Et sted hvor du hurtigt kan føle dig meget lille, blandt de mange høje bygninger!
Vi brugte første dag på at gå rundt på times square og hen til central park! Der var rigtig lækkert vejr og vi nød Jazz, sodavand og sol!

Anden dag var sightseeing! Vi så 9/11 memorial, hvilket er fantastisk rørende, smuk og spændene!
Remembering is important, so history wont repeat itself.
Så så vi the statue of liberty!🗽 Brooklyn bridge🌉Manhatten by Night 🌃 og til aften var vi ude at spise pizza med Lottes veninde Signe og hendes veninde Emma, de er begge aupair i new York!
Sidst dag på vores rejse inden turen gik hjemad, var vi på shopping spree! Jeg købte en känken i orange som jeg allerede er enormt glad for!

Design din blog - vælg mellem masser af færdige skabeloner på Nouw, eller lav din egen: "peg og klik" - klik hér!

Vi tilbragte ti dage hos Lottes hostfamilie fra dengang hun gik på highschool.
De bor i en lille by chester i Illinois. Først var det lidt underligt at skulle lade som om man er hjemme, når det er et sted, med mennesker, jeg aldrig har mødt før. Men til sidst var det meget normalt og jeg hørte til!
De er en højrøstet familie og de bander en del! Men ej hvor er de også bare de kærligste, sjove og hyggeligste mennesker.

Lotte viste mig hvor hun gik i High School og løb track.
Vi tog ind til St.Louis hvor vi så the arch! Den gamle katolske kirke. Og det gamle parlament.
Vi fik ordnet negle med Alicia (mom) og pigerne.
Og var i vandland, hvor Lillemand ikke var til at overtale ned i vandet eller op da vi skulle hjem igen.

Lotte fik besøgt sine veninder, imens jeg så film med deres to piger eller passede deres nevø.

Det var dejligt med en uge med familie hygge!

//Washington

Hvis der nu var tvivl om the Capitol er det Washington.
Der tilbragte vi tre dage, i en Airbnb som var lettere klam men billig! Det var et dele rum men heldigvis var vi alene! Vi skulle jo kun sove i rummet så vi overlevede og brugte alle timer inde i byen, indtil vi tog aftentoget hjem.

Vi så hele national mall, det er alle de store sightseen monumenter, de er simpelthen samlet i samme område; lækkert!
Washington var både vildt spændene, men også utrolig smuk!

En af aftenerne fik vi den dejlige oplevelse at i vores område var der sket, måske et mord, for politiet holdte rundt om et hus med pistoler og dagen efter var der blodige fortrin på fortorvet og fra det ene hus til det andet! Så det var et hyggeligt nabolag at bo i!

Vi var så heldige at denne weekend var gay pride celebration; fedt at være med til! Der var så mange mennesker for at se paraden!

California!
Vi ankom til LA med flyet fra Fiji. Det var noget af en udfordring at finde vores hotel, som åbenbart var lejligheder, men vi fandt det!
Dagene i LA gik stærkt, den ene dag gik vi utrolig meget, over 30 km, ind til byen og udforske! Vi så det kinesiske kvarter og et uni campus. Alle gik med hue og kapper, da det passer med de graduater 👨🏽‍🎓👩🏼‍🎓
Vi så Hollywood! Vi gik walk of Fame, tog en Tour rundt i Hollywood Hills, Beverly hills, så hvor de kendte bor, eller vi så deres porte og tage😑😄

Vi besluttede os at leje bil; så vi kunne få lidt mere frihed med hvad vi ville se! 🚙

Vi startede turen med at køre til Venice Beach: hvor vi så en ægte lifeguard og hans tårn! 🏄🏽‍♀️
Så tog vi mod San Diego. Det var en hyggelig by, nede ved deres konference center er der en park, med en masse citater fra Martin Luther King.

Så kørte vi til Santa Barbara! En fin by med en smuk hovedegade, vi spiste på en restuarante som var dansk ejede, Andersen.

Vi kørte til Solvang den danske by, dog minder den ikke om hjemme, men måske mere en blanding af Holland, Danmark og Tyskland 😄dog enormt sød!

Så til Monterey, hvor vi så mr Hearst Castle, hvilket er helt fantastisk! Han har taget alt arkitektur, fra en rejse han tog med sin mor, og brugt i hans fine slot! Så det føles som om du er i Italien, Frankrig, Tyskland og meget mere!

I San Francisco boede vi hos en Couch surfer Katrina, hun bor på en housefloat, i Marine Bay området på den anden side af Golden gate bridge. Så vi har kørt over den et par gange 😄🌉 Vi mødtes med Heidi, Lottes veninde fra gymnasiet, som er aupair og skal tilbringe det næste år i denne smukke område! Vi var ude at spise, så en fantastisk udsigt over byen og shoppede i vintage shops. En af dagen kom vi til at gå midt i et karnevals løb. Så vi gik blandt en masse udklædte unge!
Efter et par dage i San Francisco gik turen mod Las Vegas.

Dog stoppede vi i Bakersfield, og overnattede, da strækningerne mellem de forskellige byer er ret lange!

Las vegas er en speciel og interessant oplevelse! Menneskerne er søde og lidt spøjse, og man oplever og ser ting vi tænker du kun ser der!

Efter Las Vegas tog vi til Bastow, som er en lille by ved route 66. Vi besluttede os for at hoppe på den historisk highway på vires vej tilbage tik LA. I Bastow så vi en film(Guardian of the Galaxy) i et old School drive In theater! 🚙🎥🎞samt boede på et motel tilbage fra 1922. Dagen efter trillede vi mod Santa Monica.

Tilbage i Los Angeles bor vi i en Airbnb i en trailer. Vi har set Warner brothers studio! Fed Tour! 🎭

Nu flyver vi mod Illinois, for at besøge Lottes host familie! ✈️

Fiji time!
Er noget vi har brugt de sidste 7 dage på. Og det har bare været lækkert, vi har ø hoppede med en cruiser, som sejler rundt til alle øerne, så vi har været på tre øer udover fastlandet.
Vi startede på en af de øer, der var længst væk Gold coast, lille ø med 30 beboer udover de 15 gæster, første dag var vi dog kun 6 gæster 🙈Vi har lagt i solen (med faktor 50) badet i det lækre turkise vand, taget på eventyr for at finde en endnu lækre strand! Hvor vi blev fulgt af resortets hund Romeo, vi kom godt nok på afveje og ente på hjemturen at gå i vand til brystet!🌊
Næste ø! White sandy Beach.
White sandy er en større ø med flere gæster, vi var ude og snorkle for at se mantarays, de var desværre ikke at se, da sæsonen ikke helt er startet. Så har vi leget med reception damens to små børn.
Og selvfølgelig ligget på stranden noget mere!☀️☀️

Tid til den sidste ø! South sea Island, det pacific ocen er dog blevet ramt af en cyklon, så vejret var ikke helt med os før om eftermiddagen🌦🌤
På båden nød vi noget vodka juice med to canadiske piger og en norsk gut vi har fulgtes med på alle øerne. 🍹South sea Island er en lille hyggelig ø!
Du kan gå rundt om hele øen på 5 min. Så den sidste dag blev brugt på at ligge på stranden og slappe af!

Vi tog afsted torsdag kl 2140 og vi ankom i LA torsdag kl 15, så vi er gået tilbage i tiden😄🤙🏼vi nyder nu LA skønne vejr og interessante mennesker!

PS. jeg blev solbrændt igen på første dagen på båden (selvom der blev brugt sunblok)og det resulterede i en flot afskalning! ☀️

Resten af sydøen!

Siden sidst, har vi rejst med kiwi bussen ned af vestkysten på sydøen i New Zealand. Her har vi blandt andet prøve at surfe i westport (det lykkes lotte at komme op og stå på brættet, mens jeg kom op på knæerne 🙌🏽🙌🏽) Det var virkelig en fed oplevelse og lotte vil i hvert fald gerne prøve at surfe igen.. Me, not so much(more the diving type)😘 efter westport tog vi til Lake Mahinapua, hvor der var en kæmpe klæd ud fest for alle der rejser med kiwi. Jeg fik spillede en masse pool med en fyr der hedder Adam, mens lotte var i baren med en svensker 😂😂✌🏽️
Dagen efter var det op på bussen igen og videre til Franz Josef.
I Franz Josef blev vi to overnatninger, hvor vi mødte tre andre danske piger, som ved et tilfældig var indlogeret på sammen værelse. Vi har rejst med disse damer lige siden ☀️ vi tog med helikopter og kom op og gå på glacieren - utrolig flot!
Derefter tog vi til wanaka og så queenstown. Vi brugte en uge i Queenstown på at slappe af og gå i byen. Lotte prøvede the Nevis Swing, hvor hun et kort øjeblik troede at hun skulle dø 😂
Vi hitchhikede ned til Dunedin bare for en dagstur👌🏽 dog fandt vi ud af at det var en pænt fed by, som man sagtens kunne bruge flere dage i.

Nu er vi i Christchurch, hvor vi nyder den sidste dag med pigerne, før vi imorgen tidlig rejser mod sol og strand på Fiji 👙👙

Det er hammer svært at få alle detaljerne med, især fordi vi er nogle tumper til at skrive det ned, men det vigtige er at vi har det godt og nyder fuldt ud at rejse!
Knus!!

Sydøen er så fiin, vi var så heldige at tage færgen fra nordøen, mens stormen Debbie stadig hyggede sig i New Zealand, så i stedet for at se delfiner svømme ved siden af færgen, brugte vi hele turen med hovedet i en papirpose 😷😷

Men til sydøen vi kom!
Her brugte vi den første dag i Nelson. Her så vi Queensgarden, en katolsk kirke, var på marked og gik op til toppen af er bjerg, hvor vi stod i midten af New Zealand (ifølge skiltet 😁)
Dagen efter blev vi hentet af Cliff og Valaria, som vi har brugt en hel uge sammen med! Ej hvor var det hyggeligt - nærmest som at få et par ekstra bedsteforældre 🙌🏽🙌🏽 De bor lidt ude fra byen Motueka, på en kæmpe grund med egen lille park.

Vi har hjulpet Cliff i haven i cirka fire timer om formiddagen indtil klokken 13, hvor vi har spist frokost og derefter har haft resten af dagen fri. Vi er blevet forkælet og fodret med masser af lækker mad (Jeg tror vi begge har spist for to hele ugen 😂). Valaria er opvokset i Kazakstan, det tidligere Sojvet, så det har været vildt spændende at høre hendes historie omkring Sojvet samt prøve forskellige russiske retter (Easter bread smager så godt 🐣🐣)

Vi havde en optjente fri dag om lørdagen hvor vi tog i National Parken Abel Tesman, hvor vi gik rundt i parken, for derefter at sejle tilbage i kajak 🏔 Solen skinnede fra en skyfri himmel, guiden var flot og informeret, så alt i alt en lækker dag ☀️ mistede desværre også mine solbriller, så jeg må finde nogen nye!

Vi kom ombord på kiwi bussen igen mod westport og denne gang virker det til at være en bus fyldt med mennesker man kan have det rigtig sjovt med!

Det var alt for nu 🎈🎈

SWEET AS!
Vi har nu set hele nordøen! 🤙🏼

Det næste efter Hot water Beach var Waitomo. Det var et hyggelig overnatning med eget værelse hvor vi slappede af, gik en tur og fik en is😉

Undervejs til næste by stoppede vi i Hobbiton! Og vi var begge pænt excited over det fantastiske landskab! Det var så detaljeret og smukt! 💐

Så ankom vi til Rotorua med 2 overnatninger, vi boede på et andet hostel end dem fra vores bus. Det var lille og hyggeligt, vi mødte en dansk pige Maiken som havde sejlede over Atlanten! Og kender de dejlige drenge fra kurs mod fjerne kyster😉

Næste by var Taupo hvor vi boede på et hyggeligt Hostel Tiki Lodge, der boede mange longterms beboer så de kendte hinanden rigtig godt! Om dagen var vi ude og river rafte - vildt fed oplevelse! 🌊 og Om aftenen tog vi i byen med dem fra hostlet💃

Fra Taupo til River Valley havde vi et stop i Tongariro national park, utrolig smukt!
River Valley var meget som at være på lejrtur bare med en masse englænder!😄
Vi tog på en hike og hyggede os med spil med to drenge hjemmefra Kevin og Jonas!

Og nu har vi tilbragte nogen dage i Wellington, hvor vi har været på museum, og fejrede Lottes fødselsdag med sushi og rødvin! 🍣🍷

Så begyndte det dårlig vejr! Eller det var begyndt lidt med regn, men nu også med blæst og meget regn☔️ vi tog op og så Mount Victoria i øsende regn og derefter i biffen og se den fantastiske film Beauty and the Beast! (Virkelig smuk film) 💃🦁
Så havde vi en dag hver for sig hvor jeg var i weta Cave studio og shop, rigtig fedt selvom jeg egentlig vidste det meste om LOTR da jeg har set alt ekstramateriale (lidt nørdede er jeg dog når det gælder ekstra materialer på gode film) 🙈🎥

Soon to be on the South Island!! CHEERS

Siden sidst har vi nu tilbragt en uge i Auckland, en rigtig dejlig by! Vi har shoppede lidt igen..💸 været kulturelle på kunst museum 🖼 og i en fantastisk smuk park i Auckland domain! 🌿

Pga Justin Bieber tog et smut forbi Auckland var vi hjemløse, da alle hostels var fuldt booket!
Så prøvede vi Couchsurfing og en venlig mand Neil sagde ja til at have os boende, selvom han allerede havde to piger fra England og Indonesien til at være i hans stue 😉 vi tog på karaoke bar om aftenen, og om morgenen lavede han full english breakfast😏

De sidste to dage blev vi boende ved Niel sammen med pigerne imens han var på forretningstur i Wellington.

Nu er vi startet på vores New Zealand eventyr med kiwi bussen. Vi startede i hot Water Beach, hvor vi gik en smuk tur ned til stranden med en hule, som er med i Narnia. 🦁🦁
Vi så også stingrays i vandet!

Om aftenen var vi nede ved stranden, hvor vi skulle grave vores egne hot pools! Undergrunden er nemlig så varm, at vandet under sandet er 60 grader varmt!☄️

Nu er vi i waitomo, hvor vi slapper lidt af og i morgen går eventyret videre! 🗺

Update time 🐮🐮
Vi forlod Myanmar den 13 marts og drog mod Singapore, hvor vi tilbragte to dage! Den trælse start i lufthavnen inkluderet i at en fummergøj af en tysker havde forvekslet sin taske med Lotte og havde taget den med sig, så vi brugte en meget forvirrende time i lufthavnen indtil han fandt os og vi fik byttede tasker! Hurra!

Singapore var en kæmpe omvæltning fra Myanmar og Thailand, lige pludselig var man i en by som ikke kun var ren, men også har et hav af shoppingcentre 😍😍 så ja vi brugte dagene på at shoppe ( især Lottes kort bløder lidt💸da asiater er en str: S/ onesize er der mange ting jeg ikke kan bruge ).
Om aftenen tog vi ned på havnen, hvor vi så Gardens by the Bay og ville have været på rooftop bar, men vores tøj matchede ikke dresscoden 😅