Godmorgon alla fina.
Hoppas ni har haft en bra helg.

Jag har haft fullt upp. I fredags drog jag och Emelie efter skolan till gymmet. Jag körde rygg och Emelie körde kondition och mage. Vi körde inte så länge eftersom vi skulle vara på tågstationen 16.00 för att säga hejdå till en kompis som skulle åka hem över helgen
När jag sedan kom hem drog jag och Julia och handlade lite gott till kvällen.
Till middag åt vi schnitzel och pommes. Sååå gooootttt, jag bara älskar pommes. Efter det började vi städa hela lägenheten. När vi sedan var klara var vi båda helt slut så vi satte oss i soffa, åt popcorn, godis, glass och kollade på Idol. När Idol var slut gick vi båda och la oss.

På lördag kom mamma upp för att återigen hjälpa till å fixa i lägenheten. Vi fixade Tv:n, gardiner i vardagsrummet, nyckelskåp, mys hörna och fixade mikron. Runt 13.30 drog vi ner på stan. Kollade lite i affär och så åt vi lunch på ett litet café.
16.00 började Julias match, så innan mamma åkte hem skjutsade hon mig till sporthallen. FBC Nyköping vann seriepremiären mot Trosa Edanö med 6-1.
Resten av lördagen gjorde vi inget speciellt. Vi hamnade i soffan å kollade på PH och Glee.

Idag gjorde vi amerikanska pannkakor till frukost. De är såååå goottt.
Idag ska jag inte göra så mycket mer än att plugga och sen i eftermiddag ska jag ta tåget hem till Tranås eftersom jag i morgon ska till sjukgymnasten.

Hoppas ni alla får en bra söndag.
KRAMKRAM

Hej alla fina, allt bra med er?
Med mig äre bara bra även att förra veckan var för jävlig. Långa dagar i skolan, mycket plugg och massa strul med taxin till och från till skolan.

Eftersom jag inte skrev något inlägg förra veckan så blir detta ett inlägg om vad ja gjorde förra vecka.

I måndags var jag hos sjukgymnasten, jag fick en del övningar som jag skulle göra nu i två veckor tills jag ska på återbesök. Jag fick även klartecken att få börja gymma igen så nu är jag äntligen tillbaka på gymmet ,vilket känns as bra.

I Tisdags åkte jag och Emelie efter skolan till gymmet, jag körde min rehab och cyklade lite.
Jag har alltid varit lite starkare i mitt vänstra ben gentemot mitt högra men jag trodde inte att jag på tre väckors tid skulle tappa så mycket muskler i höger benet som jag har gjort.
Från att inte ha några problem alls med att kunna göra höftlyft och utfallssteg bakåt till att bara kunna göra 7-10 stycken kändes riktigt surt. Men jag ska bli bättre, jag ska komma tillbaka och bli starkare. Nu framöver kommer det bli stenhård fokus på min rehab och att kunna komma tillbaka till innebandy.
När jag kom hem ställde jag mig i duschen, åt sedan middag och efteråt satta jag mig för att plugga.

Onsdagen var väldigt stressig. Dagen börjar med att taxin inte kom när den skulle så jag kom försent till skolan. I skolan hade vi långa lektioner med bara 5-10 minuters raster. Efter skolan drog Emelie och jag till gymmet. Jag körde min rehab och Emelie körde rygg och axlar. Efter gymmet cyklade hon hem och jag tog bussen hem till mig.
Då jag hade mycket plugg, hoppade jag snabbt in i duschen, värmde sedan en matlåda och så satte jag mig och pluggade

I torsdags var jag i skolan fram till lunch. Efter det åkte hela klassen till jogersö för att att paddla kanot eftersom dagen då vi egentligen skulle paddla vart inställd.
Det var hemskt. Jag tyckte inte det var kul för fem öre. Det började spö regna och mitt ben gjorde ont. Efter paddlingen åkte jag direkt hem. Tog en lång dusch, åt mat och la mig sedan i sängen. Jag satte på en film men somnade typ direkt.
Fredag var verkligen ingen bra dag. Börjar med att jag försov mig å glömde saker hemma. En lång skoldag och äcklig skolmat. Efter träningen hoppar jag på fel buss. Kommer hem senare än planerat så hinner typ bara säga hej till Julia innan hon var tvungen att gå till bussen eftersom hon åkte hem i helgen.
Fredagskvällen blev mycket bättre, Emelie kom och vi lagade tacos å sen gick vi typ å la oss.

Lördagen var en riktig plugg och städ dag. Till frukost åt vi amerikanskapannkakor och direkt efter satte vi oss å började plugga. På kvällen kom Julia hem. Vi poppade popcorn å satt typ å pratade om allt möjligt resten av kvällen.

I söndags kom mamma upp med soffan. Hon stannade inte så länge eftersom hon var tvungen att åka till jobbet.
Efter hon hade åkte satte jag mig å pluggade lite till. Efter lunch gjorde jag mig i ordning och drog sedan ner på stan för å träffa Emilie. Vi gick runt i lite affärer å efter de hade stängt drog vi till gymmet.
När jag sedan kom hem åt jag mat å sen så gick ja och la mig i sängen. Jag var såååå trött så somnade tidigt.KRAMKRAM

Hej på er!
En regnig och grå helg är snart slut.
I helgen har jag bara tagit det lugnt. Vilket har varit väldigt skönt efter en vecka med massa plugg,långa dagar och lite sömn.

Imorgon ska jag till sjukgymnasten för att kolla stabiliteten och känseln i foten. Kanske får några övningar som jag ska göra osv. Eftersom sjukgymnasten är här i Östergötland hinner jag inte upp till Nyköping i tid för att åka till skolan så imorgon kommer jag ta ledigt.

Nu ikväll ska jag plugga lite och sen blir det att gå och lägga sig tidigt. Eftersom jag imorgon måste gå upp 05 för att åka med mamma till Eksjö då det inte går någon buss som passar till min sjukgymnasttid, suck.
KRAMKRAM

Hej. Igår när jag kom hem ifrån hockeyn började jag må riktigt dåligt. Jag blev yr och började må illa så jag gick och la mig direkt. Så det var därför det inte kom upp några bilder igår. Så här är lite bilder från igår.

Hej alla fina,hoppas allt är bra med er.

Idag var det en sådan morgon då jag bara ville ligga kvar i sängen, stänga av alarmet, och somna om. Natten har varit hemsk, jag har knappt sovit något då jag har hostat hela tiden och haft svin ont i halsen. Men trots hur mycket sängen än lockade var det bara att gå upp och börja göra sig i ordning för skolan

Äta frukost,sminka sig, borsta tänderna och ta på sig kläder. Sedan gick jag ut för att vänta på taxin, eftersom jag fortfarande inte riktigt kan/får stödja på benet fullt ut så det får bli taxi till skolan ett tag till. Vilket är ganska skönt, om taxin kommer så att säga. Vilket den INTE gjorde idag. Jag blir så trött på Nyköpings skolor. Idag var inte första gången som jag kom försent på grund av att skolan inte kan fixa det dom ska. Så i morse stod jag och väntade på taxin i 15 minuter innan jag äntligen fick tag på dom, de sa då att jag hade missat taxin men det står faktiskt, klart och tydligt på ett papper som jag har fått att taxin skulle komma 08.30 och inte 08.10. Så idag kom jag 40 minuter försent till skolan.

Väl i skolan har det gått ett i ett. Jag skulle egentligen ha slutat 16.00 men då min engelska lärare var sjuk fick jag sluta tidigare. Vilket var såååå skönt, då jag idag ska på kalas och sen ikväll ska jag kolla på hockey. Så nu när jag fick sluta tidigare har jag även kunnat plugga.

Hoppas ni får en bra eftermiddag, så kommer de bilder från matchen i kväll.

Hej alla fina!
Förlåt för riktigt dålig uppdatering. Jag vet att jag sa att jag skulle bli mera aktiv men det blev inte riktigt så. Jag har inte riktigt någon anledning till varför, har bara glömt bort och haft väldigt mycket att göra.

Jag har iallafall nu flyttat till en lägenhet här i Nyköping som jag delar med en kompis. Min lillebror har börjat skolan. Jag har opererat min vad och hoppar för tillfället på kryckor. Jag har gjort av med min första lön på mitt rum och lägenheten, så känner mig typ pank, haha. Skolan har börjat och vi redan hur mycket plugg som helst.

Jag hoppas att jag ska kunna blogga mera nu när jag har fått tillbaka rutiner i min vardag igen. Hoppas ni har en fortsatt bra söndag och inte har allt för mycket söndagsångest.

Godmorgon alla.

Idag var jag uppe med tuppen (05.30) för att hinna med en buss till Eksjö. Anledningen till varför så tidigt var för att mamma frågade mig igår om jag inte ville vara med och köra ett spinningpass med henne och några fler på morgonen. Så varför inte tänkte jag, vill ju få ut så mycket som möjligt av de sista lediga dagarna.

Så nu sitter jag återigen på bussen, fast på väg hem.
Resten av dagen kommer annars vara lugn. Får se vad jag hittar på. Ta dagen som den kommer, haha.
Ha en bra tisdag.
KRAMKRAM.

Hej alla fina! Hoppas ni har haft en bra helg. Min har iallafall varit toppen! Det har varit fullt ös varje dag.

I fredags åkte jag hem från Falla för att på kvällen åka på klassåterträff fest. Vilket blev riktigt kul. Vissa hade jag inte träffat på över ett år, så det var kul att få träffas igen.
Jag kom hem runt 01 på natten. Jag gick och la mig direkt för att vara hyfsat pigg på lördagen då
köttbulle kalas och kräftskiva stod på schemat.

På lördag morgon kom pappa och Elin och hämtade mig innan vi åkte vidare ut till Hyltestugan (Elins släkts lilla stuga) för köttbullekalas. Fem sorters hemmagjorda köttbullar, egen odlad potatis, hemmagjord brunsås och gele'. Det var riktigt gott och till efterrätt var det alla möjliga sorters pajer och kakor, saft, kaffe och te.

Efter köttbullekalaset åkte vi ut till Falla igen för att fira kräftskiva. Mycket kräftätande blev det. Så mycket kräftor som jag åt i år har jag aldrig ätit. Riktigt gott var det.
Då många var trötta och gick och la sig slutade kräftskivan tidigt. Tror att de sista gick och la sig runt 01.30.

I morse vaknade
jag tidigt och kunde inte somna om så jag tänkte att jag då lika gärna kunde gå upp och börja packa inför hemfärden. Så vid 09 i morse gick jag upp. Jag packade klart allt så det bara var att lasta in i bilen, bäddade sängen och städade rummet. Innan vi åkte hem åt vi den klassiska lunchen som alltid är den samma dagen efter kräftskivan. Rostbiff och potatissallad, kallrökt lax, potatis och sås. Till efterrätt blev det blåbärspaj och glass. Vilket är det godast på hela året, om ni frågar mig då.

Nu är vi hemma och alla i familjen är helt slut. Vi sitter alla i soffan och tittar på Hitta Nemo. En riktig slappa söndag är det idag. Vilket är rätt så skönt att ha det med.

Imorgon är det två veckor kvar, sen blir det tillbaka till plugget igen.
Hoppas ni har en fortsatt bra söndag.

Hej alla fina!

Förlåt för dålig uppdatering. Anledningen till det är att vårat internet har varit nere sen i söndags och nu är vi ute i sommarstugan och har varit sen i går, så jag har inte haft internet och kunnat blogga. Fast nu har jag fått ny surf i telefonen och kan då dela till min dator :)

Idag tänkte jag ladda ner appen i telefonen, så jag kan börja blogga ifrån telefonen också.
Iallafall, bättre sent än aldrig. Här är massa bilder från min vecka nere i Malmö/Helsingborg.

Hoppas ni får en fin dag.
KRAMKRAM

Hej alla fina! Förlåt för sen uppdatering men min dator har inte velat samarbeta med mig fören nu.

Här nere i Malmö är det molnigt och blåser för fullt, inte det bästa sommarvädret men jag klagar inte. För när det är ett dåligt väder ute kan man med ett gott samvete sitta inomhus och kolla på film hela dagen.

Gårdagens väder var även det molnigt men då vi hade tröttnat på att sitta inne och titta på film, trotsade vi vädret och gav oss ner till Västra hamnen. Nere vid västra hamnen var det blåsigt men inte alls så kallt som vi trodde och senare på eftermiddagen klarnade det upp och solen sken igenom molnen lite då och då. Det blev en riktigt mysig eftermiddags promenad vid Dockan med fin utsikt och massa tjejsnack. En toppen eftermiddag.
När vi kom hem poppade vi lite popcorn och så satte vi oss återigen framför TV och tittade på Wallander.