Postad i: Träning

Tisdagens crossfit pass bestod av mycket löpning. Utförde 26rep av marklyft, wallballs, situps, pushups och boxjumps. Mellan varje övning löpte vi 300m, hann köra 1,5 varv vilket resultera i totalt ca 2,5km löpning.

Onsdagens träning bestod av ben ute på gymmet. Har kört första delen av träningsprogrammet för ben i fyra veckor så denna vecka var det dags för nya benövningar.

Dagens träning bestod av 30min grit strenght, kändes bättre än förra gången men fortfarande riktigt jobbigt.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Postad i: Allmänt

Igår hade jag fullt upp med att styra upp en liten överrasknings fest för min kille, jag är verkligen en tidsoptimist så det blev en galet stressig förmiddag. Min killes syster kom som tur några timmar innan & hjälpte mig med matlagningen och min syster stod för tårtbakning. När jag vakna imorse kändes det som att jag hade sprungit ett maraton, min rygg är helt paj efter alla tunga kassar jag fick bära fram och tillbaka igår. Allt blev iallafall väldigt lyckat i slutändan och han var mer än nöjd med sin dag vilket är viktigast.

Idag har jag jobbat, tränat och suttit med en uppgift som ska in imorgon fram tills nu. Måste även tillägga att jag idag fick bekräftat att vår C-uppsats är godkänd och klar, LYCKA efter alla sena kvällar och ångestkänslor. Det finns seriöst ingen bättre känsla än att besegra något som för ett tag sen kändes omöjigt.

Likes

Comments

Postad i: Träning

Dagens träning startade med backsquats & hipthrusters ute på gymmet innan 60min crossfit. Komiskt nog bestod första delen av crossfitpasset av backsquats, resterande involverade också mycket ben.

  • 1set x 12rep av 20-40-45-50 kg backsquat
  • 3set x 12rep av hipthusters (40kg)


Dagens WOD

  • DEL1: 10min backsquat, utförde 3rep i taget från 25-60kg.
  • DEL2: 8 deadlift, 16 goblet squats, 8 pushups, 4/4 onearm kettlebell thrusters, 200m löpning.

Idag fick min kille bestämma middag och det resulterade i egengjord hamburgare med både vanlig potatis och sötpotatis pommes. Fasiken vad gott det var!

Likes

Comments

Postad i: Träning

Hade en hel del att göra förra veckan bl.a. en inlämningsuppgift, därför har uppdateringen varit kass. Träningen har iallafall gått som det ska.
Måndag: Crossfit
Tisdag: Grit strenght
Onsdag: Crossfit involvera mycket löpning & rumänska deadlift.
Torsdag: Vilodag
Fredag: Crossfit 1000rep i paret
Lördag: Ben på gymmet
Söndag: Vilodag

Nästa vecka blir det att öka vikterna på backsquat, benpassen börjar ge resultat.

Likes

Comments

Postad i: Träning

Igår startade veckans träning med 60min crossfit. Gårdagens pass bestod av väldigt mycket kondition bl.a. 400m löpning med 6kg medicinboll & 250m rodd i maskin.

Idag fick det bli ett tidigt morgonpass, 30min gritstrenght med en ny release. Den nya releasen involvera mycket viktstång vilket gillas. Mina axlar bräns redan med tanke på att jag inte ansträngt överkroppen speciellt mycket de senaste två veckorna då jag mestadels fokuserat på ben samt haft muskelinflammation i vänster axel. Igår kunde jag iallafall utföra hangcleans med 35kg viktstång så jag hoppas att min axel har återhämtat sig helt nu.

Likes

Comments

Postad i: Allmänt

Idag fyller en av mina närmsta vänner 28år, det firades med en lunch på yumyum och massa prat i flera timmar ❤ Nu ligger jag nerbäddad i soffan med lösgodis och ska bara mysa med mitt hjärta resten av kvällen.

Likes

Comments

Postad i: Kost, Träning

Hej ni. Idag är det en lycklig tjej som skriver, i veckan var det dags för opponering och jag gick därifrån med en lättnad över att vi inte behövde komplettera något förutom lite formalia. Nu väntar vi i princip bara på bedömning av vår c-uppsats. Idag jobbar jag kväll och imorgon ett kort pass sen tar jag ledigt i hela tre dagar. Denna gång är jag alltså ledig på riktigt utan plugg, jobb och massa annat inplanerat förutom att fira påsk 😃

Denna träningsvecka har hittills sett ut som förra

Måndag & tisdag: Benpass på gymmet med fokus rumpa/baksida lår.

Onsdag: 30min crossfit, involverade även här mycket ben, avslutade med core.

Tordag: Axlar på gymmet, körde bl.a. enarmsaxelpressar med hantel & axelpressar med viktstång. Avslutade med core.

Dagens form i olika ljus/vinklar, idag är dock magen inte uppblåst som den kan bli efter helgen haha.

Igår unnade vi oss efterrätt och det fick bli Lohilos proteinglass i smaken double chocolate, den var riktigt god rekommenderas starkt!

Likes

Comments