// Frukosten imorse // jag som svalkar mig vid poolen // När vi besökte Oia //

// En väldigt användbar souvenir härifrån, super skönt att flyta runt på denna // fler bilder från Oia//

// Jag som ligger och pressar i solen // Camilo i Fira // Ännu mer solande //

Blandat och en drös av bilder, några har ni sett antingen här eller på Instagram, andra inte. Blir en lugn slappar dag idag vid poolen. De vart sent igår och vi var nog inte i säng förrän vid 1 ( haha pensionärer), men va mysigt de var på bion. Vi såg baywatch som jag tyckte va riktigt bra och dessutom var biosalongen utan tak, så vi satt utomhus, svårt att förklara men jag tror Camilo tog kort med kameran som jag ska leta reda på så att ni får se!

Detta ställe! Jag har aldrig tidigare varit på ett vackrare ställe! Oia är ett måste till er som är i närheten. Fantastisk solnedgång, atmosfär och utsikt. Hit kommer vi absolut åka fler gånger under vår resa. Efter att vi hade vandrat runt i staden satte vi oss på en trappa med lite chips, läsk och kakor medan vi och många andra tillsammans kollade på när solen gick ner, magiskt.

Godmorgon ifrån Santorini! Vi har nyss fått i oss frukost och lagt oss vis poolen. Gårdagen såg likadan ut, vi bytte ut stranden mot poolen pga vågorna. Eftersom de är stenstrand kan de bli riktigt svårt att ta sig upp och ner i vattnet när vågorna är så pass stora. Igår åkte vi äntligen in till oia som jag verkligen hade längtat till och de va så otroligt vackert. Men jag tänkte att bilder från de får ni se senare.

En massa bilder ifrån fira igår kväll. Verkligen super vackert ställe! Svårt att få med de på bild. Men nu ska vi fortsätta pressa i solen och ta nått dopp innan vi ska gå för att köp glass, verkligen bland de godaste att äta på semester!

Innan vi åkte köpte jag med mig jojo moyes bok och uppföljare till Livet efter dig. Jag älskar både boken och filmen så jag tror uppföljaren som heter arvet efter dig kommer passa mig perfekt. Jag har tyvärr inte börjat läst den för på flygplatsen hittade jag Michaela Fornis bok Jag är inte perfekt tyvärr som jag redan slukats in i. Två böcker som är värd att läsa, iallafall Michaels bok som jag är fast i. Får hoppas den andra boken är lika bra som förväntad.

Hörni ser ni utsikten!! Så otroligt vacker. Igår eftermiddag åkte vi till Santorini huvudstad fira och åt middag där. Svindyrt att äta där men de är ju utsikten man får betala för men verkligen värt de! Så fint att få äta middag och titta på solnedgången. Längtar ännu mer tills vi ska till oia där de ska vara ännu vackrare.

Mitt absoluta favoritläppglans är clarins läppglans i färgen 01. Min som jag har nu är ett test jag fick hem i ett samarbete men jag har fastnat för de, så igår när vi kollade igenom taxfree så hittade jag den i ett två pack så de följde med. Den andra färgen heter 02 och jag har faktiskt inte hunnit testa de än men tycker den ser lite mer nude färgad ut så den kommer nog till användning den med! Sp ett tips från mig är clarins läppglans som ger lite färg, fyller läpparna, lyfter läpparnas egna färg samt luktar riktigt gott!

Kl: 8:45 lyfte planet från Arlanda till Santorini. Vilken vacker plats de är, helt otrolig! Så fort vi kom fram tog vi oss en sväng i kamari där vårt hotell ligger och gick längst strandpromenaden.

Efter de kände vi för att äta något lätt, de bart grillad fetaost till förrätt och jag tog en rök cocktail medan camilo tog sandwich.

Vi bor som sagt på Thalissa seaside resort och vi är verkligen super nöjda! Vi var lite skeptiska till en början och hade inte skyhöga förhoppningar men de va toppen bra! Super snyggt och trevlig personal, förtjänar inte alls den kritik som de fått, jag menar kolla bara!

Efter lunchen tog vi oss till stranden med varsin fruktsallad och vatten. Tror vi kommer trivas super bra här denna vecka och imorgon är de äntligen hotellfrukost!

Nu på kvällen tog vi en sväng runt kamari och kollade i alla affärer och liebrrstauranger innan vi gick tillbaka till hotellet med lite mackor och nötter samtidigt som vi spelade kort ute. Nu ska vi sova och gå upp tidigt för en ny dag imorgon!

Tillbaka efter ännu en veckas frånvaro men efter mycket om och men har jag äntligen fått en kamera, eller ja fått köpa på öppet köp tills min är återfunnen. Butiken som skulle laga den har lyckats tappa bort den. Men nu är kamera problemet löst och imorgon gör jag min sista dag på jobbet för denna sommar. På fredag ska jag fixa håret, färgs brynen och träffa Tilda innan hon flyttar till Örebro, snyft..! En snabb uppdatering för veckan och på fredag ska jag börja ta tag i detta och ni ska fp se massor från Santorini som vi flyger till på lördag.

Godmorgon på er! Jag vaknade en timme innan klocka ringde så jag hinner kika in här innan Camilo vaknar till. Äntligen fick vi lite sommar i Gävle och jag har försökt njuta till fullo av den! Men idag är det tillbaka till jobbet vilket inte gör mig något för oj vad det öser ner ute. Jag tänkte förnyat ni lätt ska kunna catcha upp vad som hänt de senaste dagarna så får ni ett " från min mobil" inlägg.

Selfie i en ny favoritoutfit // Från en promenad på Gävle strand //

Det har blivit mycket shopping i sommar och för någon dag sedan drog jag på mig en helt ny outfit // Innan vi skulle till Stockholm lyxade vi till de med en ordentlig frukost //

Igår morse när solen lös passade jag på att plocka jordgubbar // Från en kväll när vi tog med oss middagen ut till bönan //

De är lite vad jag har sysslat med de senaste dagarna. Den här veckan skulle min kamera vara klar men icke, så jag ska jaga dom i helgen och fråga varför de ska ta sån tid. De är ju bara 1 vecka kvar tills vi åker och jag tänker inte åka utan kameran. Nu ska jag få i min lite frukost och göra mig klar så får ni ha de så bra tills dess.