15 till 17 juli 2016.
Fredagen den 15:e var tänkt som en stranddag med lite shopping.... det blev tvärtom! Efter shopping på 3rd street i Santa Monica från lunchtid så kom vi till stranden vid kl 16. Efter några timmar på stranden så gick vi en sväng på piren o åkte hem vid kl 22.
Lördagen började vi med att besöka kanalerna i Venice beach, det var verkligen ett mysigt område.
vi tog sedan 1 timmes cykeltur längs stranden ca 10 km tor.
Sedan blev det lite sol och bad också.
vi bestämde oss sedan spontant för att kolla på bio och såg Tarzan i 3D.
Det blev en sen middag kl 23 på The Cheesecake Factory  (för 3:e gången) i närheten av vårt boende så vi var på hotellet vid kl 00.30.
Vår sista dag i LA bestämde vi till slut skulle bli längs strandpromenaden på Venice beach och vi hade entrevlig eftermiddag med lunh på vårt favoritställe längs strandpromenaden.
Nu sitter vi och väntar på flyget som skall avgå mot Heathrow om 45 minuter.
Det har varit en underbar resa tillsammans med barnen och vi har sett och upplevt mycket under vår bilförflyttning på ca 400 mil.

13 till 14 juli 2016
Vi hade bestämt oss för en heldag på Universal studios .... och det blev det verkligen. Vi kom dit strax efter kl 9 och lämnade när de stängde kl 22 och då hade vi bara pausat 30 min för lunch på hela dagen! Höjdpunkterna var Waterworld, Transformers, Harry Potter samt Fast and Furious på studioturen.
Bottennappet var Jurrasic parks "flumride" som var tråkig och som hade 1 timme o 10 min väntetid!!
Torsdagen började vi med att flytta ut från hotellet och åka till down town. När vi parkerat bilen och åkte hiss så stannade hissen på nästa våning och in klev Jack Nicholson!!!!! så vi delade hiss till gatuplanet där han gick in på en konstutställning.
Vi skulle sedan åka upp i OUE Skyspace LA där det bla finns en rutschkana mellan våning 70 och 69 som är i glas och går utanpå huset!! Tyvärr var det stängt och det visade sig att det var familjen Kardashian som abonnerat hela stället.
Sedan åkte vi till Hollywood boulevard och kollade på Walk of fame och käkade lunch. Efter ca 2 timmar åkte vi till Grove i Fairfax och tog en rundtur med A-list som körde upp i Beverly Hills och visade var kändisarna bor under ca 2 timmar.
Vi tillbringade sedan kvällen i Grove som var riktigt mysigt.

11 till 12 juli 2016.
Vi åkte från Barstow vid kl 10 och var framme vid Observatoriet i Los Angeles vid lunchtid. Här var vi inte för att titta på stjärnorna i himlen utan endast för att få en bra utsikt mot Hollywoodskylten precis som tusentals andra.
sedan var det Josses tur att få bestämma att det skulle bli Outlet och hon valde Citadell som vi var framme vid kl 15. Vi körde på i hårt tempo o avslutade shoppingen kl 20.50 för att hinna äta innan kl 21 då de stängde. Det blev ganska mycket shoppat för oss alla!
Efter att ha kommit fram till hotellet ganska sent så bestämde vi att nästa dag skulle bli en stranddag.
Efter frukost på Swingers (ett matställe;)) så åkte vi till Venice beach och solade och badade. Kl 17 så gick vi och åt en trevlig middag längs strandpromenaden. Vi avslutade kvällen med att köra de ca 4 km bort till Santa Monica piren för en kvällspromenad på den. Det blev dock en kväll med kylig vind så vi åkte tillbaks till hotellet vid kl 21.

2016-07-08 till 10
Den 8:e tog vi enunderbar helikoptertur i Grand Canyon, det var dyrt men en fantastisk upplevelse!
På em den 9:e körde vi till nästa boende i Valle och sedan vidare till Grand Canyon nationalpark på South Rim för att uppleva solnedgången.
Sedan tillbringade vi hela dagen efter vid olika punkter i parken och gick även ner några hundra meter i canyonen.

2016-07-07
Idag har vi gått mycket längs "The Strip" och bla sett Venedig inomhus samt Paris. Dessutom såg vi semifinalen i EM mellan Frankrike och Tyskland (2-0) på en kyld uteservering.

2016-07-06
Vi körde från Mammoth Lakes på fm och tog en heldag genom Death valley som är USAs varmaste plats. Temperaturen låg hela tiden över 40 gr med toppnoteringen 45 gr i skuggan. Det var så varmt att det sved i ögonen och huden.
Vi besökte Zibriskie point, gigantiska sanddynor samt Dantes View som är 1600 m över havet o där man ser ner till USAs lägsta punkt, Badwatter som är -86 m under havets yta.
vi kom fram till Las Vegas vid kl 20.30.

4-5 juli 2016
Yosemite nationalpark var fantastiskt fint. Vi såg Yosemite falls och vandrade på Misty trail upp till fallen.
På tillbakavägen åkte vi till Murst grove och såg de enorma Sequoia träden.
I Mariposa är det förbjudet med fyrverkerier så det blev en lugn 4 juli kväll.
Den 5 juli lämnade vi Mariposa och körde genom Yosemite till Mammoth Lakes en resa på ca 3 timmar exklusive stopp. Vi var minuter från att få se vildbjörn men den hade precis försvunnit in i skogen.
Vi tog en kajaktur på Lake Mary vilket var fridfullt o härligt.

2016-07-03
En dag i Napa valley.
körde runt på olika vingårdar o avslutade med en vinprpvning på Domaine Carneros vingård där Tobbe provade  mouserande och jag rött vinset med 4 sorter.

2016-07-01
Fortfarande inget baggage efter 4 dagar...
dock hopp efter att ha pratat med en fantastisk hjälpsam tjej på American Airlines som lyckades spåra det till Saint Louis 300 mil härifrån! nu hoppas vi det kommer inatt eftersom vi åker vidare imorgon bitti.
Under tiden har vi fått lite ofrivillig shopping på bl a Levi's huvudkontor.
Det är blåsigt och 15 gr så det är ganska kyligt att ta en båttur men häftigt att åka under Golden Gate bron och runt Alcatrac.

2016-06-30
Idag har vi varit i hamnområdet Fishermans warf där vi ätit den lokala specialiteten Krabbsoppa samt haft utsikt mot Alcatras.
Sedan har vi åkt de enormt branta gatorna med de klassiska Spårvagnarna som drivs av linor under vägen och där man står utanför vagnen och åker.
Tyvärr fortfarande inga spår av baggaget efter 3 dagar....