När jag landade fick jag en super söt ballong från Leonie.

Idag har jag, barnen och deras farmor varit på ett köpcentrum. Vi åt lunch och sedan var vi på ett lekland där. Leklandet handlar om att samla biljetter. Man kan tävla i olika maskiner som tex basketspel, sedan vinner man leksaker från olika nivåer beroende på hur många biljetter du har vunnit.

Nu var det några dagar sen jag skrev här. Har landat "safe and sound" i Sydney nu. Jag bor hos Leonie (gammal vän till min pappa), Michael och deras tre barn Sianna, Hudson, Flynn och deras hund Busted. Igår när jag facetimade med mamma, fick jag syn på vilda papegojor, hur coolt? Jag och Sianna matade dem med bröd, sedan fick vi lasagne till middag. Idag jobbade föräldrarna så jag och barnen gjorde exotiskt fruktsallad och kollade på Nania. Jag och vovven tog en långpromenad på ca 2h imorse också.

Sista inlägget här i Singapore, känns väldigt tråkigt att lämna men nu bär det av mot nya äventyr. Vid 19 ikväll går flyget mot Sydney, Australien, där kommer jag tillbringa mestadels av tiden.

Frukost idag, Prata (pannkakor med curry).

- Alla träd i Singapore är skyddade av regeringen och har id-nummer.

- De flesta människor som parkerar här, backar in. Så de har fronten på bilen fram, därför kan man se vilka som är Singapore-bor eller inte. Givetvis gäller det inte alla.

- Reser man till Singapore får man ta del av flera olika delar av världen och kulturer. Indien, China, Malaysia och givetvis Singapore är några av dem.

- Parkeringar, taxikön osv är välorganiserade.

- Bilar som är 10 år eller äldre "bör" skrotas här. Du får se många fina och fräsch bilar på vägarna.

- Shoppingen här är AMAZING, ochard road är där du ska vara!

- Såhär kallt som det varit i Singapore, har det inte varit på väldigt länge.

Det är väldigt svårt att skriva ner, kommer säkert på fler jag tänkt på under veckan när jag publicerat detta.

Från shoppingen igår, nya skor från Tony Burch.

Night safari

Förmiddag: Shopping.

Eftermiddag: Sista kvällen i Singapore spenderas på Nattsafari, där åt vi vår sista middag och B&J glass. Super mys. Imorgon bär det av till soliga Sydney.

Kvällen den 11:e Januari 2018 i bilder.

Garden by the bay

Idag åkte jag och Gordon till Garden by the bay, tråkigt nog så är vädret här skit dåligt (det är "vinter" här i Singapore). Men trots det hade vi det bra. Innan vi åkte hem, åt vi lunch uppe på en supertree grove, med super fin utsikt. Klockan har börjat bli mycket nu, så imorgon kommer det bilder på min eftermiddag. Vi åt middag på hotellet bakom träden, super fräscht. På slutet av kvällen hamnade vi uppe på båten, längst upp på 62:e våningen. SJUKASTE utsikten.

Yesterday's dinner

Today's breakfast

Vår Internet har varit nere så därför har jag inte kunna blogga. Men här har du iallafall två väldigt goda måltider. Lizzies hemgjorda tomatsås pasta med schnitzel och en av Lizzies goda frukostar.

Little India

Appam

Kinamat

Idag har jag fått se en liten del av "little India", där gjorde jag och Lizzie varsin henna. Det fanns mycket att se, det var väldigt färgglatt och luktade gott av rökelser men tyvärr regnande det, så besöket blev kort. Vid tre-tiden blev jag avsläppt på köpcentrumen Ion och Takashimaya, det ligger på orchard street(Shopping stället). Hela eftermiddagen spenderades där, jag tog taxi hem sedan.

TODAY'S BREAKFAST

Raffles Marina

Jag var så trött igår kväll, så därför blev det inget bloggande. Vi åkte iallafall till deras båtklubb igår eftermiddag, jag och Lizzie spaade medan Gordon grejade med båten. Tyvärr var båten på land, så det blev ingen åktur med den. Vi drack lite vin och hade det gott på båten och åt sedan mat på klubben.

So far so god skulle jag vilja säga. Idag fick jag sova ut lite vilket var skönt, men så bra ska vi inte ha det nej. Jag vaknade nämligen upp med halsont, därför fick det bli te med honung och löskokt ägg med kaya-toast (Singapore style) till frukost.

Förmiddagen har erbjudit bra väder, upp till 32 grader. Gordon tog med mig till en Ö som heter Sentosa island. VI åkte bil över på en bro som Gordon varit med och designat. Andra alternativ är att åka cable cars, gå eller taxis & shuttles (typ som skytrain) över. Vi åkte Cable cars inne på ön, gick Fort Silosa skywalk, besökte Fort Silosa (historik museum om hur det var under andra världskriget i Singapore) och åkte Skyline Luge. Det har varit en super bra förmiddag, vi får se vad eftermiddagen har att erbjuda.

Givetvis avslutade vi besöket med varsin glass.