Äntligen måndag! Är det bara jag som känner så? För det verkar nästan som det, men det är så skönt med en ny vecka, man får liksom
börja om. Hur som helst så avslutas denna måndag på bästa sätt. På gymmet med en fin vän. Va så himla trött och seg innan jag gick dit och var inte alls sugen på att träna idag, somnade liksom direkt efter skolan för så trött var jag. Men när ens gymkompis ringer så blir man genast lite taggad. Hjälper verkligen att ha någon som ringer och säger "Du ska med va?", då är de bara att ge sig på det. Tightsen är såklart från Vincere och med koden 'keeana10' får ni som vanligt 10% på hela köpet! Glad måndag på er!

Kolla vad fint med fräsha naglar! Eller klor som jag säger. Kom nyss hem från min fina vän som har varit super snäll och gjort mina naglar. Känns så skönt att ha långa naglar igen, mina händer känns liksom nakna och knubbiga när naglarna är korta, och de tar så lång tid för mig att spara ut naturliga naglar så är super glad att hon hade tid att fixa mina små fingrar!

Hej på er! Nu tänkte jag visa upp ett av mina favorit träningsklädes set. Kläderna kommer från Vincere Fitness som är ett norskt träningsklädes märke som lanserades nu 2017! Jag har även en liten rabattkod till er för det är nämligen så att jag är en av deras ambassadörer! Koden är *keeana10* och den ger er 10% på hela ert köp. Det är ju super najs för vem gillar inte att få rabatt liksom?

Här kommer ett litet inlägg om ett projekt jag nyligen blivit klar med. Jag har nämligen byggt min egna klädställning! Det är så att jag har haft en stol i hörnet av mitt rum som jag alltid slängt alla kläder på och det såg så himla tråkigt ut, och så en dag när jag scrollade igenom 'We heart it' så såg jag en bild av en klädställning någon gjort av grenar och kände direkt att en sådan vill jag också bygga. Blev så inspirerad att jag där och då klockan halv sju på kvällen drog på mig gummistövlarna och gick ut i skogen med en såg och började samla grenar. Jag bor precis vid en skog så att samla material var inga problem. Och när jag kom hem satte jag mig ner och skissade på en ritning, valde mått osv. Så redan dagen efter stod jag i trädgården och sågade, borrade och skruvade på den. Hela processen tog mig nästan 2 veckor men det är för att jag hela tiden köpte för lite färg så det tog slut mitt i målandet 2 gången. På bilden jag tog inspiration av var klädställningen naturell men jag valde att spray färga min vit så att den skulle passa bättre i rummet, jag som tänkte att detta skulle bli super billigt eftersom jag hämtade grenarna själv blev lite irriterad när det blev 500kr på färg (behövde 5 spray burkar) men fan vad nöjd jag är med den! Så om ni inte har något bättre för er och letar efter ett snyggt sätt att förvara kläderna på så tycker jag att ni kan gå ut i skogen och samla lite grenar ;) Att lista ut hur man sätter ihop den är inte alls svårt om man har lite känsla för sådant här, och har man det inte kan man nog googla fram en ritning!

Hej på er, det var länge sedan. Nu känner jag ännu en gång att jag har lust att starta upp min lilla blogg igen så det är precis det jag gör. Eftersom det var ett tag sen tänkte jag göra något så simpelt som att bara uppdatera er om vad jag gjort idag, ellet hitills idag. Vi har nämligen haft friluftsdag i skolan och varit och paddlat kanot, vandrat och lagat lunch på stormkök. Super härligt och riktigt mysigt faktiskt, så här är några bilder från det. Nu är ju klockan bara 14.30 så dagen är inte över men resten av dagen spenderas på vad nu min mamma vill göra för idag är det hennes födelsedag.

Klockan är strax över två här i Grekland och vi ligger vid strand kanten och njuter in i det sista, idag är nämligen sista dagen här. En vecka går så himla fort när man har det bra. Jag älskar verkligen Grekland, det är mitt favortit semester ställe. Fina stränder och supergod mat. Vad mer behöver man liksom?

Som vanligt står jag vid blommorna, det är ju där jag trivs bäst. Toppen ni ser på bilden är den jag hade till kvällens middag som bestod av greksallad, det äter jag varje dag här. Antingen till lunch eller middag, eller båda ;) Ikväll bestämde vi oss för att stanna på hotellet och spela lite kort och äta glass istället för att åka in till stan som
vi gjort de tidigare kvällarna och det är ju skönt det med, bra för plånboken också!

Klockan är 11.52 här i lefkas och vi ligger på stranden. Jag ligger i skuggan med en bok och har det sjukt bra, ge mig hav och en bra bok så är jag väldigt nöjd. Kommer bli mest skugga för mig idag då jag känner att jag snart kommer bränna mig så tar en liten paus från solen idag. Senare ikväll hade vi tänkt åka till Nidri, staden brevid, för att se om de har lite shopping där. Men jag känner mig och mamma och jag vet att vi alltid hittar något att köpa ;)

Just nu sitter vi på en resturang vid hamnen där vi har ätit kvällens middag. Bordet står mindere än en halv meter från hamnkanten så hav och lite söta små båtar är middagens utsikt. Dagen har spenderats precis som de tidigare, vid poolen med sol, bad, kortspel och olika podcasts i hörlurarna. Precis som semesterdagar ska spenderas! Nu ska vi gå en liten promenad och köpa lite frukt och vatten och sedan är det dags för sängs igen.

Dag 2 är här och vi börjar den åter igen vid poolen med lite kort spel. Klockan är 10.15 här (Grekland ligger före Sverige med 1h) men det är redan så sjukt varmt att jag inte vet vart jag ska ta vägen, men det är ju ett av de lyxigare problemen så jag klagar inte