Filed under: Everyday, Lifestyle

Ny leilighet i nytt land har sørget for en ekstra stor ønskeliste i år! Selvom vi flyttet hit i august tar det alltid litt tid før ting faller ordentlig på plass, og de tingene jeg fortsatt savner i hus står selvsagt på min Christmas Wish List. Nå gleder jeg meg skikkelig til årets juleferie.

Jeg synes det er noe skikkelig koselig med å høre på radio enten på badet eller på kjøkkenet om morgen og Tivoli-radioene er definitivt de fresheste radioene. Et skikkelig fint teppe til sofaen hadde også gjort seg, for å ikke snakke om en ny Nespresso-maskin! Det ble for mye styr å ta med Nespresso-maskinen hjem fra Sydney ettersom vi hadde en ganske stor variant, men som jeg har savnet den. En ny maskin må på plass asap!

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

Likes

Comments

Filed under: Everyday, Food, Lifestyle

Tenk at vi er kommet til den siste dagen i november allerede! Jeg skjønner nesten ikke hvor måneden har blitt av, eller hele høsten for den saks skyld. Samtidig er det ganske koselig nå som Winter Wonderlands har begynt å poppe opp over hele London, sammen med med all julepynten.

For å runde av måneden har jeg samlet et par innlegg fra måneden som gikk ♥

Getting ready for a new week
Hvis du har en skikkelig blåmandag - sjekk ut dette innlegget og jeg lover at du aldri vil ha en dårlig start på uken igjen.

Winter Hair Care
Om vinteren blir håret lett frizzy, tørt og vanskelig å håndtere. Derfor laget jeg et lite innlegg med de beste hårproduktene for å beskytte håret gjennom vinteren, helt uten å sprenge budsjettet.

My favourite healthy bowl
Dette er min ultimate go-to rett, enten det er lunsj eller middag. Denne bollen kan lages på så mange måter med de ingrediensene man har i skapet, og i dette innlegget forteller jeg hvordan!

Raspberry muffins the healthy way
Lyst på noe godt, søtt og helt sukkerfritt, glutenfritt og nesten laktosefritt? Da må disse fantastiske muffinsene prøves! Disse lager jeg ofte etter trening, når jeg vil kose meg skikkelig.

MADE
For litt feel-good lesning med massevis av tips og inspirasjon til et sunt og balansert liv både innenfor mote, skjønnhet, mat og trening, anbefaler jeg å lese denne boken. Den gjør seg fint som coffee-table bok også!

Let's talk fitness motivation
I tillegg til Made, skrev jeg også mitt eget, lille innlegg med mine beste tips til å gjøre trening til en del av en livsstil.

Likes

Comments

Filed under: Beauty

Noen ganger kommer man over et skikkelig budsjettkupp, og denne primeren kombinert som et serum er et av dem. Bourjois sin Happy Light prepper huden før foundation, og gir samtidig en sunn glød. Jeg har alltid synes at primerene generelt matter ned litt for mye, og ansiktet ser litt livløst ut, men ettersom jeg likevel elsker alle de andre funksjonene en primer har må jeg likevel bruke det.

Denne primeren kom jeg over ved en tilfeldighet på Boots, og ettersom den utifra navnet hadde alle de egenskapene jeg ønsker meg, måtte jeg bare teste den ut. Den kombinerer alle primerfunksjonene med en fin, svak glød i ansiktet uten det verken glitrer, blir for blankt eller skinnende. Huden blir rett og slett jevnet ut med litt mer glød i ansiktet :)

Produktet ser rosa ut, men det jevner seg helt ut når man påfører primeren i ansiktet. Ingen rosaskjær, jeg lover!

Et lite budsjettips for litt ekstra førjulsglød

Likes

Comments

Filed under: Beauty

Jeg har tidligere skrevet om Time Bomb sin Complexion Cocktail, og de siste ukene har jeg også testet Time Bomb sin Powerball Intensive Moisturiser.

Å finne en skikkelig god fuktighetskrem som møter alle behov, spesielt i kaldt vintervær, synes jeg er kjempevanskelig. Jeg har kombinert hudtype, og dermed blir T-sonen lett blank, og samtidig har jeg tørre, sensitive kinn. En evig jakt etter en krem som takler begge deler, med andre ord! Etter mye prøving og feiling av utallige produkter, har jeg erfart at mange av de oljefrie kremene blir for lette, ettersom deler av huden min krever mer fuktighet. Min favoritt sålangt vært Clinique sin Moisture Surge, som er en skikkelig hydreringsbombeg, og nå også Time Bomb sin Powerball Intensive Moisturiser.

Powerball har en fin konsistens som masseres lett inn i huden uten å virke verken for tynn eller for fet. Kremen gir en deilig følelse av å tilføre skikkelig fuktighet, og huden føles silkemyk og hydrert etterpå. Samtidig holder t-sonen seg frisk og fin, selv etter mange timer.

Noen ganger kan fet hud være foresaket av at man ikke bruker nok fuktighet i ansiktet, eller at man stripper huden for all naturlig fuktighet under rens. Dermed kompenserer huden ved å produsere mer olje, og som igjen gir fetere hud. Etter å ha brukt Powerball de siste ukene mistenker jeg at det også har vært problemet mitt, for jo lenger jeg har brukt Powerball, jo bedre har huden blitt og nærmet seg normal hudtype.

En ny favoritt i disse kalde vintermåneder

Likes

Comments

Filed under: Health & Wellness, Lifestyle

Tirsdag ettermiddag allerede, denne uken går altfor fort! I morges fikk jeg endelig sparket treningsuken i gang også, og den startet på best mulig måte: Intervaller etterfulgt av mageøvelser. Intervaller har kjapt blitt min nye favoritt på tredemøllen. Og siden vi snakker om å trening, så jeg tenkte å dele noen tanker om å gjøre trening til en del av en aktiv livsstil.

GJØR DET TIL EN DEL AV LIVET
Mitt kanskje aller beste tips for å gjøre trening til en del av livsstilen i det store bildet, og ikke nødvendigvis fra dag til dag eller uke til uke. Det vil komme en kortere eller lengre periode der det rett og slett ikke passer. Man flytter, har eksamener, eller får influensa på de mest upassende tidspunkt. Å presse seg selv på trening i slike perioder dersom man ikke har tid eller lyst, gjør lite, om ingenting for velværen. Samtidig blir mange demotiverte og oppgitt når de ikke får trent på noen uker, og ender opp med å falle av. Da gjelder det å tenke at trening er fortsatt en del av livet ditt, i det store bildet. Noen dager eller uker senere er du på plass igjen, mer klar og motivert enn noen gang etter en liten pause. En setning jeg derfor liker å leve etter er "Selv om du ikke får trent denne uken, betyr det ikke at du har sluttet å trene for godt".

Hvis du kan se tilbake på et helt år og tenke at ja, du har faktisk gått jevnt og trutt gjennom hele året, så hadde ikke den uken du hadde eksamen eller de to ukene du var i Spania noe å si. Det viktigste er at du i det store og det hele har trent jevnt og trutt gjennom året, ikke sant?

VÆR SNILL MOT DEG SELV
Så klart, trening handler om å presse grensene, forbedre kondisjonen og form, bli sterkere, få hjertet til og banke og svetten til renne. Og ingenting er diggere enn det! Men når du setter mål på hvor mange kilometer du skal løpe i en økt, vær realistisk og snill mot deg selv. Hvis du aldri har løpt mer enn 3 km på møllen før, er det ikke realistisk at du plutselig løper 12 km i en økt. Man skal presse grensene, men det skal ikke være uutholdelig. Til syvende og sist skal det føles fantastisk når du endelig når målstreken, ikke forferdelig!

Dette gjelder også antall ganger man går i uken. Finn det som passer det, enten det er to eller fem ganger i uken, og ikke press deg selv til mer enn du makter. Jeg har lenge siktet mot at det ultimate målet mitt er 5 ganger i uken, men har etterhvert innsett at det ikke er realistisk for meg. Jeg kommer aldri til å bli den som står på tredemøllen klokken 6.00 om mandag morgen, og det er helt greit, for jeg kjenner meg selv godt nok til å vite at å trene så tidlig gjør meg trøtt og sliten før resten av dagen fremfor opplagt. Det betyr selvfølfelig ikke at det er dårlig å trene så tidlig! Jeg beundrer virkelig morgenfuglene som er så sprek før soloppgang, og igjen handler det om å finne det som passer for deg. Når jeg ligger på tre skikkelig gode, intense økter i uken føler jeg meg fantastisk, og jeg legger gjerne inn en fjerde økt når jeg har får litt ekstra tid, som selvfølgelig føles veldig bra. Finn din balanse som gir deg mest overskudd, velvære og energi til hverdagen.

SETT MÅL
Mange trener fordi de har mål, og det er kjempebra. Tenk gjennom hva du ønsker å oppnå med treningen din og bruk det som en motivasjonsboost. Prøv å fokuser på positive mål, mål som gir deg glede hver dag. Mine mål er å holde kroppen sunn og sterk så lenge som mulig. Kroppen skal være med oss i forhåpentligvis lang tid, og for hver tøffe intervalløkt der hjertet banker tenker jeg på hvor bra det er og hvor sterkt det gjør hjertet mitt for senere utfordringer. Styrkeøvelser gjør jeg for å holde kroppen og leddene sterke. Jeg har lenge vært plaget med stiv nakke og vonde skuldre, og ved å trene gode styrkeøvelser gjør jeg kroppen min bedre rustet for mange år i arbeidslivet - for det er jo blitt sånn at man som regel jobber for en PC i mange timer hver dag.

BEHANDLE KROPPEN DIN SOM ET TEMPEL
En gang hørte jeg et sitat som lød noe som "treat your body as a temple" - og det er noe i det. Det er min kropp, og den skal være med meg lenge. Jeg vil behandle den snilt, både med mat og trening. Og med snill mener jeg balanse. En kropp og et sinn som konstant jobber overtid for å trene mest mulig og spise sunnest mulig synes jeg personlig ikke er en kropp i balanse og den blir ikke behandlet som et tempel. Vær snill mot kropp og sinn, og den vil være snill med deg også

Likes

Comments

Søndag er dagen jeg liker å finne inspirasjon til den kommende uken. Enten det er å prøve nye matretter, ny styrkeøvelser eller ny sminkelook, jeg elsker å bla gjennom blogger på Bloglovin og hente og bokmerke gode idéer.

Derfor ville jeg også dele noen idéer fra noen typiske dager hos meg med tanke på frokost, lunsj, mellommåltider og middag. Håper du finner inspirasjon til å prøve noe nytt neste uke

Frokost
Bananpannekaker
Kjøleskapsgrøt
Havregrøt kokt på mandelmelk med favorittopping: bær, hakkede mandler og akasiehonning,
Alpro Soyayoghurt (jeg foretrekker den med vanilje, mandler eller kokossmak) med granola og friske bær

Lunsj
Kalebowl med quiona, avokado, egg, ost og ristede frø
Bringebærmuffins med CoYo Coconut Milk Yoghurt
Eggemuffins med grove rundstykker (oppskrift kommer!)
Toast med smashed avokado og speilegg

Mellommåltider/Etter trening snacks
Atkins Chocolate Decadence Bar
Frukt og bærskål med liten dæsj soyayoghurt
Eple og en håndfull mandler
Et glass Q meiriene sin laktosefri sjokolademelk
Acaibowl toppet med nøtter, korn og kokos (oppskrift kommer!)

Middag
Hamburgere laget av karbonandedeig med ekstra mye salat: Tomat, løk, isbergssalat, paprika, stekt sopp og evt søtpotetchips
Kyllingwok med brokkoli, gulrot, paprika, sopp og løk
Tacosalat (evig klassiker!)
Stekt laks med ris og chillisaus

Håper du får en nydelig søndag. Her står en tur til Nordic Cafe i Soho på planen. Jeg satser på skikkelig grovt brød med godt pålegg, kanelbolle og kruttsterk kaffe. Det trengs etter litt for mange vinglass i går!

Likes

Comments

Filed under: Beauty

Jeg har brukt bareMinerals sine produkter i mange år nå, og løspudderet bareMinerals Matte har lenge vært min "holy grail" i sminkepungen. Nå har derimot pudderet fått seg en skikkelig utfordrer i BareSkin Pure Brightening Serum Foundation. Jeg har lenge vært på jakt etter den perfekte foundation. Som regel synes jeg foundation enten dekker for lite og jeg legger lag på lag uten at det blir stort bedre, eller rett og slett altfor mye (du vet når det føles som man har en maske på seg?). Ofte blir resultatet for matt eller huden er blank innen 15 minutter. Med andre ord, å finne den perfekte, jevne, medium dekkevnen som etterlater huden "dewy", altså at huden har en naturlig glød uten at den ser blank eller tørr ut er jammen ikke lett.

Jeg har derimot endelig funnet det jeg har sett etter i denne fra bareMinerals. Ettersom den er serum og foundation i ett, virker den også pleiende på huden. Konsistensen er mye tynnere enn det jeg har vant med, men det venner man seg fort til. Den er kjempelett å jobbe med enten med en beautyblender eller kosten som hører til, og det beste av alt: Helt fantastisk å bygge opp. Til dagsminken legger jeg bare et lag, som gir en jevn, fin base og til kveldssminken liker jeg å bygge opp dekkevnen litt, mens foundation likevel holder seg "dewy".

Et lite tips i forkant av helgen der altså

Likes

Comments

Filed under: Lifestyle, Health & Wellness

Tidligere denne uken kjøpte jeg MADE av Millie Mackintosh, og i morges tok jeg meg et skikkelig dypdykk i boken for litt ekstra inspirasjon. Millie ble først og fremst kjendis i UK for å ha spilt en av de rike "socialities" i Made in Chelsea, men i ettertid har hun etablert seg som en inspirerende kilde til fitness, beauty, som fashionista og clean eating.

Nettopp disse emnene er også grunnlaget for boken MADE. Det jeg elsker med boken er at den er ærlig. Millie sier selv i introen at det ikke nødvendigvis alltid like enkelt å leve et sunt og aktivt liv. Hvis bare noen av tipsene hjelper leseren med å finne den beste måten å føle seg fantastisk innvendig og utvending, er målet hennes nådd. Det er selvsagt et pluss at Millie også bor i London og kjenner til den hektiske hverdagen i storbyen - og alle disse tipsene er inspirert av og tilpasset et hektisk storbyliv.

I tillegg til stilråd og skjønnhetstips (Millie har også jobbet som make-up artist), viser hun også enkle, men effektive treningsøvelser og ikke minst inneholder boken en haug med supersunne og fristende matoppskrifter til alle dagens måltider. Ingen matgrupper er fullstending kuttet ut, og all mat er tillatt med måte. Balansen er viktig, og den tror jeg også på!

Klart, en viss innsats og motivasjon må til når man setter seg mål, men det skal ikke føles som man streber og streber mot det perfekte; det kan ta lysten fra den selv mest motiverte! Små valg kan utgjøre en stor forskjell og litt inspirasjon på veien betyr så mye.

Dette er definitivt min nye go-to kilde til inspirasjon hvis jeg trenger et ekstra dytt eller rett og slett en liten re-start i hverdagen og jeg gleder meg til å prøve ut både oppskriftene og fitness-tipsene. Det var dagens lille boktips fra meg

Likes

Comments

Filed under: Food, Health & Wellness

Oh my! Disse muffinsene er helt fantastiske og ikke minst utrolig mettende. Beste av alt, de er sukkerfrie, glutenfrie og inneholder veldig små mengder laktose. Dermed er det ingen grunn til at de ikke kan nytes på en helt vanlig hverdag.

Oppskriften er basert på denne, men jeg har gjort noen små endringer og forenklet den bittelitt. I tillegg har jeg lagt til litt tilbehør som virkelig tar denne lille retten til nye høyder.

LCHF Raspberry Muffins with Coconut Milk Yoghurt
1 egg · 2 ss Philadelphia · 1 ss smør · 0,75 dl mandelmel, eventuelt kan du kverne 0,7 dl mandler · 1/2 ts bakepulver · En klype salt · En klype kanel · En neve bringebær · CoYo Milk Yoghurt

Forvarm ovnen til 180 grader. Kvern mandlene i en blender eller eventuelt mål opp mandelmel. Smelt smøret og Philadelphia i en liten kjele, og tilsett deretter osteblandingen, egget og de tørre ingrediensene i en bolle med mandelmelet. Miks godt enten med en visp eller mikser. Fyll halvparten av to-fire muffinsformer (avhengig av muffinsstørrelsen), tilsett et par bringebær i hver form og fyll til slutt resten av formene. Stekes i 20-30 minutter i ovnen, følg med underveis. Serveres med yoghurt på siden, og et lite ekstra dryss bringebær og kanel. Jeg bruker CoYo Milk Yoghurt ettersom den er laktosefri (og smaker helt fantastisk!), men den kan fint byttes ut med gresk yoghurt eller tyrkisk yoghurt, gjerne med kokossmak. Nyyyt

Likes

Comments

Filed under: Health & Wellness, Everyday

Supermandag er offisielt unnagjort og jeg er ikke annet enn klar for å ta fatt på resten av uken - etter litt Netlix-maraton på tven i kveld så klart. Akkurat nå nyter jeg en CoYo Coconut Milk Yoghurt, laktosefri yoghurt basert på kokosnøttmelk, og jeg kjøpte selvfølgelig varianten med raw sjokolade i. Mm. Perfekt liten pre-middag treat.

Intervallene i dag gikk akkurat som jeg håpet, og deretter avsluttet jeg med styrketrening for skuldre, armer, øvre del av ryggen og mage. Forresten, det begynner kanskje å bli gammelt nytt etterhvert, men jeg er blitt fullstendig avhengig av å bruke FitBit pulsklokke på trening. Den tracker alt fra makspuls og puls underveis, til antall skritt, kalorier brent, og mye mer. Jeg sitter alltid og nerder litt på FitBitappen etter endt økt for å studere fremgangen, så interessant haha! Jeg tenkte forresten at jeg skulle dele denne ukens treningsplan siden jeg endelig er tilbake i gode rutiner, forhåpentligvis til inspirasjon og motivasjon.

● MIN TRENINGSUKE ●

Mandag: 4x4 intervaller + styrke for skuldre, armer, øvre rygg og mage

Tirsdag: Treningsfri

Onsdag: 5 km på tredemøllen + mage og rumpe

Torsdag: 3 km på tredemøllen + bein, hofter og rygg

Fredag: Treningsfri

Lørdag: 5 km på tredemøllen + mage og rumpe

Søndag: Rolig kondisjonsøkt eller tur

​Ha en fin kveld videre ♥

Likes

Comments