Vi tog båten till denna underbara ö och spenderade några dagar här. Vi har cyklat runt ön, snorklat, badat, samlat snäckor. Isse har spelat fotboll med i princip alla killar som bor på den här ön, vi har också ätit god mat,sett solnedgången och tyvärr varit magsjuka.

"​Very cheap my friend"
Spenderat första två nätterna i Kuta, ingen höjdare direkt. Men en väldigt fin solnedgång har vi sett.

Vi tog tåget upp till Blue Mountains där Nathan mötte upp oss, han visade oss sina favoritställen här uppe och sen åkte vi hem till hans mamma och sambo. De var så himla snälla mot oss och tog med oss till Jenolan Caves, vi gick en in i en grotta som förmodligen är den största vi någonsin kommer se med massor av kristaller i. När vi sen åkte hem såg vi den första och enda ormen i Australien, den låg och solade på vägen när vi körde förbi.

Lite bilder från de första dagarna i Sydney
Nathan mötte upp oss på centralstationen, vi tog bussen till hans lägenhet i Clovelly, vilken låg 1 minut från standen och beachwalken till Bondi beach. Det tog 30 minuter att gå dit och det ligger 2 andra stränder på vägen samt en jättefin kyrkogård med utsikt över havet. Första kvällen turistade vi vid operahuset och Harbour bridge, de kommande dagarna försökte vi oss på att hitta i Sydney och lite julklappsshopping, det sistnämnda utan resultat.

Jag fick se mina efterlängtade delfiner, både på långt håll och 10 meter från färjan som tog oss till ön. Vi fick även se en dingo, sköldpaddor, en örn, ödlor, spindlar. Ville verkligen inte åka därifrån. Vi körde bil på stranden, plockade Pippies, ett skaldjur, som vi åt senare på kvällen, yummiie. Åkte sandboard i solnedgången, badade i Lake Mckenzie, Champange showers, Eli creek och i havet på kvällen där det fanns självlysande plankton.
Fraser island får 6 av 5 delfiner

Bättre bilder kommer senare

Idag har vi spenderar dagen vid havet, väldigt efterlängtat. Vår GoPro dog såklart efter första bilden vi tog och de andra två bilderna är från bussturen igår. Australien är verkligen ett otroligt vackert land men bilderna ger ingen rättvisa. Nu ska vi sova för imorgon går bilarna tidigt till Fraser Island. Hoppas verkligen vi får se delfiner!!

Sista dagen i Brisbane bjuder även den på molnigt väder. Trots detta har jag lyckats bränna rumpan så mycket att jag inte vet hur eftermiddagens bussresa kommer gå. Bussen tar oss några timmar uppåt i landet till Rainbow beach. På lördag ska vi utforska Fraser island i tre dagar, campa och sådär.
Har fortfarande inte fått till wifi från en kamera (den som används mest såklart) men några bilder kan jag visa iallafall.