Hej på er! Förlåt för dålig uppdatering men det blev väldigt mycket i skolan då jag var bortrest en hel skolvecka, så jag fick se till att ta igen allt jag missat. Sedan har jag bara gjort upprepande saker varje dag. Skola sen tränat, kände inte att det var nått att blogga om. Idag har jag iallafall varit i skolan, efter skolan träffade jag Ida vi var på TinTin och åt lunch. Sedan åkte jag till ishallen och tränade, så precis hem. Just det, var även inne i stan förra veckan och köpte nya calvins. Älskar dom verkligen, så himla bekväma 👍🏻. Tänkte iallafall gå och lägga mig nu är så himla trött, godnatt! 😴

Godmorgon! För några timmar sedan kom jag hem från Barcelona. Måste säga att det är så himla skönt att äntligen vara hemma igen! Idag är det tyvärr dags för skola men skönt att det är fredag så att jag får ytterligare två dagar ledigt 😜. Hade tänkte att skriva några inlägg om Barcelona och Madrid men även lägga ut bilderna som finns på min kamera som jag inte kunde lägga ut under resans gång. Så det kommer antagligen senare idag eller imorgon. Nu ska jag till skolan och sedan till ishallen så vi hörs sen 😘

Sista kvällen i Barcelona. Denna sista kvällen spenderades med hela familjen vid hamnen. Vi satt vid hamnen och fikade, dom hade även ett köpcentrum precis vid hamnen så vi kollade lite där. Direkt efter åkte vi till flygplanen så nu sitter vi här och väntar på att flyget ska komma för att åka hem till Göteborg. Det ska bli såååå skönt att äntligen få komma hem 😍, Har verkligen saknat allt där hemma.

Godmorgon på er! Snart är det dags att checka ut från hotellet och säga hejdå till Barcelona för denna gången. Men tänkte göra ett snabbt inlägg om hotellet innan vi åker. Vi bodde på "Gran hotel la Florida" väldigt fint hotell med underbar utsikt över hela Barcelona. Har dock alla bilder från rummet på systemkameran och som sagt kan jag inte överföra dom bilderna förens jag är hemma, så de får komma upp senare :/. Men hotellet var väldigt fint och fräscht dock inte vad jag väntade mig men detta funka ju lika bra. Bilderna på nätet var lite bättre än verkligheten, men så är det ju alltid 😅

Förlåt för att jag inte bloggade igår, men har blivit sjuk nu under semestern och mår verkligen inte bra. Men ska försöka bättre mig nu även fast jag inte mår på topp. Igår var vi iallafall och kollade på lite historiska grejer här i Barcelona som jag inte kan namnen på Hahah. Sedan åkte vi till ett shoppingcenter och shoppade. Sedan åkte vi till havet och badade resten utav dagen. Idag har vi iallafall varit på camp nou, vilket är FC Barcelonas fotboll stadium. Jag har alltid gillat FCB så det var verkligen en dröm att få se deras stadium. Nu ska vi vidare till ett shoppingcentrum och kolla lite. Tänkte göra ett separat inlägg sedan på de jag har köpt i både Barcelona och Madrid. Tänkte även lägga ut lite bättre bilder från Barcelona och Madrid sedan när jag kommit hem, då alla mina bilder härifrån är i min systemkamera och jag kan inte överföra bilderna förens jag är hemma :((

Nu sitter jag i bilen Påväg till Barcelona 😍 där ska vi spendera resten av våran resa. Ska bli skönt att komma dit och få bada lite. Madrid hade inga stränder så vi kunde tyvärr inte bada och sola där. Men i alla fall det tar ungefär 6 timmar till Barcelona, det har nu gått 3h och 30min så vi har en bra bit framför oss 😅.

Nu kom vi precis in till hotellrummet efter att ha kollat på en fotbollsmatch där Real Madrid spelade mot RC celta. Det slutade med att Real vann med 2-1. Är dock inte så jätteinsatt i fotboll men det var faktiskt en väldigt härlig känsla att sitta där i publiken, verkligen inte som att se på tv. Men iallafall, innan matchen var vi och shoppade lite och kollade stan. Kommer bilder på vad jag köpte imorgon förhoppningsvis. Nu ska jag gå och lägga mig även fast det känns som 100 grader i rummet så ska jag försöka iallafall försöka 😊

Fyfan vad jag är besviken! Denna resan har varit så himla jobbig. När vi tog flyget från Göteborg till Madrid tog det ungefär 3 och en halv timma så vi var i Madrid runt 3 på morgonen. Planerna ändrades även i sista sekund, vi hade ju planerat att bila till Barcelona direkt men vi bestämde oss för att vara i Madrid i 2 dagar innan. Hotellet vi bor på öppnar inte deras incheckning tider förens klockan 3 på eftermiddagen!! Vi fick alltså luffa runt i Madrid i 12 timmar!! Det var det värsta någonsin. Vi åkte runt till lite ställen så fick lite bilder i alla fall. Men så kommer jag på att jag glömde min överföringssladd till systemkameran hemma 😫 så det kommer tyvärr bara bli bilder som är tagna med mobilen. Men i alla fall nu kommer vi snart in till rummet, vi ska förmodligen sova en stund för att sedan ikväll kolla vidare lite i Madrid.

Nu sitter jag på flyget Påväg till Madrid! Det var hur stressigt som helst, vi var nästan säkra på att vi skulle missa flyget men som tur var hann vi! Planet lyfter 23:30 så det är ungefär 20minuter kvar. Tar ungefär 3 och en halv timma dit och där har vi hyrt en bil vidare till Barcelona. Nog med de, innan var jag och Therese på Frölunda match där dom mötte Växjö Lakers. Tyvärr så förlora Frölunda 😫 men det var ganska väntar då Lakers är väldigt duktiga. Matchen spelades även i Kungsbacka så jag och Therese tog en runda på kungsmässan innan matchen 😋.

Nu är skolan igång på riktigt. Lämnade precis in min första inlämning för 2an, känns bra måste jag säga. Dock tråkig inlämning i samhällskunskapen som handlade om normer, samhällsklasser osv. Inte så jätteinsatt i sånt hehe, men nu sitter jag och räknar matte. Matte är nog det värsta som finns, har suttit i ungefär 1 timma med några uppgifter och har bara gjort 4 stycken 😖. Så nu ska jag göra klart detta sedan har jag uppgifter i företagsekonomin efter det är jag äntligen klar! Lite senare i kväll har jag även träning, så det ska bli skönt att få göra något annat idag än skola och plugg. Imorgon åker jag äntligen till Barcelona 😍