Header
View tracker

Byter tillbaka till min gamla blogg då jag har tröttnat på nattstad nu! www.justkim.blogg.se DÄR hittar ni mig nu

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Igår blev det bara ett enkelt magpass med lite draghjälp. Följde med en kompis till gymmet och då får man alltid lite extra motivation. Körde en ny övning efter tips. 15 crunches och sedan direkt till plankan i 1 minut, tre set körde jag den.

Någon morgon PW på 3-4 km blev det ju inte. Körde en kvälls PW istället på milen. Inte dåligt det heller! Känner mig redan piggare och fräschare efter denna veckas hårdträning. Ja, för mig är det hårdträning efter 2 veckors vila.

Likes

Comments

View tracker

Idag blev det gymmet, ett armpass på lite mer än en timme. Kände mig rätt nöjd för det såg ut som att jag hade muskler när jag tog i! Armarna är väl annars det minst tränade på kroppen. Men lite förbättring såg jag på vikterna. Innan armarna så ville killen utmana mig i squat, så då fick det bli squat. Maxade och tog 60 kg, vilket är min kroppsvikt + 5 kg. Så då skulle ju han också ta sin kroppsvikt + 5 kg.. Men vad det kändes! Sjuk träningsvärk så kom väl inte ner så långt som jag velat men tog det gjorde det!

Nu på kvällen tog jag en PW i min ensamhet på 1,51 timma och 12.73 km. Körde med runkeeper vilket är jättebra för man kan se en karta över hur man kört, tid, snittid, distans och kalorieförbränning. Älskar den appen. Så 669 kalorier försvann där med. Känns skönt att köra igen!

I morgon hoppas jag på en PW på 3-4 km och sedan ett magpass på gymmet. Det vore nice!

Likes

Comments

1. Frukost - havregrynsgröt med björnbär.
2. Mellanmål - vaniljkvarg, avokado, stekta ägg
3. Middag - köttbullar, spenat, tomat, avokado, fetaost, solroskärnor


Likes

Comments

Blir till att försöka ta sig ut på landet under veckan och köra detta. Löparskorna är kvarglömda där.

Likes

Comments

Idag fick jag köra rygg med sällskap. Äntligen känns det som att jag med har koll i gymmet och inte bara killen som kör runt med mig. Måste träna på marklyften, vet hur man gör i teorin men inte i praktiken. Och det gick åt helvete i början. Men efter en del vilja så gick det och jag tog 40 kg. Så ska träna träna träna och få in tekniken helt och hållet och fixa 50 kg i slutet av månaden. Annars har jag dödsträningsvärk från igår men i morgon kör vi igen, löpning och armar!

Likes

Comments

Efter två veckor blev det gymmet idag igen för ett benpass. Känns som att musklerna mådde rätt bra av vilan för fixade 63 kg i benpress, sist fixade jag 52 kg. Körde då också 5x10 så det lär kännas i morgon! Körde även squat, efter benpressen, så kom på mig själv med att fuska lite och inte riktigt gå lika djupt. Men fixade 50 kg där, sist när jag var utvilad så fixade jag 45 kg. Så där är det också skillnad! I morgon blir det förhoppningsvis rygg med killen. :)

Likes

Comments





Vill bara ha honom hemma, han kan få stå i ett hörn och göra mig smart med all sin fakta. Snälla, ge mig honom!

Likes

Comments



Bokstavligt talat. På denna ring står det "älskad" i punktskrift, hur fint som helst!

Likes

Comments

Har börjat sätta igång hästen igen. Kör mycket skritt och försöker böja honom, skänkelvikningar och få in bakbenen. Mest för att trötta ut honom i skallen med. Rider än så länge bara barbacka så jag verkligen kan känna när han jobbar med ryggen. Testade ett bett jag ansett han varit knepig på förr (4 år sedan och en kim utan större bettkunskap) ett rakt bett med rörliga ringar. Kändes som att jag verkligen kom åt honom på det i skritten. Nog att han tjafsade lite men sedan gick det väldigt bra. Dock märker jag att han inte orkar hålla den formen hela 40 min men han kämpar! Tror dock han behöver ha mer muskler för att jag ska kunna hantera samma form i högre gångarter. Känns lite som ett bett som passar på honom när han redan kan allt. Så vi får träna! Men mysigt att rida är det iaf igen. :)

Likes

Comments