SAS ungdomsbiljetter

Tror inte det går att hitta något billigare eller säkrare sätt att resa på. Speciellt om man ska till USA! Förstår inte varför så många håller på med massor av mellanlandningar i te.x London, Helsinki eller New York på vägen dit. Är man ute i lagom tid får man en TUR OCH RETUR resa till L.A under 3000kr. Hur sjukt är inte det? Och New York tur och retur för mindre än 2500kr. Det är helt galna priser när man tänker efter. Är man under 25 är detta helt klart den bästa vägen att resa på.

Airbnb & Homeaway

I Paris, L.A, Dubai, Miami och på Bahamas har vi istället för hotell valt att hyra en lägenhet vilket alltid har funkat väldigt bra. Hittar oftast ställen på Airbnb och där finns verkligen någonting för alla prisklasser. Allt från tält till lyxvillor. Väldigt smidigt om man te.x åker iväg ett gäng vänner eller familjer ihop och då kan hyra ett stort hus för alla. Viktigt dock att inte föra över pengar till uthyrarens privata konto utan att betala via hemsidan. Speciellt i USA finns många fake-annonser att vara uppmärksam på!

Håll koll på hotellets priser

Min favorisida när det kommer till hotell är hotels.com. Tycker mer om den än booking.com då priset som visas där är det totala medan man får slutsumman först precis innan man ska boka på booking. Hotels.com brukar även nästan alltid erbjuda en 10% rabattkod och att man kan avboka med full återbetalning tills dagen innan. Därför är det bra att hålla koll på priset även efter att man bokat för att se om det ändras. Det gjorde vi te.x nu när vi bokat hotell i Cannes, och någon vecka efter att vi bokat såg vi att våra datum nu kostade några tusen mindre. Då var det bara att boka av, få pengarna tillbaka och boka om! Vipps så har man sparat pengar man kan lägga på roligare saker under semestern.

Paketerbjudanden?

Något jag aldrig gjort är att boka ett paketerbjudande, dvs flyg + hotell tillsammans på samma sida. Kan inte säga att det alltid är så men varje gång jag kollat upp dem för sig har det visat sig att det är billigare när man bokar dem enskilt. Så låt er inte luras, kolla alltid upp dem var för sig för att vara på den säkra sidan!

Innehåller adlinks

jhfvfkj

Några utav mina favoriter just nu! Min stil varierar ju väääldigt mycket beroende på årstid och medan jag helst går runt i söta blusar och luftiga klänningar under våren och sommaren gillar jag när det blir lite rockigare och hårdare mot sommarens slut. Hösten är verkligen min favoritårstid när det kommer till kläder och som ovan skulle jag gärna gå klädd då. Den svarta jeansjackan, kjolen, den gråa blazern och ett par snygga sneakers är vad jag tänkte beställa hem inom en snar framtid!

Efter några timmar på bryggan i solen igår sprang jag ner till EH för en svalkande islatte. Perfekt nu på sommaren ju! En god liten bowl av grönsaker och frukter jag hittade här hemma fick det sedan bli till lunch. Även denna tisdag var jag ledig vilket var väldigt skönt. Då fick jag tid äntligen tid till att städa, organisera och fixa här hemma, mår verkligen bra av att ta tag i sådant. Nu väntar en jobbdag imorgon innan jag tar flyget hem till Östersund på torsdag morgon! Ska bli kul att komma hem en snabb sväng nu under stråket då det äntligen händer något i den lilla stan.

Ännu ett favoritställe i L.A är såklart Santa Monica. Här hittar man mysiga 3rd Street full av härliga butiker, mysiga restauranger och höga palmer. Åh herregud vad jag saknar det nu när jag tittar tillbaka på bilderna.. Cali-livet är verkligen så lättsamt och problemfritt. Lever som i en liten lyckobubbla varje gång jag är där.

Kan verkligen inte släppa detta magiska ställe alltså. Hur gullig är inte souvenierbutiken längst ut på malibu pier liksom? Köpte med mig några fina vykort som jag tänkte rama in och sätta upp på väggen, så att både jag och Carl påminns om vårt fantastiska favoritställe varje dag. Har dessutom redan börjat planera vår nästa resa till bästa Kalifornien!

Måndag morgon och jag drömmer mig tillbaka till detta underbara ställe. De långa vita sandstränderna, de stora vågorna, de små ljusblåa lifeguard-husen.. Dock så bjuder även stockholm på sol och jag ska packa strandväskan och bege mig mot närmaste brygga för att ta vara på värmen. Uppskattar verkligen att vara ledig såhär i början av veckan och hitta på saker på egen hand samtidigt som jag lyssnar på någon bra ljudbok.

Några bilder från vår mysiga gårkväll som bestod utav middag på taverna brillo och en långpromenad i våra nya hoods i vasastan. För om cirka en vecka flyttar vi dit! Längtar så mycket, vasastan är verkligen ett utav mina favoritområde i stockholm. Lägenheten är dessutom sååå fin och kommer passa oss perfekt. Det innebär ju även att jag kommer ha mycket närmare till både jobb och skolan i höst vilket känns väldigt skönt.

Imorse bestämde vi oss för att åka ut till Drottningholms slott. Och åh vad fint det var där! Hade himla tur med vädret och promenerade länge genom den stora slottsparken innan vi slog oss ner på ett café för fika. En himla mysig sommardag!

Efter ett par fantastiska dagar med mamma i mitt älskade L.A är jag nu tillbaka i Stockholm igen. Har dessutom hunnit jobba två pass och nu ikväll var jag och Carl och åt middag på Brillo vilket var väldigt gott. En tryffelpasta fick det bli och vi båda gick mycket mätta därifrån efter lite för mycket efterrätt. Som tur var har jag knappt känt av någon jetlag heller förutom första kvällen hemma då jag var trött efter en lång flygning. Men nu är det back to normal! Såklart drömmer jag forfarande om de långa vita stränderna, de höga palmerna och storstadspulsen men mitt stockholmsliv är inte fy ska det heller. Idag när vi promenerade genom staden och solen sken kände jag verkligen hur nöjd jag är med tillvaron just nu. Jag är precis där jag vill vara och har dessutom en spännande höst att se fram emot. För att inte glömma ännu en veckas semester i augusti!

Vet inte hur många gånger jag skrivit eller tipsat om Malibu pier men det är verkligen mitt favoritställe of all times. Ser ni hur mysigt det är eller? Ett solklart måste om man är i L.A. Jag älskar verkligen den avslappnade stämningen, lugnet och framförallt inredningen här. Det är tydligen en svensk som startat upp restaurangerna och caféet på pieren om på menyn hittar man massor av nyttiga och local rätter. För att inte glömma swedish meatballs eller swedish pancakes!