Når man starter på en ny og sund livsstil kan fristelserne være svære at modstå. I starten går man ALL IN, og det kører egentlig fint nok. Men senere hen kan det godt blive for fristende, og pludselig tillader man sig selv at synde engang imellem. Det skal der også være plads til, man skal bare passe på, at det ikke tager overhånd. Hvis man er til specielle begivenheder, arrangementer eller lignende tænker man måske, at det er i orden. I sidste ende finder man en undskyldning for at gøre det oftere og pludselig er man tilbage til det sted, hvor man startede og egentlig ønskede at komme væk fra.

Jeg faldt selv i, som det kan ses på billederne. Undskyldningen var, at jeg nu var i KBH, hvilket sker så sjældent, så derfor kunne jeg godt tillade mig det. Men så må man tage sig sammen og smutte i træningscenteret lidt oftere og samtidig sørge for, at spise sundere efterfølgende.

Man står selv til ansvar for den situation, man har sat sig i. Det kan godt være, at det kræver en masse viljestyrke og kampånd. Men hvis man virkelig ønsker det, så må man sgu også tage sig sammen og gøre noget ved det. Man kan kun bebrejde sig selv.


SÅ KOM I GANG OG GØR' NOGET VED DET, HVIS DET ER NOGET, DU VIRKELIG ØNSKER AT ÆNDRE!!! 

Design din blog - vælg mellem masser af færdige skabeloner på Nouw, eller lav din egen: "peg og klik" - Klik her

Likes

Comments

Godmorgen folkens

Dagen derpå efter en tur i træningsceneret er altid en af de værste. Øm i de brugte muskler, det skal man lige vænne sig til. Det havde min krop også før, men når man pludselig hopper væk fra maskinerne og i stedet træner med egen vægt, er følelsen i kroppen helt anderledes. Tak for det Nikolai!!!

Resultatet bliver også et helt andet, så lad os håbe, at det giver pote hurtigst muligt.

Det kan godt være, at kroppen er øm, men det er kun en god ting. Så ved man, at man har gjort en indsats. Følelsen efter træning er fantastisk.


Likes

Comments

Efter en hård og lang forlænget weekend med en masse billard og lidt for meget alkohol, er der nu blevet brugt 1,5 (næsten 2 timer) i træningscenteret. FRIVILLIGT!

Det var hårdere end normalt, men også selvforskyldt. Nu er det overstået, og det kan slappes af. Sådan!!!

http://go2fitness.dk/

Likes

Comments

En bytur kan være ih og åh så fed, men dagen derpå er ikke altid liiiiiige, som man havde ønsket. Måske har tømmermændene banket på, medbragt en lille hovedpine og lidt kvalme?!

Det kan være "farligt" at drikke for meget, og mange siger ofte, at de aldrig drikker igen, når de er vågnet op dagen efter en bytur med de sygeste tømmermænd. Den følelse har vi vist alle haft, men det er sjældent, at det holder.

Selv havde jeg næsten ikke drukket i 6 uger, så de 3 gange, jeg nu har haft drukket inden for 7 uger, har været stramme dagen efter. Netop fordi jeg ikke har drukket i en lang periode, og kroppen så hurtigt blir' påvirket. Det kommer nogle gange som en overraskelse, når man er vant til at kunne tåle mere.

Men drik med måde, få noget mad og lidt vand inden og undervejs, og så skal man nok slippe for alt for slemme tømmermænd.

Good luck!

Likes

Comments

Alle kan nyde en øl eller drink engang imellem, men det fremmer ikke ligefrem vægttabet. Det smager godt den ene aften i byen eller til privatfest. Men hvis man først begynder at drikke for meget og lige smutter forbi McDonald's, et pizzaria eller tanken efter byturen, så skal det nok ha' en negativ effekt på kroppen.

Alkohol bliver brugt som en energikilde, og så går en del af energien til spilde i nedbrydningen.

Det er altså ikke sundt for kroppen at drikke. Når man starter en ny livsstil, skal det ikke være forbudt at drikke eller synde, men man skal gøre det med måde.

Det kan godt være, at en større træningsmængde hjælper med at forbrænde lidt alkohol, men det påvirker forskellige sider af dit helbred. Indtagelsen af alkohol efter træning svækker altså kraften i musklerne. Det er også sværere at være aktiv i længere tid, når man har indtaget alkohol.

Det kan være svært at modstå alkohol, når man er i byen og samtidig har besluttet sig for at starte på en sundere livsstil.

Selv havde jeg næsten ikke drukket i 6 uger og fik så to øl, hvor jeg allerede kunne mærke det efter den første. Så når man holder sig fra alkohol, smøger og samtidig træner, så påvirkes kroppen hurtigt af få genstande.

Det kræver i hvert fald en del tid i træningscenteret eller nærmest 10 km for at forbrænde, hvad man har drukket aftenen forinden.


Vidste du at ...


95 % af den alkohol, du indtager, nedbrydes i leveren, ca. 2 pct. skilles ud i urinen, ca. 2 pct. via udåndingsluft, og ca. 1 pct. via sved. Derfor kan du ikke svede alkoholen ud, fx med en saunatur.

37 % reduceres den proteinsyntese, der er essentiel for opbygning af muskler, hvis du indtager alkohol i timerne efter træning. Det viser forskning fra Australian Institute of Sport. Men snupper du en proteinrig drik efter træning, og før du går på bar, så bliver proteinsyntesen ‘kun’ reduceret med 24 procent.

0,5 gram alkohol pr. kilo kropsvægt er grænsen for, hvad du kan indtage efter træning for restitutionsmæssigt at slippe billigt, viser et newzealandsk studie. Der er 12 g alkohol i en genstand.





Så SKÅL folkens, og god træning.

Likes

Comments

Eat, pray, love...

Kærlighed, humør, mad og træning har meget at sige i livet. Kærlighed/følelser, påvirker humøret, hvilket kan føre til, at man enten ikke spiser eller spiser alt for usundt. Hvis man ender ud i denne situation, kan det også påvirke motivationen og lysten til at træne.

Det er derfor vigtigt i livet at holde humøret oppe og tænke positivt. Men det kan være svært engang imellem og nærmest umuligt at holde dette ved lige.

Nogle gange har man bare lyst til at låse sig inde og blive der et par dage. Dette gør så også bare, at man misser sin træning og oftest ikke får ordentlig mad.

Når man er begyndt på en sundere livsstil, får man det super dårligt med sig selv bagefter, for man ved godt, at det ikke burde være sådan. Man er derfor nødt til at finde gejsten frem igen.

Så frem med kampånden og den positive indstilling, det gode humør og lysten til at lave sund og mad og få trænet.

Likes

Comments

Godmorgen alle sammen - så er det tid til morgnens første kop kaffe.

Men hvad gør kaffen egentlig for vores krop?

Den daglige kop morgenkaffe kan virke så dejlig og forfriskende, når man er træt og øjenlågene føles tunge.

Der er dog tilfælde, hvor kaffen er knap så god for kroppen, som mange ikke er bekendt med. Det er bl.a. for folk med angstlidelser i forvejen, gravide eller personer med for lavt calciumindtag.

Kaffe kan have en angstfremkaldende virkning, det kan være skadeligt for graviditeten, derudover øger koffeinen, kalkudskillensen i urinen, og kan derfor være med til at øge risikoen for knoglebrud og knogleskørhed.

Kaffen er bl.a. god for type 2-diabetes, men det er ikke nødvendigvis koffeinen, der er det sunde i kaffen. Den positive sammenhæng ses også, når der drikkes koffeinfri kaffe. 

​Her kan kaffe komme dig til gavn:

​- En nedsat risiko for at udvikle type 2-diabetes og parkinsons sygdom med hele 25%

- Den sorte drik kan desuden reducere risikoen for blodprop og blodprop og blødning i hjernen med 10%

- Sidst men ikke mindst ser den også ud til at have en gunstig effekt på alzherimers og depression. 


Men selvom kaffen kan have en positiv effekt, skal man også passe på ikke at indtage det i alt for store mængder. Det siges, at 3-4 kopper om dagen er der, hvor man opnår den bedste effekt. 

Likes

Comments

Ind imellem går vi alle og drømmer om den perfekte krop. Og det ville da meget lettere, hvis den pludselig dukkede op af sig selv. Men tingene kommer ikke altid, når vi kalder. Man er derfor nødt til at knokle for det. Følelsen af at skulle tage sig sammen til at tage ned i træningscenteret kan være "pain in the ass", men når man først er kommet afsted, er der ikke noget bedre følelse end den, man har, når træningen er veloverstået.

Selv har jeg haft trænet op til flere gange og af flere omgange, hvor jeg ikke har kunnet mærke forskellen, men det kan jeg nu. Har efter et godt stykke tid fået lavet et træningsprogram, som jeg følger 2-3 gange om ugen. Det var hårdt i starten, men det virker slet ikke så hårdt mere. Det viser bare, at der skabes resultater.

Er selv gået fra M/L til S/M i bukser, og kan passe shorts tilbage fra 2009 (lidt stramme, men kan få dem på). Følelsen af, at fedtet omdannes til muskler er fabulous.

Likes

Comments

Der er mange fristelser i hverdagene, når man prøver at leve sundt. Det kan være svært at modstå, men det handler om at bevare rygraden og ikke lade sig friste alt for meget. Selvfølgelig er det i orden at synde, men i ikke alt for store mængder.

Hvis man ikke tillader sig det engang i mellem, kan det være svært at holde stilen i længden. Det er 100 gange nemmere, når lysten er der, og man ikke skal føle sig tvunget.

Man kan dog finde sundere alternativer til de oprindelige søder sager, som man hurtigt kan få lyst til under en sundere livsstil.

Likes

Comments

Det kan godt være, at vi ser den sunde kost som en måde at tabe sig på eller en sund livsstil, men den spiller en meget større faktor for at mindske udviklingen af sygdomme.

Overvægt og fedme er med til at øge risikoen for bl.a. hjerte- og karsygdomme, diabetes, flere typer kræft og depression. Men en hensigtsmæssig livsstil vil være med til at reducere risikoen.

Selv står jeg med epilepsi, som jeg har haft konstateret siden november 2010. Det bevises, at en ketogen diæt kan være med til at mindske antallet af anfald hos personer med epilepsi. Selv har jeg ikke afprøvet diæten, men spiser sundt og træner/motionerer. Hvilket jeg selv kan mærke på kroppen og mit helbred.

Det handler egentlig om, at sætte kroppen i en tilstand af "ketose", hvor blodet så indeholder et højere niveau af ketoner end normalt. Dette er et produkt af fedtforbrændingen, som frigør fedtet i kroppen. Kroppen begynder under denne diæt altså at nedbryde fedtdepoter i kroppen for derfor at anvende dem som energi.

Gennem denne diæt, må der stort set indtages kulhydrater. Det er dog meget vigtigt, at man får sine proteiner, men man skal også være forsigtig og ikke få for mange, da det kan påvirke insulinet i kroppen.

Dette er fødevarer, som man skal fokusere på under denne diæt.

- Kød, fjerkræ, fisk og æg (højt fedtindhold, fuldfed skind, økologisk)
- Naturligt fedt, økologisk smør, olivenolie, kokosolie
- Fede mælkeprodukter, fuldfed fløde, cremefraiche med høj fedtprocent og fede oste.
- Grøntsager, broccoli, blomkål, asparges, squash, spinat, agurk, løg, peberfrugt mm.
- Nødder
- Bær
- Vand, saftevand, kaffe og the

Dette er kulhydrater, som man helst skal undgå

- Sodavand, slik, juice, chokolade, kager, flødeis mm.
- Kornprodukter (ris, pasta, brød, morgenmadsprodukter)
- Margarine, transfedt, olier med for meget omega 6
- Øl
- Light produkter
- Kunstige sødemidler


Likes

Comments