Siden sidst har vi nu tilbragt en uge i Auckland, en rigtig dejlig by! Vi har shoppede lidt igen..💸 været kulturelle på kunst museum 🖼 og i en fantastisk smuk park i Auckland domain! 🌿

Pga Justin Bieber tog et smut forbi Auckland var vi hjemløse, da alle hostels var fuldt booket!
Så prøvede vi Couchsurfing og en venlig mand Neil sagde ja til at have os boende, selvom han allerede havde to piger fra England og Indonesien til at være i hans stue 😉 vi tog på karaoke bar om aftenen, og om morgenen lavede han full english breakfast😏

De sidste to dage blev vi boende ved Niel sammen med pigerne imens han var på forretningstur i Wellington.

Nu er vi startet på vores New Zealand eventyr med kiwi bussen. Vi startede i hot Water Beach, hvor vi gik en smuk tur ned til stranden med en hule, som er med i Narnia. 🦁🦁
Vi så også stingrays i vandet!

Om aftenen var vi nede ved stranden, hvor vi skulle grave vores egne hot pools! Undergrunden er nemlig så varm, at vandet under sandet er 60 grader varmt!☄️

Nu er vi i waitomo, hvor vi slapper lidt af og i morgen går eventyret videre! 🗺

Flyt din blog til Nouw - nu kan du importere din gamle blog - klik hér!

Update time 🐮🐮
Vi forlod Myanmar den 13 marts og drog mod Singapore, hvor vi tilbragte to dage! Den trælse start i lufthavnen inkluderet i at en fummergøj af en tysker havde forvekslet sin taske med Lotte og havde taget den med sig, så vi brugte en meget forvirrende time i lufthavnen indtil han fandt os og vi fik byttede tasker! Hurra!

Singapore var en kæmpe omvæltning fra Myanmar og Thailand, lige pludselig var man i en by som ikke kun var ren, men også har et hav af shoppingcentre 😍😍 så ja vi brugte dagene på at shoppe ( især Lottes kort bløder lidt💸da asiater er en str: S/ onesize er der mange ting jeg ikke kan bruge ).
Om aftenen tog vi ned på havnen, hvor vi så Gardens by the Bay og ville have været på rooftop bar, men vores tøj matchede ikke dresscoden 😅

Vi har været på en tre dags trekkingtur, hvor vi gik fra Kalaw til Inle Lake, som var små 65 km i bjergene 🚶🏽🚶🏽 vi overnattede begge dage ved to forskellige lokale stammer, som bor i bjergene - det var en virkelig flot og skøn tur, hvor vi havde to søde franskmænd med plus en virkelig god guide Gita! Det eneste minus var nok, at vi begge stadigvæk ikke var på toppen efter de fandens malariepiller!
Vi tilbragte derefter nogle dage i Inle med at slappe af, bruge en dag ude på søen ( vi havde en sød bådfører, som prøvede med hans minimale engelsk evner, at opfører sig som guide 👌🏼) og tog også et cooking class, sammen med 3 andre dansker! Josefine, Maria og Signe, vi lærte at lave forskellige lokale retter. I Inle mødte vi Josefine og Caleb, som vi tog ud til vinsmagning med og derudover tog tilbage Yangoon med, hvor vi tilbragte den sidste dag sammen 😌
Alt er vel og vores maver er tilbage til normalt 🛩🛩

Vi begyndt på malaria piller da vi skulle mod Mandalay som ligger tæt ved malaria områderne! Dette har dog ikke været en succes.. 🤢💩fint jeg skal bare aldrig nogen steder hen hvor de har en snert at malaria!! Så de lande er bare ikke noget for mig 😁
Vi endte begge med at få det ret skidt, så Mandalay fik vi ikke set meget af, dog en trøst, er der heller ikke så meget at se!

Det var et lækkert hostel vi boede på, med mange flinke mennesker! Vi gik rundt i byen og fik set blomstermarkedet💐 deres form for storcenter 🏢og Mandalay hill hvor vi blev kørt af en scooter med en sjov sædevogn! ⛩🌇🛵 Vi så den 1,2 km lang teak træs bro, U bein bridge, den er byggede i 1850 og menes at være den længste teakwood bro i verden!

Vi besluttede at rejse med minibus til Kalaw, sikke en tur! vi begge havde kvalme og var lidt bange for at hvis vi kastede op ville det nok også komme ud af den anden ende 😑😄😄
Med snoede bjergveje, Så er 6 timer meget lang tid!🚌
Dagen i kalaw er brugt på at slappe af og få det bedre og vi skal på tre dags trekking tur til inle Lake! 🏃🏼‍♀️

Vi er lige ankommet til Myanmar først i Yangon! Det minder og meget om Bangkok i den vis at det er en stor by! Meget beskidt og hektisk! Vi var ikke vild med det så vi tog straks videre til Bagan!
I Bagan har vi set utrolig mange templer ⛩⛩ Bagan er et gammel tempel rige, hvor der stadigvæk står omkring 2200 templer tilbage, som er bygget fra slutningen af 1000 til 1300 tallet, hvor byen blev tabt til det Mongolske rige 😌
Vi lejede en el-scooter begge dage, som vi så fræsede rundt på mellem alle disse templer( den løb dog også tør for strøm en enkel gang, men alle er så søde her, så de ringede efter vores scooter mand 😂)
Vi stod tidligt op en morgen, da vi skulle ud og flyve i luftballon henover området - og hvilken fantastisk oplevelse det var! Billederne kan ikke vise hvor smukt det var i virkeligheden, men kan give et lille hint 😍😍🌅
Alt i alt er det et virkelig flot område, det eneste uheldige var at vi åbenbart var blevet placeret på et motel tæt på et tempel der havde bøn fra 4:30-5:10 om morgen 😑😑

Så har vi forladt øen koh chang! Sikke nogle dejlige afslappende 4 dage!
Lørdag besluttede vi os for at tage på stranden🏝☀️ det resulterede i at vi alle tre blev godt solbrændt! 🔥

Så vi tænkte vi ville prøve at tage i byen! Vi fik en ny roommate Garrett fra the States som joined i et spil Uno og byturen!

Dagene derpå blev brugt på at pleje vores røde hud i skyggen og ved poolen ☺
Louise fik en aloevera aftersun massage, hvilket var lige hvad hendes ryg trængte til!👌🏼

Vi fik sagt farvel til Louise som rejste hjem til DK og vi tog turen videre til Myanmar! ✈️

Vi er startet i Yangon, der er sindsyg varmt!☀️
Lotte og jeg har lidt samme følelse med Yangon som Bangkok(varm, hektisk, beskidt) så vi smutter nu videre til Bagan med natbussen! 🚌!!

Vi var med bussen til Chiang Rai, hvor vi tilbragte to dage med at se "the Golden triangle", et opium museum og det imponerende flotte tempel "the White tempel". Dog var den bedre oplevelse i Chiang rai vores tur på katte cafe 🐱🐱😂

Derfra tog vi til nationalparken Khao Yai, hvor vi var på en halvdagstur da vi ankom og på en heldagstur dagen efter. Her så vi blandt andet en flagemusegrotte, så 2 million flagemuse forlade deres "hjem" ved solnedgang for at jage aftensmad, krokodille, gibbonaber, en Hornbill, en elefant - ja det var en ret fed oplevelse!
Og nu er vi så endt på øen Koh Chang, hvor vi bare slapper af de sidste 4 dage vi har før vi vender snuden mod Myanmar 🛩🛩
PS vi er alle blevet meget solskoldet, så dagen i dag er bare gået med at lægge i skyggen og smøre os selv ind i aloe vera 😅😅 dog har vi det godt og humøret fejler ingenting 🙌🏽🙌🏽

Vi ankom til Chiang Mai med natbussen🚌 🌙Der fik vi indlogeret os på et lækkert hostel baan Khun! Det ligger meget centralt og blandt en masse andre hostels.🏘
(Og her bor vi for 20 kr om dagen 🙌🏼🙌🏼) der bor nogen flere på hostels og hostelmutter er super flink til at hjælpe!

Chiang Mai er en meget mere behagelig by, til trods for den er den største by i den Nordlige Thailand. Folk virker bare til at have bedre tid ⏱
I går var vi oppe og se Wat Phra That Doi Suthep, det er et tempel på et bjerg, du skal bestige 304 trin for at komme derop.! ☀️
Vi så et kendt asiatisk band, eller det tænker vi de var, eftersom der lige pludselig var et hav af asiater, der løb meget begejstret efter dem i et forsøg på at få et billede 📸 louise blev trimlede ned og gik ind i en af dem!

Vi slappede af i en blomster park, da vi følte for bare at nyde tilværelsen!

Vi var på en to dags trekking tur, hvor vi blandt andet skal besøge et elefant reservat, en lokal stammelandsby og prøve bamboo rafting 🏕🏕 første del af turen gik meget opad, der syntes mine lunger ikke at det var fantastisk sjovt! Men senere gik det op, ned og ligeud og det var meget OFF Road! 😄

Så vi fik travlt for vi skulle videre med aftenbussen til chiang rai!

Det var alt for nu ✌🏽

Så ankom til Thailand med en lækker flyvetur på 2x 6timer med et lille stop i Qatar. Vi er i live 💪🏽💪🏽

Vi blev hentet i lufthavnen og transporteret direkte til vores hostel, såå det var pænt nemt 😌😌 Louise kom først fra New Zealand ved en halv et tiden.

Første dag, har vi brugt på først at søge om vores visum til Myanmar, derefter har vi bare udforsket Bangkok lidt. Bangkok er en utrolig hektisk by, samtidig med det er 35 grader, så man får hurtigt lyst til at tage væk herfra 😂 Derfor slog vi hovederne sammen og planen er derefter at vi tager nattoget til Chiang Mai 🚞🚞
Her er lidt billeder!

December kan være hård og trættende både pga vejret, det er den kolde tid, og arbejde i weekenden... men jeg syntes faktisk ikke det er så slemt igen, især ikke fordi jeg sørger for at ses med skønne venner og hygger med familien! For to år siden brugte jeg december måned på at gå ledig, tuller rundt og virkelig hygge mig. Det var bare lige mig! Haha men for at komme på et andet emne; så er der nemlig kun 8 uger til vi rejser! Og jeg glæder mig mere for hver dag der går :)