Postad i: Föräldrarskap, Allmänt, Livsstil

Godmorgon peps! Alvin vakande jätte glad å pigg imorse så han väckte mig på hans egna lilla sätt.. dra i håret osv hehe, men de är väll mysigt ?

Idag är det tvätt hela dagen och städa så mycket jag hinner och även svänga förbi centrum lite senare, under dagen tänkte jag försöka slänga in första delen utav min förlossningsberättelse så håll utkik! Nu ska jag försöka vila lite med Alvin så vi hörs senare 🌟

Postad i: Föräldrarskap, Allmänt, Livsstil

Jag fick reda på min graviditet i V. 18+4 och då var jag på Karolinska och kollade, 2014 opererade jag bort en cysta från livmodern då de visat ändrade cellpartiklar och cystan hade växt så mycket på så pass kort tid så läkarna blev oroliga i och med min unga ålder.. när de opererade bort cystan va det även tvugna att ta bort min vänstra äggstock och med de kunde min mens bli väldigt oregelbunden.

Under alla dessa veckor fram till V. 18+4 gick jag runt och trodde att cystan kommit tillbaka på exakt samma plats.. jag hade ”mens” när jag skulle. Men dock väldigt lite och kort period. Så när jag fick reda på att jag va gravid kom det som en chock, för mig fanns egentligen inte alternativet att behålla då vi precis kommit tillbaka från jobb i Spanien och ingen egen bostad.. vi hade precis fått jobb här i Sverige, allt kom väldigt plötsligt.. men kvinnan på Karolinska berättade för mig att är man efter V.18+2 så bestämmer man inte längre själv om man ska göra abort eller inte, utan då går det via abortlagen och det måste finnas sociala skäl, efter V.22 går det via socialen.. och man föder ut fostret precis som en vanlig förlossning, efter kvinnan berättat allt detta för mig ringer hon huddingesjukhus för en abort tid om jag vill, så hon bokar in den så har jag tid att tänka i 3 dagar. Alltså på 3 dagar skulle jag ta mitt störta beslut i livet hittills.. efter alla om och med bestämde jag mig för att behålla och förhoppningsvis föda ut en fullutvecklad frisk bebis som inte längre var ett foster och gissa vad? Det gjorde jag. Den 5 Februari 2016.

Postad i: Allmänt, Föräldrarskap, Livsstil

Godmorgon alla underbara! Vaknade ganska precis lika så Alvin, han är hyfsats pigg medans jag helst skulle vilja ligga kvar i sängen några timmar till.. hehe. Förresten! Jag drog fram julgranen igårkväll men hann aldrig riktigt klä den, så det får bli min syssla idag.

Nu börjar Alvin se väldigt trött ut så jag ska försöka få han att somna igen, vi ses sålänge💋

Postad i: Föräldrarskap, Allmänt, Livsstil

I fredags kom Hasans pappa och hämtade oss då vi skulle sova där hela helgen, i lördags tog vi en promenad ner till Spånga IP för lite skridskor! Första gången för i år, förra året åkte mannen och hans lillebror jätte ofta och där fick jag sitta på bänken och suktas då jag var höggravid och inte kunde åka.. hehe men det tar jag igen detta år. Söndagen blev ett jätte mysigt besök hos deras kusin som har en 6månaders bebis, hur söt som helst och det är ju faktiskt Alvins kusin, hans yngsta kusin då det endast skiljer 2 månader så det är rätt häftigt!

Postad i: Allmänt, Foto/bilder, Föräldrarskap

Gud va tiden går fort! Alvin är redan 9 månader och han har lärt sig så mycket 🙌🏽 han kan krypa, ( som en soldat ) han sätter sig själv, han ställer sig upp själv, han går med sin brio vagn alldeles själv, och han säger baba, han vinkar och massa annat roligt. Att bli mamma är nog det mäktigaste och häftigaste en kvinna kan vara med om, men även det jobbigaste.. Det är ju oftast ett heltids jobb och vissa dagar är svårare än andra.

Alvin i sin nya pulka som han älskar ☺️

Hej alla fina! Idag som sagt har det vart något otroligt mycket snö i Stockholm. Inga bussar gick, skolor hade stängt.. oj vad längesen det var såhär! Iallafall, efter Hasan slutat jobbet drog han förbi lekia och köpte med sig en pulka hem så när han kom hem käkade han sedan var det dags att byta om till riktiga vinter kläder! Vi tog oss en pulka promenad ner till centrum för att hämta ut vår nya vagn som vi beställde för någon dag sedan, påväg ner till centrum så snöar det massor, knappt plogade vägar och det värsta av allt var alla tak och även träden, när vi går på gångvägen går det en ung tjej och helt plötsligt rasar en tjock gren precis efter att hon passerat, FY alltså. Tänk om vi hade gått där med Alvin i pulkan? Eller om hon bara var nån sekund senare.. och även när vi var påväg hem från centrum så var det ett stort träd som fallit rätt över gångvägen.. så jag och Alvin tog oss en omväg, jag menar.. vi tog det säkra före det osäkra!

Men iallafall! Alvin älskade pulkan, och snön. Han är så nyfiken av sig så allt är nog väldigt roligt för han hehe!

Imorse bestämde sig Alvin för att vakna vid 08 tiden och så fort han vakna så börja han med allt bus.. men man ska ju inte klaga, det är ju de bästa som finns, massa morgon mys och bus!
Här snöar det för fullt och planen är väll att gå ut och leka lite! Men innan det sker så måste jag få Alvin att vila lite först! Vi hörs lite senare, nu ska jag fortsätta dricka mitt tee och kolla nyheterna 🙌🏼

Postad i: Allmänt, Livsstil, Föräldrarskap

Hej alla fina! Blev inget sovande för mig ännu, kollade precis klart på svenska Hollywood fruar & paradise hotell, helt värdelöst om man frågar mig.. alltså paradise!

Tycker verkligen att de beter sig som riktiga småbarn, speciellt jiyar & Claudia, sånna som dom behöver en snärt på nosen och få båda fötterna på jorden. Blir så arg på sånna människor som tror dom vet allt & kan bestämma 😩
Men men.. nu till något annat skoj. Fars dag! Har ni något tips? Ge min tips 🙌🏼

Mina älskade killar, er älskar jag mer än livet 🙌🏼❤️

Postad i: Foto/bilder, Föräldrarskap, Livsstil, Resor

Nu är vi hemma igen efter en veckas semester i Bosnien, skönt att komma hem till sina vanliga rutiner, Resan med Alvin påväg dit funkade hur bra som helst, men flygresan hem var lite mer annorlunda.. han hade åkt på feber nån dag innan, han va super körkyld och snorig så han grät massor fast bara vid landningen.. annars har allt gått bra! Slänger upp ett inlägg senare om lördagen som bjöd på Odinslund bröllop 🙌🏼

Postad i: Allmänt, Föräldrarskap, Livsstil, Resor

Min första resa till Bosnien var lite sådär, inte riktigt som vi tänkt oss iallafall..

Allting började med att planet var försenat, planet skulle lyfta 20:55 men blev försenat till 21:45 men vi kom inte ombord fören vid 22.00 och vi lyfte inte fören 22:30 ungefär, vid 00 tiden fick vi meddelande om att vi skulle landa i Buddapest för att vädret i Tuzla inte va bra, där vi skulle landat.. så när vi landade i Buddapest så kom det bussar som skulle ersätta flygresan.. Men vi kom inte med de 2 första bussarna som redan stod inne direkt, så vi fick vänta där i ungefär 1 timme, när bussen kom skulle vi åka buss från Buddapest till Bosnien / Tuzlas flygplats och den bussen skulle ta 4-6 timmar, när vi passerat de 2 gränserna så kommer vi till Bosniens gräns och de kollar allas pass och busschafförens, men de visar sig att han inte har något greencard... Så vi fick alltså GÅ över gränsen in till Bosnien med all packning, vår buss och bussen innan som var proppfull... Och efter vi promenerat över gränsen väntar vi på att de ska fixa ersättningsbussar vilket de inte gjorde om vi inte skulle betala en massa... så vi tog taxi efter cirka 2 timmars väntan och kom fram till slutmålet vid 13 tiden.. Men vi skulle egentligen vart framme igår kväll vid 23 tiden.. Men wow vad glad jag är, Alvin klagade nästan aldrig.. Trots att vi höll han vaken så länge för att sedan få sova på buss stolar😡 vi flög med WIZZAIR och ALDRIG någonsin igen.

här är 2 bilder på de första som passerat/passerar gränsen.. Aldrig vart med om något liknande förr