Igår på eftermiddagen åkte jag till min kompis Linn för att ha bibelstund. Vi blev bara fyra stycken så vi bestämde oss för att hoppa bibelsnacket och bara snacka allmänt. Den ena tjejen som var med hade bakat en paj som vi åt under våra samtal. Det var en sorts smulpaj med blåbär, jordgubb och lingon tror jag, minns inte helt. Det var god, något sur kanske men det gjorde inte så mycket.

Efter att ha suttit och snackat i ett par timmar så fick vi en spontanidé om att ha en filmkväll. Sagt och gjort, jag åkte hem och packade diverse saker för att kunna sova hos Linn och sedan åkte jag tillbaka igen. När jag var på plats igen gick vi till Hemköp och handlade lite chips eller liknande. Eftersom att jag inte ätit någon middag så köpte jag även en Risifrutti. Sedan kollade vi på film, vi tänkte kolla på två stycken men vi orkade bara en. Vi såg Mean Girls, den har jag aldrig sätt så det var roligt. Jag visste ju vad den handlade om men det var kul att se hela filmen och inte bara små klipp. Efter den så låg vi bara och snacka fram till typ tolv, då åkte de andra tjejerna hem och jag och Linn började göra i ordning oss för sängen. jag tror vi släckte runt 01. Jag kunde dock inte sova alls, jag tror jag såg max två timmar på hela natten. Jag brukar ha svårt att sova borta, men aldrig såhär svårt. När jag kom hem ville jag bara däcka i sängen, men då skulle jag inte kunna sova denna natten så jag fick allt hålla mig vaken. Jag har dock inte gjort så mycket, mest suttit och chillat och kollat serier.

Juste, igår innan jag åkte till Linn så fotade jag kläderna jag köpte i veckan så jag ska försöka få upp det inlägget imorgon.

Nu ska jag sova, äntligen (!), imorgon är det skola igen. Detta lovet gick alldeles för fort, men det brukar jag säga om alla lov haha.

Godnatt, hoppas du får en bra dag imorgon.

Hej på er!

Nu har jag höstlov vilket är helt fantastiskt. Bloggade inte under veckorna innan för jag var rätt stressad över skolan och de uppgifter som skulle in. Men men, hoppas på att jag kan ta tag och strukturera upp mitt liv framöver.

Vad har hänt sedan sist då? Jo, i skolan har det hänt mycket särskilt i hantverkskursen. Vi har nu börjat klippa vilket är superroligt. Det finns fyra klippsätt och vi har gått igenom ett, helform. Det är verkligen jätteroligt och jag önskar att vi hade hantverk alla dagar i veckan.

Utanför skolan har det inte hänt särskilt mycket. Jag har tränat och spelat matcher, jag har varit på ett ungdomsläger med kyrkan men det är väl mest det. Nu på lovet har jag varit på Ullared, om du vill se vad jag köpte så finns det en Haul uppe på min kanal som du hittar HÄR (kommer förhoppningsvis lägga ut bilder på när jag har kläderna på mig, om jag hittar ett bra ljus)

Idag har jag lite mys kväll med mig själv. Jag har ansiktsmask, tända ljus och lyssnar på Shawn Mendes nya album MTV Unplugged. Det är några av hans tidigare låtar fast helt akustiska och inspelade under en konsert, helt fantastiskt vackert.

Utöver detta har jag inte gjort så mycket annat. Imorgon ska jag till ett par kompisar och ha bibelstund, ser fram emot det.

Hoppas ni haft en bra lov och att ni har en en bra fortsättning.

Nedan följer lite bilder från ikväll.

Hej på er!

Idag var klockan inställd på ringning 08.00. Det var nämligen bortamatch mot Kinna. Jag gick och la mig i bra tid igår så det var inte så värst jobbigt att gå upp på morgonen. Jag gjorde inte så mycket innan vi åkte till samlingsplatsen, jag åt och bytte om.

Efter en relativt kort samling i Kungsbacka var det dags att bege sig iväg. Vi åkte via Fjärås och Tostared. Den vägen var väldigt krokig med mycket kullar och eftersom bilresan var kanske 40 minuter lång resulterade det i att jag var väldigt åksjuk när vi kom fram. Men som tur var så släppte det ganska fort.

Matchen gick bra, det var lite hafsigt i början men vi fick ordning på det efter första perioden. Vi fick ändå till hyfsat bra spel. Matchen slutade 5-1 till oss. Efter matchen duschade vi också sedan åkte vi iväg till någon hamburgeställe och åt innan vi åkte hem igen.

När jag väl kom hem hann jag vara hemma i ungefär en halvtimme innan jag skulle åka igen. Jag skulle nämligen iväg till en kompis och ha en bibelstund med andra vänner. Det var jätte mysigt och Natali hade bakat super goda croissanter, tack Natali!!

Efter att ha varit där i ett par timmar åkte jag hem och slappade lite, vilket jag gör just nu. Jag tror att jag ska läsa en stund men jag vet inte.

Imorgon är det match igen.

Hoppas ni hade en härlig lördag!

Hej på er!

Idag på hantverk skulle vi göra en långhårsuppsättning men hjälp av tofstekniken vi lärde oss i onsdags. Vi fick en instruktion att följa och sedan var det bara att börja. Jag berättade ju i onsdags att jag tyckte det var svårt att fästa gummibanden, men idag visade min lärare mig en annan teknik som jag tyckte var mycket enklare så idag vart jag faktiskt nöjd med resultatet. Det man gjorde var att man satte upp två tofsar, en högt upp på höger sida, (när man delade in håret gick man från öra till öra diagonalt upp mot kronlinjen) och sedan en med resten av håret i en på vänster sida. När man satt upp båda tofsarna skulle man göra som en knut, lite svårt att förklara, och sedan dra runt ändarna och fästa dom med hårnålar. Jag tyckte att jag fick till det ganska bra. Jag är nöjd med formen, det ända jag inte gillar är att knuten vart ganska frissig men då har jag ju något att förbättra till nästa gång.

Det var allt jag tänkte berätta om idag:

Hoppas att ni haft en fantastisk dag!

Hej på er!

Idag tänkte jag inte skriva om hela min dag, because lets face it, jag är för trött. Istället tänkte jag berätta om vad som hände i morse när jag skulle till skolan.

Så här var det. Jag stod och väntade på bussen som vanligt. Jag hade snoozat lite för många gånger så jag hade bestämt mig för att ära frukost på tåget. Jag stod alltså vid busshållplatsen med mössa och halsduk samt en liten behållare med yoghurt i och väntade, som vanligt. Eftersom det är ganska öppen mark med åkrar där jag bor så kan man se bussen på långt avstånd. Jag ser bussen komma och tänker jaa, äntligen lite värme. Bussen kommer allt närmare och jag går ut en bit för att visa att jag vill åka med.

När bussen är ungefär 20-30 meter från bussfickan, alltså där de vanligtvis brukar börja blinka och svänga, så slår busschauffören på helljuset och sedan stänger han av det igen. Sedan tittar han på mig, vinkar och åker förbi. Han saktar alltså inte in utan åker bara rätt förbi mig, trotts att jag stod där. Det jag hann se av insidan av bussen var att det såg trångt ut, säkert någon mellanstadieklass från Frillesås som ska in till Kungsbacka, så jag tänkte att de kanske skulle komma en extrabuss. Men icke sa Nicke. Det kom ingen buss, vilket innebar att jag skulle missa mitt tåg och komma försent. Nästa buss skulle inte komma först om en halvtimme, så jag fick stå ute och vänta samtidigt som jag åt frukost. Strax efter dog även min mobil så jag kunde inte snacka med någon. Nästa buss kom, dock något sent, och denna gången fick jag kliva på. Vi kom i tid till Kungsbacka och jag satte mig på pendeln som skulle avgå 09.19, min lektion börjar 09.45. När jag kliver av tåget är det fem minuter tills det att jag börjar, och det tar tio minuter att gå. Jag fick skynda mig till skolan och såklart har jag skåpet på tredje våningen. Jag kom till lektionen 15 minuter sent. Som tur var hade jag meddelat min lärare innan så fick ingen ogiltig frånvaro.

Just nu ligger Västtrafik inte på topp i mina ögon. Jag hoppas att de kommer steppa upp sitt game snart, för såhär kan vi inte ha det.

Hej på er!

Idag fick jag en lite dålig start kan man säga. På vägen in till Göteborg gick en av dörrarna på pendeltåget sönder så vi fick stå stilla i Kållered ett tag. De slutade med att vi fick byta tåg till det som gick efter. Men eftersom Västtrafik är ganska dåliga på att ge ut information så var det nästan att vi inte hann med det andra tåget. Det var såhär att en man på min vagn hörde när de ropade ut på perrongen (eftersom dörrarna var öppna) att tåget efter vårt var spårändrat, så han frågade konduktör i närheten om man kunde byta till det tåget och det kunde man. Men de berättade inte det för alla på tåget utan vi chansa på att vi skulle hinna springa till andra sidan. Så jag och mamma gick snabbt av tåget och skyndade oss runt till andra sidan och tog nästa tåg, vilket vi hann. Så med andan i halsen han jag till skolan precis innan vi skulle starta lektionen så det var ju bra, men man blir lite trött på att de som jobbar på tåget inte kan komma med information.

I alla fall, min skoldag började 08.30 och slutade 13.50. Första lektionen var hantverk och idag skulle vi göra långhårsuppsättningar med tofsteknik. Det var faktiskt svårare än vad jag trodde. För det första fick man inte sätta toften på samma sätt som när du gör en tofs på dig själv utan man skulle använda hårnålar och fästa med, det är rätt svårt att förklara. Det var i alla fall väldigt krångligt och jag är väldigt besviken på min insats. Men även om det inte blev bra kommer ni få se lite bilder, så ni vet hur ni inte ska göra.

Efter hantverkslektionen var det lunch, idag var det någon fransk biffgryta med pilaffris. Ska jag vara ärlig tyckte jag inte att det var särskilt gott. Jag tycker matsalen serverar god mat annars men detta hamnade inte i toppen, men man ska vill inte tycka om allt, eller hur?

Efter lunchen var det dags för dagens sista lektion; svenska. Idag skulle vi göra någon konstig grej. Eller ja, konstig och konstig, vi skulle inte jobba med det vanliga. Vi skulle typ berätta när under vår skolgång vi lärde oss som bäst och när det var roligt att lära sig och varför det var så. Jag skrev typ att det var roligast när man var liten men också att åttan och nian var roliga för då hade vi stora roliga uppgifter. När vi var klara fick vi sluta.

Efter skolan åkte jag hem och sov en stund faktiskt, jag var så fruktansvärt trött. Jag vilade ända fram till middagen. Efter att jag ätit så jobbade jag lite svenska, vi har en stor inlämning med massa olika texter vecka 43.

När jag pluggat i typ en timme så gick jag ner i köket och bakade en kladdkaka som vi skulle fika på lite senare. Den var väldigt lyckad skulle jag säga. När vi fikat klart tänkte jag gå och göra mig i ordning för sängen och för att skriva detta inlägg, men när jag precis skulle börja ta bort sminket ropade mamma att jag var tvungen att följa med upp och hämta min bror på fotbollsträning. Han åkte moppen upp men skadade foten under träningen så han kunde inte köra hem den själv, så det fick jag göra - i bäck mörkret. Det gick bra det var inte så mycket trafik.

När jag väl kom hem igen borstade jag tänderna och kröp ner i sängen.

Jag hoppas ni haft en bra dag och vill även önska er en härlig morgondag.

(Det var ett långt inlägg idag, bra eller dåligt? Ska jag skriva mindre eller kanske mer? Let me know)