Recept

”Slängde” precis ihop dessa sjukt goda tryfflar gjorda på endast två (tre) ingredienser; avokado och sockerfri mörk choklad. Jag valde även att smaksätta de med kardemumma! Kan tänka mig att det är gott att smaksätta tryffeln med andra saker som till exempel apelsin, lakrits, kaffe eller eventuellt mint!

Jag mixade helt enkelt bara en mogen avokado och vände därefter ned 100g smält choklad. Sist hällde jag i lite mortlard kardemumma. Smeten fick svalna något i kylen innan jag rullade små kulor. Därefter rullade jag dem i kardemumma och chiafrön.
Jättegott och super enkelt!

(Värt att lägga till är att de är väldigt ”bittra” och har en tydlig smak av mörk choklad. Vill man göra de sötare kan man självklart tillsätta någon form av sötning som agavesirap, honung, proteinpulver eller helt enkelt använda sig av en ljusare choklad!)

Resor

Sitter i skrivande stund i soffan och värmer mig efter en dag i backen med bland annat Vilma och pappa. De kom upp till Åre igår för att spendera helgen här.
Dagen bjöd på förvånansvärt bra väder, det var både sol och vindstilla stundtals. Lunch åt vi såklart på Hummelstugan, jag tog pumpasoppa och de andra tog jägar pizza.
Ikväll tänkte vi gå ned till spat och följt av middag ute på torget. Vilma och hennes kompisar ska nog ut efter, men för mig som är under 18 får det nog lov att bli en lugn kväll haha.

Vi hörs,

Resor, Fotografi

Några mobilbilder från helgen! Vill verkligen inte åka ifrån varken Vilma, Barcelona eller värmen :(
Men de som gör mig en gnutta taggad till att komma hem och åka tillbaka till Åre är att vi snart kan börja tagga inför julen <3

Hoppas ni alla har haft ett bra höstlov/halloween!

Puss och kram

Mat, Resor

Semestern har redan börjat lida mot sitt slut och det har gått sååå fort! Vi har hittat på allt möjligt och har i stor sett varit ute hela dagarna och kvällarna, därav väldigt lite uppdatering här. Men sammanfattningsvis har vi besökt lite kända turistmål som La Boqueria Mercat (mat-marknad), Arc de triomf, La Rambla, Le Nacional och diverse restauranger. Vi har även åkt lite tunnelbana, shoppat, solat och framför allt promenerat väldigt mycket!

Hur som helst, den sista middagen här i Barcelona åt vi på en liten tapasrestaurang vid namn Casa Lolela, som vi av en slump hittade genom TripAdvisor. Vi beställde in lufttorkad skinka, oliver, bläckfisk-ceviche, blini med lax, teriyaki kyckling, risotto med tryffel (!!), biff-tartar och tomatbröd. Och det var galet gott (precis som cirka allt annat under denna vistelse också har varit hehe). Till efterrätt tog vi pannacotta, Créme Catalana och cheesemousse med kanderande nötter <3

Hann fota några av rätterna innan personalen sa till att det störde de andra gästerna med allt fotograferande haha.

Imorgon går planet 15.20 så förmiddagen kommer nog bara spenderas på hotellets takterass.

Puss och kram

Resor

Hej, Hoppas allt är bra med er! Med mig är det bara bra. Jag befinner mig just nu i Barcelona med mina föräldrar. Min syster, Vilma, jobbar här så vi tänkte hälsa på henne nu när jag har höstlov!

Vi landade ganska sent igår och kom fram till hotellet runt 12. Vid 9-tiden imorse vaknade vi, drack kaffe i sängen och åt sedan en super god hotellfrukost. Därefter promenerade vi ned till stranden, där vi hängde fram tills det var dags för lunch. Självklart åt vi tapas - Grillad bläckfisk, potatis med sås, musslor, räkor och massa annat gott!

Därefter promenerade vi runt i nästan två timmar innan vi kom tillbaka till hotellet och körde ett träningspass på hotellets gym.
Nu ska vi möta upp Vilma som precis slutat jobba och äta middag tillsammans.

Vi hörs imorgon,

Vardag

I tisdags fyllde Tuva år så hon bjöd hem oss tjejer på grill-middag, super mysigt var det.

Har gjort egen granola med nötter, frön, ren havre mm! Ni hittar receptet HÄR.

Fint ljus i mitt rum och en bild på mig igår ;)

Har också hunnit med ett besök på Mahalo! Sedan jag sist var där har de hunnit uppdatera utbudet lite så jag provade en ny bowl som var mycket god.

Så, detta är lite av det jag har sysselsatt mig med den senaste tiden. Idag är vädret ganska grått (mitt favoritväder för övrigt) så jag tänkte bara ta det lugnt och kanske hitta någon ny serie att titta på eller läsa någon bok. Läste ut VIP-rummet för några dagar sedan och måste få tag i uppföljaren innan jag påbörjar några nya böcker känner jag haha.

Mat, Recept

Idag efter träningen var det jag som stod för middagen. Det är väll ingen skräll att jag bjöd på kyckling hehe. Till det åt vi marinerad broccoli som tillagats på grillen, tillsammans med kyckling då. Slängde även ihop en sallad på gröna blad, tomat, gurka, vattenmelon, blåbär, mynta och solrosfrön. Alltihop servades med protein keso och kvargsås!

Resor

Några bilder från dagens morgondopp

Har precis vinkat av Freja efter att vi kollat på Snabba Cash hemma hos mig haha. Vi båda började läsa svenska deckare på landet och blev helt hooked och eftersom ingen av oss har sett Snabba cash kände vi att det var dags!
Vi har hur som helst haft det super mysigt på landet. Vi har mest bara tagit det lugnt och chillat, men igår tog vi vattenskotern och åkte in till Nynäshamn för att äta middag där.

Ikväll ska jag nog bara fortsätta läsa boken jag lånade med mig från Frejas land, Vip-Rummet av Jens Lapidus.