Gårdagen spenderade vi mestadels på stranden. Efter en middag med Edyta och Peter så gick vi för att titta på en eldshow. Både jag och Becca blev uppdragna på scenen som frivilliga. Jag fick en cigg i munnen som jag skulle tända med hjälp av en brinnande snurra. Trodde jag skulle bli flintis, men håret klarade sig och det var skitkul. (Mamma och pappa, jag kommer ej börja röka. Don't worry.)

Idag har vi hyrt kajak och paddlat till Monkey Beach. Stranden var fylld av en jävla massa turister, men även av ett tjugotal jättesöta små apor. Allt var verkligen så fint. Vart man än tittade så tänkte man "WOW finns detta verkligen på riktigt?". Så har det varit överallt här än så länge. (Och ja, ni borde vara avis)

Vi kom fram. Efter 10 timmar på första flyget, drygt en timme på andra och två timmar på färja kom vi äntligen fram. Inget bagage försvann, inget flyg blev inställt och allt gick helt enkelt väldigt smidigt. Min allra första dag i Asien är slut och jag har fått många nya intryck. Dels har jag känt hur annorlunda värmen är här, det är så klibbigt. När man steg av planet kändes det ungefär som att stiga in i en ångbastu. Men man vänjer sig fort.

När vi kom fram till Phi Phi så checkade vi in på ett hostel. Vi bor i ett rosa rum. Rosa väggar, rosa på toaletten, till och med fläkten är rosa. Vi trivs!!! Efter det gick vi ut för att leta mat. Vi åt jättegott fried rice för 15kr. När vi sedan strosade runt och kollade i lite små butiker blev vi plötsligt överraskade av Edyta, Beccas mamma, och Peter som redan var i Thailand och kom förbi Phi Phi för att träffa oss. Resten av kvällen spenderade vi med dem, blev bjudna på milkshakes och massage. Nu ligger vi väldigt trötta och helt kladdiga av olja i vårt rosa rum och ska sova. Imorgon ska jag äntligen få bada!!! Kan ej vänta

PS. Hoppas inte ert liv är lika jobbigt som vårt

Dagen är här. Äntligen har resan startat. Resan som vi har planerat, bokat och längtat efter i flera månader. Hoppas ni vill följa vår resa, huvudsakligen våra bästa stunder men även våra jobbiga. (Vem försöker jag lura, det jobbigaste jag kommer uppleva är typ att tappa min glass i sanden). Lägg även märke till vår väldigt originella bild. För er är det en bild på ett par personer med ryggsäckar framför ett tåg precis som alla andra, men för oss är det första bilden på vår drömresa. Bring it on livet, jag är redo.

Hej på er! Var ett tag sen jag bloggade nu, men har haft fullt upp med packning och förberedelser inför resan. Och egentligen finns det ju ingen mening i att tvinga fram ett blogginlägg när man inte har något intressant att komma med. Jag har iallafall hunnit med att fotografera lite under de få dagar vi fick ha snö. Allt blir så himla vackert. Jag trodde väl egentligen att hästarna skulle bli överlyckliga, men allt de gjorde var att gräva efter gräs haha.

MEEEEN, den 12e januari närmar sig med hög fart och jag börjar så smått inse att jag ska ut på min drömresa. Blir tydligare och tydligare nu för varje gång jag säger "vi ses när jag kommer hem, om två månader" till släkt och vänner. Men jag lär nog inte inse det fullt ut förrän jag och Becca har kommit fram till ett hostel, lagt ifrån oss bagaget och kan tänka tanken "vad vill vi göra nu? vi kan göra precis vad vi vill".

Hoppas ni får det kallt här hemma, hehe

Har firat jul med veganskt julbord och hela tjocka släkten. Har spenderat julaftonskvällen på foxen med fina vänner. Har varit ute och gått. Har firat jul med Jeppe och lagat fajitas. Har helt enkelt haft det jävligt bra. Och det blir bättre, imorgon ska jag på spa med Malin och sedan vidare på förfest och utgång!!

Äntligen är julafton snart här. Och jag är ledig i fem dagar i streck vilket känns så himla skönt. Minns knappt hur det känns. Återkommer med det på tisdag, haha.

Förra helgen tog vi in julgranen och jag fick klä den. Jag hittade ett blogginlägg om hur man gjorde eget granpynt (de silvriga) och tycker själv att det blev väldigt bra. Inlägget hittar ni här.

Hoppas att ni får en jättebra jul. PUSS

Idag sken solen och jag var ute och gick. Jag kunde gå i jeansjacka och alla mina julkänslor byttes ut mot vårkänslor. Idag har varit en sån dag då allt känns enkelt och jag har mått prima. Tack solen för all D-vitamin, det behövdes.

Igår körde jag, Elina och Alva upp till Linköping för att överraska Ellen. Hon blev så himla chockad och glad, så roligt! Vi gick ut och käkade, tog några drinkar och pratade ikapp om allt som vi har missat. Sånt här borde man verkligen göra oftare.

Efter en väldigt god frukost körde vi hemåt igen. Ikväll ska jag, Jeppe och min familj på julbord. Puss på er

Just nu är jag påväg hem från ett par timmar med Nellie på biobaren. De byter ju hamburgare då och då och testade en ny vegetarisk med tofu och halloumi. Testa den, jättegod!! (Ännu godare med sötpotatis-pommes till)

Ni vet de där kompisarna som man kan träffa sällan, men när man väl träffas känns det som att man träffades igår. Man glider inte ifrån varandra utan vet alltid var man har den andre. En sån kravlös vänskap kan vara så himla skönt att ha. En sån person är Nellie för mig.

Hoppas ni mår bra!

Idag har jag drömt mig bort till Asien och knappt kunnat tänka på något annat. Har läst massvis om backpacking och ställena vi ska besöka på internet och dessutom läst allt @elinskoglund skrivit om sitt äventyr. Kan ju säga att jag längtar ännu mer nu.

Känner mig även så pepp på att resa mer i mitt liv. Har redan börjat planera en resa till Italien med pojkvännen och har funderingar på att åka iväg som volontär. Just nu känns livet så enkelt och det ska jag verkligen njuta av så mycket det bara går.