau, da udvekslingsstudenter skal starte med det på min skole;)

3 periode - Chemistry - Som kemi derhjemme, dog laver de ikke ret mange forsøg herovre.

4 periode - American History - min lærer i dette fag er noget af det sjoveste, meget motiverende.

5 periode - Algebra 2 - Synes jeg bliver positivt udfordret ;)

6 periode - Anatomy and physiology - meget det samme som biologi, der er bare mere fokus på kroppens funktion og organer.

7 periode - Choir - her synger vi og hygger os. Har en meget sjov og lidt weird lærer, men hun gør bare timen endnu sjovere haha.

Indtil videre kan jeg rigtig godt lide skolen, men det skal jeg ikke sige for hurtigt ;)) Jeg spiser frokost på skolen, og det er også meningen, at jeg skal spise morgenmad dér, men har ikke haft tid til det indtil videre. Frokosten er ikke den lækreste, de prøver at gøre den sund, men det går ikke så godt, desværre;// Dog kan jeg godt holde det ud, men lad os se hvor lang tid der går.

Folk er rigtig søde her, og de vil kun en det bedste. Jeg har virkelig strugglet med at åbne det locker jeg har fået tildelt, og bliver nødt til at spørge en random på gangen hver gang - gotta learn it.

Efter skole i dag tog jeg til min første cheerleading practise sammen med en anden thailandsk udvekslingsstudent (Nam) og det var ret sjovt. Vi lærte deres cheer moves, og jeg må indrømme, at det er lidt svært at huske dem alle - lad os se hvordan det går i morgen.

Det er et lidt langt indlæg, men har simpelthen oplevet så meget på bare én uge, det er helt utroligt. Det gør også, at man er ret træt hver aften, og passa og jeg går ofte i seng ved en 9-tiden.

Jeg har det rigtig godt og er utrolig taknemmelig for min værtsfamilie! Håber også, at I har det godt i dk <3

- Kram fra mig aka kir

​de første dage her<3

Til watershow i grand Haven

første skoledag!!

Design din blog - vælg mellem masser af færdige skabeloner på Nouw, eller lav din egen: "peg og klik" - klik hér!

Jeg er ankommet hos min værtsfamilie, og tænkte, at jeg lige ville fortælle lidt om de to sidste dage i New York.

DAG 2:

Dag to startede ud med endnu et møde, denne gang om forskellige situationer man kan komme ud i hos ens værtsfamilie. Vi snakkede lidt om det, og efter det skulle vi lave små skuespil som handlede om de forskellige cases.

Efter det gik turen til lower Manhattan, igen med Eddie som guide, hvilket var virkelig fedt, da han er utrolig cool. Vi fik set Brooklyn bridge, 9/11 memorial og selvfølgelig Soho, hvor jeg selvfølgelig fik købt lidt;) vi spiste aftensmad på et amerikansk burgersted - minder meget om Mac D og burgerking.

Derefter gik turen hjem, vi fik sunget lidt (meget) i bussen, og ellers hyggede vi bare indtil vi smuttede i seng.

DAG 3:

På dag 3 havde vi igen et møde, men et meget kort et af slagsen, hvor vi fik lidt informationer om flyturen ud til vores værtsfamilier.

Derefter tog vi bussen ind til byen igen, hvor vi blev sat af ved WHOLE FOODS, hvilket er et overdrevet lækkert supermarked, hvor man kan få det lækreste frugt, salatbar, sushi, pizza og meget andet.

Efter vi havde købt det vi ville have til frokost (en panini og frugt i mit tilfælde) gik vi over i central park, som ligger lige ved siden af, og spiste vores mad, spillede spil og bare hyggede og slappede af.

Og så blev det tid til det alle os piger havde glædet os til, nemlig at komme ud i outlet Jersey gardens, som dog var en del skuffende:/ Det eneste jeg fik købt var en body mist, så det var lidt ærgerligt, men set på den positive side fik jeg ikke brugt så mange penge;)

Vi tog noget burgerking med hjem på hotellet, og ellers gik resten af aftenen ellers bare med hygge og en hurtig tur i hotellets pool.

I dag var så tid til at sige farvel til de fleste af de andre piger, hvilket var meget trist, men heldigvis fløj jeg sammen med 2 meget søde piger, også fra dk, hele vejen til Muskegon - meget rart at have nogle at følges med.

Det var alt for nu:-)

Knus mig❤️

Hej alle

Endnu en dag er gået i New York, og i dag skal vi på sightseeing i lower Manhattan, hvor vi i går var på sightseeing på upper Manhattan efter et møde. Det var en utrolig spændende dag, hvor vi så en helt masse af New York, blandt andet Broadway, Central park, Manhattan og Greenwich village.

Vi havde den sjoveste turguide, Eddie, som vidste alt der er værd at vide om New York. Ham mødte vi i starten af vores tur på grand central terminal, hvor vi også spiste de lækreste (!!) burgere på Shake Shack!

Efter den 4 timer lange sightseeingtur blev vi sluppet løs ved times square, hvilket var lidt overvældende, da der er så mange mennesker, og det hele er så stort - dog var det virkelig fedt.

Jeg brugte de 3 fritimer sammen med Lea og Olivia - vi havde et meget stramt shoppeprogram og nåede ikke det hele, men resten må vi gøre i dag i Soho. Til aftensmad købte vi noget blandet salat, som vi tog med tilbage på hotellet.

Jeg skal snart ned at spise morgenmad, hvorefter vi har endnu et møde, og så går turen til lower Manhattan!

Jeg håber, I alle har det godt!❤️

Hej alle

Så er jeg ankommet til New York, eller det gjorde jeg faktisk kl 13:00 amerikansk tid i dag, så det er ved at være et stykke tid siden. Det var en rigtig god flyvetur uden nogen problemer, så det var rigtig rart! Da vi ankom til Newark skulle vi igennem en sidste tjekning af papirer og fingeraftryk. Derefter blev vi hentet i en bus sammen med mange andre udvekslingsstudenter fra Norge, Italien, Tyskland, Spanien og Finland.

Vi blev så indlogeret på vores værelser og jeg deler værelse med 2 søde piger fra henholdsvis Norge og Italien;) Ellers har vi bare spist pizza og salat, og jeg kunne ikke ønske mig en bedre gruppe at rejse med fra Danmark - vi har det så sjovt sammen.

Nu vil vi snart smutte i seng, for vi er utrolig trætte og i morgen venter en dag med sightseeing på Manhattan!:-)

C ya!

Hey alle

De sidste par dage har jeg været i Sverige sammen med nogle venner, og det har været så skønt bare at kunne nyde den sidste tid med dem! Vi har spillet en hulens masse røvhul og fisk, været ude og bade og bare hygget ved bålet. Der er nu kun 3 uger til at jeg rejser, og det går mere og mere op for mig, at jeg skal afsted i 10 måneder! Jeg er lidt skræmt, men jeg glæder mig også utrolig meget til at hoppe ud i det. Tiden indtil jeg skal afsted skal bruges på arbejde, pakning og så skal jeg ses med lidt venner for at få sagt ordentligt farvel.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at de næste 3 uger kommer til at gå lynhurtigt, og lige om lidt er det min tur til at sige adios amigos;)

- Kirstine

Hej alle og velkommen!

Da jeg rejser til USA som udvekslingsstudent efter sommerferien, har jeg valgt at lave en blog, både for mine venner og families skyld, men også for min egen, så jeg har en lille "dagbog", hvor jeg kan skrive alt det, jeg kommer til at opleve ned.

Jeg fik min familie helt tilbage i marts, hvor jeg blev ringet op af Explorius (den organisation jeg rejser med), som fortalte mig, at en familie havde valgt mig! Mit ønske om en nordlig stat gik i opfyldelse, for jeg skal nemlig til Michigan, som ligger helt op mod Canada. Der skal jeg bo hos en ældre dame på 71 (Caron), en pige på min alder (Mersaidee) og derudover skal jeg bo sammen med en anden udvekslingsstudent fra Thailand også på min alder (Passamon)! De virker utrolig søde alle tre, og jeg kan slet ikke vente med at møde dem! De bor i byen Ravenna, som er en lille by med ca. 5000 indbyggere, der ligger en halv times kørsel fra Michigan Lake. Derudover skal jeg bo på værelse med Passamon, som jeg tror bliver anderledes og sjovt! Jeg rejser lørdag d. 27 august, hvilket er forholdsvist sent, men synes nu det er meget rart lige at have en måned, hvor jeg har tid til at få sagt ordentlig farvel til veninder, familie osv.

Jeg har fået taget alle mine vacciner, det eneste jeg mangler inden jeg kan tage afsted er, at jeg skal ind på ambassaden, hvilket jeg har fået en tid til tirsdag d. 28 juni. Tiden har bare at gå stærkt de næste to måneder, for jeg kan slet ikke vente med at komme afsted!