Nu tänker jag gå in lite mer på djupet av min dagliga rutin och hur jag mår på dagarna. Många av er ser att jag skriver ganska ytligt att jag har ont i benet med mera och går till sjukgymnasten. Idag, nu sitter jag i sängen på ett hotellrum. Halva dagen idag har jag åkt skidor och ätit lunch i backen. Mina fötter och fram sidan av benen har gått slita som djur för mig, som alltid. Där jag har ont när jag åker skidor för stunden är framsidan av båda benen. Där man får mycket belastning. Jag har haft bensinsinflamation och det kan spela in idag. Jag åker som vanligt och mår som vanligt förutom att jag har ont.

Extremt många ungdomar har ont i knän, ben eller fötter. Så blir det när man växer och det rör sig. Men jag har nu växt klart och är endast 1.56 cm. Så att vara hos en sjukgymnast och få övningar och redskapen för att bli av med smärtan i frambenen/underbenen är det enda bra sättet för mig.

Att prestera på topp i min sport och i andra är extremt svårt. Det är mycket extra som ska till hos mig för att klara att springa i hela 6 minuter. Det låter inte klockat hur kort tid det är, men min smärta kommer så fort.

Nu har jag tappat spåret på hur jag mår just nu och idag. Men helheten i livet och smärtan är viktig. Nu när jag ligger i sängen har jag inte ont någonstans. Men när jag skulle från skidbacken och gick en stund i pjäxor började smärtan slå på snabbt och mycket. Tog av mig en av pjäxorna och då lättade smärtan. Har nu köpt tejp som jag ska tejpa vissa delar av mina fötter och senor för att underlätta trycket och belastningen.

Det viktigaste för mig är att jag tar hand om mig själv och vet var gränsen går när det gäller smärtan. Hoppas det är så för er alla som kanske har ont någonstans.

Till sist vill jag bara säga att jag kommer aldrig vika ner mig för att jag har en smärta i ben och fötter. Attans den som ger sig!

Jag vill tacka varje person som går in på en länk, eller direkt till min blogg på dagarna och kvällarna. Kommer ihåg att det var när jag satte mig vid Facebook första gången, då var jag 10 år och kunde inte så mycket om datorer och nätet men hittade ändå en bra väg och nu sitter jag med en extremt fin och positiv blogg framför mig varje dag. Själv läser jag bloggar och gillar att få insikt i någon persons liv. Många gillar det, andra inte.

Att ha en stor variation i bloggen är lika viktigt som att ha en riktlinje som man följer och strävar efter. Att kategorisera bloggen och inläggen gillar jag. Att bara tagga inlägget med resor eller liknande är så enkelt och blir roligare för läsarna att kunna klicka sig in på. 4 härliga år med bloggning och några färre här på Nouws plattform. Jag är evigt tacksam för allt jag får, ta del av och göra tillsammans med min familj, vänner och er läsare. Jag läser varje kommentar och reflekterar som ni gör med mina inlägg.

Vi ses snart igen på bloggen med ett nytt inlägg. Tack!

För stunden sitter jag och sippar på te tillsammans med fint sällskap efter middagen på en resturang. Dagen idag började med att jag var extremt trött. Inte någon nyhet när det gäller mig. Skidkläderna på, frukost och allt det vanliga som ni vet. Sedan ut i backen en stund. Vid klockan 12:30 åt vi lunch i backen där det fanns reklam för bilmärket Ferrari och jag blev förtjust i den restaurangen. Men det blir ingen Ferrari för mig.

Efter lunchen hade jag ganska ont i mina fötter så jag åkte hem till hotellet och kollade på en film via min iPad och sedan duschade och fixade mig till middagen. Och det var dagen. Tredje dagen i norra Italien och vädret är extremt bra. Lite blåsigt idag, men solen på topp. Det är fullspäckade dagar och bloggen fortsätter uppdateras av mig, men tyvärr blir det ganska sent. Ha en fortsatt fin måndagkväll och vecka, så hörs vi imorgon. Godnatt från mig och Italien.

Intensiv söndag och skiddag om jag får uttrycka mig så. Dagen började med att jag slöade mig ut ur sängen och satte på min underställ och skidkläder. Sedan gick vi ner till frukosten som var uppdukad med extremt mycket mat och fina dukade bord som var runda och stora. Jag åt lite flingor och två koppar te.

Vi gick sedan och hyrde skidor och stavar, samt skolkort för 6 dagar. Solen sken och vindstilla hela dagen nästan. Lite solbränd blev jag också då solstolarna suktade efter mig och jag satte mig till ro med en varm choklad i handen. Min fot klarade inte av dagen så jättemycket och jag får göra ety nytt försök imorgon.

Vi åker från backen till hotellet igen vid 15. Och vid 17:30 började det en handbollsmatch som slutade med att Kristanstad förlorade matchen med två bollar. Otur i turen med slarv och lite dåligt försvarsspel i slutet. Men ändå extremt bra tempo.

Sist med inte minst bjöd dagen på en extremt lång och god middag på hotellet. Jag är proppmätt när jag skriver detta inlägg och ska nu gå och lägga mig. Ni går ha tålamod med inläggen här på bloggen. Ska verkligen få till det att jag skriver minst ett inlägg per dag. Be with me!

Nu har jag anlänt till norra Italien efter både taxi, flyg och minibuss till vårt hotell. Ett fint hotell med bra läge till allt enligt mig. Om några minuter ska vi gå ner till någon resturang och äta middag tillsammans med en annan familj. Efter det vet jag inte vad planen blir, om vi bara gå tillbaka upp till våra rum och sover eller hänger tillsammans en stund efter. Det återstår att se.

Och ha en trevlig lördag med Melodifestivalen alltsammans! Släng gärna en röst till bidrag nummer två, Krista Siegfrieds!

Jag bjuder på den här härliga bilden och säger godmorgon. Idag åker jag och familjen till norra Italien gör att ha en vecka med skidåkning och bättre väder får vi hoppas. Vi åker tillsammans med en annan familj som vi har gjort innan och det ska bli lika trevligt. Dock har jag extremt ont i foten idag. Det är kanske lite träningsvärk blandat med något annat. Men väster foten är extremt jobbig och det gör ont mer och mer ibland. Hur sjutton kommer jag kunna åka skidor?

Vi lämnar Lund vid 11:45 och åker till flygplatsen och planet som tar oss till Italien. Sedan vet jag inte så mycket mer om vad som händer under dagen. Lunch äter vi på flygplatsen och middag i Italien. Ha det gott allihopa och glöm inte checka mina sociala medier för uppdatering om min skidåkning.

Det är tåligt att jag har varit då frånvarande på min blogg under senaste tiden. Det är veckan innan sportlovet och mycket inlämningar och redovisningar ska då göras skolor i alla skolor runt om i Sverige. För dig som idag går i skolan vet att det inte alltid är lätt att hinns med sina aktiviteter då plugg och liknande måste gå först.

Fredag
imorgon och då har jag APL/praktik med Moa i Malmö. Det ska faktiskt inte bli så roligt då jag inte är så nöjd med platsen. Det ända man får göra är att gå ut med 20 tals hundar och fodra dem. Sedan är det en lång lunchrast och samma sak igen i några timmar. Tråkigt att jag alltid hamnar på platser där jag inte trivs. Det kommer bli en tuff dag imorgon och det ända jag kan göra är att blicka framåt.

På lördag åker jag och familjen på sportlov. Alla förutom brorsan åker med för skidåkning i backarna. Det ska bli lite skönt att komma ifrån Sverige och alla rutiner. Dock så kommer jag vilja åka hem snabbt igen. Vi ska vara borta i ungefär en vecka och hoppas på mycket sol och fint väder. Ska ni åka skidor på sportlovet?

God eftermiddag och fortsatt trevlig alla hjärtans dag <3. Skolan idag bestod av att jag skulle presentera mitt tal om spårvägar i Lund. Och jag lyckades!! Det gick väldigt bra och jag är helt okej stolt över min insats. Finns alltid några saker man kan slips på, men orkar inte tänka på.

Mycket kärlek och vänlighet den här fina soliga dag i Skåne och Lund. Men det jag kan säga just nu är att jag är tacksam för alla mina vänner, följare på sociala medier, min familj och livet. Såklart så märker ni och jag svackor i mitt liv som är stora, det blir att bekämpa dem på bäst sätt och fortsätt kämpa för det man gillar, älskar och vill ha.

Jag kämpar för mina vänner och familj. Hoppas ni gör det också... ni kanske även har en extra speciell att fira med tillsammans idag. Kraaaamar <3

För er som vill ha en liten inblick i mitt skolliv. Just nu håller jag på att skriva stödord och argument för ett tal som jag ska hålla inför klassen på tisdag. Talet handlar om att det nu är bestämt att det ska byggas spårväg i Lund. Det finns extremt många Lundabor som inte vill ha spårväg för att det blir för dyrt, är stökigt, bullrigt och trafiken i stan kommer bli svårare än någonsin.

Jag hoppas på att jag kan göra talet rättvist och bra på tisdag. En kopp kaffe nu och sen fortsätter jag skriva och läsa. Ha em fortsatt trevlig söndag!