Akkurat nå sitter jeg på flyplassen i Kuala Lumpur i Malaysia på vei til Phuket, her har jeg sittet i snart syv timer og har heldigvis bare en halvtime igjen før boarding.

Flytt bloggen din til Nouw - nå kan du importere den gamle bloggen - klikk her!

• 155 lesere

Det såg vist lenge ut til at det forgje innlegget faktisk ble mitt siste innlegg, heldigvis ikke fordi jeg omkom i en bussulykke, noe jeg på et punkt var veldig sikker på at kom til å skje. Jeg har aldri vært så redd i hele mitt liv og satt med hjerte i halsen hele turen, fikk nesten tårer i øynene når Lisa Børuds "Jesus passer på meg" kom på, jeg stoler kanskje ikke alltid på Jesus, men jeg har alltid stolt på Lisa. Haha. Uansett så var det en opplevelse jeg ikke ville vært foruten og bussturen tilbake var heldigvis mye bedre. Men det ble ikke Barpak på meg, så det får jeg heller ta igjen en annen gang, jeg hadde i stedet fire fine dager i Gorkha. Det var rart å gå rundt å se på alle ødeleggelsene og trist å se for mye de sliter etter jordskjelvet og nå også pga blokaden fra India og mangelen på gass.  Ellers i Nepal har jeg vært i bryllup, sett på templer, gått på fine turer, spist middag med utallige søstre og tanter av Jyoti, men mest av alt tilbragte jeg tid i lag med ungene. Jeg orker ikke å skrive et langt detaljert innlegg om Nepal eller Sri Lanka nå, jeg skal heller prøve å bli flinkere å blogge fra nå av.

​Nepal var helt fantastisk, det var så godt å være tilbake der igjen og jeg gleder meg allerede til neste gang.

• 153 lesere

Kan ikke tro at jeg har vært her i fire dager allerede, dagene går så utrolig fort! Jeg har ikke gjort så alt for mye og jeg klarer å slappe av mye mer nå enn det jeg gjorde sist gang jeg var her, da følte jeg at jeg måtte gjøre noe hele tiden. Men når jeg tenker over det så har jeg kanskje gjort en del likevel.. Jeg har besøkt senteret jeg jobbet på sist, gått to lengre turer i nabolaget, reist til Bhaktapur og sett verdens høyeste statue, spist middag hos venner av Jyoti, tatt mange "crazye" taxiturer og bussturer, møtt ei norsk jente fra Bergen og gått rundt med hun i Thamel, jeg har har hatt det kjekt med ungene og generelt hatt det veldig fint.

Bilder fra dag 1,

Akkurat nå sitter jeg å forbereder meg mentalt på en 7 timer lang busstur til Gorkha og Bakpad, som er hardest rammet av jordskjelvet. Jeg reiser med Jyoti og jeg er veldig spent på hvordan det blir, da jeg er litt usikker på om hun helt forstår hva jeg vil eller hvorfor jeg vil reise dit.. også er jeg spent på hvordan vi skal bo. Men mest av alt er jeg spent på hvordan bussturen blir, hvem vet, kanskje dette blir mitt siste innlegg. Neida.

• 283 lesere

Skal prøve å poste et innlegg med kamerabilder og tekst senere.

• 311 lesere

​Da er jeg endelig framme i Nepal! Jeg har sjekket inn på et hotell like ved flyplassen, her skal jeg sove en natt før jeg i morgen tidlig drar videre til Jyoti i Bhaktapur. Jeg har allerede snakket med to andre nordmenn, dog kun en in person, hun snakket jeg med på flyplassen mens vi ventet på bagasjen og det tok kanskje 10 min før vi fant ut at begge var Norske, så jeg fikk øvd meg litt på engelsken (hun var forresten veldig lik Meredith i Grey's). Merker at jeg ikke trenger å være bekymret når det gjelder å finne folk å gjøre ting med, for jeg har allerede snakket med ei jente som reiser alene fra Bergen og har planlagt å møte henne i Thamel  (turistene sentrum i Kathmandu) og om vi ikke skulle hate hverandre blir jeg kanskje med henne på trekking (og jada, jeg er veldig forsiktig med å møte folk fra nettet) . Jeg gleder meg i hvert fall utrolig mye til tiden fremover, jeg tror jeg kommer til å møte mange fantastiske folk, oppleve og se mye spennende og bare ha det kjekt (kommer nok til å oppleve mindre kjekke ting også, men det lærer man av).

• 336 lesere

Andre flyturen er over og etter en god, men altfor kort natt søvn på Dubai International Hotel er jeg nå klar til å sjekke ut og finne fram til Terminal 2. Flyplassen er visst så stor at jeg må beregne to timer for å gå fra Terminal 1 til Terminal 2 og så finne fram til riktig gate, så for å være sikker går jeg tre timer før, noe som sikkert er helt unødvendig og jeg kunne nok sove en time til, jeg angrer allerede.

• 343 lesere

Nå sitter jeg på Gardermoen med sommerfugler i magen! Det er en fin liten blanding av nerver og redsel, men mest av alt så gleder jeg meg! Jeg tror det kommer til å gå helt fint, litt nerver må man vel regne med uansett.

Det føles rart å skulle reise ut i verden alene, men jeg velger å tro at den ikke er så farlig som media vil ha det til. Det finnes mange gode folk her i verden som bare vil deg godt, men det gjelder å bruke sunn fornuft og stole på magefølelsen.

• 367 lesere

Om bare tre dager sitter jeg på flyet på vei til Nepal og om fire dager er jeg der. Sekken er nesten helt ferdig pakket og det eneste som mangler er kopi av passet og passbilder til visum, noe jeg helst skulle sett var ordnet allerede, men ellers tror jeg alt er klart. Håper jeg ikke har glemt noe viktig, det skumleste jeg ser for meg er å bli kastet ut av landet pga manglende papirer. Nå kom jeg på at jeg må kjøpe Malaria-tabletter. Klokken er 01.12 og jeg burde nok ha lagt meg, men jeg får ikke sove fordi jeg gruer meg, tenkte derfor at det var en fin ide å lage en reiseblogg om hvor mye jeg gleder meg. Jeg skal prøve å holde dere oppdatert, men vet fra tidligere erfaring at internettet der nede er like dårlig som det jeg er til å blogge.